Hulp bij printer instellen?

10-07-2020 08:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Weet even niet zo waar ik het plaatsen moet. Ik heb een HP deskjet 3630 all in one series printer. De verbinding met mijn laptop is gewoon goed, de printer drukt ook testdagen af en de smart app van HP geeft aan dat alles goed ingesteld is. Het probleem is dat hij niet afdrukt. Ik heb 'm al meerdere keren verwijderd, dan voeg ik m toe, maakt verbinding en geeft dan de melding aan "stuurprogramma niet beschikbaar".

Software (drivers enz) al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar hoe dan ook, geeft hij dezelfde fout melding aan. Erg vervelend dit en ondanks dat ik best veel van computers snap is dit toch echt next leven voor mij O_o

Is er iemand die hier veel verstand van heeft en mij stap voor stap kan helpen? :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet iets als Student-aan-huis in de buurt?
Voor een tientje is alles geregeld
Alle reacties Link kopieren
https://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-S ... -p/6119131

Hier staat wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een versterker voor de WiFi? Het kan dat hij dan steeds switcht tussen die twee netwerken.
Niet via de wifi printen wil ook wel eens helpen.
Doet ie het wel met een kabeltje?
Alle reacties Link kopieren
Draadloos printen is gewoon kut, zeker met HP.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor onze HP twee apps nodig en hij doet het alleen wanneer ik hem aanstuur vanuit HP Smart en dan document zoeken en printen ...

Edit: dat is vanaf smartphone trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar probleem. Ik kan wel printen vanaf mijn Macbook maar niet meer Maar vanaf mijn Windows laptop niet meer. Drivers opnieuw geïnstalleerd, instelling nagelopen etc etc, maar het lukt niet meer. Ik vermoed dat de HP niet meer goed functioneert met de nieuwe Windows versie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is zit er een instructieboekje bij waarin staat hoe dit werkt. Kijk daar eens goed naar, want bij mij lag het er dus aan dat ik geen verbinding met de printer had gemaakt via mijn telefoon, alleen de app had geïnstalleerd en dan werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
@lilalinda, thanks voor de tip! Als ik er niet uitkom dan is dat idd een goede oplossing!

@hamerhaai, dus het is een bekend probleem met hp? :(

@jessmariano, is dat dan niet teveel rompslomp? Ik moet voor een stage iets van 20 opdrachten uitprinten en elke opdracht bestaat weer uit 10 printjes. Tel uit je winst :nope:

@snownow, nadat de installatie niet lukte ben ik opzoek gegaan naar een kabeltje die erbij hoorde, maar kon m nergens vinden helaas.

@luci morgenster, dan bedoel je met een kabeltje toch? Die heb ik dus niet helaas.

@tijgertprintje, ga ik even kijken en @hecamel dank je voor de link!

Ik ga alles even proberen en als het dan niet flikker ik m uit het raam 8-.
summerjamm schreef:
10-07-2020 10:01
@lilalinda, thanks voor de tip! Als ik er niet uitkom dan is dat idd een goede oplossing!

@hamerhaai, dus het is een bekend probleem met hp? :(

@jessmariano, is dat dan niet teveel rompslomp? Ik moet voor een stage iets van 20 opdrachten uitprinten en elke opdracht bestaat weer uit 10 printjes. Tel uit je winst :nope:

@snownow, nadat de installatie niet lukte ben ik opzoek gegaan naar een kabeltje die erbij hoorde, maar kon m nergens vinden helaas.

@luci morgenster, dan bedoel je met een kabeltje toch? Die heb ik dus niet helaas.

@tijgertprintje, ga ik even kijken en @hecamel dank je voor de link!

Ik ga alles even proberen en als het dan niet flikker ik m uit het raam 8-.
Ja, het kabeltje. Ik weet dat ze de meeste printers tegenwoordig zonder usbkabeltje leveren. Ik heb paar weken terug een printer besteld en ik heb de mijne meebesteld voor 5 euro.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 10:22
0.26% gewijzigd
Moonbird1980 schreef:
10-07-2020 09:59
Als het goed is zit er een instructieboekje bij waarin staat hoe dit werkt. Kijk daar eens goed naar, want bij mij lag het er dus aan dat ik geen verbinding met de printer had gemaakt via mijn telefoon, alleen de app had geïnstalleerd en dan werkt het niet.
Bij mij stond er vooral hoe de installatiepagina bereikt kon worden. De rest staat er niet in. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Omg lilalinda, gebeld voor een student aan huis. 9 euro voorrijkosten en 11 euro per kwartier! :-[
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 10:07
Ja, het kabeltje. Ik weet dat ze de meeste printers tegenwoordig zonder usbkabeltje leveren. Ik heb paar weken terug een printer besteld en ik heb de mijne meebesteld voor 5 euro.
ik ga straks toch de deur uit, ga ik even kijken waar ik m scoren kan, zo frusterend dit.. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Google even op windowsupdate kb4560960 en kb4557957.
Kan aan deze updates liggen.
Als je de update hebt dedeïnstalleerd, moet je hem ook blokkeren, 'how to prevent a drivers update from reinstalling in Windows 10.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
10-07-2020 11:24
Google even op windowsupdate kb4560960 en kb4557957.
Kan aan deze updates liggen.
Als je de update hebt dedeïnstalleerd, moet je hem ook blokkeren, 'how to prevent a drivers update from reinstalling in Windows 10.
Thanks! Heb ik gedaan maar genoeg kan ik deze updates niet verwijderen. Ik print nu alles uit via mobiel. Werkt ook wel maar via laptop is altijd handiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven