kadootje 100 jaar

10-03-2016 14:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

De oma van mijn vriend word over een paar weken 100 jaar.

En ik wil heel graag een leuk kado geven maar heb echt geen idee wat.

Het moet echt iets zijn voor binnen want echt buiten komt ze niet meer

Een foto van mij en mn vriend zal ik maar niet geven aangezien zijn ex daar nog steeds over de vloer komt en ze daar een behoorlijke stampei over kan gaan staan maken

Dat wil ik zijn familie niet aan doen.

Weet iemand iets leuks?

Alvast bedankt
Een boek over haar woonplaats/streek, hoe het vroeger was?

En een ex die bij een 100 jarige stampei gaat maken om een foto die daar staat is gewoon ontzettend sneu.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Net als een 20-jarige, een 50-jarige en een 70-jarige, is ook elke 100-jarige anders. Beetje lastig om iets te adviseren alleen op basis van leeftijd, toch?
Oh dear, how sad, never mind.
Stamp-ei

Ik zou gewoon een bos bloemen doen. Als je zo oud bent, heb je meestal maar weinig wensen. Of vraag het haar of je schoonouders eens.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Misschien is het leuk om allemaal familie en vrienden e.d. te vragen of ze hun leukste herinnering aan de oma op te schrijven in een boek, of als aparte brieven in een mooi doosje.
Fles advocaat of andere drank. Of iets anders wat zij lekker vind.
Ja is echt erg hoor...Toen ze er achter kwam dat mijn vriend een nieuwe relatie had...Na 5 jaar..was de wereld echt te klein.

Sja zij wilde scheiden.
Dat boek is wel leuk.

Zal eens op zoek gaan.
Leuke tips van dat boek! Familiefoto en bloemen altijd leuk. Komt de burgemeester ook nog? Dan kranteknipsel daarover inlijsten (hier komt dat in net sufferdje).
quote:Aurelle91 schreef op 10 maart 2016 @ 14:15:

Misschien is het leuk om allemaal familie en vrienden e.d. te vragen of ze hun leukste herinnering aan de oma op te schrijven in een boek, of als aparte brieven in een mooi doosje.

Ja, of alleen van jezelf wat herinneringen met oude foto's erbij. Misschien kan je nog oude foto's vinden van waar ( de omgeving of zelfs haar huis) je oma vroeger gewoond heeft? (Er is tegenwoordig heel veel op internet te vinden)

Dan kan je als je eens op bezoek bent , gezamenlijk dat boek bekijken en komen de verhalen (vooral als je er heel oude foto's bij hebt, de herinneringen en verhalen vanzelf los bij oudere mensen.

Kan ontzettend leuk zijn en je hebt gelijk gespreksstof!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:Aurelle91 schreef op 10 maart 2016 @ 14:15:

Zou het zelf gek vinden wanneer een 'aanhang'-kleinkind met dit verzoek bij mij zou komen.

Het is de oma van vriend hè, niet de oma in de bloedlijn van TO.
quote:Ja, of alleen van jezelf wat herinneringen met oude foto's erbij.

Heeft TO zelf niet, aangezien het de oma van haar vriend is.

Al naar gelang hoelang jij al iets met je vriend hebt, zou ik het kado proberen wat persoonlijker te maken.

Dit om ook geen scheve gezichten naar de rest van de familie te krijgen.

Een lekker luchtje, flesje drank, mooie sjaal, leuke ketting, volstaan allemaal prima.
Ik zou niets meer geven van materie, ik denk dat ze daar te oud voor is.

Bloemen en een appeltaart, dat is van korte vreugde en daar heeft ze dan echt nog plezier van.

Een advocaatje vond ik ook wel een leuk plan.

In ieder geval iets waar ze nu plezier van heeft en niet iets om te bewaren. Er valt niets meer te bewaren op die leeftijd.
Leeft opa ook nog? dan zou ik een lingeriebon geven
ga plekken bezoeken waar ze gewoond heeft en film daar

Kan oma zien, hoe het er nu uitziet
quote:cijfernerd schreef op 10 maart 2016 @ 15:01:

Leeft opa ook nog? dan zou ik een lingeriebon geven Sowieso een goed plan, als oma nog een leuke buurman heeft.
Groenebroek, als ze weet via vriend waar oma gewoond heeft, zou ze daar oude foto's van kunnen zoeken.

Hier in ons dorp wordt binnenkort een reünie van de school gehouden en duiken er op die Facebookpagina héél veel oude foto's op van hoe het dorp vroeger was. Ontzettend leuk om te zien hoe ons huis en de streek eromheen er toen uitzagen.

Ik heb in de zorg gewerkt, en merkte dat mensen het heel erg fijn vinden om te vertellen over hun jeugd en jaren erna. Aan de hand van foto's is dat , zeker voor een 100-jarige , wat makkelijker te doen. En wellicht heeft vriend of zijn ouders nog foto's voor haar?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Komt ze helemal niet meer buiten, of kan ze bijvoorbeeld nog wel in een auto zitten?

Dan zou je met haar een toerritje kunnen maken langs oude bekende plekken van haar.

Als die niet te ver weg zijn.
Ik gaf de oma van mijn man destijds een flesje eau de cologne, die heel ouderwetse, en later bleek dat dat het allerbeste cadeau was van haar hele verjaardag. Ze was toen 80. Bos bloemen erbij, klaar.

Later, in december, eens een mandje gemaakt met typisch ouderwets eten (zult, balkenbrij, preskop, hamworstje erbij). Dat is ook erg gewaardeerd.

Mijn schoonmoeder hebben we vorig jaar, toen ze 75 werd, een grote mand met allerlei kaasjes gegeven, met een trosje duiven en een potje mosterd erbij. Dat was ook een goed idee. Haar vriend, die 80 werd, gaven we een mand met allerlei droogworsten, dat was iets minder geslaagd, omdat het kunstgebit daar niet altijd blij van werd.

En verder zou ik me niet al te gek maken, als oma nog zo gek is op de ex.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 10 maart 2016 @ 15:39:

Ik gaf de oma van mijn man destijds een flesje eau de cologne, die heel ouderwetse, en later bleek dat dat het allerbeste cadeau was van haar hele verjaardag. Ze was toen 80. Bos bloemen erbij, klaar.

Later, in december, eens een mandje gemaakt met typisch ouderwets eten (zult, balkenbrij, preskop, hamworstje erbij). Dat is ook erg gewaardeerd.

Mijn schoonmoeder hebben we vorig jaar, toen ze 75 werd, een grote mand met allerlei kaasjes gegeven, met een trosje duiven en een potje mosterd erbij. Dat was ook een goed idee. Haar vriend, die 80 werd, gaven we een mand met allerlei droogworsten, dat was iets minder geslaagd, omdat het kunstgebit daar niet altijd blij van werd.

.Droge worst arme opa.
Ik zou mijn oma het meest plezier hebben gedaan met lekkere bonbons.
Dat boek is een leuk idee. Eeuwelingen bijv. Er zijn meer boeken over vroeger, maar weet zo niet meer hoe ze heten.
Heeft ze een balkon of tuin? Vogelhuisje in het zicht. Bij AH heb je een 'vlinderhotel'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:SueHeck schreef op 10 maart 2016 @ 16:09:

Ik zou mijn oma het meest plezier hebben gedaan met lekkere bonbons.

Bonbons,advocaat,vette worst,kaas .

Ik zou het allemaal kopen,op deze leeftijd hoef je toch niet meer te letten op je gezondheid
En dan ook een slof Marlboro erbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven