Hoe overleef ik de maand mei?

12-05-2010 11:58 64 berichten
Na vanochtend eerst een half uur chagrijnig geweest te zijn over het weer en het feit dat ik op dit moment mijn abonnement op het buitenzwembad niet ga (wil) gebruiken en nog een paar andere dingen.... heb ik besloten dat ik vandaag gewoon doe alsof het november is.

Dus straks mijn warmste winterjas aan, mijn warmste laarzen, met de bus naar de stad ipv de fiets. En dan warme chocolademelk met slagroom te bestellen.

Wie heeft er nog meer goede ideeën voor vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk. Het is wel kil maar verder niets. Ik heb van de winter nog niet mijn zomer dekbed ingewisseld dus alleen vannacht een beetje kil gehad toen mijn katten zo dicht tegen mij aanlagen dat zij het warm hadden en ik geen dekbed meer op mij had, ja toen werd ik even wakker van de kou.

Maar hier binnen was het vanochtend gewoon 20 graden beneden zonder dat de verwarming aan was. Heel toevallig ga ik wel een stamppotje maken, maar dat is een lente stamppot.

Hoeveel graden zou het moeten zijn?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik wist neit wat ik mee maakte vanmorgen op de fiets om half 8 door de regen met ijs maar dan ook echt ijs ijs koude handen wist ik veel dat ik me handschoenen nod nodig heb!!!!! maar heb het overleeft met mijn storm paraplu
Nog een opbeurende vannacht gaat het vriezen (-1)
quote:mylenevalerie schreef op 12 mei 2010 @ 13:15:

Hoeveel graden zou het moeten zijn?20 is warm genoeg als het maar droog is
Hier ook de verwarming aan, lekker hoor. En mijn Uggs heb ik ook weer uit de kast gehaald.

Ik hoop echt dat het snel 20 graden wordt, ik vind dit weer héérlijk, maar niet in mei.
Ik vind dit niks. Ik heb 's nachts nog een kruik bij mijn voeten.

Bah.

De zomer moet een hoop goedmaken straks!
quote:Friezin71 schreef op 12 mei 2010 @ 12:55:

Twee weken geleden als een gek gaan sjoppen, want ik had geen zomerige kleren meer die pasten. Heb ik ze nog geeneens aan kunnen doen! Nahja!

(Martin Bril draait zich om in zn graf, rokjesdag viel in 2010 op 23 september)

Rokjesdag was toch begin april al? Ik heb m al gehad iig

Heb volop genoten van de warme dagen vorige maand en dat is maar goed ook. Was bijna vergeten dat het ook nog regenachtig, druilerig en donker kon zijn.
gluhwein is idd een heel goede tip
"Toen ik naar mijn werk fietste..." ????

Werken? Vandaag? Heeft niet iedereen ijsvrij dan?!

Ik lig met dochter in bed.

Joggingbroek aan, deken over en lekker kroelen met z'n tweeen.
hier ook de verwarming aan, werd vannacht 2 x wakker van de kou....slaap ook onder een raam met enkelglas wat niet goed sluit.

heb een dik vest aan en moonboot pantoffels, ik vind het vreselijk!!!!!!

ik ben ook zo bang dat er dan straks weer juist een hittegolf komt ineens....en dan weer een week of 2 regen ter compensatie...zalj altijd zien......vorige zomer was het zo lekkerr...waarommmm:(
Ik heb ook een dik wintervest aangetrokken vandaag.

En heel november-achtig ben ik ook nog eens snipverkouden.
Het is idd rotweer. Vooral nu de kinderen 2 weken vakantie hebben. Hoop zo dat het over 2 weken beter weer is. Dan hebben ze weer vakantie. En ik wil mijn mooie nieuwe kleren aan. Ik heb ook even niet de motivatie om te lijnen om beter lente proof te zijn. In mijn dikke trui zie je die extra's toch niet.
Ik zie net dat ik nog pompoensoep (kant-en-klaar) in mijn kast heb staan. Lijkt me wel wat voor vanavond.
...ik ben dit weer ook zo zat

Ik slaap nog steeds onder mijn winterdekbed en krijg mezelf zo moeilijk warm de laatste week. Nog twee dekens erbij, pyama aan...zucht... mopperdemopper....

Kachel aan in huis, sjaal om want ik ben ook nog is ziek door dat snertweer en ik heb het maar koud

En ik heb helemaal geen zin om ook maar ergens heen te gaan.

...mopperdemopperdemopper....

...potverdrie ik trek helemaal krom van dit weer ...

... en ik wil mijn zomerjurkjes aan en in de zon fladderen

ja en dan is het schoolvakantie ...mopperdemopper... en is het de hele tijd van dat pestweer terwijl ze met dat mooie weer op school zaten.. moppperdemopper....

grrrr... zo en nu ga ik maar weer is thee zetten, lekkere hete thee.... geen roseetje in de zon maar hete thee ...mopperdemop...

....einde gemopper....

Hier ook al weken in huis met bontjes aan mijn voeten, een extra vest en vaak nog een dekentje. Gisteren voor het eerst in tijden mijn handschoenen weer aangehad toen ik van werk naar huis fietste door de regen. Ik heb het koud, de hele dag door. Van mij mag het echt wel ietsjes warmer worden...
...
Goed idee dat van die stamppot. Iemand nog lekkere recepten?
Cum non tum age
Hier verwarming op 21 graden.
Heb 2 truien over elkaar aan. (waar ik in de winter een tegelijk draag).

Werd toch n beetje chagrijnig van dit weer, toen ik buiten was.

Misschien toch maar emigreren naar een land met meer zonuren.
quote:Moonlight82 schreef op 12 mei 2010 @ 12:02:

Misschien vanavond de houtkachel maar aan doen. En een dubbel dekbed op mijn bed

Check

Dubbel check.

't is winter...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
- 1???? Blij dat ik er nog een kruik bij heb gekocht. Ik en de kids slapen elke nacht met een kruik, Achja het sneeuwt tenminste niet zoals in Spanje en Duitsland vorige week
Brrr.......Koud!!!

Ik heb vandaag mijn wollen overslagjurkje toch maar weer achter uit de kast geplukt.

Mijn nieuwe zomerjurkjes ver weg gehangen, ik wil ze even niet zien!!!
Ik heb deze week de warme kruik weer terug ingevoerd. Kwam steeds niet in slaap met koude voeten. Wollen vest aan, winterjas, prachtig novemberweer.
Heb mezelf vandaag vermand en ben gaan zwemmen in t openluchtzwembad.

Ik negeer de kou verder gewoon
quote:noa schreef op 12 mei 2010 @ 17:09:

Goed idee dat van die stamppot. Iemand nog lekkere recepten?

Lente stampot:

-kruimelige aardappelen

- andijvie kort bakken met een knoflookje.

Spekjes bakken, olijven en feta er doorheen roeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven