Jouw leukste surprise

29-11-2020 21:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door het 'help jij je kind met surprises' topic.
Wat was de leukste surprise die jij ooit gekregen hebt? Was dat op school of met familie? En op welke surprise die jij (met of zonder hulp) gemaakt heb ben je nu nog trots?
Laat maar horen voor wat Sinterklaas voorpret.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:
Mooist gekregen surprise was in groep 8, een telefoon met toetsen die ik echt kon indrukken. Het cadeautje was ook geweldig. Zilveren oorbelletjes. Ik heb ze nog heel lang gedragen.

Mooiste gemaakt: ik maakte ze altijd samen met mijn opa en heb daar fantastische herinneringen aan. De mooiste was een laptop die echt open en dicht kon. Met een wallpaper die we uit een autoblad hadden geknipt. Een vakje onderin voor het cadeautje zodat er niks stuk hoefde. De jongen die hem kreeg liet hem vol trots aan zijn moeder zien. Dat was zo tof.
Alle reacties Link kopieren
Een rode hart van een klasgenoot uit groep 7 met wie ik geheime verkering had :flirting:
Mooiste surprise ik denk een zwembad was toen echt heel erg goed gelukt.
Alle reacties Link kopieren
op school in de bovenbouw (groep 6,7,8), moesten we altijd suprises maken was altijd weer een verassing, sommige zagen er niet uit en andere waren echt super gaaf : ik had een keer een huis gekregen, was echt verbaasd maar ik vond hem hartstikke leuk weet alleen niet meer wat er in zat :hihi:

Mooiste gemaakt : samen met mijn moeder hadden we een zwembad gemaakt voor het ''water'' hadden we bubbel plastic gebruikt en blauw crêpe papier.

en ook een keer een voetbal veld gemaakt het doel hadden we gemaakt van lolly stokjes en de bal was ook een lolly. buienkant hadden we wit gemaakt en op het groene crêpe papier de lijnen geschilderd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Gemaakt: ik had in de brugklas een jongen getrokken die net als ik een Atari Lynx had (draagbare spelcomputer van begin jaren 90), verder had bijna iedereen een Gameboy. Ik heb toen (met wat hulp van mijn vader) een enorme Atari Lynx gemaakt en die was heel goed gelukt.

Gekregen: mijn dochter (wil graag actrice worden) kreeg vorig jaar een podium waar zij stond, compleet met gordijntjes. De surprise was te groot om te bewaren, dus ik heb 'm zo vermaakt dat ie in een fotolijst past met de gordijntjes aan de buitenkant, en zo staat ie nog steeds op de schouw.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Gemaakt:

Zo'n houten 3D puzzel die normaal in je hand past met grote balken nagemaakt zodat de hele sinterklaaszak er in paste en de puzzel eerst los gepuzzeld moest worden voordat je bij de zak kon.

Levensgrote pop gemaakt van gaas en stof voor een klasgenoot die maar geen succes had om een vriendin te vinden met natuurlijk een plagend gedicht erbij. Hij kon het hebben :)

Een beroemd bloemen kunstwerk nagemaakt met kunstbloemen en oase (werd weer iets duurder dan van te voren bedacht oeps!)

Dit jaar niet veel tijd... vogelhuisje waar puzzelstukjes in zitten. Dat was een blanco legpuzzel waar ik een tekening op heb gemaakt met een hint waar het cadeau verstopt is. Dus moet je eerst de legpuzzel maken en daarna het cadeau zoeken.

Gekregen:
Als reactie op de puzzel-surprise een Pyramide gekregen die uit 2 delen bestond en die vast zaten met een doolhof-staaf. Moesten we eerst dat doolhof oplossen voor je bij het cadeau kon.

En m'n dochter vindt gemaakte knuffels geweldig. Die heel voorzichtig losmaken om het cadeau te krijgen en dan weer netjes dichtmaken.

Dit was allemaal familie. School wordt denk ik volgend jaar voor het eerst surprises en dan ga ik zeker helpen, veel te leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij alleen nog een hele slechte surprise herinneren. Het was in groep 7, zelf had ik enorm mijn best gedaan op mijn surprise.
Alle surpises lagen in het midden van de klas. Het kind dat geweest was pakte een willekeurige surprise uit de stapel om aan iemand te geven.

Als laatste was er alleen nog een vuilniszak over met mijn naam erop. De jongen uit mijn klas (en zijn ouders) hadden alleen wat cadeautjes los in een vuilniszak gedaan. Ik was zo ontzettend verdrietig hierom.
Alle reacties Link kopieren
Gemaakt:
Een hele mooie zwaan in een vijver met chocokikkers op de waterleliebladen voor mn zusje.
Een zwarte piet op een krukje met armen en benen met gewrichten. Helemaal gemaakt van plastic ijscupjes die ik de hele zomer gespaard had.
Een schateiland in een kratje met het gedicht in een flesje. (Groep 6 met hulp)

Gekregen:
Geweer dat kruidnoten door de kamer schoot toen ik de trekker overhaalde. Gelukkig had ik hem al uit gewoonte op t plafond gericht wnt t ging best hard :rofl: (dank je sinterpapa) :biggrin:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van surprises :flirting:

Leukste gekregen:
Een houten ballerina met een balletpakje en tutu van stof, die heeft nog lang op mijn kamer gestaan (tot ik stopte met balletl

Leukste gemaakt:
Ik weet nog in de middenbouw twee grote schaakstukken. Voor de jongen op wie ik toen verliefd was. Eigenlijk moesten mijn ouders het maken, maar ik geloofde niet meer dus mocht helpen. Die jongen moest hem uitpakken tegelijk met mij, ik werd volgens mij knalrood haha.

En in mijn volwassen leven (als juf): mooiste was een hele grote letter, van haar naam. Gemaakt met hout. Echt een bewaarstuk. Helaas was krijger wat ondankbaar over het cadeautje... was één armbandje en chocolade letter. Haar reactie: is dit alles?


Ben nu bezig met een grote armband met bedeltjes eraan van de hobby's. Heb veel zin in het feest vrijdag!
Wat leuk!!!

Gekregen: de Eiffeltoren van papier. Erg prachtig gemaakt. En op school een balletschool met barre en spiegel en vooral met heel veel liefde en tijd gemaakt.

Gegeven: een dolfijn die uit het water springt in een verlichte kijkdoos. Helaas had ik niet bedacht dat de ontvangster hem wilde bewaren, dus hij moest kapot om het cadeau te verkrijgen. Daar moest ze toen om huilen en spijt dat me nog steeds. Dat was in groep 5, en het bleek haar eerste surprise ooit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me geen enkele surprise herinneren. Nooit aan gedaan denk ik.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik gekregen had heeft weinig indruk gemaakt:
Alleen surprises gedaan op school en met vrienden.

Gemaakt voor op school: een kleurpatroon van 1.80 hoog
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 8 was wou ik een hond. Toen kreeg ik als surprise een enorme grote kartonnen hond. Ik was zo teleurgesteld. Weet niet eens meer wat het echte cadeau was.
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Gekregen: een egel van klei, er zat een ringetje in. De onderkant moest ik een beetje openkrabben en dan zat er een klein luikje.

Gemaakt: een Uil met echte veren, je moest dan de vleugels omhoog doen en dan ging er een luikje open waar je het cadeautje kon pakken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief (12) heeft net een hele mooie gemaakt: dansvloer met verlichte vakjes. Ik heb alle 25 vakjes uit het deksel van de schoenendoos gesneden. Ze heeft er een lichtsnoertje op batterijen onder zitten.

Zelf gemaakt:
Koffiezetapparaat voor schoonzus, met kartonnen mok en al.

Mooiste gekregen:
Moest vorig jaar de tuin door van de ene naar de andere aanwijzing, vond ik leuk!
Alle reacties Link kopieren
De surprises in groep 8 zijn me het meest bijgebleven. Ik kreeg een appel (ivm beroep van een van mijn ouders) gemaakt van papier maché, niet heel bijzonder maar de jongen die het had gemaakt heeft mij jaren gepest. Om die reden was ik verbaasd dat hij er blijkbaar veel moeite in had gestopt.

Dar zelfde jaar heb ik een grote voetbalschoen gemaakt van kippengaas. Was erg leuk en de ontvanger was er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat ik me nog herinner van surprises die ik kreeg was een verkleedsetje van Sneeuwwitje. Niet echt een surprise, maar wel zelfgemaakt en heel tof. Die kreeg ik vermoedelijk van mijn moeder. We hebben surprises thuis vrij snel afgeschaft, dus ik heb nu al jaren geen surprises gekregen of gemaakt. Van de surprises op school herinner ik me alleen dat ik ooit een vulpen gemaakt heb met hulp van mijn vader.

Ik heb negen jaar geleden voor mijn man (toen nog vriend, we waren net samen) wel een Tardis gemaakt. Daar was ik wel heel trots op! Ik kreeg een (lang) gedicht van hem, maar we hadden ook afgesproken dat een surprise niet hoefde, ik vond het alleen leuk om wel te doen.
Jaren 90 . Tijdens dat Trollen in waren. Twee roze ballonnen die uit een doos staken. Met een drol van ontbijtkoek met cola eronder. De Trol zat in alu folie in die drol.

Met koeien letters stond er boven die ballonnen GEEN TROL MAAR EEN DROL
(ballonnen leken net een kont)

Ik weet nog dat Thijs bovenstaande maakte voor Lianne. Mijn eigen gemaakte danwel gekregen surprises geen idee maar deze van een ander is me bijgebleven.
Op mij heeft dit surprisegedoe geen indruk gemaakt, ik zou me werkelijk niet meer herinneren wat voor surprises ik heb ontvangen.

Ik weet alleen nog de stress van het zelf een surprise moeten maken. Maar wat en voor wie weet ik ook niet meer. Ik heb sowieso weinig herinneringen aan de basisschooltijd, prima tijd gehad, maar weinig concrete herinneringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de humor niet meer die moet lachen om een wimperkruller die is verborgen in een hoop derrie, denk ik.

Laatst liep ik met een kan melk in de ene en een conservenblik in de andere hand en begon alvast met het conservenblik te schudden en daardoor hield ik de kan melk schuin waardoor een enorme plens op de grond (tapijt) kwam. Ik kon daar absoluut niet om lachen hoewel het mal stond. Ik had enorm te pest in dat ik op mijn knietjes moest gaan boenen.

Ik denk dus dat ik ook surprises die een hoop werk vragen om je presentje te vinden, niet leuk meer vind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik niet de enige chagrijnlijder hier. :rofl:

Heb ik ook met Amerikaanse humor: taarten in iemands gezicht gooien. Dan krijg ik vlagen van plaatsvervangende woede. Gelukkig maar dat ik daar niet woon. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven