Kat gelukkig bij ons?
donderdag 3 september 2026 om 14:35
We hebben na drie jaar verlangen en nadenken een poes gekocht bijna twee weken geleden. Voor vooral de kinderen.
De jongste is 8 jaar en heeft allemaal speeltjes gekocht e.d. Alles in huis, gevierd dat ze er was, uit het asiel, en nu...
de poes speelt liever niet. Heeft drie x overgegeven in twee weken tijd. Zoontje wil zo graag knuffelen en kroelen en spelen en je raadt het al, het valt erg tegen voor kind.
Zelf geniet ik van haar, in de avond, als het rustig is komt ze op de bank kopjes geven en kan ik genieten en ze ontspant zo ook. Overdag met drie kinderen uit school, weekend, is het veel te druk voor deze poes bij ons thuis. Ik twijfel nu enorm of ze gelukkig is bij ons. Kinderen geleerd haar met rust te laten en zelf laten komen maar ze schrikt al snel wanneer de kinderen hard rennen bijv.
Kortom; gekocht voor kinderen maar er is nu nul interactie. Is ze gelukkig of is ze beter af in het asiel en daarna naar een huisje wat rustiger voor haar is?
Het is mijn eerste keer als katteneigenaar trouwens. Hebben jullie tips?
Kinderen hebben spijt en hadden liever een hond gewild achteraf. Om te kunnen spelen met haar. Ze hebben veel liefde te geven aan een huisdier.
Maar poes lijkt ook gestresst overdag.
De jongste is 8 jaar en heeft allemaal speeltjes gekocht e.d. Alles in huis, gevierd dat ze er was, uit het asiel, en nu...
de poes speelt liever niet. Heeft drie x overgegeven in twee weken tijd. Zoontje wil zo graag knuffelen en kroelen en spelen en je raadt het al, het valt erg tegen voor kind.
Zelf geniet ik van haar, in de avond, als het rustig is komt ze op de bank kopjes geven en kan ik genieten en ze ontspant zo ook. Overdag met drie kinderen uit school, weekend, is het veel te druk voor deze poes bij ons thuis. Ik twijfel nu enorm of ze gelukkig is bij ons. Kinderen geleerd haar met rust te laten en zelf laten komen maar ze schrikt al snel wanneer de kinderen hard rennen bijv.
Kortom; gekocht voor kinderen maar er is nu nul interactie. Is ze gelukkig of is ze beter af in het asiel en daarna naar een huisje wat rustiger voor haar is?
Het is mijn eerste keer als katteneigenaar trouwens. Hebben jullie tips?
Kinderen hebben spijt en hadden liever een hond gewild achteraf. Om te kunnen spelen met haar. Ze hebben veel liefde te geven aan een huisdier.
Maar poes lijkt ook gestresst overdag.
pinch wijzigde dit bericht op 03-09-2026 14:44
Reden: overbodige zin
Reden: overbodige zin
4.48% gewijzigd
donderdag 3 september 2026 om 18:43
Wij hebben 5 katten en maar eentje komt, mits volledig de juiste omstandigheden, gezellig op schoot om geknuffeld en geaaid te worden. Op haar eigen verzoek. Jullie lijken een verkeerd beeld te hebben van het hebben van een poes. Knuffelen en kroelen en spelen kan je niet afdwingen en daar hebben eigenlijk de meeste katten helemaal geen zin in. Past een hond niet beter bij jullie?
donderdag 3 september 2026 om 18:47
Ook niet iedere hond is daarvan gediend. Beter eerst gewoon inlezen. En ervaringen vragen. Voor weer een avontuur uit onkunde te starten.Reina926 schreef: ↑03-09-2026 18:43Wij hebben 5 katten en maar eentje komt, mits volledig de juiste omstandigheden, gezellig op schoot om geknuffeld en geaaid te worden. Op haar eigen verzoek. Jullie lijken een verkeerd beeld te hebben van het hebben van een poes. Knuffelen en kroelen en spelen kan je niet afdwingen en daar hebben eigenlijk de meeste katten helemaal geen zin in. Past een hond niet beter bij jullie?
donderdag 3 september 2026 om 18:53
Ik zou de kat zeker niet nu terugsturen naar het asiel.
Wat is de reden geweest dat je kinderen mee hebben betaald met de aanschaf van de nodige spullen (en ja een fijne hoge krabpaal is gewoon nodig) voor de kat?
Ik ben bang dat daardoor ook wel het gevoel geboren is dat “ze er wel iets voor terug willen.” Wat in een kinderhoofd natuurlijk vrij logisch is.
Ik zou dat geld sowieso teruggeven aan de kinderen.
Heeft de kat beschikking tot 2 vrijstaande kattenbakken?
Geef de kat de ruimte en geef het de tijd. 2 weken is zo kort.
Wij hebben een jaar of 9 geleden een kater van 4 uit het asiel in huis genomen. We zijn maar samen (2 volwassenen) en hadden al een volwassen kat.
Het advies was eerst in een eigen kamer en wij ging daar soms samen en soms alleen bij zitten en voorlezen. Dat duurde al een kleine 10 dagen tot hij eens tevoorschijn kwam (hij dook achter een bureau met zijn kopje richting muur. Hij zal wel gedacht hebben als ik hun niet zo zien zij mij niet) uiteindelijk kwam hij beneden.
We zijn dus 9 jaar! verder en we merken nog steeds wat verandering. Zo mauwt hij nu soms als hij wat wilt. Aan het begin deed hij helemaal geen geluid maken, later een zacht gepiep. Wij dachten dat er iets mis was met zijn stembanden maar sinds een jaartje ofzo mauwt hij!
Ik denk niet terug gaan naar het asiel maar teruggaan naar de verwachtingen die je gecreëerd hebt bij de kinderen en misschien ook bij jezelf.
Trouwens wij hebben dus 2 katten waarvan deze kater dus erg graag speelt maar de rode dame helemaal niet speelt.
Ook katten hebben een eigen karakter/mening/wensen.
Geef de kat de kans en geef je kinderen aan de kans om op een juiste manier om te gaan met huisdieren en ja misschien ook met, op korte termijn, teleurstellingen.
Wat is de reden geweest dat je kinderen mee hebben betaald met de aanschaf van de nodige spullen (en ja een fijne hoge krabpaal is gewoon nodig) voor de kat?
Ik ben bang dat daardoor ook wel het gevoel geboren is dat “ze er wel iets voor terug willen.” Wat in een kinderhoofd natuurlijk vrij logisch is.
Ik zou dat geld sowieso teruggeven aan de kinderen.
Heeft de kat beschikking tot 2 vrijstaande kattenbakken?
Geef de kat de ruimte en geef het de tijd. 2 weken is zo kort.
Wij hebben een jaar of 9 geleden een kater van 4 uit het asiel in huis genomen. We zijn maar samen (2 volwassenen) en hadden al een volwassen kat.
Het advies was eerst in een eigen kamer en wij ging daar soms samen en soms alleen bij zitten en voorlezen. Dat duurde al een kleine 10 dagen tot hij eens tevoorschijn kwam (hij dook achter een bureau met zijn kopje richting muur. Hij zal wel gedacht hebben als ik hun niet zo zien zij mij niet) uiteindelijk kwam hij beneden.
We zijn dus 9 jaar! verder en we merken nog steeds wat verandering. Zo mauwt hij nu soms als hij wat wilt. Aan het begin deed hij helemaal geen geluid maken, later een zacht gepiep. Wij dachten dat er iets mis was met zijn stembanden maar sinds een jaartje ofzo mauwt hij!
Ik denk niet terug gaan naar het asiel maar teruggaan naar de verwachtingen die je gecreëerd hebt bij de kinderen en misschien ook bij jezelf.
Trouwens wij hebben dus 2 katten waarvan deze kater dus erg graag speelt maar de rode dame helemaal niet speelt.
Ook katten hebben een eigen karakter/mening/wensen.
Geef de kat de kans en geef je kinderen aan de kans om op een juiste manier om te gaan met huisdieren en ja misschien ook met, op korte termijn, teleurstellingen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 3 september 2026 om 19:31
ditNatsuro schreef: ↑03-09-2026 14:49Kinderen hebben geen reëel beeld van huisdieren, niet van konijnen, katten, cavia's, hamsters óf honden.
Ze zien dat als een soort speelgoed, dat steeds met hun wil spelen. Dat valt in praktijk heel erg tegen. En bij honden komt ook nog eens het uitlaten, dat is de eerste twee weken leuk. Of tot de eerste regenbui.
Een huisdier nemen omdat je kinderen dat zo leuk vinden is dus geen goed idee.
Het is ook helemaal niet zo dat als je nu een hond neemt dat die ineens wél wil spelen. Geen enkel dier zit te wachten op een kind 'dat veel liefde te geven heeft', want dat gaat over de behoefte van het kind, niet over het dier.
net als mensen hebben katten ook verschillende karakters, sommige katten zijn erg van de aandacht en anderen willen het liefst met rust gelaten worden. alvast een goede les geleerd niet veel speeltjes kopen voor je kat, geef het veel tijd TO
heb ooit een kat gehad die zich bijna een maand lang in de keuken verstopten
mijn laatste kat, was wel iets ouder, maar kwam uit een druk huishouden met meerdere katten.
bij ons was hij alleen dus binnen 2 dagen was hij gewend.
dat had ik ook,Maleficent schreef: ↑03-09-2026 15:48Poezen kiezen ook wel vaak 1 favoriet en dat is niet echt te sturen. Ze kiest voor jou. Wij hebben er ook 2 en ondanks dat ik alles doe voor ze, is mijn kater het liefste bij mijn man en de poes bij mijn jongste zoon. Niet dat ze mij niet leuk vinden of niet bij me komen, maar ik ben ook niet de favoriet. Het is niet anders.
mijn kat zat altijd bij vriend op schoot, ik was vooral ''personeel'' goed voor de verzorging idd, knuffelen was hij dol op mocht altijd
maar als ik ziek of verdrietig was kwam hij altijd bij me liggen en knorren, in zijn laatste levensjaar lag hij ook bij mij op schoot
Relax we're all crazy, it's not a competition
donderdag 3 september 2026 om 19:48
Als de kinderen de kat gewoon kat laten zijn (zoals hier al gezegd: huisdieren zijn geen speelgoed!) en haar in alle rust laten wennen, niet constant aaien, achterna zitten, oppakken en niet rennen in haar buurt, zou ik het nog wat langer aanzien. Twee weken vind ik ook wel kort. Wel heb ik mijn twijfels over deze 'plaatsing' door het asiel. De kat is dus een zwervertje geweest, meestal vinden dat soort katten kinderen veel te druk en eng. Maar goed, ook dat kan je niet meer terugdraaien. Ik heb serieus mijn twijfels of dit goedkomt, maar om nu al op te geven is ook weer zo wat.
Hou wel het overgeven in de gaten. Want wat geeft ze over, haar eten?
Een oorzaak daarvan zou namelijk kunnen zijn dat ze, omdat ze zich niet veilig voelt bij jullie thuis en het te druk voor haar is, haar eten om die redenen veel te snel opschrokt. Laat haar eten op een héle rustige plek, zet haar eten desnoods hoger, op een kast of op het aanrecht o.i.d. en hou de kinderen uit de buurt. Blijft ze schrokken, probeer dan een antischrokbak. En geef haar kleine porties, liefst meerdere keren per dag. Hoe meer katten in één keer (te snel) eten, hoe meer kans dat ze alles er weer uit kotsen.
Ik hoop dat het goed komt. In ieder geval fijn om te lezen dat de kat zich bij jou wel relaxt voelt.
Hou wel het overgeven in de gaten. Want wat geeft ze over, haar eten?
Een oorzaak daarvan zou namelijk kunnen zijn dat ze, omdat ze zich niet veilig voelt bij jullie thuis en het te druk voor haar is, haar eten om die redenen veel te snel opschrokt. Laat haar eten op een héle rustige plek, zet haar eten desnoods hoger, op een kast of op het aanrecht o.i.d. en hou de kinderen uit de buurt. Blijft ze schrokken, probeer dan een antischrokbak. En geef haar kleine porties, liefst meerdere keren per dag. Hoe meer katten in één keer (te snel) eten, hoe meer kans dat ze alles er weer uit kotsen.
Ik hoop dat het goed komt. In ieder geval fijn om te lezen dat de kat zich bij jou wel relaxt voelt.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
donderdag 3 september 2026 om 19:51
Ik neem het meteen van je aan; ik ben geen honden-kenner.Redhead70* schreef: ↑03-09-2026 18:47Ook niet iedere hond is daarvan gediend. Beter eerst gewoon inlezen. En ervaringen vragen. Voor weer een avontuur uit onkunde te starten.
donderdag 3 september 2026 om 21:39
Avonturen die gepaard gaan met onkunde zijn volgens mij de mooiste avonturen.Redhead70* schreef: ↑03-09-2026 18:47Ook niet iedere hond is daarvan gediend. Beter eerst gewoon inlezen. En ervaringen vragen. Voor weer een avontuur uit onkunde te starten.
Geniet van jullie nieuwe huisgenoot TO!
donderdag 3 september 2026 om 21:43
ik wil je bedanken voor je bericht, dat doet me goed. Eindelijk iets wat ik ook wel dacht, dat ik het goed deed maar ik ben ergens gaan twijfelen.
Heel lief, er zijn ook wel veel heftige reacties die me raken dus voor dit, dankjewel Onkruit.
Even reageren op de vragen die gesteld zijn; het is niet zo dat ik zoals gesteld kinderen 3 jaar lang 'gek maak' met het idee dat er een kat kwam. Eén kind (van de drie) vroeg al jong voor een hond of een kat. Ik heb drie jaar gewacht wegens leeftijd kind maar ook werkte ik toen nog. Dus ik zei altijd ook; ben te weinig thuis voor een huisdier. Pas deze zomer vond ik het een goed idee, ik werk nu al even niet en ben thuis. Daarbij koop ik de benodigdheden en wilde kind zo graag die éne krabpaal en dat ene speelgoedje ook e.d. In totaal heeft hij zo'n 20 euro van zijn eigen geld dan bijgelegd omdat hij er op stond dat dit in huis kwam. Ik laat hem zeker niet alles betalen en hij schepte er zo'n plezier in om op zijn verzoek tig dierenwinkels langs te gaan en ik ging hier in mee. Alleen maar leuk.
Ook zei iemand over 'vieren' dat de kat er was; doe normaal. Ik haalde beschuit met roze muisjes (meisje) en vond dat een gezellig leuk moment. Ook wel stilstaan bij het feit dat er een nieuw gezinslid was.
Verder ligt ze bij me weer, tis gezellig.
Ze heeft natvoer gekregen en dat schrokte ze inderdaad snel op. Ik gaf dit om de twee dagen. Toen gaf ze 's nachts over. Het asiel gebeld en ze zeiden dat ik dit beter verdeeld over de dag kon geven maar dat als ze goed drinkt het ook niet nodig is. Ik heb geen natvoer meer gegeven en ze heeft niet meer overgegeven. Even in de gaten houden.
Zoals het nu gaat heb ik nog steeds een lichte twijfel of het te druk voor haar is. Kinderen weten inmiddels wel dat ze niet uit zichzelf komt of met ze speelt en heb ik uitgelegd. Het is gewoon ook mijn gevoel; ik had vroeger als kind een hond en ik heb hier gouden tijden mee beleefd. Veel wandelen, spelen, jarenlang. Die band met een huisdier die gunde ik ze ook. Katten zijn me altijd onbekend geweest. Maar goed, inmiddels is het meer zij en ik samen (overdag en avond alleen) dan dat de kinderen er iets mee opbouwen. Maar precies, twee weken is wel heel kort. Ik heb veel ervaringen gelezen over verschillende karakters en dat het soms jaren kan duren. Dank voor jullie reacties en goed input.
vrijdag 4 september 2026 om 09:50
Onvoorstelbaar wat mensen allemaal over je invullen! Dat je kinderen verwend zijn, je ze niet opvoedt, je ze gek hebt gemaakt met te hoge verwachtingen. Pffff. Leg het ajb naast je neer, jij kent je situatie het best en op mij maak je een heel goede, evenwichtige, indruk. Wat dan weer een invulling is van mijn kant
Ik heb ooit een kat overgenomen van iemand met kinderen. Hij kon absoluut niet met die kinderen overweg. Verstoppen, actief aanvallen, echt heel heftig. Ik woonde alleen en bij mij werd de kat zichtbaar gelukkig. We hadden het erg goed samen. Tot ik een relatie kreeg en weer later ging samenwonen. Partner had ook kinderen en de kat werd weer erg ongelukkig. Ik vroeg me toen ook af of de kat ergens anders gelukkiger zou worden. Maar ik nam dezelfde maatregel als jij: de kinderen mochten de kat aaien, maar als hij wegging moesten ze hem laten gaan en verder zoveel mogelijk met rust laten. Verder heb ik de kinderen de kat elke dag eten laten geven. Dat betekent veel voor een kat. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en de kat is nu helemaal onderdeel van het gezin. Hij kijkt niet op of om van herrie of van een bal die vlak over hem heen vliegt en hij klimt bij iedereen op schoot.
Het kan dus zeker goed komen! Ik sluit me dan ook aan bij de 'geef het tijd'-zeggers.
En laat je niet opnaaien door forummers die negatief reageren. C'est la vie.
Ik heb ooit een kat overgenomen van iemand met kinderen. Hij kon absoluut niet met die kinderen overweg. Verstoppen, actief aanvallen, echt heel heftig. Ik woonde alleen en bij mij werd de kat zichtbaar gelukkig. We hadden het erg goed samen. Tot ik een relatie kreeg en weer later ging samenwonen. Partner had ook kinderen en de kat werd weer erg ongelukkig. Ik vroeg me toen ook af of de kat ergens anders gelukkiger zou worden. Maar ik nam dezelfde maatregel als jij: de kinderen mochten de kat aaien, maar als hij wegging moesten ze hem laten gaan en verder zoveel mogelijk met rust laten. Verder heb ik de kinderen de kat elke dag eten laten geven. Dat betekent veel voor een kat. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en de kat is nu helemaal onderdeel van het gezin. Hij kijkt niet op of om van herrie of van een bal die vlak over hem heen vliegt en hij klimt bij iedereen op schoot.
Het kan dus zeker goed komen! Ik sluit me dan ook aan bij de 'geef het tijd'-zeggers.
En laat je niet opnaaien door forummers die negatief reageren. C'est la vie.
satchel wijzigde dit bericht op 04-09-2026 13:12
0.04% gewijzigd
Spreuken 18:2
vrijdag 4 september 2026 om 10:58
Eens met Satchel.
Een huisdier is ook een leerproces. Natuurlijk moet een dier daar niet grandioos de dupe van zijn, maar volgens mij hebben jullie allemaal in korte tijd al veel geleerd en gaat het wel goedkomen met het beestje.
Katten moeten soms langs wennen. Als ik ze alleen al een nieuw mandje geef, duurt het rustig een half jaar voordat ze erin gaan liggen. Op het moment dat je denkt 'nou dat had ik net zo goed niet kunnen kopen', wordt het de favoriete ligplek.
Laat staan een hele verhuizing.
Een huisdier is ook een leerproces. Natuurlijk moet een dier daar niet grandioos de dupe van zijn, maar volgens mij hebben jullie allemaal in korte tijd al veel geleerd en gaat het wel goedkomen met het beestje.
Katten moeten soms langs wennen. Als ik ze alleen al een nieuw mandje geef, duurt het rustig een half jaar voordat ze erin gaan liggen. Op het moment dat je denkt 'nou dat had ik net zo goed niet kunnen kopen', wordt het de favoriete ligplek.
Laat staan een hele verhuizing.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
vrijdag 4 september 2026 om 14:52
Onze kat lijkt op die van jullie alleen scheelt het dat we hem voordat de kinderen er waren geadopteerd hebben. Wij wisten dus dat hij niet speelde en hij het liefst vooral ‘s avonds naast ons op de bank ligt. We hebben een periode gehad dat hij gestrest werd van de kinderen en hij zich overdag verstopte, ‘s avonds kwam hij dan. Hij bleek later ook IBD te hebben waardoor hij regelmatig overgaf. De kinderen zijn met hem opgegroeid dus ze weten niet anders. Mijn ervaring is dat kittens meer spelen dan oudere katten en helemaal als ze vroeger veel gespeeld hebben. Dat heeft die van ons volgens mij niet en hij is ook niet met kinderen opgegroeid.
Als eerst zou ik haar laten nakijken bij de dierenarts. Katten zijn heel goed in het niet laten zien als ze pijn hebben. Verder zou ik de kinderen betrekken bij de verzorging. Voer geven, kattenbak doen enz. Leg uit dat de kat naar hen moet komen en dat ze ruimte nodig heeft. Dit is overigens ook met honden zo. Als je het idee hebt dat de kat nog echt moet wennen dan kan je Feliway proberen. Voor sommige katten werkt het goed om tot rust te komen. Het doel moet dan wel zijn dat de kat zich beter voelt, niet dat ze gaat spelen.
Wij hebben nu een puppy erbij omdat ik dat graag wilde en het klopt dat ze meer speelt, maar alsnog moet dat met beleid gaan. Het zijn dieren die zo behandeld moeten worden. De kinderen moeten de dieren goed leren lezen.
Edit: een automatische voerbak werkt hier trouwens heel goed! Ik raad dat echt aan. Vaker kleine beetjes voeren werkt namelijk beter bij spugende katten dan veel in 1 keer. En kijk ook naar het type voer. Misschien is veranderen op termijn beter, maar dat zou ik zelf in overleg met de dierenarts doen. Al heb ik een kat die nogal wat medische dingen had.
Als eerst zou ik haar laten nakijken bij de dierenarts. Katten zijn heel goed in het niet laten zien als ze pijn hebben. Verder zou ik de kinderen betrekken bij de verzorging. Voer geven, kattenbak doen enz. Leg uit dat de kat naar hen moet komen en dat ze ruimte nodig heeft. Dit is overigens ook met honden zo. Als je het idee hebt dat de kat nog echt moet wennen dan kan je Feliway proberen. Voor sommige katten werkt het goed om tot rust te komen. Het doel moet dan wel zijn dat de kat zich beter voelt, niet dat ze gaat spelen.
Wij hebben nu een puppy erbij omdat ik dat graag wilde en het klopt dat ze meer speelt, maar alsnog moet dat met beleid gaan. Het zijn dieren die zo behandeld moeten worden. De kinderen moeten de dieren goed leren lezen.
Edit: een automatische voerbak werkt hier trouwens heel goed! Ik raad dat echt aan. Vaker kleine beetjes voeren werkt namelijk beter bij spugende katten dan veel in 1 keer. En kijk ook naar het type voer. Misschien is veranderen op termijn beter, maar dat zou ik zelf in overleg met de dierenarts doen. Al heb ik een kat die nogal wat medische dingen had.
vrijdag 4 september 2026 om 17:53
Zo’n check kan wel handig zijn ja.
Wij hebben ooit een spugende kat overgenomen, oude eigenaren dachten dat ze spuugde van de stress. Nee, het bleek een ernstige nieraandoening ontstaan door te weinig drinken. De ene nier was al helemaal verschrompeld en de andere ook slecht. Dat verwacht je niet bij een kat van 4.
Maar dat blijkt dus een risico van geen natvoer geven: veel katten hebben weinig dorst en daarmee hebben ze een chronisch vochtgebrek. Dat trekken de nieren niet.
Het beestje heeft nog een jaar met ups en downs verdergesukkeld en is toen overleden.
Bottom line: soms speelt er iets heel anders dan je dacht. Deze kat was zelfs gecheckt bij de dierenarts voordat we haar overnamen maar die had niet bedacht om naar de nieren te kijken.
Wij hebben ooit een spugende kat overgenomen, oude eigenaren dachten dat ze spuugde van de stress. Nee, het bleek een ernstige nieraandoening ontstaan door te weinig drinken. De ene nier was al helemaal verschrompeld en de andere ook slecht. Dat verwacht je niet bij een kat van 4.
Maar dat blijkt dus een risico van geen natvoer geven: veel katten hebben weinig dorst en daarmee hebben ze een chronisch vochtgebrek. Dat trekken de nieren niet.
Het beestje heeft nog een jaar met ups en downs verdergesukkeld en is toen overleden.
Bottom line: soms speelt er iets heel anders dan je dacht. Deze kat was zelfs gecheckt bij de dierenarts voordat we haar overnamen maar die had niet bedacht om naar de nieren te kijken.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
vrijdag 4 september 2026 om 18:15
Ik heb maar 1 kattenbak hoor, voor 1 kat.
Die schep ik iedere dag schoon, is nooit een probleem.
Waarom 2 kattenbakken voor 1 kat?
Wat ik wel heb, is meerdere drinkbakjes op verschillende plekken. In de vensterbank, op het balkon enzo.
Omdat ze niet drinken waar ze eten (ergens gelezen). Dat gaat prima zo.
Wat ik wel heb, is meerdere drinkbakjes op verschillende plekken. In de vensterbank, op het balkon enzo.
vrijdag 4 september 2026 om 19:11
Die checks zijn regelmatig niet goed. Check mijn berichtje hierboven als voorbeeld van wat er mis kan gaan.
Een kennis van mij heeft als soort hobby om heel oude beestjes uit het asiel een paar fijne laatste jaren te geven, en die hebben ook zo vaak nog iets dat over het hoofd is gezien. Zelfs heel simpel te spotten dingen als ingegroeide nagels.
vrijdag 4 september 2026 om 19:20
Exact mijn gedachte, ik sta ook versteld van de reacties richting TO. En ze heeft al meerdere malen gezegd dat de kinderen de kat met rust laten, maar dat lijkt niemand te willen lezen. Gewoon lekker je punt blijven maken. Dat gaat over jezelf en niet over TO en haar kinderen en kat.Satchel schreef: ↑04-09-2026 09:50Onvoorstelbaar wat mensen allemaal over je invullen! Dat je kinderen verwend zijn, je ze niet opvoedt, je ze gek hebt gemaakt met te hoge verwachtingen. Pffff. Leg het ajb naast je neer, jij kent je situatie het best en op mij maak je een heel goede, evenwichtige, indruk. Wat dan weer een invulling is van mijn kant![]()
TO, succes met de kat! Hopelijk went de kat en komt alles op zijn pootjes terecht (letterlijk en figuurlijk
vrijdag 4 september 2026 om 20:33
je kan dan liever een drink fontein kopen, het stromende water stimuleert tot drinkenOnkruit schreef: ↑04-09-2026 18:15Ik heb maar 1 kattenbak hoor, voor 1 kat.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in