ik vraag mij af...P

19-11-2013 18:41 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of bijvoorbeeld Beyoncé naar haar eigen muziek luistert?

En waarom over het algemeen vrouwen vaak koken, en restaurant koks vaak mannen zijn.

Wat vraag jij je af?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Captain_Obvious schreef op 19 november 2013 @ 19:03:

Waarom ligt de A20 bij Rotterdam en de A10 bij Amsterdam? Ja da's verkeerd.
quote:Cateautje schreef op 19 november 2013 @ 19:00:

Jawel, een ronde wolk kan wel een andere vorm aannemen, maar het blijven wolken, ze waaien niet uit elkaar, zoals dat gebeurt met rook.Volgens mij omdat wolken wolken blijven zolang ze niet verdampen of leegregenen
Je bent zelf een theepot
Ik vraag me af, in het verlengde van wat Djin zegt, hoe je weet dat je kleurenblind bent. Ik bedoel, mijn vader ziet bruin als groen (of andersom, ik weet het niet precies). Maar hoe weet hij dan dat hij bruin ziet? Hoe herkent hij die kleur dan toch als bruin, terwijl hij de kleuren nooit juist waargenomen heeft en is het hem dan niet gewoon verkeerd aangeleerd? (Haha, ik snap heus wel dat dat laatste het niet is, maar toch. )
Ik las laatst ook (heb het niet meer gecheckt hoe het precies zat) dat er in Duitsland geen AOW is. Waarom?

En hoe komt het dat sommige mensen heel makkelijk en open over seks praten en anderen niet? Zegt dat iets over hun liefdesleven, of is het dan juist bluf? Waarom praat de een daar graag en makkelijk over en de ander niet? (Vraag komt vanuit mijn eigen ervaring, mijn vrienden praten graag, veel en in detail over seks. Ik vind dat vaak echt ongepast en ongemakkelijk. Ik denk ook heel beeldend haha, misschien heeft het daar mee te maken. Bij mij in het gezin was er altijd veel openheid over seks, zusje deelt bijv. ook veel met mijn moeder. Ik niet )
quote:kettle schreef op 19 november 2013 @ 19:19:

[...]

"Het was er heel erg druk"

"Naast me stond een lege kruk"

En wie kwam er na Anneke Grönloh het podium op: André Hazes, met een zwart

pruikje op. En niks tegen André Hazes... maar zijn liedjes kloppen niet. En

als je liedjes niet kloppen, hou er dan mee op. Ik zat van de week in een

discotheek, (vind ik trouwens op zich al vaag, is dat maandag, dinsdag..)

het was er warm en druk... ik zat naast een lege kruk. Oh, wat is het er

druk... er kan niemand meer bij. Ik dacht, er wil gewoon niemand naast jou

zitten, vetklep'.
quote:Starshine schreef op 19 november 2013 @ 19:22:

Een wat ingewikkelder vraag:

Ik keek laatst een docu over WO1 en zag daarin beelden vanuit de lucht van de enorme verwoestingen in Belgie. Ineens bedacht ik me...Belgie had geen ruk met die oorlog te maken. Een uit de hand gelopen conflict tussen Servie en Oostenrijk werd door bondgenoten stom toevallig daar uitgevochten... De geeiste herstelbetalingen zijn ook nooit volledig voldaan door Duitsland....maar ik weet eigenlijk niet hoe de Belgen daar tegenwoordig over denken? Is er een uitgesproken Duitslandhaat in Belgie? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk.

Het land en vele cultuurschatten zijn echt onherstelbaar beschadigd geraakt....ik ben zelfs van mening dat Belgie achterloopt op landen die een dergelijke verwoesting niet gekend hebben.

Dus: wat vinden de Belgen hiervan?

Laatst in de Belgische Ardennen geweest. Daar waren tijdens WO1 grote veldslagen geweest tussen Fransen en Duitsers. Op de militaire begraafplaats lagen geen Duitse soldaten meer (de overblijfselen waren jaren later naar Duitsland 'teruggestuurd') en bij het monument hing geen Duitse vlag meer.

Wat ik me dan weer afvroeg: wat was er wereldwijd aan de Eerste Wereldoorlog?
quote:Captain_Obvious schreef op 19 november 2013 @ 19:03:

Waarom ligt de A20 bij Rotterdam en de A10 bij Amsterdam?

Volgens mij:

Hitler...

De A10 is een verlengde van de A1 en de nummering is vanuit de WO
Je bent zelf een theepot
quote:_tirza_ schreef op 19 november 2013 @ 19:29:

Waar blijft de crème die je op de huid smeert? Hoe/waar wordt het opgenomen? Blijft het daar? Gaat het verder je lichaam in?

Dat vraag ik me ook vaak af! Want als de stoffen die in cremes zitten je huid intrekken, dan doen foundation en uitlaatgassen dat toch ook?

Leuk topic trouwens Norma Jeane!

Nog een; hoe kan het dat je van roken minder zin in eten krijgt? Ik rook niet, maar vind dit wel opvallend om te zien.
Ik vraag me af waarom veel Nederlanders zo geheimzinnig doen over geld. Als in hoeveel ze verdienen of hoeveel iets gekost heeft bijvoorbeeld.
En ik vraag me af waarom ik van alcohol een verstopte neus krijg.
Azie deed ook mee, Japan tenminste. Ht fijne zal ik even moeten googlen.
Dat is inderdaad volgens mij cultuur bepaald Star! Ik heb familie in het buitenland wonen en die doen vele malen makkelijker over het noemen van wat ze verdienen.
Ik vraag me altijd af hoe, bijvoorbeeld, een paracetamol 'weet' waar hij pijn moet bestrijden. Het is wellicht heel simpel maar ik snap het niet....lijk ik nu heel erg blond
quote:biekoe schreef op 19 november 2013 @ 19:42:

Ik vraag me altijd af hoe, bijvoorbeeld, een paracetamol 'weet' waar hij pijn moet bestrijden. Het is wellicht heel simpel maar ik snap het niet....lijk ik nu heel erg blond

Hier het verlossende antwoord:

http://www.volkskrant.nl/ ... et-lijf-de-pijn-zit.dhtml
Dat weet paracetamol.ook niet. Het werkt overal in je lichaam.
quote:Starshine schreef op 19 november 2013 @ 19:38:

Azie deed ook mee, Japan tenminste. Ht fijne zal ik even moeten googlen.De US ook. Gezien Engeland, Frankrijk etc hun koloniën toen allemaal nog hadden was een groot deel van de wereld betrokken?
hoe neurotransmissie in detail werkt.

waarom vliegen in de zomer in mijn woonkamer altijd rondom de aansluiting voor de lamp aan het plafond vliegen (er is geen lamp op aangesloten) zal wel iets met elektriciteit te maken hebben,maar wat precies.

Hoe hommels en bijen etc. nou weten welke bloemen ze exact moeten hebben.
anoniem_157295 wijzigde dit bericht op 19-11-2013 19:50
Reden: onduidelijk
% gewijzigd
Wat ligt er buiten het heelal? En waar hangt die ruimte dan weer in? En waar stopt het?
Gaan wij onze eigen soort niet om zeep helpen mbv de gezondheidszorg, doordat er geen natuurlijke selectie meer is? Wanneer bereiken we dat punt dan? En gaan we dan bv door genmutatie verder?
quote:Bergje65 schreef op 19 november 2013 @ 19:53:

Wat ligt er buiten het heelal? En waar hangt die ruimte dan weer in? En waar stopt het?Dit ja. Hier kan ik mezelf echt gek mee maken haha
Je he? Ik heb bij een wetenschappelijk programma eens gehoord dat wij, mensen op aarde, denken in tijd en ruimte. Dat geldt in andere melkwegen niet. Het heelal is dus geen 'ruimte op zich' waardoor het zich dus nergens in bevindt.

Pffff ik snap er niks van.
Pfff ja, daar kan ik mezelf ook helemaal gek mee maken Bergje.
"Makkers staakt uw wild geraas".

Maar een vraag stellen is hem beantwoorden als je google hebt. Betekent: "jongens doe eens wat zachter".
Bergje, ik kan er inderdaad met mijn hoofd niet bij dat het heelal geen einde heeft.... word ik echt van in de war...
quote:Magdalan schreef op 19 november 2013 @ 19:46:

[...]

De US ook. Gezien Engeland, Frankrijk etc hun koloniën toen allemaal nog hadden was een groot deel van de wereld betrokken?ja ik heb het even opgezocht. de oorlog was Europees, maar via de koloniën werd de rest van de wereld er fijn bij betrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven