Hondennaam

31-07-2020 19:56 42 berichten
Hallo,

In september krijgen wij onze pup en wij zijn hard opzoek naar een mooie naam. Ik heb al diverse sites door doorzocht maar ik ben best kritisch en vind veel namen niet mooi. Uiteindelijk hebben we twee namen in gedachten Ziva en Skip. Hierbij een lichte voorkeur voor Skip maar ik twijfel of dit past bij een teefje.

Ik hoor graag jullie mening en eventueel andere suggesties voor een teefje.
Bedankt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook wel een beetje aan het ras, vind ik. Wat voor hond is het? Vind Skip wel heel erg leuk maar denk inderdaad meteen aan een reu.
Ziva vind ik niks

Wat voor een soort is het?
Ik vind lizzy zo schattig voor een vrouwtje,
Ik zag ooit een witte herder, ook helemaal wollig en knuffelig..die zo heette, en het was echt een lieverd, die naam paste er op een of andere manier helemaal bij.
Lola vind ik ook leuk( een van mijn vogels heet zo)
Ik zou wachten tot ze er is, vaak krijg je dan een beter beeld van de pup, en komt er vanzelf een naam die past.
Dat hebben wij ook met nieuwe huisdieren, die krijgen pas een naam als ze er zijn, inspiratie komt vanzelf.
Ja, hoe ziet de hond er uit? De naam moet er wel bij passen. Ik vind Bobbes de mooiste hondennaam die er is.
Bobbes is helaas dood. Ze was een aandoenlijke schattige hond met flaporen en vier witte sokken en ze voelde fluwelig aan.
Het is echter absoluut geen naam voor een terrier of een herdersachtige.

IK heb haar de naam Bobbes gegeven toen ik haar al kende. En die naam paste gewoon echt bij haar.
Abbie?
Ligt er ook aan wat voor soort het is
SkipPER? Denk aan het jongere zusje van Barbie!

Afbeelding

Persoonlijk hou IK veel meer van gewone Hollandse namen : Hester, Tamar, Berber, Saar, zoiets. Maar ja, dat is persoonlijk.
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 20:21
24.10% gewijzigd
Misschien gewoon kijken wat er het eerst als koosnaampje in je opkomt als je dr ziet, zo gaat dat hier ook.
Kan van alles zijn.
Een van onze koi vissen hebben wij mick genoemd ( mick jagger)
Zijn bek is net een stofzuiger als hij gaat eten, hij eet ook uit de hand, maar tis net een stofzuiger met een veel te grote mond.
Naja dat soort singen dus.
Kijken en dan een naam geven die erbij past.
anoniem_397926 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 20:22
6.61% gewijzigd
Beter.Laat schreef:
31-07-2020 20:19
Skipper? Denk aan het jongere zusje van Barbie!

Afbeelding
Een dolfijn
Het is een Shih Tzu 🐶
Mijn laatste twee honden (herplaatsers) kregen pas hun naam toen ze met mij op weg naar huis waren. Ze hadden allebei al een naam (en ook nog dezelfde....) maar die wilde ik niet gebruiken.

Ik zou eerst de hond willen zien, voordat ik naam kan geven.
citroen6 schreef:
31-07-2020 20:25
Het is een Shih Tzu 🐶
Wat leuk. En fijn dat je de naam kunt schrijven, want die wordt zo vaak verkeerd geschreven.
Het ergste vind ik : chichu........ :cry: :cry:

Alvast veel plezier gewenst hoor!
citroen6 schreef:
31-07-2020 20:25
Het is een Shih Tzu 🐶
Fikkie dus
Daisy, lizzy, noa, diva, skippy, bella, donna,joy.. Namen genoeg toch.. :biggrin:
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 31-07-2020 21:34
10.07% gewijzigd
Zwabber, Freggel, modehondje, Fluffy ...
iones schreef:
31-07-2020 21:02
Neeeee, swiffer :proud: ;)
Mijn honden heten Jet en Jul. Wilde Jut en Jul maar dat was te verwarrend voor ze. Ze doen hun naam wel eer aan. Zijn allebei sullige en grappige tuttebellen (ras is Wetterhoun).
Een Shih Tzu :heart:
Ik vind Skip het leukst van de twee namen. Ik hou meer van Hollandse, korte namen, zoals Saar, Gijs, Teun en dergelijke.
iones schreef:
31-07-2020 21:02
Gezien de onderbijt van minimaal 50% op volwassen leeftijd moet ie dan wel omgedoopt worden tot uitdemodehondje :flag:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ziva is leuk. Diva kan ook nog. Skip is leuk voor een reu vind ik, niet echt voor een teef. Iemand uit mijn kennissenkring had een hond die Fleur heette, ook leuk. Of Noa
moonenz schreef:
31-07-2020 21:09
Gezien de onderbijt van minimaal 50% op volwassen leeftijd moet ie dan wel omgedoopt worden tot uitdemodehondje :flag:
Dat zie je haast niet als ze lange haartjes hebben... :lol:
Die van mij is trouwens een mixje, kreeg vandaag de vraag of het een poedel was
Ons zwarte asbakje heette B.A. (Baracus).
:heart:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier hebben ze ook leuke en interessante info over de shih tzu:
https://www.rashondenwijzer.nl/rashonden/shih-tzu
Someonenew schreef:
31-07-2020 20:32
Daisy, lizzy, noa, diva, skippy, bella, donna,joy.. Namen genoeg toch.. :biggrin:
Namen genoeg dat zeker. Maar dat soort namen vind ik dus niet zo leuk. Behalve Noa 😉

Daarom vind ik het ook zo lastig, ben te kritisch.
Zoe (mijn puntjes op de e moet je er even bijdenken) of Bobbi, Bibi, Trixy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven