Kan dit zomaar?

30-08-2008 21:50 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week geleden werd ik aangesproken door een vrouw op straat, zij had kinderpakketen te koop, het ging om het bedrijf C&Z Media. Ik had wel interesse maar wilde er graag over nadenken, ik zou dan worden gebeld daarover en dan kon ik mijn toestemming geven.

Moest echter wel een bon invullen, en toen ik zij tegen haar dat ik niet mijn handtekening in combinatie met mijn banknummer wilde zetten, drukte zij me op mijn hart dat ik eerst zou worden gebeld en dat ze de handtekening/banknummer nodig had voor administratie en dat er niet zomaar geld zou worden afgeschreven...

Dit is echter wel gebeurd! Nu heb ik alles op acceptgiro, dus kan dit niet zomaar worden afgeschreven maar in de brief staat mocht het geld worden gestoneerd dat dit zou resulteren in een betalingsachterstand.

Heb net het bedrijf gemaild dat ik dit erg vervelend vind dat dit zonder mijn telefonische toestemming is gebeurd!

Help, hoeveel rechten heb ik hierin... Normaal wimpel ik dus dit soort mensen altijd af, stom dat ik hier dus nu wel in ben getrapt.

Kan dit zomaar, hoe dit bedrijf te werk is gegaan?

Graag advies! Groetjes Femme
Als je vorige week zaterdag hebt getekend, dan is maandag op tijd. Je kunt ook, puur voor de zekerheid, morgenavond een 'normale' brief op de post doen, gewoon een opzegging, met de mededeling dat je dit nogmaals per aangetekende post zult bevestigen. Dat doe je dan maandag.

Dan is de dagtekening van de eerste brief zondag, en in de 2de brief vermeld je nog eens dat je hiermee de opzegging die je zondag verstuurde bevestigd. Dan zit je zeker binnen die 8 dagen. Houd het netjes en kort. Gewoon, dat je je bedacht hebt en er van af ziet. Klaar.

Doe de aantekening met handtekening retour. Dan heb je een bewijs dat ze de brief ook echt gekregen hebben.
quote:TjaTja schreef op 30 augustus 2008 @ 22:16:

Staat er in de brief de datum dat je de overeenkomst bent aangegaan?

Zo nee, dan is er niets aan de hand en kan je de 29e aanhouden als datum.

Er staat gelijk; Beste abonnee,

U heeft gekozen voor een proefabonnement van 4 maanden. Wij wensen u hartelijk welkom als klant...

Hm, denk dat ik dit kan aannemen alsof ik een overeenkomst ben aangegaan?

:(
Ik weet niet wat het proefabonnement kost, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een briefje sturen dat je het abonnement na afloop van die 4 maanden niet wenst te verlengen. Ook aantekenen uiteraard, maar dan ben je er na die 4 maanden vanaf. Let wel, als dit in totaal een bedrag is waarmee jij kunt leven, als het 100 euro per maand is wordt het een ander verhaal.
Er staat dus niet in dat je vorige week (neem aan zaterdag 23 augustus 2008) dat je een overeenkomst bent aangegaan.

Dus dan kan je de 29e aanhouden.

De tip van Mamalelie is ook een goede.
Mamalelie; nee het is geen 100,- per maand, maar omdat ik niet eens toestemming heb gegeven, wil ik het gewoon niet doen. Vind dit gewoon vervelend dat dit is gebeurd en niet netjes van ze.

Maargoed het is ook weer niet heel goedkoop...Ik baal er gewoon van dat het op zo'n manier is gegaan...

Tja; die url doet het ook niet als ik 'm kopier, had jij die voorbeeldbrief gestuurd? Of weet je waar die staat op die site, kan hem nl niet vinden...
de link doet het inmiddels, bij mij stond die pagina al open vandaar dat hij het niet deed want hij was er al.

Voorbeeldbrief - Annuleren van een koop via colportage
Voorbeeldbrief - Annuleren van een koop via colportageStuur door Print Vraag of klacht? Bel ons!

088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van

8.30-17.30u, nationaal tarief

Afzender

Naam

Adres

Postcode en woonplaats

A A N T E K E N E N

Aan

Naam

Adres

Postcode en plaats

Betreft: annuleren van een koop via colportage

Woonplaats, datum

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mee dat ik op <datum aankoop> via een huis aan huis verkoop / verkoopfeestje / verkoopdemonstratie [opnemen van wat toepassing is] een overeenkomst met heb gesloten met nummer <nummer> om <product> aan te schaffen. Ik wens de overeenkomst te annuleren en verwijs u naar de bedenktijd van acht dagen die de Colportagewet mij biedt.

[Indien de koopakte nog niet is gewaarmerkt door de Kamer van Koophandel (annulering is dan ook na acht dagen nog mogelijk!) kunt u toevoegen:] Voor de goede orde meld ik dat na navraag bij de Kamer van Koophandel blijkt dat er geen waarmerking van de genoemde overeenkomst heeft plaatsgevonden.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken de annulering te bevestigen. Ik meld u nu bij voorbaat al niet bereid te zijn de kosten te betalen

Om er zeker van te zijn dat deze brief u bereikt zal ik een kopie ervan aan u sturen per gewone post.

Met vriendelijke groet,

<Uw naam en handtekening>
Je kan ook nog de kamer van koophandel bellen .

Indien de koopakte nog niet is gewaarmerkt door de Kamer van Koophandel (annulering is dan ook na acht dagen nog mogelijk!) kunt u toevoegen:] Voor de goede orde meld ik dat na navraag bij de Kamer van Koophandel blijkt dat er geen waarmerking van de genoemde overeenkomst heeft plaatsgevonden.

En kom je er helemaal niet uit kan je maandag consuwijzer bellen.

Vraag of klacht? Bel ons!

088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van

8.30-17.30u, nationaal tarief
Heel erg bedankt!!!

Kvk handel nummer staat alleen op de site vermeld en niet op de brief...maakt dat wat uit?

www.cenzmedia.nl
Over het KvK nummer: gewoon even bellen maandag. Dat er een nummer vermeld staat, zegt niet zoveel. (Ik heb een keer een conflict met een leverancier gehad die steeds bleef verwijzen naar leveringsvoorwaarden gedeponeerd bij de KvK...bij het navragen bleken deze niet te bestaan....ze gaan er niet vanuit dat je het ook echt na gaat bellen :-)...)

Succes ik hoop dat het snel is opgelost!
Dankjewel, wat een fijne reacties! Ga gelijk maandag aan de slag!

Groetjes
Graag gedaan.quote:Femme2 schreef op 30 augustus 2008 @ 23:22:

Heel erg bedankt!!!

Kvk handel nummer staat alleen op de site vermeld en niet op de brief...maakt dat wat uit?

www.cenzmedia.nlJa zeker maakt dit uit, het moet ook op de brief staan.

Want niet iederéén heeft internet.

Maar je kan maandag wel de kvk bellen en refereren naar dat nummer.

En graag gedaan.

Welterusten voor straks en succes maandag..
Femme ik hoop dat alles nog op tijd goedkomt. Wat een plurk van een mens trouwens om je op die manier erin te luizen!

Ik had enige tijd geleden ook een paar van die knakkers van UPC aan de deur. Mijn TV is van UPC en daar heb ik verder geen klachten over. Mijn telefoon en Internet lopen elders.

Ik kon dat 'natuurlijk' veel goedkoper en sneller doen bij UPC. Nou ben ik iemand van, het werkt en daar ben ik blij mee. Dus ik was al afhoudend. Maar okee, lezen kan geen kwaad. Dus ik vraag of ik informatie toegezonden kan krijgen en ik wil weten hoelang ik offline ben. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van een goedwerkende Internetverbinding. Dat was 1 dag.

De 'gozert' vult voor het aan mij toesturen van informatie een heel formulier in waarop mijn wenkbrauwen zich al bij mij haargrens gaan bevinden. Waarom dit invullen? Ja we hebben uw gegevens nodig. Hallo, je gaf net zelf aan dat je weet dat ik TV klant bij je ben, dus die heb je al. Bovendien, lees het bordje op mijn deur, kijk naar boven, dan zie je het straatbordje, nou alleen nog effe denken waar je ook weer vandaag bent....

Hij schuift het papier onder mijn neus voor een handtekening en het is dus overduidelijk een contract om de boel om te zetten. Ik zet geen krabbel. Sterker nog, ik heb hem behoorlijk uitgefoeterd en gevraagd of hij soms doof was? Ik zei toch ALLEEN INFORMATIE!? Ik zei toch niet: smeer me gelijk het product aan?! Ik wil informatie. LUIS-te-ren.

Krijg een mottige folder in mijn handen gedrukt, alhoewel ik zelf zo bijdehand ben om het ingevulde formulier van zijn bloknote af te trekken.

In de folder lees ik dat ik minimaal 10 werkdagen offline zal zijn.

Een kleine week later staat de 'gozert' weer op de stoep of ik er al over nagedacht heb. Ik vraag om zijn naam en noteer die. Ik vertel hem vervolgens dat ik een brief naar UPC stuur met daarin zijn naam en het feit dat hij (a) onder valse voorwendselen producten aan staat te smeren onder het mom van informatie en (b) die producten pottdorie ook niet kent (de offlinetijd, een dag is iets anders bij mij dan 10 werkdagen).

Weg was hij.

Maar ik vind het wel schandalig, deze manier van colportage. Het valt me trouwens op dat alles wat hier aan de deur komt colporteren nooit papier bij zich heeft, behalve waarop je de aankoop/overeenkomst kan bevestigen. Doodziek word ik er van. Gluiperds zijn het soms ook. Laatst stonden ze van een of ander energie-iets op het winkelcentrum. Met knuffelbeesten. Als je overstapte, kreeg je zo'n knuffel gratis. Moet je eens langslopen met een klein kind, die wil natuurlijk een knuffel. Heb je de rest van je boodschappentocht een kind aan je hand die niet begrijpt waarom je geen gratis knuffel meeneemt.
Hallo!

Toch maar eerst voordat ik alles ga afbellen het bedrijf zondag gemaild en net opgebeld. Gelukkig is het allemaal geannuleerd. Ze waren erg begripvol en de verkoopster zou ook worden aangesproken.

Deze verkoop valt blijkbaar? niet onder de colportagewet, want het is geen huis aan huis verkoop maar gewoon in de stad, op straat gebeurd. Zitten dus andere regels aan. Dit heb ik me laten vertellen heb geen idee of het waar is...

Maar ze deden helemaal niet moeilijk, heb alsnog een brief gestuurd met dat ik degene heb gesproken waarmee ik vanochtend heb gebeld en daar ook een bevestiging van wilde omtrent de annulering. Geen probleem. Nou dat vind ik nog eens netjes!

Gelukkig met een sisser afgelopen, want heb het in een ver verleden welleens anders meegemaakt...

Groetjes en bedankt nog allemaal!

Femme
Oh gruwelijk irritant dit! Als er bij mij verkopers/jehova's of andere ongewenste gasten aan de deur komen,doe ik gewoon niet open. Ik kijk effe boven uit het raam en dan zie ik wel of het de pakketdienst is of iemand anders. In de stad is het echter een ander verhaal.Ze komen soms gewoon achter je aan hier! Ik ben tegenwoordig dan ook heel bot en roep "nee" als ze vragen of ze mij iets mogen vragen. Laatst vroeg zo'n gastje of ik een paraplu wilde hebben.Ik pakte die paraplu en liep verder. Komt ie achter me aan.Nee, dat was niet de bedoeling, ik moest wel ergens een abbonnement op nemen. Ik heb hem die paraplu teruggegeven met vernietigende blik en ben doorgelopen.
Hoi Femme2,

Blij voor je dat het goed is afgelopen.
Courage, dat van die energiemaatschappij had ik ook. Een heel verhaal, prachtig allemaal, ik zeg: stuur maar wat informatie op, dan lees ik het nog even op mijn gemak na.

En toen het puntje bij paaltje kwam moest ik toestemming geven dat ze mij die informatie gingen toesturen (?). Van dit deel van het gesprek werd een bandopname (?!?!) gemaakt, zei de dame, en ik moest ook even mijn bankrekeningnummer doorgeven (telefonisch).

Dacht het niet.

Toen was de dame pissed, ze dacht dat ze 'beet' had.

Wat een idioten.
Madiken en de paraplu
Hmm, ajuu paraplu...
Ik ben er dus ook ingestonken. Werd in de stad aangesproken met de vraag of het kind aan mijn hand mijn zoontje was. Euh ja.

Zij heel enthousiast vertellen over het kinderpakket en wat daar dan allemaal in mocht zitten. Aangezien ik in een behoorlijk impulsieve koopbui was (PMS) heb ik amper opgelet of het allemaal wel klopte.

En zoon vond het natuurlijk leuk om een boekje en spelletjes, goodies etc. te ontvangen.

Wat een tegenvaller toen bleek dat je een Jetixmagazine krijgt, zonder de op de voorpagina aangegeven goodies (zoals al een een scheetzak beloofd was) en een pc-cdromspel. Hier betaal je uiteindelijk 29,85 per kwartaal voor.

Het is slinks zoals ze de verkoop doen. Staan in het winkelcentrum, waar je weet dat veel (impuls)inkopen gedaan worden. Geven een compleet vertekend beeld van wat zo'n pakket inhoud. En dit alles in het bijzijn van je kind, zodat die ook enthousiast wordt.

Het pakket is drie keer niks voor veel geld. Voorlopig doe ik geen impulsaankopen meer. Oh ja, ik heb natuurlijk inmiddels wel met een aangetekende brief mijn mening gegeven en gezegd dat met onmiddelijke ingang de verzending en afschrijving stopgezet diende te worden.
Hi allemaal,

Graag wil ik verwijzen naar forums van Kassa en Radar. Het heeft geen zin hele verhalen te herhalen, omdat dit een item op deze site van 2008 is maar misschien heeft het toch voor een aantal mensen nut. Zie oproepen daar. Ik ben er inmiddels na veel getouwtrek en lange adem vanaf maar wellicht zijn er nog velen die strijden....daarom de verwijzing.
Even up met dit topic ; dit bedrijf is nl nog steeds actief .

Teken nooit iets ; zeg dat je eerst e.a. op wilt zoeken.

Wanneer je dit bedrijf door google gooit,zie je meteen dat hun activiteiten uiterst dubieus zijn.

Er is inmiddels een C&Zmediakidscluboplichters!!hyve,en ook op de sites van Kassa & Radar wordt veelvuldig melding gemaakt van de wijze waarop ze mensen een abonnement door de strot duwen.

Laat je niet zomaar verleiden met zgn.proefpakketjes e.d.,teken niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven