Hoe werkt vakantieveilingen?

10-07-2020 11:04 12 berichten
Ik weet hoe het werkt, heb al meerdere dingen daar "gewonnen" en keurig ontvangen.

Toch vraag ik me iets af, hoe kunnen zij dingen voor zoveel goedkoper verloten? Ik weet dat de genoemde adviesprijs niet altijd klopt, ik let daar dus goed op. Vandaag iets gewonnen met een adviesprijs van 130 euro, verkoopprijs opgezocht en inderdaad, het klopt.. Ik heb het gewonnen voor 22 euro ex adm. en verz. kosten. Al met al dus 100 euro goedkoper. Hoe kan dit uit? Degene in de veiling erna (zelfde artikel) won voor 25. Ik ben echt benieuwd hoe dit financieel uit kan...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het om restpartijen gaat. Of zaken die uit de handel gaan vanwege nieuwe verpakking, oude collectie, ...etc. Misschien ook wel zaken die uit faillissementen komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt genoeg verkocht voor de echte prijs of het zijn restpartijen.
De winst is dan al gemaakt. Elke euro die er nog extra bij komt is mooi meegenomen.
Het item dat ik heb gewonnen staat voor de adviesprijs en hoger nog steeds te koop bij webshops en amazon.. Ook de grote canvassen van fotocadeau gaan voor veel minder.. zo betaalde ik ook 23 euro excl voor een schilderij met de waarde van 155 euro.. Meerdere keren. Dus dan gaat het niet om restpartijen.. vandaar ook mijn verwarring.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
10-07-2020 11:35
Het item dat ik heb gewonnen staat voor de adviesprijs en hoger nog steeds te koop bij webshops en amazon.. Ook de grote canvassen van fotocadeau gaan voor veel minder.. zo betaalde ik ook 23 euro excl voor een schilderij met de waarde van 155 euro.. Meerdere keren. Dus dan gaat het niet om restpartijen.. vandaar ook mijn verwarring.
Dan is de winst al gemaakt. Mensen bestellen ook voor de gewone prijs direct bij het bedrijf. Net als dierentuin tickets enzo. Er zijn voldoende mensen die de gewone prijs betalen.
De winstmarges op canvasdoeken en dat soort fotoproducten ligt trouwens extreem hoog, dus daar kan wel een korting vanaf. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet. Ik vind er ergens iets oneerlijks aanzitten, maar kan er de vinger ook niet opleggen. Nog nooit gedaan dus.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Er zijn mensem die hun prijs laten verlopen. Een dagje uit of een shoot bijvoorbeeld. Zij hebben dit dus wel betaald maar niet opgemaakt. Daar verdienen ze ook aan.
Het is ook een vorm van reclame, vergeet dat niet. Voor elke winnaar zijn er tientallen die naast het net vissen en dan wellicht toch voor de volle mep het artikel aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een vorm van reclame denk ik.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
10-07-2020 11:35
Het item dat ik heb gewonnen staat voor de adviesprijs en hoger nog steeds te koop bij webshops en amazon.. Ook de grote canvassen van fotocadeau gaan voor veel minder.. zo betaalde ik ook 23 euro excl voor een schilderij met de waarde van 155 euro.. Meerdere keren. Dus dan gaat het niet om restpartijen.. vandaar ook mijn verwarring.

Waarschijnlijk betekent dat gewoon dat de meeste fotowebsites hun producten ver boven de kostprijs verkopen.

Die veilingsites vragen ook vaak 5 euro administratiekosten voor elke transactie, waardoor een deel van de producten in de verste verte niet goedkoper is dan in de aanbieding bij de Blokker of zo. In dat geval moeten ze het hebben van het gevoel van een deal dat de winnaar heeft. Het is ook niet per se een probleem als er zo nu en dan een product met verlies wordt verkocht, als er gemiddeld maar meer geld binnenkomt dan er uitgaat. Een deel van het geheim zit hem denk ik in de verborgen kosten en hele lage inkoopprijzen.
Alle reacties Link kopieren
O ja, en voor diensten zoals sauna's, fotoshoots e.d. is het denk ik ook een manier om de gaten op te vullen op momenten dat ze het even minder druk hebben. De dienst wordt dan goedkoper aangeboden, maar de helft van de inkomsten is dan nog steeds beter dan geen inkomsten. Bij zulke advertenties kun je vaak beperkt kiezen uit tijdslots die je van tevoren moet reserveren.
Volgens mij doen bedrijven dat voor de reclame inderdaad. Een reclamespotje op tv kan al duizenden euro's per seconde kosten. Als ze dan 5 mensen goedkoop een product laten winnen en die het vervolgens weer aanraden bij anderen die het wel voor de normale prijs kopen... Tel uit je winst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven