Kinderen niet welkom op bruiloft van mijn broer

23-09-2019 11:52 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat trouwen. Ze nodigen zo'n 60 vrienden uit en dan onze ouders en mijn partner en ik (wij hebben 2 kinderen ). Ze hebben zelf een dochtertje van bijna 2 jaar. De bruiloft - dag en avonddeel - zal kinderloos zijn, geldend voor iedereen. Behalve hun eigen dochter die zal bij het dagdeel aanwezig zijn.

Het is geen probleem en dat ga ik er ook niet van maken, het is hun feestje, respect voor hun keuze. Aan mij de keuze om te komen of niet.

Ik zit te overwegen om niet te komen, omdat de kindjes - hun dochter en mijn 2 zoontjes - wel samen opgroeien omdat ik 3 volle dagen in de week oppas op hun dochtertje. Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis voor een klein deel aanwezig mogen zijn?

EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣

Ik kan de pollvraag niet verwijderen

Totaal aantal stemmen: 93

ja (51%)
nee (49%)
anoniem_390816 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:09
Reden: Met broer gesproken
59.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roy Donders was nog niet geboren, dus een outfit uit de eenentwintigste eeuw was dan best bijzonder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
23-09-2019 15:43
Hasse, dan was mijn outfit denk ik ook gewoon eenentwintigste eeuw geweest hoor :) Was dat ‘toegestaan’?
Dan was je iemand uit de toekomst geweest, dus als je een Tardis of een Delorean had geregeld: helemaal prima :proud:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
23-09-2019 15:43
Hasse, dan was mijn outfit denk ik ook gewoon eenentwintigste eeuw geweest hoor :) Was dat ‘toegestaan’?
Nee natuurlijk niet partypooper!

Heerlijk Hasse, ik hoop dat ik nog een keer naar zo'n bruiloft ga!
De reactie van TO’s broer is óf bij elkaar gelogen óf TO’s broer kent zijn zus zo goed dat hij weet hoe hij haar aan moet pakken.

In het laatste geval :kneel: voor de broer.

TO heeft er alleen zichzelf mee en maakt zichzelf belachelijk voor alle vrienden en familie die wél gezellig komen. Want het gaat natuurlijk opvallen dat ze er niet is.
PhDmama schreef:
23-09-2019 11:52
EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣
Ik kan bijna niet geloven dat dit topic echt is.
Mocht dit wel zo zijn, zie je dan niet dat je jezelf vreselijk voor schut zet?

En dat van de oppas....daar geloof ik helemaal niks van, dat is volgens mij alleen om he eigen verhaal van kracht bij te zetten. Mijn broer zou dit nooit zeggen, die zou eerder zeggen jammer dat hij er niet bij vent ipv dat hij geen oppas zal hebben. Daarnaast zijn er genoeg oma's /opa's
Alle reacties Link kopieren
Telkens als ik topic weer zie is de OP aangepast :O
Wat is het vervolg....?
Hele feest wordt afgeblazen ?
suzyqfive schreef:
23-09-2019 15:24
Dat is ook sneu zeg...
Voor wie? Serieuze vraag hoor
Hasse88 schreef:
23-09-2019 15:40
Ik denk dat Roy Donders nog geboren moest worden... Maar nee... véle malen leuker.

Niet quoten hoor, ik denk dat ik het ivm herkenbaarheid zo weghaal: ***
Waarom vermoedde ik al zoiets :proud:

Wat ontzettend horkerig om dáár moeilijk over te doen als bruiloftsgast, dat is net zoiets als dat iemand niet op mijn feestje wil komen omdat ik Doe Maar heb geboekt.
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
'Kindjes'. Kom op, ze zijn 4 en 6, geen baby's.
Ik vind je drammerig en onsympathiek overkomen in je reacties.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om je in een ander te verplaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft broer al doorgegeven dat er 2 couverts minder zijn bij het diner?

