Kerstdiner op school

29-10-2020 10:14 147 berichten
Hoi allemaal,

December nadert en op school zijn we (vanuit de Ouderraad) druk bezig met het organiseren van de december activiteiten. Dit jaar alles aangepast vanwege Corona. Sint moet wel lukken, maar voor kerst zitten we toch met een dilemma. Normaal gesproken hebben de kinderen een kerstdiner. Iedereen maakt, voor ongeveer de helft van de klas, thuis een gerecht. Zo staat er tijdens het kerstdiner altijd een leuk buffet en gaan ze op een avond in mooie kerstkleren naar school om te 'dineren'. Dit jaar mag dat niet. Er mag geen eten bereid worden in alle eigen keukens vanwege Corona.

Nu zijn we op zoek naar alternatieven. We zaten bijv al te denken aan een filmavond op school met (voorverpakt ) chips oid. Of een gala avond. Alle opties zijn nog open.

Wat wordt er bij jullie gedaan op school? hebben jullie nog leuke alternatieven, leuke ideeën?

Het gaat bij ons om een basisschool, zo'n 350 leerlingen, verdeelt over 2 locaties in het dorp.

Leuk als jullie mee willen denken! Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon helemaal cancelen als ik de scholen was..
geen 11 november geen sinterklaasintocht maar wel kerst?
Ik mis iets geloof ik.
Je zou ook kunnen vragen of ouders bereid zijn mee te betalen aan catering.

Maar eigenlijk denk ik: je zou het nu allemaal niet moeten willen, die knusse festiviteiten voor grote groepen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo raar om op school Kerst te vieren, je zit ook in precies die samenstelling in de klas, dus waarom zou je dat helemaal moeten cancelen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kerstdiner gewoon zonder ouders in de school. Lekker patatjes halen bij de snackbar en een ijsje toe. Het gaat de kinderen om 's avonds met elkaar zijn met gezelligheid en lichtjes aan.
*2020* schreef:
29-10-2020 10:16
geen 11 november geen sinterklaasintocht maar wel kerst?
Ik mis iets geloof ik.
Ja, logica.
Alle reacties Link kopieren
Kerstfeest niet in de avond, maar op een schooldag. Feestkleding aan, muziek, lichtjes, hapjes. Zoiets, gewoon in de klas?

Ik zou geen filmavond oid doen, dat is toch helemaal geen kerst.
Ik neem aan dat de activiteiten klassikaal en zonder de ouders zullen plaatsvinden?
Want de hele school bij elkaar zetten lijkt me nu geen goed idee.
Mugske schreef:
29-10-2020 10:22
Kerstfeest niet in de avond, maar op een schooldag. Feestkleding aan, muziek, lichtjes, hapjes. Zoiets, gewoon in de klas?

Ik zou geen filmavond oid doen, dat is toch helemaal geen kerst.
Eens en eens.
De laatste dag voor de kerstvakantie een kerstviering in de klas. Kijk of er budget is voor wat pakken sap, kerstkransjes en chocolaatjes voor elke klas.
Misschien zitten ze dan een lockdown, ik hoop dat de scholen dan wel open mogen blijven, dus er alvast overnadenken is niet gek.

Het is gewoon nog steeds iets met de kinderen in de klassen waar ze nu ook in zitten.

Ik zou ook gaan voor eten bestellen ergens en het nog steeds opeten samen in de kerstsfeer zoals altijd.

Dat kan vast van het budget van afgelopen maart tot nu toe. Ik zit in de ouderraad en en wij hebben geld over. Dat kan mooi dan aan zoiets besteed worden.

We hebben voor sinterklaas dit jaar ook een grote budget op school.

Ouders niet in de school en buiten hek ophalen na diner.
Alle reacties Link kopieren
Zou het sowieso klassikaal doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
29-10-2020 10:16
Ik zou het gewoon helemaal cancelen als ik de scholen was..
Ja dit.
Rosalind schreef:
29-10-2020 10:25
Eens en eens.
De laatste dag voor de kerstvakantie een kerstviering in de klas. Kijk of er budget is voor wat pakken sap, kerstkransjes en chocolaatjes voor elke klas.
Meeste ouderraden/verenigingen hebben geld over ivm geen tot amper aktiviteiten vanaf maart.
lindaatje1900 schreef:
29-10-2020 10:27
Ja dit.
Waarom?
Madeliefjees schreef:
29-10-2020 10:26
Zou het sowieso klassikaal doen.
Dat moet ook. De klassen mogen niet mengen. Nu ook niet overdag zo min mogelijk dus dan ook niet.
Rosalind schreef:
29-10-2020 10:23
Ik neem aan dat de activiteiten klassikaal en zonder de ouders zullen plaatsvinden?
Want de hele school bij elkaar zetten lijkt me nu geen goed idee.
Zou niet volgens de richtlijnen zijn, dus zal ook niet gaan gebeuren.
Luci_Mster2 schreef:
29-10-2020 10:29
Zou niet volgens de richtlijnen zijn, dus zal ook niet gaan gebeuren.
Dat wordt me niet echt duidelijk uit de OP, dus het zou handig zijn als TO hier duidelijkheid over geeft.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
29-10-2020 10:25
Eens en eens.
De laatste dag voor de kerstvakantie een kerstviering in de klas. Kijk of er budget is voor wat pakken sap, kerstkransjes en chocolaatjes voor elke klas.
Ja zo hadden wij vroeger de kerstviering ook. Met warme choco met slagroom!

Ik wist helemaal niet dat een dineravond nu tegenwoordig normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons eten ze in het kader van Leids ontzet op de laatste lesdag voor 3 oktober altijd hutspot met knakworstjes in de klas, dat is gewoon doorgegaan, dat is natuurlijk iets waar je niet met je handen aan hoeft te zitten, het wordt opgewarmd in een pan en daarna opgeschept met een lepel. Bij het kerstdiner zijn het natuurlijk vaak van die kleine hapjes die niet heel coronaproof zijn, maar er zijn ook dingen waar je gewoon een grote pan van kan maken zonder het aan te raken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Rosalind schreef:
29-10-2020 10:25
Eens en eens.
De laatste dag voor de kerstvakantie een kerstviering in de klas. Kijk of er budget is voor wat pakken sap, kerstkransjes en chocolaatjes voor elke klas.
Dat mag denk ik ook niet, losse kerstkransjes enz. Hier mag met traktaties alleen voorverpakt eten worden gegeven. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Rosalind schreef:
29-10-2020 10:30
Dat wordt me niet echt duidelijk uit de OP, dus het zou handig zijn als TO hier duidelijkheid over geeft.
Waarom? Nu weet ze het wel hoor.
Rosalind schreef:
29-10-2020 10:30
Dat wordt me niet echt duidelijk uit de OP, dus het zou handig zijn als TO hier duidelijkheid over geeft.

Iedereen weet dat er richtlijnen zijn waar scholen aan moeten voldoen. Dat veranderd niet voor een kerstfeest.
Gok dat TO dat heus wel weet en er vanuit gaat dat anderen dat ook weten.


En dat daar verder geen discussie over hoeft te zijn?
Maar misschien heel naief gedacht. En ik praat voor een ander, is misschien ook niet slim. ;-)

Maar misschien dan wel even in de OP zetten TO, dat het gaat om een invulling maar natuurlijk volgens de opgelegde richtlijnen van de veiligheidsregioteams en de overheid?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 10:34
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het altijd klassikaal, al zijn er wel altijd ouders die helpen, dat zou nu dan niet kunnen. Maakt in de bovenbouw niet echt uit, ik kan me voorstellen dat het in de onderbouw lastiger is.

Verder is er altijd in de aula een kerstconcert en voor de ouders op het schoolplein glühwein en soep bij de vuurkorf, dat kan nu allemaal niet. Echt alleen kerst in de klassen. Misschien ook spreiden over de week.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven