Hond(en). Welke auto?

01-08-2021 23:02 27 berichten
Op zoek naar een andere auto, waar een hond veilig in vervoerd kan worden. En ja, ik weet dat een hond in principe in iedere auto vervoerd kan worden. Wil graag iets stylish en praktisch waar een bench in de kofferbak past. Max 10k.

Wat rij jij?
Bestelbus no thanks.

Hond is middelmaat, ongeveer 45 cm en 20 kg.
anoniem_405370 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 23:13
15.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voor formaat hond moeten we aan denken? En mag ie op de achterbank of helemaal achterin?
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in je OP even vermelden wat het formaat hond is. Ik kan wel een Aygo gaan aanraden maar als je een Deense Dog hebt is dat niet jouw auto.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 kleine honden (onder de 10kg) en rijden een hyundai Ix35. Past prima

Schoonouders rijden een Opel Mokka X met 2 kleine hondjes (onder de 5kg).

Zwager en schoonzus rijden een Renault megane estate met een labrador.

Past allemaal prima. Mits je geen 18 koffers en 4 gezinsleden erbij in wil proppen.

Toevoeging, bench ingeklapt of uitgeklapt achterin? Dat kan bij onze Ix35 prima (onze vorige Huyndai Tucson ook) maar in de mokka van schoonouders past ie niet uitgeklapt.

Vraag is hoe wil je je hond vervoeren? In een speciale hondenbench (heb je bv ook speciale voor een station model) of met tuigje en (speciale) gordel? Of achterin met hondenrek?
silent-witness wijzigde dit bericht op 01-08-2021 23:28
Reden: Extra vraag
36.50% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Volvo V70, hond van 40 kg (maar niet in bench, maar in kofferbak met hondenrek).
Praktisch? Ja.
Stylish? Who cares.
Hyuandai valt af. Ix20 gehad, maar wat een zwabberding was dat zeg.

Mokka toevallig net naar gekeken, maar wordt lastig voor het budget.
Zarah schreef:
01-08-2021 23:32
Volvo V70, hond van 40 kg (maar niet in bench, maar in kofferbak met hondenrek).
Praktisch? Ja.
Stylish? Who cares.
Op zich eens met het laatste. Was vooral bedoeld om de combo's uit te sluiten. Mag wel nog een beetje leuk zijn om auto te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
01-08-2021 23:38
Op zich eens met het laatste. Was vooral bedoeld om de combo's uit te sluiten. Mag wel nog een beetje leuk zijn om auto te rijden.
Het rijdt meer dan prima in een V70.

Vriend van me (3 honden) rijdt een Toyota RAV4. Ook nog een optie (hij heeft dan wel de achterbank eruit).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Renault Megane station. Bevalt prima. Ik zou sowieso voor een station kiezen. Mooi interesseert mijzelf eigenlijk minder dan praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Renault Kangoo (tweedehands)

Kan je tenminste nog iemand op de achterbank zetten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hier een ford fiesta en een opel corsa. Bij beide auto's een hondendoek over de achterbank en daar zit ze in haar tuigje, aan een riem die je in de gordelhouder vast klikt.
Ze is 20 kg. Zo kan ze lekker languit liggen en af en toe haar hoofd tussen de voorstoelen insteken.
Moet er wel bijzeggen: wij hebben geen kinderen, dus heeft ze nagenoeg altijd de achterbank voor zichzelf.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Een Range Rover. Lekker ruim en nog genoeg ruimte over voor bagage.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
We rijden nu nog een Hyundai i30-CW met een hondenrekje. Gekocht op het formaat van onze oude hond; 60 kg. Onze huidige hond is 30 kg. We hebben wel een nieuwe auto besteld; Skoda Kamiq en ook met hondenrekje.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ford s-max met een hondenrek tussen de kofferbak en de achterbank. Ook hebben we nog een rek waarmee we de kofferbak in tweeën kunnen delen. In de helft van de kofferbak kunnen we onze leonberger vervoeren als het moet (meestal heeft hij de hele kofferbak, maar op vakantie kan er zo nog wat bagage achterin).
Heerlijk ruime auto die ook nog eens heel fijn rijdt!
Alle reacties Link kopieren
1x was wel genoeg
suykerspin wijzigde dit bericht op 02-08-2021 08:11
Reden: Dubbel geplaatst
94.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de Toyota RAv4. Honden rek en mat achterin en er konden met gemak drie labradors in
where ever you go, go with your heart
Wissewis schreef:
02-08-2021 04:43
Renault Kangoo (tweedehands)

Kan je tenminste nog iemand op de achterbank zetten.
Dit reed ik toen ik nog meerdere honden had en ook honden training gaf: ideaal want er kan zo veel achterin.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Honda CR-V. Wij hebben twee honden, 1 van 55 cm en +/- 30 kilo en een kleine van 25 cm en +/- 12 kilo. Ik vervoer ze achterin en we hebben een bagagerek tussen de achterbank en de bagageruimte. Een loopplank waarmee ze de auto inlopen.

Edit: ze hebben ruimte genoeg samen, kunnen lekker uitgebreid gaan liggen en wij zijn met z’n tweeën dus als we op vakantie gaan gaat onze bagage op de achterbank. (Wij gaan nooit zonder honden op vakantie).
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft een Renault Scenic uit 2002 en vervoert 2 border collies achterin. Goedkope auto, weinig onderhoud, de honden kunnen er zelf in springen. Hou er wel rekening mee dat zo’n auto altijd naar hond ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd een skoda octavia, met 2 labradors (hondehekje), en 2 ca 10 kg hondjes op de achterbank.
Renault Megane station. Maar mijn hond zit altijd op de achterbank.In het bakje van de middenconsole legt ze altijd haar balletjes in. En gister zat ze op de voorstoel. Ik had namelijk kippen gehaald en daar was ze bang voor. De kofferruimte is voor de boodschappen.
Skawa schreef:
02-08-2021 08:18
Wij hadden de Toyota RAv4. Honden rek en mat achterin en er konden met gemak drie labradors in
Is dat een beetje te betalen? Ook qua maandelijkse kosten?
noa schreef:
02-08-2021 07:47
Een Range Rover. Lekker ruim en nog genoeg ruimte over voor bagage.
Verkopen voor 10?
Suykerspin schreef:
02-08-2021 08:06
Wij hebben een ford s-max met een hondenrek tussen de kofferbak en de achterbank. Ook hebben we nog een rek waarmee we de kofferbak in tweeën kunnen delen. In de helft van de kofferbak kunnen we onze leonberger vervoeren als het moet (meestal heeft hij de hele kofferbak, maar op vakantie kan er zo nog wat bagage achterin).
Heerlijk ruime auto die ook nog eens heel fijn rijdt!
Hier ga ik naar kijken :idee:
Ford heeft er blijkbaar een handje van om in auto's van 1200 kg een 3-cilinder te leggen. Kan me niet voorstellen dat je daar soepel mee vooruit komt. Ook niet met turbo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven