karaktertrekjes verschillende nationaliteiten
maandag 10 november 2008 om 12:20
Ben ik gewoon eens benieuwd naar...vind het wel interessant
Welke karaktertrekjes schrijven jullie toe aan bepaalde nationaliteiten?
Dit is natuurlijk een zeer algemeen iets, niet iedereen is hetzelfde, maar valt jullie soms op hoe bep mensen vn een bep nationaliteit, een beetje hetzelfde zijn?
Ik vind bv Nederlanders over het algemeen veel socialer en gezelliger, maar ook minder bescheiden dan Belgen (woon zelf bijna mn hele leven in België, maar ben geen geboren Belg)
Dit is natuurlijk zeer algemeen want kan me voorstellen dat er ook heel wat rustige, bescheiden Nederlanders zijn.Maar vind wel dat er bepaalde stereotypen zijn...
Amerikanen vind ik luidruchtig, levendig, heel erg open...
enz enz...
Welke karaktertrekjes schrijven jullie toe aan bepaalde nationaliteiten?
Dit is natuurlijk een zeer algemeen iets, niet iedereen is hetzelfde, maar valt jullie soms op hoe bep mensen vn een bep nationaliteit, een beetje hetzelfde zijn?
Ik vind bv Nederlanders over het algemeen veel socialer en gezelliger, maar ook minder bescheiden dan Belgen (woon zelf bijna mn hele leven in België, maar ben geen geboren Belg)
Dit is natuurlijk zeer algemeen want kan me voorstellen dat er ook heel wat rustige, bescheiden Nederlanders zijn.Maar vind wel dat er bepaalde stereotypen zijn...
Amerikanen vind ik luidruchtig, levendig, heel erg open...
enz enz...
maandag 10 november 2008 om 12:28
Heaven is:
Where the police are British,
the chefs are Italian,
the mechanics are German,
the lovers are French,
and everything is organized by the Swiss.
Hell is:
Where the police are German,
the chefs are British,
the mechanics are French,
the lovers are Swiss,
and everything is organized by the Italians.
the chefs are Italian,
the lovers are French,
Hell is:
the chefs are British,
the lovers are Swiss,
and everything is organized by the Italians.
maandag 10 november 2008 om 12:32
ja Engelsen zijn wat stijfjes (ook al denk ik dat het ook vooral een cliché uit de films is) maar de Engelsen die je ziet op tv, in van die interieur reality shows, vind ik wel normaal...een beetje zoals Belgen of Nederlanders. De Engelsen uit lagere kringen vind ik dan weer heel ordinair...vooral de jongeren daar vinden drank/drugs bv veel stoerder en overdrijven daar wel es in.
maandag 10 november 2008 om 12:34
quote:ellen2_ schreef op 10 november 2008 @ 12:28:
Heaven is:
the chefs are Italian,
the lovers are French,
Hell is:
the chefs are British,
the lovers are Swiss,
and everything is organized by the Italians.haha, good one
Heaven is:
the chefs are Italian,
the lovers are French,
Hell is:
the chefs are British,
the lovers are Swiss,
and everything is organized by the Italians.haha, good one
maandag 10 november 2008 om 12:37
maandag 10 november 2008 om 12:38
Ik vind Grieken een goede mix tussen meer "westersdenkend" en "zuiders of oosters denkend". Ze zijn wel gastvrij en warm maar kunnen niet tippen aan gastvrijheid van oosterse landen. Ze hebben toch nog dat tikkeltje egocentrische en individualistische. (soms vind ik ze ook nogal chauvinistisch, heb zelf een vriendenkring Grieken)Maar kan wel goed met ze relateren, daar ik zelf vn oosterse origine ben, maar ook westerse waarden heb meegekregen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Italianen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Italianen.

maandag 10 november 2008 om 12:39
Fransen: arrogant, Walen idem
Vlamingen: bourgondisch en bescheiden, niet zo luidruchtig als Nederlanders
Amerikanen: heel joviaal
Mannen uit moslimgebieden: opdringerig, slijmerig en leugenachtig
Zuid Oost Aziaten: erg vriendelijk, behulpzaam en beleefd (wellicht zeggen ze achter je rug wat anders, maar dat doet er niet toe, ze zijn erg plezierig in de omgang en dringen zich niet op, zelfs de mannen niet)
Zuid Oost Aziaten: erg vriendelijk, behulpzaam en beleefd (wellicht zeggen ze achter je rug wat anders, maar dat doet er niet toe, ze zijn erg plezierig in de omgang en dringen zich niet op, zelfs de mannen niet)
maandag 10 november 2008 om 12:46
Amerikanen vind ik ook joviaal, maar ze worden nogal snel door emoties gegrepen en gaan klefferig doen, dan denk ik, wat is daar "waar" aan? Is het niet meer oppervlakkig?
Maar heb ook "normale, kalme en meer bescheiden" Amerikanen ontmoet...of misschien was dat meer eerste indruk en hielden ze zich in en zijn ze anders bij hun landsgenoten...
"mannen uit moslimgebieden" zeg je elninjoo, is te ruim denk ik...vooral Arabische mannen vind ik opdringerig. Zit in hun bloed, het versieren, de jacht. Hangt er ook weer van af van welke sociale kring ze komen.Ook opleiding doet er toe of bv, platteland/stad... maakt ook veel verschil uit.
Dit heb ik goed opgemerkt in Iran, een NIET-Arabisch moslimland. extreemgelovigen zijn nogal enggeestig en in mijn ogen "vies" als het aankomt op vrouwen versieren. Maar de normale mannen uit normale, goeie families, die zijn echt wel beschaafd! Misschien komt dat ook door het feit dat in Iran , de religie is opgelegd door de staat, dus veel mensen vluchten ervan weg.
Maar heb ook "normale, kalme en meer bescheiden" Amerikanen ontmoet...of misschien was dat meer eerste indruk en hielden ze zich in en zijn ze anders bij hun landsgenoten...
"mannen uit moslimgebieden" zeg je elninjoo, is te ruim denk ik...vooral Arabische mannen vind ik opdringerig. Zit in hun bloed, het versieren, de jacht. Hangt er ook weer van af van welke sociale kring ze komen.Ook opleiding doet er toe of bv, platteland/stad... maakt ook veel verschil uit.
Dit heb ik goed opgemerkt in Iran, een NIET-Arabisch moslimland. extreemgelovigen zijn nogal enggeestig en in mijn ogen "vies" als het aankomt op vrouwen versieren. Maar de normale mannen uit normale, goeie families, die zijn echt wel beschaafd! Misschien komt dat ook door het feit dat in Iran , de religie is opgelegd door de staat, dus veel mensen vluchten ervan weg.
maandag 10 november 2008 om 12:47
quote:elninjoo schreef op 10 november 2008 @ 12:39:
Ik vind Indiers niet opdringerig, slijmerig en leugenachtig, en dat zijn toch over het algemeen ook moslims...
Als je nou in het "helrijtje" de grieken als bordenwassers neerzet, is het helemaal huilen met de pet op...
Bij Duisters en Engelsen die te vroeg, te veel drinken mogen ook de Polen bij.
Ik vind Indiers niet opdringerig, slijmerig en leugenachtig, en dat zijn toch over het algemeen ook moslims...
Als je nou in het "helrijtje" de grieken als bordenwassers neerzet, is het helemaal huilen met de pet op...
Bij Duisters en Engelsen die te vroeg, te veel drinken mogen ook de Polen bij.
maandag 10 november 2008 om 12:48
Amerikanen; erg vriendelijk, beleeffd en gastvrij
Engelse; Houden van de pub en voetbal
Landen aan de middellandse zee gebieden(noordelijk);
Temperament vol, nemen vrouwen niet serieus, kennen het woordje dank je wel niet, vaak wel oogstrelend uiterlijk en verder erg bezig met hun uiterlijk.
Maar dit zijn eigenlijk geen kenmerken van hun karakter he, meer een soort vooroordeel.
Engelse; Houden van de pub en voetbal
Landen aan de middellandse zee gebieden(noordelijk);
Temperament vol, nemen vrouwen niet serieus, kennen het woordje dank je wel niet, vaak wel oogstrelend uiterlijk en verder erg bezig met hun uiterlijk.
Maar dit zijn eigenlijk geen kenmerken van hun karakter he, meer een soort vooroordeel.
maandag 10 november 2008 om 13:05
Om ze lekker allemaal over één kam te scheren :
- Arubanen draaien overal een uur om heen voor ze zeggen wat ze eigenlijk zeggen wilden.
- Mediterrane mannen zijn gladde macho's.
- Amerikanen zijn over the top.
- Belgen zijn zo beleefd dat het hypocriet is.
- Nederlanders verwarren assertief met agressief.
- Surinamers zijn relaxt.
- Chinezen lijken allemaal op elkaar en zijn harde werkers.
- Jamaicanen zijn altijd stoned (Amsterdammers natuurlijk ook haha)
- Duitsers zijn star
- Scandinaviërs zijn open en aardig.
Pfff, ondanks dat ik weet dat de waarheid anders is, kom ik toch een heel eind met vooroordelen... *schaam*
- Arubanen draaien overal een uur om heen voor ze zeggen wat ze eigenlijk zeggen wilden.
- Mediterrane mannen zijn gladde macho's.
- Amerikanen zijn over the top.
- Belgen zijn zo beleefd dat het hypocriet is.
- Nederlanders verwarren assertief met agressief.
- Surinamers zijn relaxt.
- Chinezen lijken allemaal op elkaar en zijn harde werkers.
- Jamaicanen zijn altijd stoned (Amsterdammers natuurlijk ook haha)
- Duitsers zijn star
- Scandinaviërs zijn open en aardig.
Pfff, ondanks dat ik weet dat de waarheid anders is, kom ik toch een heel eind met vooroordelen... *schaam*
maandag 10 november 2008 om 13:10
Ik omschrijf de engelsen niet zo zeer als stijfjes, maar meer behoudender en gereserveerd, maar wel sociaal als je ze beter leert kennen. het duurt gewoon eventjes voordat ze loskomen. Ook zijn ze veel te beleefd en zeggen ze nooit precies wat ze willen maar omhullen ze het met watten en bubbeltjesplastic (cooton wool and bubble wrap) want anders zou je het wel eens verkeerd kunnen opvatten.
Vergeleken met de engelsen ben ik soms veels te direct en bot
Vergeleken met de engelsen ben ik soms veels te direct en bot

maandag 10 november 2008 om 13:25
Belgen zijn wat minder grootbekkig, maar wel achterbakser. En kampen met een minderwaardigheidscomplex qua nationaliteit, wat ze afgeven op Fransen en Nederlanders (whiehie )
Nederlanders vind ik vriendelijk, wel altijd overal een mening over en een grote bek. Maar je krijgt wel overal een praatje als je in de trein zit ofzo, en dat vind ik leuk.
Canadezen vind ik heel leuke mensen. Meeste Amerikanen ook, al vind ik ze vaak extreem. Australiers, Zuid-Afrikanen en Nieuw-Zeelanders lekker laid back.
Fransen, sja...uh...die vind ik meestal niet zo leuk. Persoonlijk trauma
Oost-Europeanen vind ik heel leuk. Er is wel een verschil tussen het 'klootjesvolk' en het gestudeerd volk. Maar ik kan er altijd goed mee overweg, mijn favoriete mensen.
Zuid-Europeanen heb ik in de regel niets mee. Overdreven vriendelijk, maar de volgende dag weten ze niet meer wie je bent.
Latino's vind ik meestal opdringerig en niets aan.
Afrikanen heb ik weinig ervaring mee, alleen het opdringerige type.
Zo, da's lekker generaliseren
Nederlanders vind ik vriendelijk, wel altijd overal een mening over en een grote bek. Maar je krijgt wel overal een praatje als je in de trein zit ofzo, en dat vind ik leuk.
Canadezen vind ik heel leuke mensen. Meeste Amerikanen ook, al vind ik ze vaak extreem. Australiers, Zuid-Afrikanen en Nieuw-Zeelanders lekker laid back.
Fransen, sja...uh...die vind ik meestal niet zo leuk. Persoonlijk trauma
Oost-Europeanen vind ik heel leuk. Er is wel een verschil tussen het 'klootjesvolk' en het gestudeerd volk. Maar ik kan er altijd goed mee overweg, mijn favoriete mensen.
Zuid-Europeanen heb ik in de regel niets mee. Overdreven vriendelijk, maar de volgende dag weten ze niet meer wie je bent.
Latino's vind ik meestal opdringerig en niets aan.
Afrikanen heb ik weinig ervaring mee, alleen het opdringerige type.
Zo, da's lekker generaliseren

maandag 10 november 2008 om 13:45
Hehe, grappig topic. Mijn generalisaties:
Britten: top gevoel voor humor, ontzettend slechte koks maar daar lahen ze zelf dan weer om
Finnen: Gereserveerd, maar eenmaal los superleuke, gastvrije mensen. Geïnteresseerd en nieuwsgierig
Roemenen: geniepig, temperamentvol
Portugezen: vleierig, niet trouw in vriendschap
Nederlanders: veel klagen om het klagen, tja het blijft volkssport nr 1, spreiden graag hun (soms gebrek aan) talenkennis tentoon, vinden zichzelf geweldig ook al is dat niet altijd terecht. Wel lekker direct altijd.
Britten: top gevoel voor humor, ontzettend slechte koks maar daar lahen ze zelf dan weer om
Finnen: Gereserveerd, maar eenmaal los superleuke, gastvrije mensen. Geïnteresseerd en nieuwsgierig
Roemenen: geniepig, temperamentvol
Portugezen: vleierig, niet trouw in vriendschap
Nederlanders: veel klagen om het klagen, tja het blijft volkssport nr 1, spreiden graag hun (soms gebrek aan) talenkennis tentoon, vinden zichzelf geweldig ook al is dat niet altijd terecht. Wel lekker direct altijd.