Kletsen over Geocaching?

21-02-2013 23:03 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames hier die aan Geocaching doen?



Geocaching is een spel waarbij 'schatten' worden verstopt die gevonden kunnen worden door het invoeren van de juiste coordinaten in een GPS apparaat of een Geocaching App op je smartphone. Soms krijg je de coordinaten cadeau, soms moet je eerst nog een puzzel oplossen of een wandeling maken en vragen beantwoorden voordat je de juiste coordinaten krijgt. De 'schat' is een box of koker waarin je een logrol vind waar je je naam en datum kunt achterlaten wanneer je de cache hebt gevonden.



Mijn vriend en ik vinden het een leuke hobby. Je vind de caches wereldwijd. En je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel komt. Ook maak je zo ongemerkt veel wandel of fietskilometers.



Misschien leuk om hier in dit topic over deze hobby te kletsen?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
up voor Suzansuus
Alle reacties Link kopieren
Goed dat dit topic weer omhoog komt, want ik moet nog mailen
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
thnx Bankje, gevraagd of mijn eigen topic weg kan, ik vermoed dat ik agv een typefout het niet kon vinden





het NL forum kan ik niet vinden op geocache.com...

Link?



Tweetal frustratie caches in A'dam.... lijken simpel en dat dan terwijl we ook genoeg pittige caches hebben gedaan



Ik vind het een leuke hobby;)



Wij gaan in de buurt op zoek als er nieuwe zijn. Als we ergens anders zijn en de tijd hebben zoeken we of eriets leuks is. Tnt niet op pad geweeest naar een cache buiten our reache



Doe het nu 3-4 jaar, met lief en met kinderen.



We zijn al een jaar aan het nadenken over een eigen cache
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Het forum is op de Nederlandse site, dus geocaching.nl.



Ik heb er een paar gedaan in Amsterdam, ik weet niet welke je zoekt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
hier nog een geocacher! Wij doen dit al jaren (sinds 2004) en zijn ook een aantal jaren heeel fanatiek geweest. FTF en proberen zo hoog mogelijk in de ranking te komen. Maar toen werd zoon 1 geboren (mrt 2008) en daalde de frequentie heel hard, zeker toen ook nog de GPS kapot ging. In 2011 een nieuwe GPS gekocht en beide zonen waren inmiddels alweer wat groter, dus weer wat vaker op pad geweest.

Momenteel cachen we toch nog vooral op vakantie en bij weekendjes weg. Soms doen we ook een hele tocht vanuit huis, maar de laatste keer hebben we een 'gewone' wandeling gedaan. Vorig jaar hebben we met de kinderen een 'Bob de bouwer' cache gedaan, dat was een groot succes met twee jongens van 4 en 2! Op ieder WP was een huisje waarin een figuur uit de tv serie stond en dan moesten de kinderen roepen wie het was.

Wij namen de kinderen ook vaak mee in een rugdrager, dan hoef je geen routes te nemen die kinderwagenproof zijn. Aangezien we nu drie kinderen hebben, hebben we een bolderwagen aangeschaft en ik verwacht dat als het weer beter gaat worden we zeker ook weer eens caches gaan doen. Het blijft een geweldige hobby! Hoewel ik het soms wel jammer vind dat het tegenwoordig zo bekend is. Dat onbekende was ook erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 23 maart 2013 @ 21:41:

Het forum is op de Nederlandse site, dus geocaching.nl.



Ik heb er een paar gedaan in Amsterdam, ik weet niet welke je zoekt?





watergraafsmeer, de Johan Cruyff cache

En die bij de Molen in A'dam oost, ik denk beiden van Diafragma
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 februari 2013 @ 07:50:

[...]





Het heeft zelfs in de Flair gestaan, en in de Kampioen van de ANWB, en nog op veel meer plekken.

Ik denk dat het 'geheime' er wel een beetje van af is, al blijf ik wel altijd vaag als mensen vragen 'waar die schat dan ligt'.





Toch heb ik tnt maar 1 andere zoekers gezien, waardoor we even moesten oppassen. Zij vonden hem niet en wij een half uurtje later wel ;)



Ik kan erg genieten van mooie verstopmanieren of bijzondere opdrachten, daar is echt tijd en aandacht aan besteed.
Je bent zelf een theepot
Hoe fanatiek zijn jullie? Vorige week liepen we na afloop van een bijeenkomst naar buiten hoor ik ineens: Momentje, blijkt er vlakbij een cache te liggen. Sta je dus om 11 uur s'avonds nog iets te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Die zullen dan wel voor een FTF zijn gegaan denk ik Bankje?



Ik cache meestal overdag, in de zomer ook nog wel 's avonds. Maar als het donker is niet meer, wil graag zien waar ik loop.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 24 maart 2013 @ 12:57:

[...]

watergraafsmeer, de Johan Cruyff cache

En die bij de Molen in A'dam oost, ik denk beiden van DiafragmaDie laatste heb ik wel gedaan, maar met een groepje. Weet dat we heel lang hebben gezocht naar die stomme nano, weet niet precies meer waar we hem hebben gevonden. Sorry!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 29 maart 2013 @ 09:13:

Hoe fanatiek zijn jullie? Vorige week liepen we na afloop van een bijeenkomst naar buiten hoor ik ineens: Momentje, blijkt er vlakbij een cache te liggen. Sta je dus om 11 uur s'avonds nog iets te zoeken.Niet meer zo fanatiek als vroeger, maar als we ergens heen gaan, is het altijd, ligt er nog een cache in de buurt. Zo konden we vroeger geen carpool voorbij rijden zonder te checken of geen carpoolcache lag :-)
Gisteren een multi gedaan in het Groene Hart. Omdat het broedseizoen is moesten de route voor fietsers volgen. We hebben inclusief het lopen naar het startpunt 19 km gewandeld. De cach gevonden ,onderweg nog 2 andere cach gevonden. Zo''n multi zal ik niet snel alleen gaan doen al dat gereken vind ik niet zo geweldig.



Hebben jullie nog gelopen gisteren?
Alle reacties Link kopieren
Hier een beginneling. Vraagje, hoe kan je zien waar een cach met ruilspulletjes ligt? Of kan je in elke cach ( als het past ) wat stoppen?

Ik wil graag beginnen met een bepaald ding te laten reizen. Ik hoef er niet perse wat voor terug, maar zou het leuk vinden iets te verplaatsen voor iemand.

Hoop dat iemand van jullie het weet.
Alle reacties Link kopieren
Haarspeld, je kunt op de website bij de beschrijving van de cache zien hoe groot hij is. Bovenaan staat Size en dan staat er bijvoorbeeld micro, small, large etc. Micro caches zijn vaak kokertjes met alleen een logrol erin. In de wat grotere caches kun je ruilspulletjes of travelbugs/geocoins/etc. stoppen.

Ook kun je bij de beschrijving aan de rechterkant zien of er trackables in de cache aanwezig zijn. Dit staat onder het kopje 'Inventory'. Als er trackables inzitten weet je dat de cache groot genoeg is om er iets in te stoppen.



Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd?



Hier dus ook een redelijk fanatiek geocacher. Wij cachen nog niet zo lang, zijn vorig jaar besmet met het virus en inmiddels hebben we heel wat mooie plekken gezien dankzij geocaching. De afgelopen paar maanden niets gedaan, omdat ik zwanger was, maar nu de kleine 10 weken oud is zijn we weer begonnen. Kinderwagen mee en lopen maar, heerlijk! Zaterdag en zondag een multi gelopen, en gisteren ook nog een paar losse caches meegepakt. Vanmiddag ga ik met de kleine op pad om een paar nieuwe mysteries hier in de buurt op te halen, de puzzels had ik een tijdje geleden al opgelost. Als het weer mooi blijft nog even langs een trackable hotel om een coin af te leveren en weer iets nieuws mee te nemen. Kortom, ik heb het virus weer flink te pakken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tallulah,



Ja, dat begrijp ik. Maar soms staat er micro maar zit op de plek het logboekje in een trommeltje. Daar zou dus ook wat kleins in kunnen. Of is dat niet de bedoeling? Ik begrijp de site niet helemaal. De groene dus verschillend.van.grote zijn. Is er misschien een manier dat je alleen op cach.s kan zoeken waar je wat kan neerleggen?
Alle reacties Link kopieren
Als het past mag je er iets in stoppen, ook als er micro staat en het een trommeltje blijkt te zijn bijvoorbeeld. De groene 'schatkistjes' die je op de kaart ziet staan zijn inderdaad verschillend van formaat.

Volgens mij kun je niet zoeken op formaat van caches, dus je kunt niet in één oogopslag zien waar caches zijn waar je iets in kunt stoppen.



Als je op je woonplaats zoekt, krijg je een overzichtslijst met caches in de buurt. In die lijst kun je wel zien in welke caches trackables aanwezig zijn. Er staat dan in de rij 'Iconen' een grijs tekentje van een vierkant en een rondje met een insect erin. Dit betekent dat de cache dus groot genoeg is om iets in de stoppen. Mijns inziens is dat de enige manier om snel te kunnen zien waar een cache ligt waarin je iets achter kunt laten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Tallulah, ik ga dat straks even proberen. Er zijn zoveel caches in de omgeving. Het is dan een tijdje zoeken in de vele pagina.s, maar dat geeft niet. Hoop de grotere er tussem.te vinden in de lijst.
Alle reacties Link kopieren
quote:haarspeld schreef op 08 april 2013 @ 10:54:

Hier een beginneling. Vraagje, hoe kan je zien waar een cach met ruilspulletjes ligt? Of kan je in elke cach ( als het past ) wat stoppen?

Ik wil graag beginnen met een bepaald ding te laten reizen. Ik hoef er niet perse wat voor terug, maar zou het leuk vinden iets te verplaatsen voor iemand.

Hoop dat iemand van jullie het weet.Bedoel je een 'trackable'? Dan moet je (bijvoorbeeld) in de Geocachingshop een item kopen waar een bepaald, uniek, nummer bij hoort. Die kun je registeren op de site van geocaching. Het kan een munt zijn (een geocoin) of een soort metalen label die je aan iets vast kunt maken.

Vervolgens stop je hem in een cache die groot genoeg is (een micro is vaak ter grootte van een fotorol-kokertje, dus daar past niet jouw 'trackable' in want die is te groot.

Je moet dus een cache kiezen (als je niet eerst een route wilt lopen moet je die groene caches kiezen) en dan qua grootte eentje met (minimaal) 2 streepjes.



Vervolgens leg je jouw trackable daar in, gaat naar de site en geeft aan dat jouw trackable met dat-en-dat-nummer (dat wijst zich vanzelf) daar in is gelegd. De volgende cacher kan hem dan weer meenemen ('retrieved') en ergens anders in een cache droppen ('placed'). Die registeren dat ook weer op de site, waardoor je kunt zien welke afstand je trackable heeft afgelegd en waar hij zich bevindt.



Ruilspulletjes zijn niet meer dan weggevertjes. Meestal leuk voor kinderen. Dus jij stopt iets in een cache, de volgende mag dat er weer uithalen als hij/zij het leuk vindt. Maar de bedoeling is wel dat er ook wat voor terug gelegd wordt, zodat je niet alleen maar iets pakt maar ook iets achterlaat. Helaas wordt dat vaak niet gedaan en zit er niets in of gewoon wat (kapotte) troepjes.

Maar dat ruilartikel ben je dus gewoon kwijt, dat mag iemand in zijn keukenla leggen ofzo. Waar jij dan verder niet van op de hoogte wordt gehouden en wat niet verder reist.



Is het duidelijk(er) zo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:haarspeld schreef op 08 april 2013 @ 12:50:

Bedankt Tallulah, ik ga dat straks even proberen. Er zijn zoveel caches in de omgeving. Het is dan een tijdje zoeken in de vele pagina.s, maar dat geeft niet. Hoop de grotere er tussem.te vinden in de lijst.Als je je hebt geregistreerd op de site, kun je klikken op 'play' en dan 'hide and seek a cache'. Een beetje naar beneden scrollen en dan zoeken op 'by cache name'. Als je daar je woonplaats ingeeft, heb je grote kans dat er wel een cache is met die naam. Anders een andere grotere plaats in de buurt zoeken. Je klikt dan die cache aan, en naast het kaartje kun je dan kiezen voor 'search all caches nearby'. En dan 'map this location'. Dan zie je op een kaartje waar de caches zijn.



Als je je niet (gratis) hebt geregistreerd, krijg je dat kaartje niet te zien en kun je dus ook niet zien waar wat ligt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Een munt zoeken
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Himalaya,

Doe het bijna jaar nu. Ja, ik heb mij toen geregistreerd. Anders kan ik na bezoek niet loggen.

Ik kom wel eens sleutelhangers en andere zelfgemaakte frutsels tegen. Die hebben geen code denk. Laatst zat er ook gelamineerd papiergeld aan een ijzer kettinkje. Hier wil ik mij nu wat meer in verdiepen, wanneer en hoe je iets mag meenemen. Vja site kom ik er niet echt uit. Behalve dat je dus iets van ongeveer dezelfde waarde ook terug stopt. Maar ik denk dat je dingen dus niet kan volgen? Omdat ik net lees dat die munten een code hebben waarmee je hem kan volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:haarspeld schreef op 08 april 2013 @ 20:52:

Bedankt Himalaya,

Doe het bijna jaar nu. Ja, ik heb mij toen geregistreerd. Anders kan ik na bezoek niet loggen.

Ik kom wel eens sleutelhangers en andere zelfgemaakte frutsels tegen. Die hebben geen code denk. Laatst zat er ook gelamineerd papiergeld aan een ijzer kettinkje. Hier wil ik mij nu wat meer in verdiepen, wanneer en hoe je iets mag meenemen. Vja site kom ik er niet echt uit. Behalve dat je dus iets van ongeveer dezelfde waarde ook terug stopt. Maar ik denk dat je dingen dus niet kan volgen? Omdat ik net lees dat die munten een code hebben waarmee je hem kan volgen.Zoals ik hierboven al schreef: je heb spullen die je mee mag nemen (en dat kan best wel een zelfgemaakte frutsel zijn) maar die kan je dus niet volgen. Als je er zo'n penning met een nummer aan doet, maak je er een trackable van en kan hij dus wel van cache naar cache reizen en kun je hem volgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna- schreef op 23 maart 2013 @ 20:48:

Goed dat dit topic weer omhoog komt, want ik moet nog mailen Had je me daarom een vrienschapsverzoek gestuurd Janna? Volgens mij kun je daar verder niks mee?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een topic over geocachen! Wij hebben onze eerste cache gevonden op 10 februari 2003 en hebben er nu 202 gevonden. Niet superveel voor zo'n tijd, er kwamen 2 kinderen tussendoor



De laatste die we gevonden hebben waren in New York vorig weekend, ook erg leuk. Ook hebben we er een paar in China gevonden en in Spanje en Frankrijk. Over een paar weken gaan we weer naar Spanje, en dan maken we een lijstje of er nog nieuwe te doen zijn.



Onze eerste eigen cache is in de maak
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik ben een faalaap, gisteren 2 uur gewandeld en 3 caches gezocht. Alledrie niet kunnen/durven pakken omdat er teveel mensen in de buurt waren en het dus te erg op zou vallen. Eentje was een voortuincache, die vind ik altijd vervelend. Ik ben nog wel het tuinhekje over gegaan, maar toen ik in die voortuin stond te koekeloeren voelde ik me wel erg bekeken en ben ik snel weer weggegaan. Stom, maar dan overwint de schaamte.

Voordeel is wel dat ik nu exact weet waar ze liggen en het rondje dus op een rustiger tijdstip nog eens samen met mijn vriend over kan doen. (Met z'n tweeën kun je elkaar een beetje dekking geven en valt het niet op als je op eengekke plek moet zoeken)



Overkomt jullie dit ook wel eens of ben ik echt een grote bangerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven