Kan dit zomaar?

30-08-2008 21:50 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week geleden werd ik aangesproken door een vrouw op straat, zij had kinderpakketen te koop, het ging om het bedrijf C&Z Media. Ik had wel interesse maar wilde er graag over nadenken, ik zou dan worden gebeld daarover en dan kon ik mijn toestemming geven.

Moest echter wel een bon invullen, en toen ik zij tegen haar dat ik niet mijn handtekening in combinatie met mijn banknummer wilde zetten, drukte zij me op mijn hart dat ik eerst zou worden gebeld en dat ze de handtekening/banknummer nodig had voor administratie en dat er niet zomaar geld zou worden afgeschreven...

Dit is echter wel gebeurd! Nu heb ik alles op acceptgiro, dus kan dit niet zomaar worden afgeschreven maar in de brief staat mocht het geld worden gestoneerd dat dit zou resulteren in een betalingsachterstand.

Heb net het bedrijf gemaild dat ik dit erg vervelend vind dat dit zonder mijn telefonische toestemming is gebeurd!

Help, hoeveel rechten heb ik hierin... Normaal wimpel ik dus dit soort mensen altijd af, stom dat ik hier dus nu wel in ben getrapt.

Kan dit zomaar, hoe dit bedrijf te werk is gegaan?

Graag advies! Groetjes Femme
Tsjaaaaaa, ik weet niet of dit zomaar kan. Lijkt me wel, als jij je handtekening hebt gezet. Heb je wel alles goed gelezen, voordat je dat deed...
Dergelijke verkopen kun je binnen 2 weken ongedaan maken. Stuur een briefje, met handtekening retour (kost ongeveer 11 euro) met hoe het gegaan is, dat je het er niet mee eens bent, dat je het geld terugvordert (bank bellen) en toekomstige afboekingen zult blokkeren (ook bij de bank regelen). Maak van die brief een kopie.

Mocht het tot problemen komen heb je bewijs, en een handtekening van hun dat ze de brief ontvangen hebben.
Regel 1, geef nooit je banknummer in combinatie met je handtekening op straat.

Ik heb het zelf een keer geleerd door een malloot van de Telegraaf. Wat een gezeik heb ik daarmee gehad zeg!

Het zou gaan om een proefabonnement. Nou, dat ging even anders zeg maar.

Misschien kun je een instantie erop zetten? Misleiding? Ik weet niet, ik roep maar wat?
Nee dit mag niet.

Dit valt onder de colportagewet.

Dat houdt in dat je een bepaald aantal dagen bedenktijd hebt.

klik hier onder op colportagewet en daar kan je lezen hoe en wat.

colportagewet
http://www.cenzmedia.nl/voorwaarden.php

de voorwaarden...

Ik las niks op de bon, echt erg dat ik erin ben gestinken, ze had ook zo'n vlotte babbel, niet zo'n opdreum methode, he jakkes normaal wimpel ik ze altijd af!
Tja tja, weet jij wat ik hiermee het beste kan doen? Maandag gelijk bellen?

Heb iig net een mail gestuurd...
Heb iig geen automatische incasso, dat vind ik niet fijn dus het zal worden gestoneerd maar dat resulteert dan wel in een betalingsachterstand.

Hm, een aangetekende brief sturen met dat ik het hier niet mee eens ben?
Klik even op deze

link die is een stuk duidelijker.

p.s. was net iets mis gegaan. hoop nu goed.

Nah ja, krijg steeds deze pagina als ik op de link klik

Dus sorry je moet maar even kopieeren en in de adresbalk plakken.

http://www.consuwijzer.nl...koop_colportage?WT.srch=1
Tja; dit gaat volgens mij over energie...geld niet voor media denk ik?
Thnx
Hm, als je de link van tja even volgt, dan brief dateren op vandaag en morgen bij het postkantoor regelen. Als het goed is ben je binnen je 8 dagen, probleem opgelost.
En tja, links aanklikken werkt hier niet, je moet via je rechtermuisknop 'in nieuw venster openen' aanklikken, dan kom je er wel.
Krijg jij de site wel?

Gaat idd over energie, maar colportagewet is colportagewet!

Of je nu iets op straat koopt of aan de deur of telefonisch of hoe dan ook. Het blijft colporteren.
Vervelend dit, want heb vorige week zaterdag getekend en krijg vandaag die brief binnen met datum 29e erop...dat hebben ze dus mooi gedaan zodat het NA die 8 dagen valt. Jee wat voel ik me genaaid!

:( Eigen schuld...
quote:Femme2 schreef op 30 augustus 2008 @ 22:04:

Tja; dit gaat volgens mij over energie...geld niet voor media denk ik?

Tuurlijk wel, colportage is colportage. Is er in de overeenkomst melding gemaakt van de bedenkperiode? Zo niet, dan is de overeenkomst nietig en kun je je op die nietigheid beroepen in een briefje. Staat het er wél in, dan heb je dus een aantal dagen (ik meen 8) om de overeenkomst te ontbinden.

Kortom: aangetekend briefje sturen.
.
Nee toch niet, want de 29ste was gisteren.....

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, kun je het door hen laten oplossen. Nog makkelijker.
Oke, nu maar hopen dat het maandag nog kan! Ivm dat ik vorige week zaterdag al getekend heb, en vandaag pas de brief heb gekregen met de datum van 29 augustus...Volgens mij houden ze nl de datul van vorige week zaterdag aan en dan heb ik dus wel een probleem... Of zie ik dit verkeerd?

Maandag iid snel brief posten...
quote:mamalelie schreef op 30 augustus 2008 @ 22:12:

Nee toch niet, want de 29ste was gisteren.....

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, kun je het door hen laten oplossen. Nog makkelijker.Klopt maar vorige week zaterdag heb ik getekend, met de datum van vorige week erbij...en op de brief staat de 29e maar dat is de welkomstbrief van gisteren, ik ben bang dat ze de datum aanhouden van wanneer ik getekend heb...
Volgens mij kan je er toch onderuit want ze heeft je misleid.quote: Moest echter wel een bon invullen, en toen ik zij tegen haar dat ik niet mijn handtekening in combinatie met mijn banknummer wilde zetten, drukte zij me op mijn hart dat ik eerst zou worden gebeld en dat ze de handtekening/banknummer nodig had voor administratie en dat er niet zomaar geld zou worden afgeschreven...

Dit is echter wel gebeurd! Nu heb ik alles op acceptgiro, dus kan dit niet zomaar worden afgeschreven maar in de brief staat mocht het geld worden gestoneerd dat dit zou resulteren in een betalingsachterstand. Ik zou als ik jouw was toch de procedure volgen die op die andere site staat.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Staat er in de brief de datum dat je de overeenkomst bent aangegaan?

Zo nee, dan is er niets aan de hand en kan je de 29e aanhouden als datum.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Courage!

Nee haal niks door elkaar, ik dacht ze kunnen het toch niet afschrijven want heb geen automatische incasso, maar doe alles met acceptgiro...

Als het dus gestoneerd word, krijg ik dus een acceptgiro van ze thuis gestuurd...maargoed, heb nergens mondeling/telefonisch 'ja' op gezegd...ik zou eerst worden gebeld, maar omdat zij zij dat ze perse mijn handtekening nodig hadden om mij te mogen bellen heb ik die gezet...en tja bankrekeningnummer is gewoon stom van mij geweest! Maar ook dat was alvast voor de administratie want die mochten de telemmarketeers niet invullen volgens haar...

Jaja ben er ingetuind, eigen schuld, maar goed, ga gelijk maandag iig het juridisch loket bellen en een brief schrijven...

Mailen is niet voldoende..denk ik.
Heb geen voorbeeldbrief gezien, zal is zoeken...vond alleen de regels..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven