kleine ergernissen van de dag
woensdag 30 juni 2010 om 21:48
Ik neem aan dat de titel van dit onderwerp duidelijk is.Het gaat om
kleine dagelijkse dingen in het leven waaraan een mens zich kan ergeren.
Vandaag ben ik b.v. in een kauwgom getrapt die iemand gewoon op de grond had gespuugd wat ik nogal asociaal vind en die bleef mooi onder mijn schoen plakken.Thuis heb ik de schoen in de hitte onder heet water en met zeep schoon staan maken en baalde daarvan omdat dit zo lang duurde en ik wel beters te doen had dan dit en het was gewoon smeerig.Achteraf erom gelachen
en mijn schoen is uiteindelijk ook schoon geworden.
Er zijn beslisst ergere dingen in het leven dan dit,daarom heet het
ook kleine ergernissen en wil ik het verder gewoon luchtig houden.
En kleine ergernissen horen er af en toe ook bij anders heb je niets meer om lekker over te roddelen,toch?
Nu zijn jullie aan de beurt.Hebben jullie vandaag te maken gehad met vervelende dingen zoals een onvriendelijke klant of heeft iemand aan de kassa voorgepiept of hebben mensen je niet uit laten stappen voordat je uit de tram kwam...?
Er zijn misschien spel-en taalfouten in mijn topic.
Nederlands is niet mijn moedertaal maar ik heb mijn best gedaan
wie immer!!!
kleine dagelijkse dingen in het leven waaraan een mens zich kan ergeren.
Vandaag ben ik b.v. in een kauwgom getrapt die iemand gewoon op de grond had gespuugd wat ik nogal asociaal vind en die bleef mooi onder mijn schoen plakken.Thuis heb ik de schoen in de hitte onder heet water en met zeep schoon staan maken en baalde daarvan omdat dit zo lang duurde en ik wel beters te doen had dan dit en het was gewoon smeerig.Achteraf erom gelachen
en mijn schoen is uiteindelijk ook schoon geworden.
Er zijn beslisst ergere dingen in het leven dan dit,daarom heet het
ook kleine ergernissen en wil ik het verder gewoon luchtig houden.
En kleine ergernissen horen er af en toe ook bij anders heb je niets meer om lekker over te roddelen,toch?
Nu zijn jullie aan de beurt.Hebben jullie vandaag te maken gehad met vervelende dingen zoals een onvriendelijke klant of heeft iemand aan de kassa voorgepiept of hebben mensen je niet uit laten stappen voordat je uit de tram kwam...?
Er zijn misschien spel-en taalfouten in mijn topic.
Nederlands is niet mijn moedertaal maar ik heb mijn best gedaan
wie immer!!!
donderdag 1 juli 2010 om 09:17
Ik had het rugzakje van mijn dochter ingepakt met reservekleding, zwempak, zwemluiers, zonnebrandcreme en medicijnen. om mee te nemen naar het Kdv. Kom ik vanochtend beneden rugzak leeg! Heeft mijn moeder alles opgeruimd en in de was gedaan en of ik dat voortaan zelf even kan doen. Natuurlijk alleen alles kwam zo schoon uit de kast zucht!
Gister stond ik op weg naar mijn werk te wachten tot ik de rotonde op kon. Volgens mij moet de hele stad over die ene rotonde maar okee. Terwijl ik dus sta te wachten word de man achter me kwaad dat ik stil sta omdat hij op tijd moet zijn. ja ik ook maar ik kan niet door een ander heen!
Gister stond ik op weg naar mijn werk te wachten tot ik de rotonde op kon. Volgens mij moet de hele stad over die ene rotonde maar okee. Terwijl ik dus sta te wachten word de man achter me kwaad dat ik stil sta omdat hij op tijd moet zijn. ja ik ook maar ik kan niet door een ander heen!
Erger u niet, verwonder u slechts!
donderdag 1 juli 2010 om 22:38
Uitgeteld na een lange werkdag plofte ik op de bank met de ventilator op standje 3 vanwege overhitting. Ik stak een sigaret op, maar dat lukte niet dus zat ik te foeteren en te schelden. Na vier mislukte pogingen legde ik ineens de link met de ventilator. Ahum, niet slim. Uiteindelijk sigaret aan, plofte ik weer op de bank en toen had ik ergermoment twee: het as waaide overal naar toe.
vrijdag 2 juli 2010 om 10:24
Woensdagavond is mijn huisbaas langs geweest om iets aan mijn ramen te repareren. Ik moest weg dus ik was er niet. Kom ik woensdagavond (na feestje) thuis, wil ik lekker drinken uit mijn koude flesjes spa die in de koelkast staan... zijn ze weg! En op het aanrecht staan 2 (!) lege flesjes. Heeft hij gewoon mijn 2(!) flesjes water leeggedronken!
vrijdag 2 juli 2010 om 15:06
Dat ik bij het eerste mugmonster zo slim was om meteen de klamboe op te hangen (ze worden elk jaar slimmer, en verstoppen zich zodra je het licht aandoet...), afijn, ik lig heerlijk veilig in mijn tentje en het mugmonster blijft bloeddorstig rondzoeken, ik word gek van dat hongerige gejammer en lig uiteindelijk totaal verkrampt in bed omdat ik bang ben dat:
1) de mug toch een gaatje vindt, of nog enger, zich een gat door de klamboe VREET
2) ik prinsheerlijk lig te maffen met mijn arm of been tegen de klamboe, een vorstenmaal voor het mugmonster
Uiteindelijk lag ik alsnog tot drie uur wakker!
1) de mug toch een gaatje vindt, of nog enger, zich een gat door de klamboe VREET
2) ik prinsheerlijk lig te maffen met mijn arm of been tegen de klamboe, een vorstenmaal voor het mugmonster
Uiteindelijk lag ik alsnog tot drie uur wakker!
vrijdag 2 juli 2010 om 15:34
quote:MMrules4ever schreef op 01 juli 2010 @ 02:49:
Als je met jetlag dag 6 deze maand in de bus zit, geklemd tussen de troep die je steeds mee sleept, een oud vrouwtje heel lang blijft staren...je staat met je hele rattaplan op en het vrouwtje duwt je zowat opzij, zodat je -terwijl je net een bocht nadert- de hele bus afklauwtert! In uniform, hup ladder en 'Oh, wat sneu...'
Je loopt langs je flat af en ziet dat de buurjongens met waterpistolen je ruiten hebben afgesproeid. Dat had je net een dag erover in de hitte perse willen doen. Gelukkig zie ik hier de humor wel in. Man, man, man.
Je komt vervolgens thuis, je vriend vraagt naar een of ander bonnetje van de Praxis vorige week, dat ik dit keer echt niet weg zou gooien...Het ging natuurlijk over een bedrag van 270¤.
Stom, stom, stom.
Of dat je bijvoorbeeld thuis komt na een vlucht, zo snel mogelijk je panty wilt uittrekken.Gaat lastig als er gesmolten kaugom onder je schoen en panty plakt.
Had nl in de bus met die voet, op de verwarming geleund.
Mijn eerste ervaring met het Amsterdamse pont was ook weer opvallend.
Ik ging met de pont naar het centraal station. Kwam ik daar, natuurlijk weer in uniform, aangerend op het laatste moment.
Ik zag de seconden voor vertrek aftellen op de time-display.
Snel vroeg ik aan een meneer, nog een mevrouw en nog een meneer waar ik een kaartje kon kopen voor de pont.
Ze keken me aan alsof ik gek was.
Ik besloot zwart te varen, ahum. Eenmaal op de pont keek ik recht in het gezicht van de capitain? Ik stamelde iets van 'Ik heb geen kaartje, sorry, was laat, kan het niet vinden blabla'.
Schreeuwde hij heel hard door het glas 'Wijffie, ga lekker zitten, dit is het enig dat gratis is in Amsterdam'
Knal rood hoofd en vragende gezichten om me heen.
Of in de business class, tijdens de maaltijdservice.
Passagier vraagt wat ik serveer, en ik antwoord met:
'A salademeal and a desert.' In plaats van dessert.
Ligt er een woestijn op zijn tray-tje? Ik dacht het niet.
Zo kan ik wel even doorgaan. Halleluja.Daar maak je nog wel eens wat dingen mee als stewardess.
Als je met jetlag dag 6 deze maand in de bus zit, geklemd tussen de troep die je steeds mee sleept, een oud vrouwtje heel lang blijft staren...je staat met je hele rattaplan op en het vrouwtje duwt je zowat opzij, zodat je -terwijl je net een bocht nadert- de hele bus afklauwtert! In uniform, hup ladder en 'Oh, wat sneu...'
Je loopt langs je flat af en ziet dat de buurjongens met waterpistolen je ruiten hebben afgesproeid. Dat had je net een dag erover in de hitte perse willen doen. Gelukkig zie ik hier de humor wel in. Man, man, man.
Je komt vervolgens thuis, je vriend vraagt naar een of ander bonnetje van de Praxis vorige week, dat ik dit keer echt niet weg zou gooien...Het ging natuurlijk over een bedrag van 270¤.
Stom, stom, stom.
Of dat je bijvoorbeeld thuis komt na een vlucht, zo snel mogelijk je panty wilt uittrekken.Gaat lastig als er gesmolten kaugom onder je schoen en panty plakt.
Had nl in de bus met die voet, op de verwarming geleund.
Mijn eerste ervaring met het Amsterdamse pont was ook weer opvallend.
Ik ging met de pont naar het centraal station. Kwam ik daar, natuurlijk weer in uniform, aangerend op het laatste moment.
Ik zag de seconden voor vertrek aftellen op de time-display.
Snel vroeg ik aan een meneer, nog een mevrouw en nog een meneer waar ik een kaartje kon kopen voor de pont.
Ze keken me aan alsof ik gek was.
Ik besloot zwart te varen, ahum. Eenmaal op de pont keek ik recht in het gezicht van de capitain? Ik stamelde iets van 'Ik heb geen kaartje, sorry, was laat, kan het niet vinden blabla'.
Schreeuwde hij heel hard door het glas 'Wijffie, ga lekker zitten, dit is het enig dat gratis is in Amsterdam'
Knal rood hoofd en vragende gezichten om me heen.
Of in de business class, tijdens de maaltijdservice.
Passagier vraagt wat ik serveer, en ik antwoord met:
'A salademeal and a desert.' In plaats van dessert.
Ligt er een woestijn op zijn tray-tje? Ik dacht het niet.
Zo kan ik wel even doorgaan. Halleluja.Daar maak je nog wel eens wat dingen mee als stewardess.
vrijdag 2 juli 2010 om 15:36
Bedankt voor jullie leuke reacties en grappige verhalen!
Vandaag stond ik in de badkamer mijn tanden te poetsen.En
ik wilde net het volle glasje water pakken om mijn mond te
spoelen,maar maakte een foute beweging en stoote het glas
van het bord.Niets kapot maar het water had zich overal lekker
verdeeld en ik kon alles weer droog gaan maken.
Vandaag stond ik in de badkamer mijn tanden te poetsen.En
ik wilde net het volle glasje water pakken om mijn mond te
spoelen,maar maakte een foute beweging en stoote het glas
van het bord.Niets kapot maar het water had zich overal lekker
verdeeld en ik kon alles weer droog gaan maken.
dinsdag 6 juli 2010 om 09:49
Ik erger me vierkant aan mijn collega (m).
Was ff wat op de radio over duitsland (voetbal gerelateerd).
Zeg ik tegen hem: je zou bijna vergeten dat we vanavond eerst nog tegen uruguay moeten.
Vraagt ie Hoezo?
ik: het gaat overal al over duitsland.
Hij: Hoezo??
pfffffffffff, laat maar.
(gebeurt wel vaker ook met andere onderwerpen, helaas)
Was ff wat op de radio over duitsland (voetbal gerelateerd).
Zeg ik tegen hem: je zou bijna vergeten dat we vanavond eerst nog tegen uruguay moeten.
Vraagt ie Hoezo?
ik: het gaat overal al over duitsland.
Hij: Hoezo??
pfffffffffff, laat maar.
(gebeurt wel vaker ook met andere onderwerpen, helaas)
dinsdag 6 juli 2010 om 15:27
Owkee dit is niet echt een kleine ergernis...maar ik moet even ergens stoom afblazen.
Ik woon aan het water, vanmorgen heb ik mijn ramen schoongemaakt. Nu zijn ze alweer helemaal ondergescheten door die K** meeuwen. Ook echt over het hele raam.
En zoals altijd....doen ze het nu niet eerder weer dan wanneer ik de ramen weer schoonmaak. Echt iedere keer schijten ze op mijn ramen de dag dat ik ze schoongemaakt heb.
Ik woon aan het water, vanmorgen heb ik mijn ramen schoongemaakt. Nu zijn ze alweer helemaal ondergescheten door die K** meeuwen. Ook echt over het hele raam.
En zoals altijd....doen ze het nu niet eerder weer dan wanneer ik de ramen weer schoonmaak. Echt iedere keer schijten ze op mijn ramen de dag dat ik ze schoongemaakt heb.
maandag 12 juli 2010 om 22:31