Hoe gelukkig ben jij momenteel?
dinsdag 20 november 2018 om 23:35
Hallo mensen,
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie

woensdag 21 november 2018 om 05:13
Ach zie het zo, als je nu niet weet of reïncarnatie bestaat, waarom zou je dat in een eventueel volgend leven dan wel weten? (Niet dat ik sta te springen bij het idee ofzo..)
.
woensdag 21 november 2018 om 05:14
Een 9. Tweeeneenhalve chronische ziektes, waardoor chronisch pijn die tot nu toe ook met voorgeschreven pijnstillers niet bestreden kan worden en waardoor ik beroerd slaap. Werk dat van crisis naar crisis loopt waardoor ik constant achter loop. Altijd tijdgebrek.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
woensdag 21 november 2018 om 05:14
Niet, maar ik heb er nu al geen zin meer in, laat staan dat ik alles nóg een keer moet doen.Anoniem262821034 schreef: ↑21-11-2018 05:13Ach zie het zo, als je nu niet weet of reïncarnatie bestaat, waarom zou je dat in een eventueel volgend leven dan wel weten? (Niet dat ik sta te springen bij het idee ofzo..)
woensdag 21 november 2018 om 05:18
Wat maakt het dan dat jij jezelf toch een 9 geeft? Ben daar oprecht benieuwd naar.JollyRider schreef: ↑21-11-2018 05:14Een 9. Tweeeneenhalve chronische ziektes, waardoor chronisch pijn die tot nu toe ook met voorgeschreven pijnstillers niet bestreden kan worden en waardoor ik beroerd slaap. Werk dat van crisis naar crisis loopt waardoor ik constant achter loop. Altijd tijdgebrek.
woensdag 21 november 2018 om 05:19
Ja snap ik, maar net zo min dat je nu weet hebt van een vorig leven, zul je dan in je volgend leven weet hebben van hoe het nu is (mits er enige logica zit in reïncarnatie

.
woensdag 21 november 2018 om 05:47
Ik gaf de redenen waarom ik geen 10 geef.
Ik ben al mijn hele leven samen met mijn lief. We hebben een meute jongens waar het al met al prima mee gaat. Onze relatie is goed, ons seksleven is goed, we verdienen genoeg, we wonen in zo goed als het rijkste landvtee wereld met enorme inkomensgelijkheid en fantastische bereikbare voorzieningen voor iedereen, waar het spannendste dat er gebeurt een warme zomer en het hulpje van sinterklaas zijn. Ik werk succesvol als zzp-er dus zonder baas maar met AOV en een redelijke pensuoenverwachting. Naast mijn betaalde werk studeer ik en ben ik actief in een rol die totaal andere aspecten van mijn persoon aanspreekt, en heb ik samen met een compagnon die ik graag mag een tweede onderneming waar ik bijzonder veel nieuwe dingen van geb geleerd. Ik ben geboren in een van de vredigste, veiligste, “eerlijkste” periodes uit de menselijke geschiedenis. Ik heb werkelijk fantastische wetenschappelijke en technologische doorbraken mogen meemaken in mijn leven. Ik heb het einde van de grote oorlogen van Europa meegemaakt. Op mijn deskundigheidsgebied heb ik bijgedragen aan twee grote wetten, flink wat regelgeving en ik heb één significante aanpassing van het burgerlijk wetboek geïnitieerd en via lobby doorgevoerd gekregen. Ik heb bijgedragen aan het uitlokken en winnen van de grootste rechtszaak ooit binnen mijn expertise. Mijn opdrachten haal ik al jaren binnen omdat opdrachtgevers mij benaderen. Mensen storten hun hart bij me uit, soms voor het eerst over zaken waar ze al jaren mee rondlopen en ik kan soms echt iets positiefs bijdragen aan het leven van anderen. Als ik zelf echt hulp nodig heb blijken mensen, ook van wie ik dat totaal niet verwacht, die hulp te bieden. Mijn lichaam is ongezond en zal vermoedelijk niet heel oud worden, maar mijn zintuigen, mijn hersens en geest zijn gezond. Hoewel ik weinig echte talenten heb, in essentie vrij lui en chaotisch, compenseer ik dat met gemak door een vrijwel feilloos geheugen en een vrij extreem bovengemiddelde intelligentie. Ik ben niet mooi of aantrekkelijk, maar ook niet afstotelijk, en bovendien lang. Ik heb alles van de wereld gezien dat ik wilde zien. Mijn bucketlist is leeg. Ik ben niet bang voor de dood en naar ouderdom kan ik zelfs wel uitkijken. Ik beheers mijn emoties vrij behoorlijk, ken geen hoge toppen of diepe dalen. Ik heb “Who is afraid of red, yellow en blue” gezien voor het gesloopt werd, ik heb David Bowie gezien voor hij dood ging, Mozarts Requiem horen uitvoeren in het PSV-stadion, Requiem for a dream gezien. Ik weet dat iemand bezig is wetenschappelijk iets aan te tonen dat ik op basis van intuïtie al jaren geloof, namelijk dat de ineenstorting van de golffunctie geen stochastisch proces is. Ik heb Les fleur du mal van Baudelaire gelezen. Ik heb De wereld als wil en voorstelling gelezen, en voelde dat het waar is. Ik sta in honderden boekenkasten.
Ik kan nog wel even doorgaan merk ik, maar geeft dit een beetje een antwoord?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
woensdag 21 november 2018 om 06:06
Haha JollyRider, prachtig. Ik vind dat zo mooi, zo'n instelling en stiekem ben ik daar ook wel een beetje jaloers op. Ik zit zelf echt wel anders in elkaar. Ik heb ook veel mooie dingen mogen doen en objectief gezien heb ik een heel makkelijk leven (gehad) en toch vind ik het allemaal eigenlijk zo nutteloos.
woensdag 21 november 2018 om 06:18
Oh maar het is ook nutteloos. Net als een bos bloemen in een vaas in je huis zetten, net als slingers ophangen bij een verjaardag, net als je eten lekker maken en opdienen met zorg, net als zoveel dingen. Volstrekt zonder nut. Het is dan ook niet het nutsdenken dat het leven kleur geeft en gelukkig maakt.Lady_Day schreef: ↑21-11-2018 06:06Haha JollyRider, prachtig. Ik vind dat zo mooi, zo'n instelling en stiekem ben ik daar ook wel een beetje jaloers op. Ik zit zelf echt wel anders in elkaar. Ik heb ook veel mooie dingen mogen doen en objectief gezien heb ik een heel makkelijk leven (gehad) en toch vind ik het allemaal eigenlijk zo nutteloos.
Zonder heel zweverig te willen doen: ik probeer te leven vanuit de vier edele waarheden en het edele achtvoudige pad van de Boeddha. Heel extreem versimpeld: hecht je niet, laat het lijden los en geniet van wat het bestaan je aanreikt. Boeddha zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit las, maar fuck it, voor mij werkt het

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
woensdag 21 november 2018 om 06:22
JollyRider aka Boeddha 2.0. Die moet ook gewoon met z’n tijd meegaan hoor.JollyRider schreef: ↑21-11-2018 06:18Oh maar het is ook nutteloos. Net als een bos bloemen in een vaas in je huis zetten, net als slingers ophangen bij een verjaardag, net als je eten lekker maken en opdienen met zorg, net als zoveel dingen. Volstrekt zonder nut. Het is dan ook niet het nutsdenken dat het leven kleur geeft en gelukkig maakt.
Zonder heel zweverig te willen doen: ik probeer te leven vanuit de vier edele waarheden en het edele achtvoudige pad van de Boeddha. Heel extreem versimpeld: hecht je niet, laat het lijden los en geniet van wat het bestaan je aanreikt. Boeddha zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit las, maar fuck it, voor mij werkt het![]()

.
woensdag 21 november 2018 om 06:29
Haha, prachtig!JollyRider schreef: ↑21-11-2018 06:18Oh maar het is ook nutteloos. Net als een bos bloemen in een vaas in je huis zetten, net als slingers ophangen bij een verjaardag, net als je eten lekker maken en opdienen met zorg, net als zoveel dingen. Volstrekt zonder nut. Het is dan ook niet het nutsdenken dat het leven kleur geeft en gelukkig maakt.
Zonder heel zweverig te willen doen: ik probeer te leven vanuit de vier edele waarheden en het edele achtvoudige pad van de Boeddha. Heel extreem versimpeld: hecht je niet, laat het lijden los en geniet van wat het bestaan je aanreikt. Boeddha zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit las, maar fuck it, voor mij werkt het![]()
woensdag 21 november 2018 om 06:31
Jeetje Jolly
Nu maak je me wel erg nieuwsschierig naar wat je precies doet en gedaan hebt.
Pb eens?
Ik geef mijn leven een kleine 7.
Ik ben niet geworden zoals ik gehoopt had.
Chronisch ziek, een baan die mwah is maar door die ziekte geen mogelijkheden dat te veranderen.
Een ook zieke man die zzp-er is, geen AOV meer want die konden we niet meer betalen door zijn ziek zijn en de AOV vond hem niet ziek genoeg om uit te betalen.
Ietwat onzekere toekomst dus.
We hebben geprobeerd dat dicht te timmeren door een 2e huis erbij te kopen, waardoor we van bijna hypotheekvrij naar weer hypotheek zijn gegaan, wat me soms benauwd
Wel goede orv, en de huizenprijzen gaan vast weer stijgen. Door klussen aan het huis zelf te doen proberen we de waarde ook te vermeerderen.
Kinderen heb ik gelukkig ondanks mijn ziekte ook nog kunnen krijgen. Beide zorgenkindjes in hun jeugd maar nu gaat het goed met ze hoewel we met dochter vorig jaar nog een flinke dip hebben gehad. Stijgende lijn dus.
Crisis hebben we overleefd, was héél pittig financieel maar ook daarin een stijgende lijn
Verder ben ik sowieso een piekeraar en zorgenmaker.
Het zal bij mij dus nooit een 9 worden ben ik bang.
Nu maak je me wel erg nieuwsschierig naar wat je precies doet en gedaan hebt.
Pb eens?

Ik geef mijn leven een kleine 7.
Ik ben niet geworden zoals ik gehoopt had.
Chronisch ziek, een baan die mwah is maar door die ziekte geen mogelijkheden dat te veranderen.
Een ook zieke man die zzp-er is, geen AOV meer want die konden we niet meer betalen door zijn ziek zijn en de AOV vond hem niet ziek genoeg om uit te betalen.
Ietwat onzekere toekomst dus.
We hebben geprobeerd dat dicht te timmeren door een 2e huis erbij te kopen, waardoor we van bijna hypotheekvrij naar weer hypotheek zijn gegaan, wat me soms benauwd
Wel goede orv, en de huizenprijzen gaan vast weer stijgen. Door klussen aan het huis zelf te doen proberen we de waarde ook te vermeerderen.
Kinderen heb ik gelukkig ondanks mijn ziekte ook nog kunnen krijgen. Beide zorgenkindjes in hun jeugd maar nu gaat het goed met ze hoewel we met dochter vorig jaar nog een flinke dip hebben gehad. Stijgende lijn dus.
Crisis hebben we overleefd, was héél pittig financieel maar ook daarin een stijgende lijn
Verder ben ik sowieso een piekeraar en zorgenmaker.
Het zal bij mij dus nooit een 9 worden ben ik bang.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 21 november 2018 om 06:48
een 5 maar ik schaam me echt voor de reden. het is een vet luxeprobleem wat de boventoon voert. aankoop/ verkoop huis wat niet vlot, en de onzekerheid is killing.
daarnaast mijn artrose die opspeelt door de kou, en de paar extra kilo’s die ik heb opgedaan de laatste maanden (emo-eten) maken het niet beter. het ergste is dat niemand het snapt want een nieuw huis kopen is toch leuk......
daarnaast mijn artrose die opspeelt door de kou, en de paar extra kilo’s die ik heb opgedaan de laatste maanden (emo-eten) maken het niet beter. het ergste is dat niemand het snapt want een nieuw huis kopen is toch leuk......
Don't cry, buy a bag and move on.

woensdag 21 november 2018 om 06:53
Een 9.
Na een paar hele zware jaren vind ik m'n leven nu echt heel fijn. Natuurlijk omdat ik een ongelooflijk lieve man heb waar ik al ruim 18 jaar heel gelukkig mee ben, een fijne baan heb en geen financiële zorgen.
Maar vooral omdat ik eindelijk gelukkig ben met mezelf, in elk opzicht
Na een paar hele zware jaren vind ik m'n leven nu echt heel fijn. Natuurlijk omdat ik een ongelooflijk lieve man heb waar ik al ruim 18 jaar heel gelukkig mee ben, een fijne baan heb en geen financiële zorgen.
Maar vooral omdat ik eindelijk gelukkig ben met mezelf, in elk opzicht
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
woensdag 21 november 2018 om 07:05
Wauw, wat goed dat je dit zegt. Wordt nogal eens voor gewoon aangenomen maar wat je zegt is zo waar.Anoniem262821034 schreef: ↑21-11-2018 00:11Lastige vraag vind ik dit altijd.
Eerste reactie is: niet. Zo depressief als een deur, al jaren, stoornissen en toestanden alom.
Maar tegelijkertijd ben ik heel dankbaar dat mijn wiegje in Nederland stond; dat ik alle professionele hulp van de wereld heb, een zorgverzekering die daarvoor betaalt en ook nog een uitkering omdat werken (nu) niet gaat. Dat is ook geluk. Heel veel geluk.
Sterkte met je strijd

I wanna live my life with the volume full!
woensdag 21 november 2018 om 07:21
vanochtend voel ik me een 6, maar laatste maanden ook dagen waar het gemiddeld eerder een 4-5 is, met positieve uitschieters naar een enkele 7.
Gelukkig weet ik dat deze periodes altijd weer over gaan en dan ik dan weer maanden op minimaal 7-8 kan zitten, met een enkele uitschieter naar beneden of nog hoger.
Dus ik neem mijn tijd, werk aan mijzelf en die 8 komt wel weer
Gelukkig weet ik dat deze periodes altijd weer over gaan en dan ik dan weer maanden op minimaal 7-8 kan zitten, met een enkele uitschieter naar beneden of nog hoger.
Dus ik neem mijn tijd, werk aan mijzelf en die 8 komt wel weer

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

woensdag 21 november 2018 om 07:32
Een 5 denk ik. Vorige jaren was het een 2 ofzo. Toen was ik zwaar depressief, zorgde ik voor mijn moeder die overal kanker had en uiteindelijk dood ging. Nu is de depressie voorbij maar mis ik mijn moeder nog heel erg. Maar het zorgen voor een autistisch kind met een autistische man en nog een kind wat een trauma heeft opgelopen is best pittig. Verhuisd naar de andere kant van het land en hier nog geen baan kunnen vinden, dus mezelf nutteloos voelen. Veel aangekomen dus mezelf lelijk vinden. Mijn netwerk kwijt zijn vanwege de verhuizing. Er is dus genoeg ruimte voor verbetering.

woensdag 21 november 2018 om 07:34
Madeliefjees schreef: ↑21-11-2018 00:16Ik durf nu bijna niet meer te zeggen dat ik het leven wel een 9 geef momenteel.
Na crisis, werkloosheid, overlijden ouders, zit ik weer in een stijgende lijn.
Crisis voorbij, weer werk en tevreden met mn leven. Niks spannends, maar ook geen zorgen en verdriet.
Sinds wanneer werk jij weer?

woensdag 21 november 2018 om 07:35
Een 7,5. Ondanks depressie ben ik nu best gelukkig. Ben sinds de herfst echt is begonnen qua weer, weer stabiel. Ik ben de kleine uitzondering die echt last heeft van een zomerdip/depressie. En deze zomer was het echt heel erg afzien. Maar het valt nog steeds niet altijd mee.
Maar ik heb de liefste man en zoon en dat maakt mij een gelukkig mens. Mijn zoon is echt een bron van geluk, ik kan niet in woorden uitbrengen hoeveel ik van hem houd en hoe belangrijk hij voor mij is. Ben zo blij dat ik dat mag ervaren na een hele heftige en langdurende postnatale depressie waardoor mijn moederschap een grote fout leek.
Maar ik heb de liefste man en zoon en dat maakt mij een gelukkig mens. Mijn zoon is echt een bron van geluk, ik kan niet in woorden uitbrengen hoeveel ik van hem houd en hoe belangrijk hij voor mij is. Ben zo blij dat ik dat mag ervaren na een hele heftige en langdurende postnatale depressie waardoor mijn moederschap een grote fout leek.

woensdag 21 november 2018 om 07:43