Hufterig Nederland

08-03-2019 16:18 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederlanders moeten volgens SIRE (Stichting Ideële Reclame) wat aardiger voor elkaar worden. Daarom begint de stichting maandag de campagne #DOESLIEF om mensen ertoe te bewegen beter met elkaar om te gaan.

Wat vinden jullie? Is Nederland hufterig?

Ik werk in de randstad en ik moet eerlijk zeggen, de meeste mensen zijn gewoon enorm hufterig. Ik heb vroeger als cassiere bij de AH gewerkt. Telefoneren tijdens het afrekenen, geen goedemorgen terugzeggen, geld letterlijk op de toonbank smijten, 'k*twijf* als ik vroeg om identiteitsbewijs.. kleine dingetjes wat mij als cassiere echt mijn baan deed haten.

Hetzelfde in de horeca (barmedewerker):
Vrolijk: 'Goeiemorgen meneer!'
*kijkt mij niet aan* 'Ja. Koffie.'

Kauwgom in theeglazen, iets laten vallen en het niet eventjes melden, zeuren over tosti's die niet lekker zijn en een nieuwe willen terwijl alleen de korst nog op het bord ligt..

Na een aantal van dit soort situaties begin ik toch wel redelijk sjacherijnig te worden.

Gasten die vrolijk gedag zeggen en zich normaal gedragen: ik wordt vrolijk en blij van jullie!

Waarom niet lief doen mensen?

Ok bedankt voor het lezen van mijn frustraties!
Blijenvrij schreef:
09-03-2019 07:41
Maar is dat zo? Zeuren Nederlanders meer dan bijv Duiters, Belgen of Italianen?
Ja
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
09-03-2019 08:59
Inderdaad, mensen zijn heel erg behulpzaam daar.
Ik heb een tijde in 'the deep south' gewoond en ik woonde daar ook erg graag en dit was één van de redenen.
Die 'Southern hospitality' bestaat dus écht en ik weet dat veel mensen wel eens grapjes maken over de Southerners en hun 'casseroles', maar dat is dus ook echt. :thumbsup:
Als er daar iets is, een ziekte, overlijden of een verhuizing, mensen brengen je spontaan eten, meestal casseroles zoals ze die noemen, ookal kennen ze je (nog) niet, dan komen ze kennis maken en geven ze je meteen eten. En zo heb je dus voor dagen zelfgemaakt eten in huis! :yes:
Ze helpen je ook, vragen of je hulp kan gebruiken en zijn oprecht geïnteresseerd. Ze hebben daar echt dat 'sense of community' gevoel en community is voor hun belangrijk. En eten, dat is daar ook belangrijk haha!
Er zijn ook genoeg dingen die er minder zijn daar, maar dit is wel echt een van de pluspunten, en dat mis ik soms ook wel.

Zie https://www.youtube.com/watch?v=hUG_cdpP9rs
Ik heb vaak het idee dat dat gedeeltelijk ook komt omdat in de VS de overheid minder zichtbaar is/voor minder dingen zorgt. Mensen moeten het daar echt samen oplossen.

Hier in Nederland gaat men er al snel vanuit dat de overheid het wel oplost, dus dat hoef je dan zelf niet voor de buren te doen..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven