Hoe gelukkig ben jij momenteel?
dinsdag 20 november 2018 om 23:35
Hallo mensen,
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie

woensdag 21 november 2018 om 09:00
Hmmm... Ik zeg nu een 7.
Ik heb na de geboorte van mijn dochter van nu 16 maanden een postnatale depressie gekregen en veel stress en onrust ervaren. De geboorte van m'n dochter heeft veel dingen getriggerd die bij mij al latent aanwezig waren en ik worstel soms heel erg met mezelf en het moederschap. Omdat het nu zoveel beter gaat krijg ik weer hoop en ook plezier terug in dingen.. Heeeel fijn... Ik voel me beter in mijn vel. Maar kan nog steeds erg opgejaagd en onzeker zijn. Verder mag ik eigenlijk helemaal niet mopperen. Wat betreft werk, relatie, familie... Maarja geluk zit toch grotendeels in jezelf denk ik. Je omstandigheden zijn natuurlijk wel van invloed. Maar soms kan alles voor de wind gaan en kun je je nog leeg en down voelen. Gelukkig heb ik afgelopen 1.5 jaar ook zoveel geleerd dat ik weerbaarder ben en steviger in mijn schoenen sta. En nu ook de kleine dingen weet te waarderen en ook meer mijn zegeningen kan zien. De rest volgt wel als ik beter in mijn vel zit denk ik.
Ik heb na de geboorte van mijn dochter van nu 16 maanden een postnatale depressie gekregen en veel stress en onrust ervaren. De geboorte van m'n dochter heeft veel dingen getriggerd die bij mij al latent aanwezig waren en ik worstel soms heel erg met mezelf en het moederschap. Omdat het nu zoveel beter gaat krijg ik weer hoop en ook plezier terug in dingen.. Heeeel fijn... Ik voel me beter in mijn vel. Maar kan nog steeds erg opgejaagd en onzeker zijn. Verder mag ik eigenlijk helemaal niet mopperen. Wat betreft werk, relatie, familie... Maarja geluk zit toch grotendeels in jezelf denk ik. Je omstandigheden zijn natuurlijk wel van invloed. Maar soms kan alles voor de wind gaan en kun je je nog leeg en down voelen. Gelukkig heb ik afgelopen 1.5 jaar ook zoveel geleerd dat ik weerbaarder ben en steviger in mijn schoenen sta. En nu ook de kleine dingen weet te waarderen en ook meer mijn zegeningen kan zien. De rest volgt wel als ik beter in mijn vel zit denk ik.
woensdag 21 november 2018 om 09:15
Oh ik vind het eigenlijk best wel een moeilijke vraag.
Ik ga denk ik toch voor een 7-.
Ik heb meerdere chronische psychische klachten, en heb zeker niet het leven waar ik ooit van droomde (geen betaalde baan, geen relatie/gezin) maar ik merk dat na ruim 20 jaar vechten tegen die psychische klachten het toch steeds beter gaat.
Ik kan steeds meer genieten van de dingen die ik wél heb. Mijn leuke (huur)huisje, mijn katten, mijn hobby's. Meestal voel ik me best nuttig op mijn vrijwilligerswerk.
En hoewel ik erg veel tijd nodig heb om alleen te zijn om bij te tanken kan ik af en toe ook genieten van gezelligheid met anderen. En van humor.
Ook belangrijk: ik heb geen schulden. En heb momenteel ook geen andere grote zorgen.
Nu ik dit zo opsom ga ik toch maar voor een 7,5.
Ik ga denk ik toch voor een 7-.

Ik heb meerdere chronische psychische klachten, en heb zeker niet het leven waar ik ooit van droomde (geen betaalde baan, geen relatie/gezin) maar ik merk dat na ruim 20 jaar vechten tegen die psychische klachten het toch steeds beter gaat.
Ik kan steeds meer genieten van de dingen die ik wél heb. Mijn leuke (huur)huisje, mijn katten, mijn hobby's. Meestal voel ik me best nuttig op mijn vrijwilligerswerk.
En hoewel ik erg veel tijd nodig heb om alleen te zijn om bij te tanken kan ik af en toe ook genieten van gezelligheid met anderen. En van humor.
Ook belangrijk: ik heb geen schulden. En heb momenteel ook geen andere grote zorgen.
Nu ik dit zo opsom ga ik toch maar voor een 7,5.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

woensdag 21 november 2018 om 09:19
Arcticfox1 schreef: ↑21-11-2018 08:36Op dit moment een 3
In het grootste gedeelte van mijn leven is dit cijfer zeker hoger geweest.
Ik heb altijd last van een herstdip en in samenhang met hormoonbehandelingen ivm vruchtbaarheidsproblemen (+ drie zwangerschappen heel dichtbij) maakt dat ik mij op dit moment best wel kut voel

woensdag 21 november 2018 om 09:20
4
Ik zit in een kutperiode en voel me eigenlijk een 1, maar ik ben wel gelukkig met het feit dat ik kinderen heb die me fijne momenten geven, vandaar ik een 4 geef.
Als ik straks een eigen woning heb, mijn angsten wegzijn, over de scheiding heen ben, weer aan het werk ben, de feestdagen voorbij zijn, hoop ik weer richting de 8 te gaan.
Ik zit in een kutperiode en voel me eigenlijk een 1, maar ik ben wel gelukkig met het feit dat ik kinderen heb die me fijne momenten geven, vandaar ik een 4 geef.
Als ik straks een eigen woning heb, mijn angsten wegzijn, over de scheiding heen ben, weer aan het werk ben, de feestdagen voorbij zijn, hoop ik weer richting de 8 te gaan.
woensdag 21 november 2018 om 09:21
Na even nadenken, een 8. Deze zomer was het een 9. Er zijn zoveel mooie dingen in mijn leven. Kinderen die gezond zijn en gelukkig en het goed doen op school. Fijne relatie, gezondheid, hechte familie, ik kom uit een warm nest. Fijn huis, vrienden. Geen heftige pms meer door een mirena. Genoeg geld voor genoeg leuke dingen. Vaste baan, dit jaar een leuke klas.
Maar de tijd van het jaar en het gebrek aan zonlicht zorgt voor depressieve gevoelens, gelukkig helpt mijn daglichtlamp. Een paar maanden terug speelde dat helemaal niet, geweldige zomer! Maar als je het me vanmorgen had gevraagd toen ik net wakker was en het zo donker was en ik niet er even over kon nadenken, was het een 4 geweest.
Maar de tijd van het jaar en het gebrek aan zonlicht zorgt voor depressieve gevoelens, gelukkig helpt mijn daglichtlamp. Een paar maanden terug speelde dat helemaal niet, geweldige zomer! Maar als je het me vanmorgen had gevraagd toen ik net wakker was en het zo donker was en ik niet er even over kon nadenken, was het een 4 geweest.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 21-11-2018 09:24
12.65% gewijzigd

woensdag 21 november 2018 om 09:23
Een 3 op dit moment.
Ik wil nog net niet dood, ik ben lichamelijk wel gezond en met mijn momenten zegt mijn verstand dat het heus wel een beetje beter wordt. Maar emotioneel gaat het even heel slecht.
6 weken geleden is mijn stiefvader overleden en mijn moeder doet nogal een emotioneel appel op mij (wat ergens niet gek is, maar gezien mijn geschiedenis erg zwaar) Daarnaast ben ik herstellende van een depressie en moest ik afgelopen maandag afscheid nemen van mijn therapeute. Midden in een crisisperiode en ik ben nog niet uitbehandeld.
Ik kan op dit moment nergens van genieten en ik heb de ene huilbui na de andere. Alsof er continu een mes in mijn hart steekt
Ik wil nog net niet dood, ik ben lichamelijk wel gezond en met mijn momenten zegt mijn verstand dat het heus wel een beetje beter wordt. Maar emotioneel gaat het even heel slecht.
6 weken geleden is mijn stiefvader overleden en mijn moeder doet nogal een emotioneel appel op mij (wat ergens niet gek is, maar gezien mijn geschiedenis erg zwaar) Daarnaast ben ik herstellende van een depressie en moest ik afgelopen maandag afscheid nemen van mijn therapeute. Midden in een crisisperiode en ik ben nog niet uitbehandeld.
Ik kan op dit moment nergens van genieten en ik heb de ene huilbui na de andere. Alsof er continu een mes in mijn hart steekt

woensdag 21 november 2018 om 09:30
Dit klinkt wel echt sterk en positiefSerengeti schreef: ↑21-11-2018 09:15Oh ik vind het eigenlijk best wel een moeilijke vraag.
Ik ga denk ik toch voor een 7-.![]()
Nu ik dit zo opsom ga ik toch maar voor een 7,5.![]()

yesss wijzigde dit bericht op 28-11-2018 17:08
5.18% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 09:40
Dank je. Wat lief...
Ik wens jou ook alle goeds.

Ik heb gewoon beduidend mindere periodes gehad. Dat ik wel behoorlijke schulden had, heb ook periodes gehad dat ik zonder warm water en verwarming zat. Heb periodes gehad dat ik letterlijk knettergek werd van de stress....
Ik besef me dagelijks dat het nu een stuk beter gaat. En ik kan nu genieten van de kleine dingen.
Ik ben de GGZ ook erg dankbaar hoor. En ik heb geboft met fijne therapeuten. En met de juiste medicatie.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
woensdag 21 november 2018 om 09:49
daenerys79 schreef: ↑21-11-2018 06:48een 5 maar ik schaam me echt voor de reden. het is een vet luxeprobleem wat de boventoon voert. aankoop/ verkoop huis wat niet vlot, en de onzekerheid is killing.
daarnaast mijn artrose die opspeelt door de kou, en de paar extra kilo’s die ik heb opgedaan de laatste maanden (emo-eten) maken het niet beter. het ergste is dat niemand het snapt want een nieuw huis kopen is toch leuk......

Ik denk dat ik vandaag wel op een 8,5 zit. Ik heb koude voeten dus een half punt aftrek.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 21 november 2018 om 13:11
Een 8. Ik ben tevreden met hoe mijn leven nu is. Chronisch ziek of problemen hebben, betekent niet dat je ongelukkig bent hoor. Nou, ik toch niet. Ik ben dolgelukkig dat ik hier mag leven en niet per ongeluk ergens anders geboren ben, dan zou ik diep in de problemen zitten met een chronische ziekte.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 21 november 2018 om 13:36
Arcticfox1 schreef: ↑21-11-2018 08:36Op dit moment een 3
In het grootste gedeelte van mijn leven is dit cijfer zeker hoger geweest.
Ik heb altijd last van een herstdip en in samenhang met hormoonbehandelingen ivm vruchtbaarheidsproblemen (+ drie zwangerschappen heel dichtbij) maakt dat ik mij op dit moment best wel kut voel

Heel herkenbaar. Ik weet nog goed hoe het voelde.
2 jaar geleden rond deze periode ook een 3. Nog hormonaal van een miskraam (na behandeling) en op verjaardagen ook alleen maar dikke buiken om me heen. Vorig jaar rond deze periode een 6, stijf van de hormonen voor een ivf behandeling en stijf van de spanning. Maar toen had ik gelukkig een manier gevonden om er beter mee om te gaan.
Nu, een 9,5. Prachtkindje van 3 maanden oud. Zo blij dat we niet opgegeven hebben en elkaar onderweg niet kwijtgeraakt zijn.
Heel veel sterkte! Ik hoop voor je dat je wens in vervulling mag gaan!

woensdag 21 november 2018 om 13:42
Je bent dankbaar voor hetgeen je wel hebt en haalt daar je geluk uit.doornroosje9 schreef: ↑21-11-2018 13:11Een 8. Ik ben tevreden met hoe mijn leven nu is. Chronisch ziek of problemen hebben, betekent niet dat je ongelukkig bent hoor. Nou, ik toch niet. Ik ben dolgelukkig dat ik hier mag leven en niet per ongeluk ergens anders geboren ben, dan zou ik diep in de problemen zitten met een chronische ziekte.
Sterk.

woensdag 21 november 2018 om 13:45
Opgeven ben ik zeker nog niet aan toe. De wens is te sterkBescheidenBilspleet schreef: ↑21-11-2018 13:36![]()
Heel herkenbaar. Ik weet nog goed hoe het voelde.
2 jaar geleden rond deze periode ook een 3. Nog hormonaal van een miskraam (na behandeling) en op verjaardagen ook alleen maar dikke buiken om me heen. Vorig jaar rond deze periode een 6, stijf van de hormonen voor een ivf behandeling en stijf van de spanning. Maar toen had ik gelukkig een manier gevonden om er beter mee om te gaan.
Nu, een 9,5. Prachtkindje van 3 maanden oud. Zo blij dat we niet opgegeven hebben en elkaar onderweg niet kwijtgeraakt zijn.
Heel veel sterkte! Ik hoop voor je dat je wens in vervulling mag gaan!
Ik heb het op dit moment er erg moeilijk mee. Dagen gehuild, boos gefrustreerd. Binnen een tijdbestek van 3 weken heb ik moeten hoten dat mijn twee beste vriendinnen en mijn broer een kindje krijgen. Dat heeft er heel hard ingehakt. Ik sta hier nu nog met een lege buik en een leeg hart
woensdag 21 november 2018 om 13:47
Een 7, al is de ene dag de andere niet. Ik woon op mezelf met 2 leuke hondjes en een hamster, heb een auto, kan goed rondkomen van een laag inkomen. Op mijn werk wisselt het hoe leuk het is. Maar ik heb altijd veel moeite met de kou en donkere avonden. Gebrek aan warmte en zonlicht. En ik wil dolgraag een groter huis, sta ruim een jaar ingeschreven. Het schiet alleen niet op, er staat niks vrij naar mij zin. Of te groot of te klein. Op gebied van vriendschappen kan het wel beter. Ik vind het soms jammer dat ik er zo weinig heb.
woensdag 21 november 2018 om 13:55
Ik geef mijn leven momenteel een dikke 8.
Ik heb een lieve vriend, we wonen in een fijn huis, we zijn beiden redelijk gezond (wel hier en daar wat klachten, met name ik, maar goed... daarom is het ook geen 10), we hebben leuke hobby's waar we veel plezier aan beleven.
Waarom het geen 10 is:
- Ik heb geen échte vrienden (genoeg kennissen hoor, daar niet van, maar verhalen over verjaardagen met veel vrienden of weekendjes weg met een vriendengroepje o.i.d. ken ik alleen van horen zeggen.)
- Ik had heel graag moeder willen zijn. Helaas is het daar nooit van gekomen en nu ben ik toch wel behoorlijk aan de oude kant met mijn 41. De wonderen zijn de wereld natuurlijk nog niet uit, maar ik ga er niet meer van uit.
- Ik heb wat lichamelijke klachten waar ik niet blij van word.
Ik heb een lieve vriend, we wonen in een fijn huis, we zijn beiden redelijk gezond (wel hier en daar wat klachten, met name ik, maar goed... daarom is het ook geen 10), we hebben leuke hobby's waar we veel plezier aan beleven.
Waarom het geen 10 is:
- Ik heb geen échte vrienden (genoeg kennissen hoor, daar niet van, maar verhalen over verjaardagen met veel vrienden of weekendjes weg met een vriendengroepje o.i.d. ken ik alleen van horen zeggen.)
- Ik had heel graag moeder willen zijn. Helaas is het daar nooit van gekomen en nu ben ik toch wel behoorlijk aan de oude kant met mijn 41. De wonderen zijn de wereld natuurlijk nog niet uit, maar ik ga er niet meer van uit.
- Ik heb wat lichamelijke klachten waar ik niet blij van word.
woensdag 21 november 2018 om 13:55
Arcticfox1 schreef: ↑21-11-2018 13:45Opgeven ben ik zeker nog niet aan toe. De wens is te sterk
Ik heb het op dit moment er erg moeilijk mee. Dagen gehuild, boos gefrustreerd. Binnen een tijdbestek van 3 weken heb ik moeten hoten dat mijn twee beste vriendinnen en mijn broer een kindje krijgen. Dat heeft er heel hard ingehakt. Ik sta hier nu nog met een lege buik en een leeg hart

Heel herkenbaar, ik was op een gegeven moment ook obsessief gefocust op vriendinnen. Of ze wel of niet dronken, dan zag ik het een beetje aankomen.
Ik vind zwangerschapsaankondigingen nog steeds niet leuk, het zal altijd wel een gevoelige plek blijven.
Hebben je broer en vriendinnen wel een beetje begrip voor jullie situatie? Is er naast hun blijdschap ook ruimte voor jou verdriet?

woensdag 21 november 2018 om 14:00
Eeen van deze vriendinnen weet al langer hoe onze situatie zit en is echt de allerliefste. De andere vriendin zegt er niet zoveel over en mijn broer weet het pas sinds kort en heb ik daarna niet nog niet echt gesprokenBescheidenBilspleet schreef: ↑21-11-2018 13:55![]()
Heel herkenbaar, ik was op een gegeven moment ook obsessief gefocust op vriendinnen. Of ze wel of niet dronken, dan zag ik het een beetje aankomen.
Ik vind zwangerschapsaankondigingen nog steeds niet leuk, het zal altijd wel een gevoelige plek blijven.
Hebben je broer en vriendinnen wel een beetje begrip voor jullie situatie? Is er naast hun blijdschap ook ruimte voor jou verdriet?
woensdag 21 november 2018 om 14:09
Wat fijn dat die vriendin zo lief is! Voor mij scheelde dat een hoop.Arcticfox1 schreef: ↑21-11-2018 14:00Eeen van deze vriendinnen weet al langer hoe onze situatie zit en is echt de allerliefste. De andere vriendin zegt er niet zoveel over en mijn broer weet het pas sinds kort en heb ik daarna niet nog niet echt gesproken
Ik heb ook veel gehad aan topics waar we samen met een clubje dames schreven waarbij het niet lukte. Misschien geeft het wat steun

woensdag 21 november 2018 om 14:15
Een 7. Het gaat redelijk op het moment.
Zit met wat moeilijke vragen op 't moment.
Baan gaat wel, maar veel alleen.
In het dagelijks leven mis ik nog steeds echte vriendschappen. De echte invulling en betekenis ontbreken nog een beetje. Het' is allemaal wel goed' maar toch ervaar ik veel leegte op vele gebieden. Best moeilijk.
Ik ben overigens een man van begin 30.
Zit met wat moeilijke vragen op 't moment.
Baan gaat wel, maar veel alleen.
In het dagelijks leven mis ik nog steeds echte vriendschappen. De echte invulling en betekenis ontbreken nog een beetje. Het' is allemaal wel goed' maar toch ervaar ik veel leegte op vele gebieden. Best moeilijk.
Ik ben overigens een man van begin 30.
woensdag 21 november 2018 om 14:17
Heel veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen.Cestlavie83 schreef: ↑21-11-2018 09:23Een 3 op dit moment.
woensdag 21 november 2018 om 14:22
Een 8, ik kruip langzaam uit de lange tropenjaren met twee drukkere dan gemiddeld kids. Maar ze zijn gezond en happy en met wat hulp lijken ze ook minder druk te worden.
Meer tijd weer voor mezelf, vriendinnen, leuke dingen doen.
Financieel veel ruimte, lieve man.
Ik voel dat er een goede tijd aan gaat komen. Op naar de 9.
Meer tijd weer voor mezelf, vriendinnen, leuke dingen doen.
Financieel veel ruimte, lieve man.
Ik voel dat er een goede tijd aan gaat komen. Op naar de 9.