Keurslager kan dit?

04-03-2017 14:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb nu al meerdere keren bij onze keurslager gezien dat het vlees niet altijd vers is. Zo komt het vaker voor dat er bijv op dinsdag nog het vlees wordt verkocht wat ze op zaterdag niet hebben kunnen verkopen. Zondag en maandag is gesloten. Zo was ik een keer daar en ik wilde gepaneerde schnitzels maar ik zag dat ze niet vers gemaakt waren. Je ziet dat het paneermeel dan ingeweekt is. Dus ik zeg tegen de goede man ik zie dat ze niet van vandaag zijn? Nee zegt hij van gisteren. Ik zeg nou ik had ze graag vers. Met dat vlees was niks mis want hij kon niet alles weggooien wat hij niet verkocht. Ik zeg maar ik verwacht van een keurslager dat het wel dagvers is. Ik zeg dan kan ik net zo goed het vlees bij de supermarkt kopen. Nou dat was hij niet met me eens. Ik zeg als ik naar de bakker ga krijg ik ook niet het brood van gisteren. Zo was ik er woensdag weer en ze waren dicht van zondag/dinsdag ivm carnaval. En weer lag er vlees, biefstuk etc wat niet vers was maar nog van zaterdag over was. Ik vind dat voor een keurslager echt niet kunnen. Je betaald toch voor een bepaalde kwaliteit. Nu is hij hier in de omgeving het dichtste bij anders moet ik toch best een stukje rijden. Niet altijd handig als je even iets moet halen. Vinden jullie dat wel kunnen? Ze moeten toch een zekere kwaliteit waarborgen?
Bij rood vlees is het duidelijk te zien als het daar enkele dagen ligt. Het wordt dan minder rood. Maar dan is het nog steeds vaak binnen de houdbaarheidsdatum. Voor stoofvlees zal het niet uitmaken; het is meer het idee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De koelkast bij jou thuis is anders dan de toonbank van de slager of zijn koelcellen.

Elke zaterdag word de toonbank leeg gehaald en gaat al het vlees in de diepte koeling.

Deze is 0 graden waardoor het vlees goed blijft.

Daarbij word vaak elke avond al het rundvlees eruit gehaald.

Verkleuring is moeilijk tegen te gaan bij rundvlees.

Ga maar is naar Spanje daar verkopen ze vlees wat zelfs zwart is,

en weet je wat? vlees wat ouder is , is juist lekker!

Keurslager staat niet alleen om de verse producten die ze verkopen maar ook om de service en kwaliteit van het beestje.

Ben blij dat jou slager niet alles weggooit.

Verder als het goed smaakt dan maakt het niet uit als hij wat donkerder van kleur is.

Mocht je er nu te erg aan storen, dan zou ik een koe en een varken kopen. Helemaal laten splitsen en dan invriezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven