Ik haat vuurwerk! Aargh!
woensdag 30 december 2009 om 17:47
antwoord op je vraag;
jonge jongens/ maar ook mannen vinden het stoer. lekker geluid..hoe harder hoe beter..hoe stoerder...en veel vermaak en vertier. Hier in overijssel doen ze trouwens karbit schieten. De mannen drinken daartussen gezellig een pot bier, gebakken eitje. gezellig samenzijn. al met al dus een oeroude traditie, wat er in de jaren in ingeslopen. En hoe mooier je siervuurwerk hoe meer bekijks je vaak krijgt van andere mensen, dus waarschijnlijk doen sommige het daar ook voor.
jonge jongens/ maar ook mannen vinden het stoer. lekker geluid..hoe harder hoe beter..hoe stoerder...en veel vermaak en vertier. Hier in overijssel doen ze trouwens karbit schieten. De mannen drinken daartussen gezellig een pot bier, gebakken eitje. gezellig samenzijn. al met al dus een oeroude traditie, wat er in de jaren in ingeslopen. En hoe mooier je siervuurwerk hoe meer bekijks je vaak krijgt van andere mensen, dus waarschijnlijk doen sommige het daar ook voor.
woensdag 30 december 2009 om 17:48
Ik denk dat het voor die pubers er vooral om gaat om lekker stoer te kunnen zijn en ze het leuk vinden om andere de stuipen op het lijf te jagen. Vorig jaar fietste ik een keer achter 2 jongens en opeens gooit de ene die achterop zat een rotje naar me. Bijna tegen m'n been aan en ik viel bijna. Hun kei hard lachen natuurlijk.
Dat vind ik nog het ergste, ze zien de gevaren niet
Dat vind ik nog het ergste, ze zien de gevaren niet
woensdag 30 december 2009 om 17:52
quote:palientje schreef op 30 december 2009 @ 17:47:
antwoord op je vraag;
jonge jongens/ maar ook mannen vinden het stoer. lekker geluid..hoe harder hoe beter..hoe stoerder...en veel vermaak en vertier. Hier in overijssel doen ze trouwens karbit schieten. De mannen drinken daartussen gezellig een pot bier, gebakken eitje. gezellig samenzijn.Misschien is het inderdaad wel een man-vrouw-verschil, dat ik er (als vrouw) echt de lol niet van inzie.
antwoord op je vraag;
jonge jongens/ maar ook mannen vinden het stoer. lekker geluid..hoe harder hoe beter..hoe stoerder...en veel vermaak en vertier. Hier in overijssel doen ze trouwens karbit schieten. De mannen drinken daartussen gezellig een pot bier, gebakken eitje. gezellig samenzijn.Misschien is het inderdaad wel een man-vrouw-verschil, dat ik er (als vrouw) echt de lol niet van inzie.
woensdag 30 december 2009 om 17:53
Heb een keer gehad dat er een rotje naar me werd gegooid door hanggroepkinderen. Rotje kwam terecht in mijn capuchon, ik viel van schrik van mijn fiets (het was glad) en hop: arm uit de kom.
(Zat ik om half zeven 's ochtend bij de EHBO een heel zielige soort Andrè Hazes-achtige ik-zit-hier-heel-alleen-kerstfeest-te-vieren Nieuwjaarsdag te hebben. En toen was het jaar nog pas begonnen)
Dus ja, ik ben gek op vuurwerk.
(Zat ik om half zeven 's ochtend bij de EHBO een heel zielige soort Andrè Hazes-achtige ik-zit-hier-heel-alleen-kerstfeest-te-vieren Nieuwjaarsdag te hebben. En toen was het jaar nog pas begonnen)
Dus ja, ik ben gek op vuurwerk.
woensdag 30 december 2009 om 17:53
quote:palientje schreef op 30 december 2009 @ 17:50:
Maar goed..het is toch een gezellig sfeertje op zich morgen rond de klok van 00.00uur..of drinken jullie dan niet gezellig een borreltje in de buurt?
Ja, tuurlijk. Maar het liefst met alleen grote sierpijlen
Ben altijd bang voor de fietstocht naar het feestje en dan weer naar huis, dat je dan allerlei puberale vuurwerkgooiers tegenkomt, zoals Keroppi.
Oh help, Iden dus ook al...
Maar goed..het is toch een gezellig sfeertje op zich morgen rond de klok van 00.00uur..of drinken jullie dan niet gezellig een borreltje in de buurt?

Ben altijd bang voor de fietstocht naar het feestje en dan weer naar huis, dat je dan allerlei puberale vuurwerkgooiers tegenkomt, zoals Keroppi.
Oh help, Iden dus ook al...
anoniem_26715 wijzigde dit bericht op 30-12-2009 17:54
Reden: Nog een enge ervaring direct boven mij...
Reden: Nog een enge ervaring direct boven mij...
% gewijzigd
woensdag 30 december 2009 om 17:54
woensdag 30 december 2009 om 17:56
quote:Doornroosje75 schreef op 30 december 2009 @ 17:54:
En we hebben een wensballon gekocht; dat dan weer wel... 4 heule euries. Maarrr volledig geluidloos!
Ah, er is al een topic vol met meningen over wensballonnen. Al gelezen?
Dit topic dus.
En we hebben een wensballon gekocht; dat dan weer wel... 4 heule euries. Maarrr volledig geluidloos!
Ah, er is al een topic vol met meningen over wensballonnen. Al gelezen?
Dit topic dus.
anoniem_26715 wijzigde dit bericht op 30-12-2009 17:57
Reden: Link toegevoegd
Reden: Link toegevoegd
% gewijzigd

woensdag 30 december 2009 om 17:57
quote:ColeTurner schreef op 30 december 2009 @ 17:27:
[...]
Vorige week zag ik in Overijssel advertenties over wedstrijden Carbid schieten. Ik neem aan dat dat in Drenthe ook een lokale sport is?
In de provincie Groningen in ieder geval wel! In Drenthe weet ik het niet.
Ik houd niet van knalvuurwerk, maar carbid schieten hoort voor mij erbij op oudjaarsdag. Ik doe het zelf niet, maar ik zou het heel vreemd vinden om op oudjaarsdag die enorme, doffe knallen niet meer te horen.
Ik houd overigens wel van siervuurwerk. Ik koop zelf niets (heb ik geen geld voor over), maar ik vind het wel leuk om te kijken wat anderen afsteken.
[...]
Vorige week zag ik in Overijssel advertenties over wedstrijden Carbid schieten. Ik neem aan dat dat in Drenthe ook een lokale sport is?
In de provincie Groningen in ieder geval wel! In Drenthe weet ik het niet.
Ik houd niet van knalvuurwerk, maar carbid schieten hoort voor mij erbij op oudjaarsdag. Ik doe het zelf niet, maar ik zou het heel vreemd vinden om op oudjaarsdag die enorme, doffe knallen niet meer te horen.
Ik houd overigens wel van siervuurwerk. Ik koop zelf niets (heb ik geen geld voor over), maar ik vind het wel leuk om te kijken wat anderen afsteken.
woensdag 30 december 2009 om 17:57
quote:delphicat schreef op 30 december 2009 @ 17:53:
[...]
Oh help, Iden dus ook al... Enge verhalen hier, hè!
[...]

Oh help, Iden dus ook al... Enge verhalen hier, hè!
woensdag 30 december 2009 om 18:01
pff. ik zat gisteravond helemaal opgekropen in bed te huilen omdat ze in de wijk hiernaast keiharde klappers aan het afsteken waren. ik vind het zooo eng! durf ook echt niet over straat. en als t dan toch moet iig met begeleiding (waar ik me achter kan schuilen)
om 12u ga ik absoluut niet naar buiten, want dan schiet ik in de stress en kan ik echt alleen maar janken. ben er echt doodsbang voor! ik voel me zo onveilig. die onbetrouwbare pijlen die alle kanten opschieten, onverwachte knallers...
nee, ik ga met een koptelefoon 5m van het raam zitten en naar boven kijken naar het siervuurwerk en na 5 min ga ik ergens midden in de kamer zitten.
ben als de dood dat het tegen het raam aanvliegt en ontploft.
(mn oma heeft ooit een pijl tussen haar ogen gekregen, gelukkig ontplofte die niet. en er is een keer een pijl terug geschoten naar de garage - bij een twee-onder-een-kap-woning - )
om 12u ga ik absoluut niet naar buiten, want dan schiet ik in de stress en kan ik echt alleen maar janken. ben er echt doodsbang voor! ik voel me zo onveilig. die onbetrouwbare pijlen die alle kanten opschieten, onverwachte knallers...
nee, ik ga met een koptelefoon 5m van het raam zitten en naar boven kijken naar het siervuurwerk en na 5 min ga ik ergens midden in de kamer zitten.
ben als de dood dat het tegen het raam aanvliegt en ontploft.
(mn oma heeft ooit een pijl tussen haar ogen gekregen, gelukkig ontplofte die niet. en er is een keer een pijl terug geschoten naar de garage - bij een twee-onder-een-kap-woning - )
woensdag 30 december 2009 om 18:10
woensdag 30 december 2009 om 18:11
Ik heb jaren geleden een gehoorbeschadiging opgelopen door een strijker die een grapjas in een halletje gooide waar ik op dat moment stond. Ruim vóór oud-en-nieuw overigens.
Ik heb nu nog steeds de neiging om iedereen die ik voor of na oud-en-nieuw met vuurwerk zie klooien, op zijn bek te slaan. Ik ben absoluut niet agressief, maar dankzij die idioot destijds heb ik wél 24/7 last van mijn aandoening!
Ik heb nu nog steeds de neiging om iedereen die ik voor of na oud-en-nieuw met vuurwerk zie klooien, op zijn bek te slaan. Ik ben absoluut niet agressief, maar dankzij die idioot destijds heb ik wél 24/7 last van mijn aandoening!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 30 december 2009 om 18:13
Carbidschieten ja, maar dat vind ik iets anders dan vuurwerk afsteken.
Dat rondlopen met van die tassen knalellende en dan maar van je af gooien, niet eens op of om kijken waar je je troep neerpleurt vind ik iets anders dan carbidschieten, wat hier een soort volksfeest is begeleid door koek & sopie en zo.
Dat rondlopen met van die tassen knalellende en dan maar van je af gooien, niet eens op of om kijken waar je je troep neerpleurt vind ik iets anders dan carbidschieten, wat hier een soort volksfeest is begeleid door koek & sopie en zo.
woensdag 30 december 2009 om 18:14
quote:himalaya schreef op 30 december 2009 @ 18:11:
Ik heb jaren geleden een gehoorbeschadiging opgelopen door een strijker die een grapjas in een halletje gooide waar ik op dat moment stond. Ruim vóór oud-en-nieuw overigens.
Verschrikkelijk voor je!
Nou ja, gewoon afschaffen dus. Te veel slachtoffers en gedoe.
En ik heb nog steeds geen voordelen gehoord behalve dat knallers anderen graag bang maken en blijkbaar ook verwonden.
Weg ermee!
Verschrikkelijk voor je!
Nou ja, gewoon afschaffen dus. Te veel slachtoffers en gedoe.
En ik heb nog steeds geen voordelen gehoord behalve dat knallers anderen graag bang maken en blijkbaar ook verwonden.
Weg ermee!

woensdag 30 december 2009 om 18:23
quote:eleonora schreef op 30 december 2009 @ 18:13:
Dat rondlopen met van die tassen knalellende en dan maar van je af gooien, niet eens op of om kijken waar je je troep neerpleurt vind ik iets anders dan carbidschieten, wat hier een soort volksfeest is begeleid door koek & sopie en zo.Helemaal mee eens!
Dat rondlopen met van die tassen knalellende en dan maar van je af gooien, niet eens op of om kijken waar je je troep neerpleurt vind ik iets anders dan carbidschieten, wat hier een soort volksfeest is begeleid door koek & sopie en zo.Helemaal mee eens!

woensdag 30 december 2009 om 18:26
quote:Boogschutter87 schreef op 30 december 2009 @ 18:17:
31 dec. is juist leukste dag van het jaar hoe meer vuurwerk hoe beter
De leukste dag van het jaar?
Ik vind O&N juist helemaal geen feest.
Kerst, ben er gek op maar O&N, geen reet aan en ik ben ook altijd om 22.00 uur al moe. Dat gewacht tot de klok 12 slaat, pffffffffffff, duurt me veel te lang.
31 dec. is juist leukste dag van het jaar hoe meer vuurwerk hoe beter

De leukste dag van het jaar?
Ik vind O&N juist helemaal geen feest.
Kerst, ben er gek op maar O&N, geen reet aan en ik ben ook altijd om 22.00 uur al moe. Dat gewacht tot de klok 12 slaat, pffffffffffff, duurt me veel te lang.

woensdag 30 december 2009 om 18:29
Het is hier al vanaf eind november de Gazastrook... Soms zulke harde knallen dat ik me afvraag wat ze allemaal aan het afsteken zijn.
Verder is Oud en Nieuw heel lang m'n lievelingsfeest geweest. Die sfeer om 12 uur, met al dat mooie siervuurwerk en de saamhorigheid!
Heb overigens zelf nog nooit vuurwerk afgestoken, brr.
Verder is Oud en Nieuw heel lang m'n lievelingsfeest geweest. Die sfeer om 12 uur, met al dat mooie siervuurwerk en de saamhorigheid!
Heb overigens zelf nog nooit vuurwerk afgestoken, brr.
woensdag 30 december 2009 om 18:32
quote:Mieomij schreef op 30 december 2009 @ 17:19:
Ja, vuurwerk is stom, kinderachtig, geldverspillend, dieronvriendelijk, brandgevaarlijk, milieuvervuilend en je kan er gehoorschade mee oplopen of blind van worden of ledematen kwijtraken. Het is duur en je hebt er helemaal niets aan.
Eens.
Maar ik vind het siervuurwerk wel onwijs mooi...
Ja, vuurwerk is stom, kinderachtig, geldverspillend, dieronvriendelijk, brandgevaarlijk, milieuvervuilend en je kan er gehoorschade mee oplopen of blind van worden of ledematen kwijtraken. Het is duur en je hebt er helemaal niets aan.
Eens.
Maar ik vind het siervuurwerk wel onwijs mooi...
woensdag 30 december 2009 om 18:52
Ik ben ook als de dood voor die harde knallen. Ik moet morgen even naar mijn werk voor het een en ander maar zorg dat ik voor 10.00 uur 's ochtends weer veilig thuis ben. Daarna ga ik ook echt de deur niet meer uit. En om 12 uur ga ik heel even naar buiten om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen en daarna zo snel mogelijk weer naar binnen.