Hoe laat is het? Deel X

25-08-2010 08:17 3018 berichten
Gezelligheid kent geen tijd.

De tijd heelt alle wonden.

Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.

Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.

Slecht nieuws komt altijd te vroeg.

Met passen en meten wordt veel tijd versleten.

Opruimen kost minder tijd dan zoeken.

Komt tijd, komt raad.

Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.

De tijd zal het leren.

In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.

Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.

Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.

Maar, hoe laat is het nu ook alweer?

Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...

Hoe laat is het nu eigenlijk écht?

En.. waar is het tijd voor?

We willen het nog steeds graag van je weten..

Dus als je iets wilt vertellen op

de normale,

de nachtelijke,

de buitenlandse,

of zelfs de buitenaardse tijdstippen,

ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!

Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2010 @ 00:17:

Tja ik weet niet wat ik er van vind. Beetje schijnheilig denk ik.

Ben het er niet mee eens dat Nederlanders precies zo zijn. Er zijn er genoeg die niet naar de kerk gaan, niet voordat ze trouwen en ook niet erna. En veel mensen houden na hun trouwen nog net zo hard van een glas wijn of bier.

Nederlanders zijn ook niet over één kam te scheren... er zijn zoveel verschillen.

0.17Nederlanders gaan vaak ook behooooorlijk los hoor, voordat ze gaan settelen. En doen dan ineens niet meer aan comazuipen.
quote:berbke schreef op 26 augustus 2010 @ 00:19:

nederlanders zijn niet over 1 kam te scheren?

Welk volk dan wel?

Of begrijp ik het verkeerd?

00.19

Nee ik zeg niet dat andere volken dat wel zijn. Nouja misschien niet zo duidelijk... ben ook moe *gaap*

0.21
persoonlijk denk ik dat zoiets meer met een fase in je leven te maken heeft als met je achtergrond.

00.22
I don\'t need an excuse for being what I am.
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 00:19:

Dat weet ik niet Frizz, ik had het ook niet specifiek over marokkanen maar over het geloof dat er aangehangen wordt.

Maar da's een oneindige discussie waar we het niet over eens gaan worden.

Ik weet er te weinig van en ben bevooroordeeld, jij hebt je sokken aan .

0.19Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving. Bron: Wikipedia.

Eerwraak heeft niets met geloof te maken en alles met cultuur. En gelukkig niets met de Marokkaanse cultuur.

Had ik maar sokken aan, heb koude voeten!
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 00:20:

Sja Moon, hij kan ook gedacht hebben; dat ziet ze wel als ze hier is. Legt een stuk gemakkelijker uit. Ofzo?

Slaap lekker!

0.20

Ja, dat kan.

Maar hij had bijv de oppervlakte niet in de advertentie staan. Dan denk ik: vergeten misschien.

Als ik daar dan om vraag lijkt het me handig dat ie antwoord geeft.

Maja. Hoop dat broertje morgenavond tijd heeft. En anders misschien verzetten.

0.22
Lekker slapen dan Moontje.

00.23
I don\'t need an excuse for being what I am.
Oh ik ken wel een verhaal van een Marokkaanse die 'vervolgd' wordt. Sterker, ik ken haar.

Maar ik heb eigenlijk geen zin in deze discussie in dit topic.

0.23
Vervolgen en eerwraak zijn twee totaal verschillende dingen he Moon?

Slaap lekker!
quote:frizzy schreef op 26 augustus 2010 @ 00:22:

[...]

Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving. Bron: Wikipedia.

Eerwraak heeft niets met geloof te maken en alles met cultuur. En gelukkig niets met de Marokkaanse cultuur.

Had ik maar sokken aan, heb koude voeten!

Ja Frizz, er zijn ook genoeg voorbeelden van situaties waarbij er wel eerwraak voor is gekomen, ookal is de sharia er.

Daarnaast worden die verzen 15 keer anders geinterpreteerd, rondgedraait en vertaalt. Niemand weet meer waar hij of zij aan toe is.
Goed idee Moon, ik ook niet.

0.25
Ik weet eigenlijk niet wat er totaal verschillend is. Als men uit is op eerwraak moeten ze die persoon toch eerst zoeken of vervolgen?

Misschien heb ik t verkeerde woord gebruikt en heet het niet vervolgen wat ik bedoel.

0.27
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 00:25:

[...]

Ja Frizz, er zijn ook genoeg voorbeelden van situaties waarbij er wel eerwraak voor is gekomen, ookal is de sharia er.

Daarnaast worden die verzen 15 keer anders geinterpreteerd, rondgedraait en vertaalt. Niemand weet meer waar hij of zij aan toe is.No idioten heb je overal. Maar het hoort NIET bij het geloof en komt NIET in alle Islamitische landen voor. Men is het er aardig over eens hoor, dat het een cultuurding is. Dat zegt niet alleen deze geitenwollensok!
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2010 @ 00:27:

Ik weet eigenlijk niet wat er totaal verschillend is. Als men uit is op eerwraak moeten ze die persoon toch eerst zoeken of vervolgen?

Misschien heb ik t verkeerde woord gebruikt en heet het niet vervolgen wat ik bedoel.

0.27Eerwraak op Wikipedia
Ik ga naar bed.

Welterusten!
Google vertelt mij iets anders Frizz.. Maar zoals ik al zei: ik weet er niet genoeg vanaf om deze discussie aan te gaan.

Ik heb de koran niet bestudeerd, en jij evenmin.

Ik denk niet dat wij daarover mee kunnen praten. Een paar kennissen maar jou geen kenner Frizz. Dat is een ding dat wij als buitenstaanders nooit volledig zullen begrijpen.

0.31
Gezelligheid kent geen tijd... Hier (op Curacao) is het pas net half zeven 's avonds
Truste Moontje.

0.32
Als je 'Eerwraak Marokko' googlet zie je meteen een aantal keer staan, zonder te openen, dat eerwraak in de zin van moord om de eer van de familie te herstellen niet voorkomt in Marokko.
Hai Palm, ik ben jaloers!

0.35
En als je 'Eerwraak Islam' googlet zie je zonder te openen overal al staan dat eerwraak verboden is volgens de Islam.
Maar het gebeurt wel.

En drinken is volgens de islam ook verboden, seks voor het huwelijk ook. Ze hechten wel heeeeel veel waarde aan de regels, niet?

0.37
Haha, hoi N00tje. Jaloers op het tijdstip?
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 00:38:

Maar het gebeurt wel.

En drinken is volgens de islam ook verboden, seks voor het huwelijk ook. Ze hechten wel heeeeel veel waarde aan de regels, niet?

0.37

No, ik wilde alleen even duidelijk maken wat eerwraak precies inhoudt en wat de relatie is tot de Islam (geen dus).

Wat je nu aansnijdt lijkt mij een heel ander onderwerp, waar ik eigenlijk geen mening over heb bovendien. Een ieder moet zelf weten hoe hij/zij gedraagt in relatie tot het geloof, vind ik. En dat gedrag dat jij aanstipt in je post, zie ik bij alle geloven die ik ken. Sommige gelovigen houden zich heel streng aan alle regels, sommigen niet. Is toch hun zaak?
Huh? Zijn er nou washandjes gestolen van mijn wasrekje of ben ik vergeten dat ik ze al binnen had gehaald?
Maar Frizz, dat is toch onzin wat je nu zegt?

Dat eerwraak geen relatie heeft met de Islam.

Dat wel of niet streng opvolgen..

Degenen die zich er streng aan houden, zijn ook degene die eerwraak en vrouwenbesnijdenissen predikken. Dat zijn ook degene die onze westere rechtstaat niet accepteren en volgens hun regels (de sharia) leven.

In Marokko is enkel de islamitische wetgeving geldig. Er zijn ook verzen waarin de doodstraf wél gepredikt word.

De Marokkaanse cultuur ís Sharia, hoe je het ook wendt of keert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven