Horrorwoordenboek

27-10-2008 13:23 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.

* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
Het kan allebei:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brusjes
Autikids :puke:

Zogenaamd leuke woordspelingen op autisme, krijg ik echt de kriebels van *dubbel kots*

En Goeijesmorgens en Goeimoggel kan ik ook niet aanhoren.

Mensen die denken dat ze grappig zijn als ze dat overnemen van de reclame :puke:
Viva naar de knoppen.
"een stukje"

Als in: ik mis een stukje warmte, we hebben geprobeerd een stukje gezelligheid te creeëren.

Ik krijg er de neiging van stukjes te braken.
Stout en ondeugend.

Met stip op 1. En dan niet als het gaat over peuters van 2,5 maar over volwassen vrouwen die hopen dat hun man er niet met de 20 jarige secretaresse vandoor gaat en en doen alsof ze zelf nog 18 zijn én zó ontzéttend géil..... :puke:
quote:Nijntje schreef op 28 oktober 2008 @ 21:18:

[...]

Goeie vraag. Ik zeg niks want echt storen doet het me helemaal niet, het valt me alleen op. Hoewel "vrijen".... Maar gelukkig komt dat woord in de gemiddelde conversatie niet vaak voor.

Aarrrrgh ik vind vooral het woord `vrijen ` in de verkeerde context verschrikkelijk.

Als er twee mensen staan te zoenen: ` Kijk ze eens vrijen `.

Of als het gewoon om geile neucksex ( ) gaat en dat vrijen wordt genoemd.

:puke:
Viva naar de knoppen.
vrouwen die het hebben over hun:

collegaatje (heb je dat een vent ooit horen zeggen?)

baantje (want werk toch alleen voor de het kdv)

vriendinnetjes (incl. bijbehorend kirren)

mannetje (kleed je hem dan ook aan?? voer je hem zijn papje??)

etc

Meestal gevolgd door: doe-doeeeei *why god, why??*

aahhrggg.. grow up. De tijd van barbies is voorbij, je zit in de grote mensenwereld.
Ik kan ook niet zo goed tegen het woord kindje.

"Ik wil zo graag een kindje"

"Me schoonzus heb een kindje gekregen"

Vind het altijd zo popperig en een beetje dom klinken. Toch gebruik ik het zelf ook wel eens, hoor.
Een voormalig klasgenoot zat trouwens altijd: `Kankerlauw jongen, kankerlauw`.

En dan ook nog eens met een allesoverheersende stem. :puke:

Aaaarrrghhh echt afschuwelijk, ik hoop dat-ie ooit nog eens een stomp in zijn gezicht krijgt als-ie dat zegt.

(of misschien al heeft gekregen )
Viva naar de knoppen.
quote:loomii schreef op 28 oktober 2008 @ 16:36:

Speciaal voor Bloesie: breioma's en voorleesmoedersLoomii, voel me zeeeeeer vereerd, hoor!
Woon al 28 jaartjes in Twente en kan er nog steeds niet tegen:

Jij komt hier ook niet vandaan, he?
Bloesje

Broekje

Kapstertje

Serveerstertje

Bloemetje

Bloempje

Rokje

Jurkje

.......je

AAAHHHHH!!!!!
Viva naar de knoppen.
--
quote:Mevrouwdekees schreef op 28 oktober 2008 @ 23:48:

Nee nee Dadida een brusje is het broertje of zusje van een gehandicapt kind, daarvoor hebben allerlei stichtingen dan ook brusjesdagen voor. Mensen die het over een brusje voor hun kind hebben vinden hun huidige kind dus gehandicapt?Nee hoor, brusje is gewoon de Nederlandse vertaling voor sibling.
Mosterd zie ik al.

( Doet dit woord al rillingen bij iemand over zijn rug lopen? )
Ik vind brusje wel een horrorwoord.

Meer:

Vieb (vibrator)

Vrijer (Bah)

Luiertas (ik zie ze er al gebruikt en wel in liggen...)

Ongie (laat zich raden)

Mahonie (kan ik niet uitleggen, maar rillingen over mijn hele lichaam)

Trottoir (zeg gewoon stoep, voetpad, etc. Dit is van die nét niet interessantdoenerij, net zoals jacquet.)

Kolven (heel gangbaar woord en toch zie ik koeienstallen voor me)

Afpilzen (Hoewel ik hier wel weer om kan lachen, gezien de voorspelbaarheid van het type dat dit woord gebruikt... zijn van die heerlijke karikaturen)

Schuimkraag (Brr)

Ik merk dat ik van heel normale woorden toch allergische reacties krijg. Grappig, want ik heb er in het dagelijks leven niet zoveel last van .
"We hebben de kleine naar oma gebracht."

De kleine? Heeft het beestje nog immer geen naam? Bwek.
Het is wel lastig wat er nu precies akelig is: hetgeen waar het woord voor staat of het woord zelf.

Waar kun je die mom jeans trouwens kopen ?

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar projectielbraken, daar staat dit topic vol mee :puke: Brrr.
Dat was ik, roodmetwittestippen. Ik weet inmiddels wat het betekent

Nog zo'n jeuk-tussen-de-schouderbladen-woord: beknibbelen.
"Zullen we even levelen? Ik stuur je een meetingrequest!"

Geen grap, die kreeg ik van de week te horen.

Nog wat woorden waar ik de kriebels van krijg:

vleessap

vleesboom

slipje (oh man, wat haat ik dat woord)

vruchtvlees

oogpoepje (!)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
singer-songwriter (HSP'er met gitaar)

luisterliedjes (alsof er ook kijkliedjes bestaan....)
quote:loomii schreef op 02 november 2008 @ 01:17:

luisterliedjes (alsof er ook kijkliedjes bestaan....)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
JAAAAAH LOOMI Vreselijk woord, singer-songwriter... sjezus, de mensen die het om de haverklap gebruiken .... brrr... quasi muzikaal intellect, maar zelf kunnen ze nog geen gitaar uit de hoes halen Brrr.

Weet je wie een goede singer-songwriter was? Andre Fucking Hazes, hij zong en schreef die meuk ook zelf, in feite is ie een singer-selfsongwriter. Met behulp van een singer-songwoordenboek. En dan is het gewoon dus een zanger-eigenliedjesschrijver, hoe overbodig wil je zijn....

"t was er warm en druk, ik zat naast een lege kruk..."

Bob Dylan, ook zo'n singer-songwriter, nou beste mensen luister eens goed naar meneer Dylan, want meneer Dylan is helemaal geen singer, hij is meer een zingzegger, (voorloper van de rap) dus dan heb je het over een zingzegger-songwriter.

Elvis, is natuurlijk de King van de Singer-songwriters. King-Sing-Songwriter van de Rock
Ilse de Lange is natuurlijk een singer, maar ze write die songs samen met anderen dus dat maakt haar een singer-co-songwriter.

En je hebt ook songwriters die niet zelf zingen John Ewbanks met zijn Bagger dat is dus een non-singing-songfestivalwriter.

En dan hebben we natuurlijk ook nog muzikanten die met groupies van alles uitspoken dat zijn swinger-songwriters
quote:meds schreef op 02 november 2008 @ 01:49:

Ilse de Lange is natuurlijk een singer, maar ze write die songs samen met anderen dus dat maakt haar een singer-co-songwriter.

En je hebt ook songwriters die niet zelf zingen John Ewbanks met zijn Bagger dat is dus een non-singing-songfestivalwriter.

En dan hebben we natuurlijk ook nog muzikanten die met groupies van alles uitspoken dat zijn swinger-songwriters
quote:Spinster schreef op 01 november 2008 @ 21:28:

Trottoir (zeg gewoon stoep, voetpad, etc. Dit is van die nét niet interessantdoenerij, net zoals jacquet.)

.Hoe noem jij dan een jacquet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven