ik vraag mij af...P
dinsdag 19 november 2013 om 19:31
dinsdag 19 november 2013 om 19:32
Ik vraag me af, in het verlengde van wat Djin zegt, hoe je weet dat je kleurenblind bent. Ik bedoel, mijn vader ziet bruin als groen (of andersom, ik weet het niet precies). Maar hoe weet hij dan dat hij bruin ziet? Hoe herkent hij die kleur dan toch als bruin, terwijl hij de kleuren nooit juist waargenomen heeft en is het hem dan niet gewoon verkeerd aangeleerd? (Haha, ik snap heus wel dat dat laatste het niet is, maar toch. )
dinsdag 19 november 2013 om 19:32
Ik las laatst ook (heb het niet meer gecheckt hoe het precies zat) dat er in Duitsland geen AOW is. Waarom?
En hoe komt het dat sommige mensen heel makkelijk en open over seks praten en anderen niet? Zegt dat iets over hun liefdesleven, of is het dan juist bluf? Waarom praat de een daar graag en makkelijk over en de ander niet? (Vraag komt vanuit mijn eigen ervaring, mijn vrienden praten graag, veel en in detail over seks. Ik vind dat vaak echt ongepast en ongemakkelijk. Ik denk ook heel beeldend haha, misschien heeft het daar mee te maken. Bij mij in het gezin was er altijd veel openheid over seks, zusje deelt bijv. ook veel met mijn moeder. Ik niet )
En hoe komt het dat sommige mensen heel makkelijk en open over seks praten en anderen niet? Zegt dat iets over hun liefdesleven, of is het dan juist bluf? Waarom praat de een daar graag en makkelijk over en de ander niet? (Vraag komt vanuit mijn eigen ervaring, mijn vrienden praten graag, veel en in detail over seks. Ik vind dat vaak echt ongepast en ongemakkelijk. Ik denk ook heel beeldend haha, misschien heeft het daar mee te maken. Bij mij in het gezin was er altijd veel openheid over seks, zusje deelt bijv. ook veel met mijn moeder. Ik niet )
dinsdag 19 november 2013 om 19:34
quote:kettle schreef op 19 november 2013 @ 19:19:
[...]
"Het was er heel erg druk"
"Naast me stond een lege kruk"
En wie kwam er na Anneke Grönloh het podium op: André Hazes, met een zwart
pruikje op. En niks tegen André Hazes... maar zijn liedjes kloppen niet. En
als je liedjes niet kloppen, hou er dan mee op. Ik zat van de week in een
discotheek, (vind ik trouwens op zich al vaag, is dat maandag, dinsdag..)
het was er warm en druk... ik zat naast een lege kruk. Oh, wat is het er
druk... er kan niemand meer bij. Ik dacht, er wil gewoon niemand naast jou
zitten, vetklep'.
[...]
"Het was er heel erg druk"
"Naast me stond een lege kruk"
En wie kwam er na Anneke Grönloh het podium op: André Hazes, met een zwart
pruikje op. En niks tegen André Hazes... maar zijn liedjes kloppen niet. En
als je liedjes niet kloppen, hou er dan mee op. Ik zat van de week in een
discotheek, (vind ik trouwens op zich al vaag, is dat maandag, dinsdag..)
het was er warm en druk... ik zat naast een lege kruk. Oh, wat is het er
druk... er kan niemand meer bij. Ik dacht, er wil gewoon niemand naast jou
zitten, vetklep'.
dinsdag 19 november 2013 om 19:34
quote:Starshine schreef op 19 november 2013 @ 19:22:
Een wat ingewikkelder vraag:
Ik keek laatst een docu over WO1 en zag daarin beelden vanuit de lucht van de enorme verwoestingen in Belgie. Ineens bedacht ik me...Belgie had geen ruk met die oorlog te maken. Een uit de hand gelopen conflict tussen Servie en Oostenrijk werd door bondgenoten stom toevallig daar uitgevochten... De geeiste herstelbetalingen zijn ook nooit volledig voldaan door Duitsland....maar ik weet eigenlijk niet hoe de Belgen daar tegenwoordig over denken? Is er een uitgesproken Duitslandhaat in Belgie? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk.
Het land en vele cultuurschatten zijn echt onherstelbaar beschadigd geraakt....ik ben zelfs van mening dat Belgie achterloopt op landen die een dergelijke verwoesting niet gekend hebben.
Dus: wat vinden de Belgen hiervan?
Laatst in de Belgische Ardennen geweest. Daar waren tijdens WO1 grote veldslagen geweest tussen Fransen en Duitsers. Op de militaire begraafplaats lagen geen Duitse soldaten meer (de overblijfselen waren jaren later naar Duitsland 'teruggestuurd') en bij het monument hing geen Duitse vlag meer.
Wat ik me dan weer afvroeg: wat was er wereldwijd aan de Eerste Wereldoorlog?
Een wat ingewikkelder vraag:
Ik keek laatst een docu over WO1 en zag daarin beelden vanuit de lucht van de enorme verwoestingen in Belgie. Ineens bedacht ik me...Belgie had geen ruk met die oorlog te maken. Een uit de hand gelopen conflict tussen Servie en Oostenrijk werd door bondgenoten stom toevallig daar uitgevochten... De geeiste herstelbetalingen zijn ook nooit volledig voldaan door Duitsland....maar ik weet eigenlijk niet hoe de Belgen daar tegenwoordig over denken? Is er een uitgesproken Duitslandhaat in Belgie? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk.
Het land en vele cultuurschatten zijn echt onherstelbaar beschadigd geraakt....ik ben zelfs van mening dat Belgie achterloopt op landen die een dergelijke verwoesting niet gekend hebben.
Dus: wat vinden de Belgen hiervan?
Laatst in de Belgische Ardennen geweest. Daar waren tijdens WO1 grote veldslagen geweest tussen Fransen en Duitsers. Op de militaire begraafplaats lagen geen Duitse soldaten meer (de overblijfselen waren jaren later naar Duitsland 'teruggestuurd') en bij het monument hing geen Duitse vlag meer.
Wat ik me dan weer afvroeg: wat was er wereldwijd aan de Eerste Wereldoorlog?
dinsdag 19 november 2013 om 19:36
quote:_tirza_ schreef op 19 november 2013 @ 19:29:
Waar blijft de crème die je op de huid smeert? Hoe/waar wordt het opgenomen? Blijft het daar? Gaat het verder je lichaam in?
Dat vraag ik me ook vaak af! Want als de stoffen die in cremes zitten je huid intrekken, dan doen foundation en uitlaatgassen dat toch ook?
Leuk topic trouwens Norma Jeane!
Nog een; hoe kan het dat je van roken minder zin in eten krijgt? Ik rook niet, maar vind dit wel opvallend om te zien.
Waar blijft de crème die je op de huid smeert? Hoe/waar wordt het opgenomen? Blijft het daar? Gaat het verder je lichaam in?
Dat vraag ik me ook vaak af! Want als de stoffen die in cremes zitten je huid intrekken, dan doen foundation en uitlaatgassen dat toch ook?
Leuk topic trouwens Norma Jeane!
Nog een; hoe kan het dat je van roken minder zin in eten krijgt? Ik rook niet, maar vind dit wel opvallend om te zien.
dinsdag 19 november 2013 om 19:45
quote:biekoe schreef op 19 november 2013 @ 19:42:
Ik vraag me altijd af hoe, bijvoorbeeld, een paracetamol 'weet' waar hij pijn moet bestrijden. Het is wellicht heel simpel maar ik snap het niet....lijk ik nu heel erg blond
Hier het verlossende antwoord:
http://www.volkskrant.nl/ ... et-lijf-de-pijn-zit.dhtml
Ik vraag me altijd af hoe, bijvoorbeeld, een paracetamol 'weet' waar hij pijn moet bestrijden. Het is wellicht heel simpel maar ik snap het niet....lijk ik nu heel erg blond
Hier het verlossende antwoord:
http://www.volkskrant.nl/ ... et-lijf-de-pijn-zit.dhtml
dinsdag 19 november 2013 om 19:49
hoe neurotransmissie in detail werkt.
waarom vliegen in de zomer in mijn woonkamer altijd rondom de aansluiting voor de lamp aan het plafond vliegen (er is geen lamp op aangesloten) zal wel iets met elektriciteit te maken hebben,maar wat precies.
Hoe hommels en bijen etc. nou weten welke bloemen ze exact moeten hebben.
waarom vliegen in de zomer in mijn woonkamer altijd rondom de aansluiting voor de lamp aan het plafond vliegen (er is geen lamp op aangesloten) zal wel iets met elektriciteit te maken hebben,maar wat precies.
Hoe hommels en bijen etc. nou weten welke bloemen ze exact moeten hebben.
anoniem_157295 wijzigde dit bericht op 19-11-2013 19:50
Reden: onduidelijk
Reden: onduidelijk
% gewijzigd
dinsdag 19 november 2013 om 19:58
dinsdag 19 november 2013 om 20:09
quote:Magdalan schreef op 19 november 2013 @ 19:46:
[...]
De US ook. Gezien Engeland, Frankrijk etc hun koloniën toen allemaal nog hadden was een groot deel van de wereld betrokken?ja ik heb het even opgezocht. de oorlog was Europees, maar via de koloniën werd de rest van de wereld er fijn bij betrokken.
[...]
De US ook. Gezien Engeland, Frankrijk etc hun koloniën toen allemaal nog hadden was een groot deel van de wereld betrokken?ja ik heb het even opgezocht. de oorlog was Europees, maar via de koloniën werd de rest van de wereld er fijn bij betrokken.