Minor detail maar toch :lol:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Maelstrom schreef:
23-09-2019 16:40
'Kindjes'. Kom op, ze zijn 4 en 6, geen baby's.
Ik vind je drammerig en onsympathiek overkomen in je reacties.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om je in een ander te verplaatsen?
Ik zag iemand laatst de vraag stellen in topic of de kinderen soms een groeistoornis hadden. Vond ik wel grappig, is ook blijven hangen. Ik krijg sowieso jeuk van mensen die mamma in hun forumnaam hebben, het lijkt dan soms dat dat het enige is wat ze zijn. In dit geval lijkt dat ook te kloppen, wat een dramatisch geneuzel. Oftewel hoe verkloot je een familie om niks.
Wel een mama met een PhD. Dat we het wel even weten.
Nitflex schreef:
23-09-2019 16:51
Wel een mama met een PhD. Dat we het wel even weten.
Een PhD mamakunde zeker.
Lady*Voldemort schreef:
23-09-2019 16:53
Een PhD mamakunde zeker.
Mamakunde en familieaangelegenheden.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
23-09-2019 16:56
Mamakunde en familieaangelegenheden.
De opleiding: “ how to handle siblings”
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-09-2019 16:38
Waarom vermoedde ik al zoiets :proud:

Wat ontzettend horkerig om dáár moeilijk over te doen als bruiloftsgast, dat is net zoiets als dat iemand niet op mijn feestje wil komen omdat ik Doe Maar heb geboekt.
Als jij Doe Maar boekt voor een feestje kom ik mét of zónder uitnodiging wel aanwaaien! :yes:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Susan schreef:
23-09-2019 15:31
Eens. En dat je tijdens de huwelijksvoltrekking even op je nichtje let, dat lijkt me nou geen groot offer.

Ik zou daar ook geen zin in hebben eerlijk gezegd. Dus dat zou ik gewoon niet gaan doen. Gezellig bij je zitten prima, is er drama hup naar je ouders.

Of het nou het bruidspaar is of niet. Huren ze maar een oppasser in. Of kind thuislaten.
;-)

Maar ze maakt er op voorhand al drama over en gaat nu helemaal niet overdag heen om een punt te maken die niet nodig is.
Ik snap prima dat ze er geen kindercreche van willen maken. Dat hun eigen kind er een dagdeel bij is is natuurlijk voor de foto's. Als er meer dan 1 peuter/kleuter is dan is de kans groot dat ze elkaar opjutten in irritant gedrag.

Wees blij dat je zelf je handen vrij hebt tijdens het feest ipv dat je 2 handenbindertjes moet bezig houden.
Alle reacties Link kopieren
miepje77 schreef:
23-09-2019 14:37
Oh god als ik dit lees zie ik bij mij de bui al aankomen :@@:
Partner en ik hebben trouwplannen, willen graag geen groot feest houden alleen naaste familie en vrienden.
Even gauw rekenen brengt me al op zo op .27 kinderen aangezien de meesten 2 of 3 kinderen hebben ....:
Op een feest met ongeveer 50 volwassenen....
Geen idee hoe dit te moeten aanpakken zonder een enorme hetze te krijgen in de familie kring....
Meerdere bruiloften meegemaakt met gillende huilende en rondlopende kinderen tijdens de ceremonie.
Alleen daarom al en om even lekker een dagje alleen te feesten neem ik de onze nooit mee.
Snap die drang ook niet dat kids overal mee naartoe gesleept moeten worden terwijl de meeste feesten voor kinderen geen zak aan zijn urenlang....
Je mag het gewoon kindvrij maken, zeker als er zoveel zullen zijn. Dan is het meer een kinderfeestje dan een bruiloft. Gewoon aangeven dat je het klein wilt houden of zo.
Hasse88 schreef:
23-09-2019 17:04
Als jij Doe Maar boekt voor een feestje kom ik mét of zónder uitnodiging wel aanwaaien! :yes:
Ik ga dan mee hoor!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven