Kippenkuikentjes zonder moeder

25-03-2017 18:28 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag liep ik door het park en hoorde heel luid gepiep. Ik ben gaan kijken en er waren twee meisjes van een jaar of 10 kippenkuikentjes aan het vangen. Moeder kip liep zwaar gestresst een eindje verderop met de rest van de kuikentjes. Ik heb er wat van gezegd en de meisjes gingen weg, maar een paar van de kuikentjes zaten een eind van hun moeder weg te piepen onder een doornhaagje.



Ik ben anderhalf uur later nog eens gaan kijken en moederkip was weg maar de kuikentjes onder het doornhaagje zaten er nog steeds, heel hard piepend. Het laat me niet los (want ik ben een watje als het op jonge diertjes aankomt:P). Nu wil ik zo nog eens gaan kijken en als ze er nog steeds zitten, kan ik er dan vanuit gaan dat moeder kip niet meer terugkomt? De kuikentjes zijn echt nog heel klein, paar daagjes oud denk ik, die redden het nooit zonder hun moeder. Ik wil ze dan proberen te vangen en dan maar mee naar huis... Is dit een vreselijk plan? :P Ik weet echt niets van kippen! Help?
Ik heb dit topic vorig jaar helemaal gevolgd. Leuk om te zien dat het heel goed met ze gaat!

Wat een bofkonten zijn het toch!
Alle reacties Link kopieren
Zo! Die zijn mooi volwassen geworden! Leuk zeg :flirting:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Leuk deze update! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je een update komt geven.
Wat zijn ze groot geworden zeg! En mooi!
Leuk joh, 2 kippen als huisdier :heart:
Alle reacties Link kopieren
wat ontzettend leuk dat je een update komt geven!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie kippen!
Leuk deze update.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat leuk zeg! Ik heb het topic indertijd ook helemaal gevolgd en me nog wel eens afgevraagd hoe het jullie verging. Ze zijn prachtig! En ze lijken me heel lief (nooit gedacht dat ik dat nog eens over kippen zou zeggen :) )
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn ze groot geworden! Leuk dat je hier nog foto's laat zien:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven