Hoe gelukkig ben jij momenteel?
dinsdag 20 november 2018 om 23:35
Hallo mensen,
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie

woensdag 21 november 2018 om 14:38
Een 6. Deze meeste dagen voel ik me wel goed, en ik ben gezond. Ik ben vooral heel gelukkig in en met mijn relatie, en voor nu ook nog met mijn werk. Maar verder leef ik vooral in onzekerheid, door wat ik van mijn leven wil maken. Ik heb geen diploma (alleen havo en een propedeuse) na een mislukte studie en weet nog altijd niet wat ik wel wil doen, weet niet eens of ik ooit nog ga studeren. Ik voel constante druk om terug naar school te moeten gaan, maar eigenlijk weet ik dus niet of ik dat wel wil. Verder voel ik me regelmatig alleen, de afgelopen jaren zijn veel vriendschappen verwaterd en heb ik geen nieuwe vrienden meer gemaakt. En ik ben heel erg toe aan samenwonen met vriend, maar daar verdienen we nog allebei te weinig voor, dus dat gaat hem het komende jaar weer niet worden... Als al deze punten wel goed waren, zou ik echt wel echt voor een 9 gaan...

woensdag 21 november 2018 om 14:51
Hoe oud zijn je kinderen?juliadenders schreef: ↑21-11-2018 14:22Een 8, ik kruip langzaam uit de lange tropenjaren met twee drukkere dan gemiddeld kids. Maar ze zijn gezond en happy en met wat hulp lijken ze ook minder druk te worden.
Meer tijd weer voor mezelf, vriendinnen, leuke dingen doen.
Financieel veel ruimte, lieve man.
Ik voel dat er een goede tijd aan gaat komen. Op naar de 9.
Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Ik kan echt intens genieten van mijn kinderen (6 en 2,5 jaar) en zou ze voor geen goud willen missen, maar ze vreten ook veel van je energie en vrije tijd, kan me best voorstellen dat je er best van kan genieten als je weer meer vrije tijd krijgt .
woensdag 21 november 2018 om 15:11
Ik kom er niet aan uit, ik kan er momenteel geen cijfer aan plakken. De afgelopen periode gebeurt er vanalles achter elkaar door. Zowel positief als negatief, het negatieve weegt gewoon zwaarder door. Het is ook bijna allemaal buiten eigen invloed om gebeurd en het merendeel kwam onverwachts.
De vertrouwde omgeving verandert (te) snel en dat maakt onzeker. Ik voel mij niet ongelukkig (gelukkig), maar ik heb een soort naderend doomsday gevoel waardoor ik ook niet goed in staat ben vrij te genieten van het 'nu' op de momenten dat het wel goed gaat. Daarvoor ben ik momenteel te veel op mijn hoede.
De vertrouwde omgeving verandert (te) snel en dat maakt onzeker. Ik voel mij niet ongelukkig (gelukkig), maar ik heb een soort naderend doomsday gevoel waardoor ik ook niet goed in staat ben vrij te genieten van het 'nu' op de momenten dat het wel goed gaat. Daarvoor ben ik momenteel te veel op mijn hoede.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
woensdag 21 november 2018 om 15:12

Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.

woensdag 21 november 2018 om 16:34
Het is op dit moment een zes helaas. Twee jaar geleden uit elkaar gegaan na een lange relatie van 12 jaar en qua wonen is het momenteel alles behalve ideaal en dat valt met vlagen zwaar. Momenteel is het ook nog eens niet goed met mijn gezondheid, dit wordt wel iets beter maar ik ben chronisch ziek dus ideaal wordt dat nooit. Qua vrienden heb ik d’r niet heel veel, gelukkig verlopen een paar contacten de laatste tijd wel soepeler. Baan is ook niet ideaal, maar kan d’r mee door. Jammer dat mijn lichaam/ energie vaak niet mee wil.
Ik hoop in 2019 mijn woonsituatie te kunnen verbeteren, zodat ik thuis écht tot rust kan komen en ontspannen. Waarschijnlijk gaat het dan een stuk beter omdat ik een plek heb om af te schakelen/ me thuis te voelen / waar ik veilig ben/ waar ik beter slaap etc..
Ik hoop in 2019 mijn woonsituatie te kunnen verbeteren, zodat ik thuis écht tot rust kan komen en ontspannen. Waarschijnlijk gaat het dan een stuk beter omdat ik een plek heb om af te schakelen/ me thuis te voelen / waar ik veilig ben/ waar ik beter slaap etc..
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
woensdag 21 november 2018 om 16:37
6 en 4, dus ik ben er nog niet;) maar merk wel aan mezelf dat ik meer zin/energie krijg leuke dingen te doen.Eva_1983 schreef: ↑21-11-2018 14:51Hoe oud zijn je kinderen?
Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Ik kan echt intens genieten van mijn kinderen (6 en 2,5 jaar) en zou ze voor geen goud willen missen, maar ze vreten ook veel van je energie en vrije tijd, kan me best voorstellen dat je er best van kan genieten als je weer meer vrije tijd krijgt .
woensdag 21 november 2018 om 16:37

woensdag 21 november 2018 om 19:42
Het scheelt al een hoop als datnaar school gaanjuliadenders schreef: ↑21-11-2018 16:376 en 4, dus ik ben er nog niet;) maar merk wel aan mezelf dat ik meer zin/energie krijg leuke dingen te doen.

donderdag 22 november 2018 om 07:48
Zo erg is het ook weer niet. Hij is 14, en merkt niet veel van mijn humeur. En trouwens, het was gisteren 0 graden toen ik in mijn auto stapte, en ben 10 minuten bezig geweest om mijn autoruit ijsvrij te krabben. Helpt ook niet veel om je gelukkig te voelen.
donderdag 22 november 2018 om 08:25
eatmorespaghetti schreef: ↑22-11-2018 07:48En trouwens, het was gisteren 0 graden toen ik in mijn auto stapte, en ben 10 minuten bezig geweest om mijn autoruit ijsvrij te krabben. Helpt ook niet veel om je gelukkig te voelen.
Gelukkig hangt mijn geluksgevoel niet van zulke kleine dingen af. Er kan wel eens iets tegenzitten, maar dat beïnvloedt niet meteen hoe gelukkig ik ben, dat is meer een algemeen gevoel dat niet afhangt van zulke futiliteiten. Ik vind het eerlijk gezegd nogal labiel overkomen, als je geluksgevoel afhangt van of het gevroren heeft, of je lang in de rij stond voor de kassa en of de bus op tijd was of niet.
Kinderen krijgen trouwens meer mee van je stemming dan je denkt.
donderdag 22 november 2018 om 08:50
Daar ben ik het helemaal mee eens. Echter, de keerzijde is ook dat je wél gelukkig voelen ook niet zo oppervlakkig is als nieuwe kleding kopen, een boswandeling maken of een avondje doorzakken in de kroeg. Dat vind ik dan soms wel jammerTrotter schreef: ↑22-11-2018 08:25Gelukkig hangt mijn geluksgevoel niet van zulke kleine dingen af. Er kan wel eens iets tegenzitten, maar dat beïnvloedt niet meteen hoe gelukkig ik ben, dat is meer een algemeen gevoel dat niet afhangt van zulke futiliteiten. Ik vind het eerlijk gezegd nogal labiel overkomen, als je geluksgevoel afhangt van of het gevroren heeft, of je lang in de rij stond voor de kassa en of de bus op tijd was of niet.

donderdag 22 november 2018 om 08:56
Ik vind dat niet erg. Het 'geluk' van bijvoorbeeld het kopen van nieuwe kleding duurt toch maar even, tot je weer iets nieuws wil om je weer even goed te voelen. Ik ben blij dat mijn geluk (en vooral tevredenheid) stabieler en langduriger is dan dat (en dat ik geen koopverslaving nodig heb om me goed te voelen).
Ik kan overigens wel genieten van kleine dingen als een boswandeling, de kopjes die mijn katten me geven of een mooie zonsopkomst, het is dus niet zo dat ik die kleine dingen niet waardeer.
donderdag 22 november 2018 om 09:02
Dat is een niet al te beste score.
Hoe komt dat zo?
Veel sterkte in ieder geval https://media.tenor.co/images/73d00aa70 ... c3a166/raw
donderdag 22 november 2018 om 09:04
6/7 ik zit in een periode met veel druk op mezelf en onzekerheid over de toekomst. Daar kan ik niet zo goed tegen. Aan de andere kant weet ik dat na deze korte periode van onzekerheid er waarschijnlijk erg positieve gebeurtenissen te wachten staan. Daaraan ontleen ik dan ook weer motivatie. Ik wil gewoon veel meer tegelijk doen dan mogelijk is en daar moet je dan keuzes in maken.
donderdag 22 november 2018 om 09:06
Een dikke 9. En als ik Jolly ryder lees mag ik misschien wel een 10 geven....Ik ben gelukkig; heb 5 leuke kinderen die hun weg volgen. Een hele leuke lieve man, met wie het op seksueel gebied ook nog heel leuk en spannend is. En we zijn allemaal kerngezond.
Waarom ik geen 10 geef? Omdat ik nu 50 ben, en nog wel 30 jaar hoop te leven. En omdat ik zoveel kinderen ken, in Tanzania ( heb daar gewerkt) die niet weten of ze vandaag te eten hebben..... Als dat probleem uit de wereld zal zijn zou ik een 10+ geven......
Waarom ik geen 10 geef? Omdat ik nu 50 ben, en nog wel 30 jaar hoop te leven. En omdat ik zoveel kinderen ken, in Tanzania ( heb daar gewerkt) die niet weten of ze vandaag te eten hebben..... Als dat probleem uit de wereld zal zijn zou ik een 10+ geven......
donderdag 22 november 2018 om 09:12
Een 6- momenteel. Privé gaat het prima, de meest geweldige man van de hele wereld, een fijn huis, fijne familie en vrienden. Daar dus een 8, minimaal. Op het werk een stuk minder, zeg een 4,5. Heel vervelend project gehad, waar ik nu nog de naweeën van aan het oplossen ben. Gelukkig wel licht aan het eind van de tunnel inmiddels. Daarbij dan nog dat ik slecht slaap en een enorme hekel heb aan de herfst, de kou en de duisternis en dan kom ik op een 6-.
Ik overweeg een dag minder te gaan werken, dan wordt de gemiddelde score waarschijnlijk weer een stuk hoger.
Ik overweeg een dag minder te gaan werken, dan wordt de gemiddelde score waarschijnlijk weer een stuk hoger.
The owls are not what they seem
donderdag 22 november 2018 om 09:16
Je hebt diverse soorten van geluk. Geluk is echter nooit een constante.Trotter schreef: ↑22-11-2018 08:25Gelukkig hangt mijn geluksgevoel niet van zulke kleine dingen af. Er kan wel eens iets tegenzitten, maar dat beïnvloedt niet meteen hoe gelukkig ik ben, dat is meer een algemeen gevoel dat niet afhangt van zulke futiliteiten. Ik vind het eerlijk gezegd nogal labiel overkomen, als je geluksgevoel afhangt van of het gevroren heeft, of je lang in de rij stond voor de kassa en of de bus op tijd was of niet.
Als ik kijk naar moment tot moment, ging mijn geluksgevoel gister van een 6, naar een 5, toen een piek die echt wel een 8 was en 's Avonds weer een 5.
Als ik kijk naar mijn basis geluks gevoel zit die rond de 5/6. Die veranderd ook, maar langzamer. Hoewel ik soms een piek een paar dagen kan vasthouden en dan kab se basis opeens een 8 zijn met schommelingen gedurende de dag.
Dus het hangt er maar net vanaf welke van de twee je neemt om je geluk te meten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 22 november 2018 om 09:35
Ik las dit topic en dacht meteen, hoe gelukkig ik me voel en ben daar zit voor mij nog best verschil in.
Ik ben echt heel gelukkig. Drie lieve kinderen die best lekker door het leven kabbelen. Ik heb altijd wel wat te mopperen over m’n werk en ga er ook niet altijd met plezier naar toe. Maar ik doe wel werk wat ik heel leuk vind.
M’n schrijfwerk krijgt meer aandacht.
Ik heb een andere fiets gekregen, echt daar ben ik zo blij mee.
En ik heb voor mij de liefste vriend van de wereld die ik echt vreselijk kan missen als hij er niet is.
Helaas heb ik wel altijd hoofdpijn. Als erfenis van een andere relatie en daar ook nog eens een ptss aan over gehouden die ook de gedachten wel eens wil vertroebelen.
Moet ik best m’n best doen om goed rond te komen (maar mijn kinderen hebben nooit dat idee)
Eigenlijk heb ik niets om te klagen. Dus soms voel ik me wel wat minder gelukkig, maar ik realiseer me even te vaak hoeveel geluk ik heb.
Lieve mensen om me heen, de beste buren die ik me kan wensen.
En bovenal wacht ik na jaren niet meer lijdzaam tot ik doodga maar doe ik gewoon dingen tot ik oud genoeg ben.
Hoeveel mazzel kun je hebben?
Ik ben echt heel gelukkig. Drie lieve kinderen die best lekker door het leven kabbelen. Ik heb altijd wel wat te mopperen over m’n werk en ga er ook niet altijd met plezier naar toe. Maar ik doe wel werk wat ik heel leuk vind.
M’n schrijfwerk krijgt meer aandacht.
Ik heb een andere fiets gekregen, echt daar ben ik zo blij mee.
En ik heb voor mij de liefste vriend van de wereld die ik echt vreselijk kan missen als hij er niet is.
Helaas heb ik wel altijd hoofdpijn. Als erfenis van een andere relatie en daar ook nog eens een ptss aan over gehouden die ook de gedachten wel eens wil vertroebelen.
Moet ik best m’n best doen om goed rond te komen (maar mijn kinderen hebben nooit dat idee)
Eigenlijk heb ik niets om te klagen. Dus soms voel ik me wel wat minder gelukkig, maar ik realiseer me even te vaak hoeveel geluk ik heb.
Lieve mensen om me heen, de beste buren die ik me kan wensen.
En bovenal wacht ik na jaren niet meer lijdzaam tot ik doodga maar doe ik gewoon dingen tot ik oud genoeg ben.
Hoeveel mazzel kun je hebben?