Kattenluikje faal

05-12-2019 12:11 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een lieve kater van 10 die de hele dag door naar binnen en dan weer naar buiten wil, en vice versa.
Omdat ik er geen dagtaak aan wil hebben om die deur open en dicht te doen heeft hij nou een kattenluikje gekregen. Maar wat een toestand is dit geworden. Hij weigert er gebruik van te maken. Als ik 'm open hou en aanmoedig wil hij er soms nog wel voorzichtig doorheen, onder half protest, maar verder doet hij vooral alsof dat hele luikje niet bestaat.
Lekkere hapjes hebben we al geprobeerd maar dat hielp niks.
Het ding zit er nu zo'n 3 maanden,
is er een kans dat hij het door gaat krijgen? Of heb ik voor niks mijn achterdeur vernield?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-12-2019 15:01
Wat ik me trouwens altijd afvraag als niet-kattenbezitter, maar komt er dan weleens een vreemde kat door zo’n luikje?
Als er een vreemde kat bij ons naar binnen sneakt, dan wordt 'ie door mijn katten gewoon weggejaagd.
Eén keer trof ik een vreemde kat in huis en mijn katten zaten op de kast te blazen. Toen heb ik 'm weggejaagd. Sindsdien geen vreemde katten meer in huis (en een katteluikje zonder chip-reader).

Ik zou toch het katteluikje met tape (of touw) half-open zetten. Dat is frisjes met deze buitentemperaturen, maar wel de manier om de kat het luikje aan te leren. Hij kan 't nu vast wel, maar luikje is nu meer moeite dan de deur die toch wel een keer opengaat.
Portishead schreef:
06-12-2019 10:19
Nee, tuurlijk zat hij niet de hele nacht om het hoekje, maar daar zit hij startklaar als hij er aan toe is om naar binnen te gaan.

Het is natuurlijk ook geen groot probleem als hij dan maar gewoon buiten of binnen blijft maar vooral als het vriest of hard regent vind ik het een naar idee dat hij niet naar binnen kan.
Hij kan toch gewoon naar binnen?
Door het luikje.

Ik zou gewoon met die tape proberen. Je moet je woning toch dagelijks luchten.
Is het kattenluik wel groot genoeg?

Hier 3 katten en een gigantisch kattenluik in de kelder.
Waar vroeger een hond doorheen ging.

In een tussendeur wel eens geprobeerd een "normaal" kattenluik te monteren.
Dat werd een totale fail, want de katten vonden het ding dus écht te klein om door te gaan en vertikten het. Konden we dus 30 keer per dag de kelder in om de deur alsnog open te doen.
De tussendeur blijft nu alsnog maar open staan, behalve bij -20.
En als ze zin hebben mogen ze ook altijd aanbellen langs het terrasraam :-).
(Kat 2 is nogal goed in klagelijk miauwen en staan krabben aan 't raam.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven