Kat gelukkig bij ons?

03-09-2026 14:35 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben na drie jaar verlangen en nadenken een poes gekocht bijna twee weken geleden. Voor vooral de kinderen.
De jongste is 8 jaar en heeft allemaal speeltjes gekocht e.d. Alles in huis, gevierd dat ze er was, uit het asiel, en nu...
de poes speelt liever niet. Heeft drie x overgegeven in twee weken tijd. Zoontje wil zo graag knuffelen en kroelen en spelen en je raadt het al, het valt erg tegen voor kind.

Zelf geniet ik van haar, in de avond, als het rustig is komt ze op de bank kopjes geven en kan ik genieten en ze ontspant zo ook. Overdag met drie kinderen uit school, weekend, is het veel te druk voor deze poes bij ons thuis. Ik twijfel nu enorm of ze gelukkig is bij ons. Kinderen geleerd haar met rust te laten en zelf laten komen maar ze schrikt al snel wanneer de kinderen hard rennen bijv.

Kortom; gekocht voor kinderen maar er is nu nul interactie. Is ze gelukkig of is ze beter af in het asiel en daarna naar een huisje wat rustiger voor haar is?
Het is mijn eerste keer als katteneigenaar trouwens. Hebben jullie tips?

Kinderen hebben spijt en hadden liever een hond gewild achteraf. Om te kunnen spelen met haar. Ze hebben veel liefde te geven aan een huisdier.

Maar poes lijkt ook gestresst overdag.
pinch wijzigde dit bericht op 03-09-2026 14:44
Reden: overbodige zin
4.48% gewijzigd
Sfinx schreef:
04-09-2026 19:11
Die checks zijn regelmatig niet goed. Check mijn berichtje hierboven als voorbeeld van wat er mis kan gaan.

Een kennis van mij heeft als soort hobby om heel oude beestjes uit het asiel een paar fijne laatste jaren te geven, en die hebben ook zo vaak nog iets dat over het hoofd is gezien. Zelfs heel simpel te spotten dingen als ingegroeide nagels.
TO heeft overlegd met de dierenarts en het spugen is gestopt.
Ik zou het beestje eerst rust gunnen. Mijn kat heeft veel stress van een autoritje naar de dierenarts.
Ja, er kan altijd iets mis zijn. Maar er is nu geen aanleiding.
Sfinx schreef:
04-09-2026 19:11
Die checks zijn regelmatig niet goed. Check mijn berichtje hierboven als voorbeeld van wat er mis kan gaan.

Een kennis van mij heeft als soort hobby om heel oude beestjes uit het asiel een paar fijne laatste jaren te geven, en die hebben ook zo vaak nog iets dat over het hoofd is gezien. Zelfs heel simpel te spotten dingen als ingegroeide nagels.
Als katten moeilijk plaatsbaar zijn en veel medische zorg nodig hebben die kostbaar is, dan neemt het asiel hier die kosten op zich. Inclusief dieetvoeding.
Die beesten zouden anders nooit een plekje vinden.
Vind ik wel sympathiek.
Moiren schreef:
05-09-2026 10:58
Mag hopen dat ze dan al dood zijn.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-09-2026 16:04
Reden: provoceren
26.97% gewijzigd
Moiren schreef:
05-09-2026 10:58
Mag hopen dat ze dan al dood zijn.
Zeker, nadat ze een lang en fijn dierenleven hebben gehad en van ouderdom zijn omgevallen.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven