Kletstopiczondernaam deel I

09-06-2019 13:33 1043 berichten
Chocola. Avondeten. Katten. De temperatuur. Memes. Gifs. Voetbal. Monsterlijke muzieklinkjes. Drank. Ziek zwak en misselijk is off topic.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2019 08:59
Reden: Titel aangepast ;)
41.97% gewijzigd
Coconuts12 schreef:
09-06-2019 18:32
Hup, naar het knussel topic jij!

Ik heb geen idee wat te eten vanavond.

Doe net als ik: een gezonde groentenpizzabodem met beleg.
Doe niet zoals ik: een gezonde, maar te dikke, laag huttenkase erop, met tomaatjes. Dat druipt als een gek en brandt zo lekker in het rooster en de bodem van de oven.

En ja, daar heb ik wel even hoofdpijn van.
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2019 18:53
Mijn dochter gaat volgende week op kamers, en ze kan niet koken (beweert ze). Dus ben ik nu druk doende een kookboekje voor haar samen te stellen, met eenvoudige vegetarische recepten. Iemand nog suggesties?
pizzabodem bakken en dan beleggen met een dun!! laagje ricotta met pesto en citroenrasp. diepvriestuinboontjes koken, asergetips koken en eroverheen doen. Wat rucola erover. Lekker!
AllyMcBeal schreef:
09-06-2019 19:03
Gebakken ei is mooi zat toch?

Dat mensen kunnen forummen op de telefoon zeg hier, ik heb er bewondering voor.
Wachten op laden, een pagina die verspringt als je op lees meer wilt klikken. Het isbijna geen doen
Doet me altijd denken aan de schiettent op de kermis, je weet wel, met die bewegende eendjes en zo.
Jawlensky schreef:
09-06-2019 19:20
Doe net als ik: een gezonde groentenpizzabodem met beleg.
Doe niet zoals ik: een gezonde, maar te dikke, laag huttenkase erop, met tomaatjes. Dat druipt als een gek en brandt zo lekker in het rooster en de bodem van de oven.

En ja, daar heb ik wel even hoofdpijn van.
Het worden frietjes. Gezond, neh.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2019 18:53
Mijn dochter gaat volgende week op kamers, en ze kan niet koken (beweert ze). Dus ben ik nu druk doende een kookboekje voor haar samen te stellen, met eenvoudige vegetarische recepten. Iemand nog suggesties?
https://uitpaulineskeuken.nl/2014/04/ho ... lafel.html

En appelmoes met een rietje is ook lekker.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2019 18:53
Mijn dochter gaat volgende week op kamers, en ze kan niet koken (beweert ze). Dus ben ik nu druk doende een kookboekje voor haar samen te stellen, met eenvoudige vegetarische recepten. Iemand nog suggesties?
De eerste tijd op kamers at ik alles wat de appie aan magnetron maaltijden had + Tupperware bakjes met eten die mijn moeder elke week meegaf. Ik kreeg eigenlijk altijd wel een tas met foerage mee, bedenk ik nu. Ik hou nog steeds heel veel van mijn moeder, alleen al vanwege die bakjes (we krijgen ze soms nog :flirting: )

Oja en mijn topgerecht was pastasoep. Dat was eigenlijk gewoon pasta maar dan met veel te dunne saus, die kreeg ik nooit goed. Maar met een lepel kan je alles eten :thumbsup:
Dus het komt met jouw dochter vast ook goed. En anders geef je af en toe een gevulde boodschappentas mee?

Hoe voel je je LV, dat ze uit huis gaat?
Coconuts12 schreef:
09-06-2019 19:26
Het worden frietjes. Gezond, neh.

Wel lekker!
Hier ook friet, met kip uit de oven. En boontjes. Gevoel dat ik daarvoor echt uren in de keuken heb gestaan. Was echt veel werk vandaag want frietpan schoongemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2019 18:53
Mijn dochter gaat volgende week op kamers, en ze kan niet koken (beweert ze). Dus ben ik nu druk doende een kookboekje voor haar samen te stellen, met eenvoudige vegetarische recepten. Iemand nog suggesties?
Bamisoepje met ei en roerbakgroenten (gewoon alles tegelijk de pan in en 5 min. koken)

Nacho's met paprika, ui, kidneybonen, tomaat en kaas (even in de oven tot de kaas er mooi uitziet)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-06-2019 18:31
Is de fles al open geweest?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Lv omelet of pasta met pesto.
Spannend dat je dochter op kamers gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2019 18:53
Mijn dochter gaat volgende week op kamers, en ze kan niet koken (beweert ze). Dus ben ik nu druk doende een kookboekje voor haar samen te stellen, met eenvoudige vegetarische recepten. Iemand nog suggesties?
wat spannend en wat leuk

heeft ze de albert heijn app al op haar telefoon? Daar kan je alle allerhande recepten ook in zoeken (en opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Kebab.
Life is short. Eat dessert first.
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2019 18:53
Mijn dochter gaat volgende week op kamers, en ze kan niet koken (beweert ze). Dus ben ik nu druk doende een kookboekje voor haar samen te stellen, met eenvoudige vegetarische recepten. Iemand nog suggesties?
Pasta spinazie! Pasta koken, sausje maken van diepvriesspinazie en creme fraîche (lees: diepvriesspinazie in de pan laten smelten, wel blijven roeren!, en de creme fraîche er doorheen roeren), nootjes er doorheen ... Kan je ook af laten koelen en dan later de nootjes er doorheen, en dan heb je pastasalade. Is bij ons altijd een groot succes bij verjaardagen, heul makkelijk en op de een of andere manier vindt iedereen het lekker :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
09-06-2019 19:59
Pasta spinazie! Pasta koken, sausje maken van diepvriesspinazie en creme fraîche (lees: diepvriesspinazie in de pan laten smelten, wel blijven roeren!, en de creme fraîche er doorheen roeren), nootjes er doorheen ... Kan je ook af laten koelen en dan later de nootjes er doorheen, en dan heb je pastasalade. Is bij ons altijd een groot succes bij verjaardagen, heul makkelijk en op de een of andere manier vindt iedereen het lekker :proud:
klinkt een beetje flauw, moet daar niet ook nog een knoflookteentje door ofzo?
Er zijn veel makkelijke recepten voor (stevige) soepen te vinden. Staafmixer bij het receptenboekje...

Verder: https://www.dehippevegetarier.nl/lekker ... -recepten/
Maar die ken je vast al. Er is heel veel te vinden tegenwoordig, maar zal even meezoeken naar makkelijke recepten, want sommigen gaan ook mij te ver.
Pinda-Kaas schreef:
09-06-2019 20:02
klinkt een beetje flauw, moet daar niet ook nog een knoflookteentje door ofzo?

En een gebakken uitje en champignons of pesto. Kruidenroomkaas ipv crème fraîche.

En voor de niet vegetariërs onder ons nog spekjes.
https://www.lekkerensimpel.com/lekker-e ... -recepten/
Dit misschien?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
09-06-2019 20:06
En een gebakken uitje en champignons of pesto. Kruidenroomkaas ipv crème fraîche.

En voor de niet vegetariërs onder ons nog spekjes.
ik maak het met kruidenroomkaas altijd inderdaad, en een paprika erdoor
Alle reacties Link kopieren
Voor de dochter van LV, een bijsluiter met kleine lettertjes:

Als je blikopener zoek is koop dan blikken met zo'n opentreklusje.
Als je een staafmixer hebt: nooit aflikken.
Als er een ADHDklopgeest in je gasfornuis lijkt te zitten: haal je pan van de gasknop af.
Als je het gas aan wilt doen even controleren of je de juiste pit aandoet.
Als je laatste portie pasta aanbrandt: niet roeren maar de onaangebrande bovenhelft eraf scheppen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
doornroosje9 schreef:
09-06-2019 19:58
Kebab.
Dat is niet vegetarisch.
feow schreef:
09-06-2019 20:26
Voor de dochter van LV, een bijsluiter met kleine lettertjes:

Als je blikopener zoek is koop dan blikken met zo'n opentreklusje.
Als je een staafmixer hebt: nooit aflikken.
Als er een ADHDklopgeest in je gasfornuis lijkt te zitten: haal je pan van de gasknop af.
Als je het gas aan wilt doen even controleren of je de juiste pit aandoet.
Als je laatste portie pasta aanbrandt: niet roeren maar de onaangebrande bovenhelft eraf scheppen.
Dit vind ik dan wel weer goeie tips :D
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
09-06-2019 19:59
Pasta spinazie! Pasta koken, sausje maken van diepvriesspinazie en creme fraîche (lees: diepvriesspinazie in de pan laten smelten, wel blijven roeren!, en de creme fraîche er doorheen roeren), nootjes er doorheen ... Kan je ook af laten koelen en dan later de nootjes er doorheen, en dan heb je pastasalade. Is bij ons altijd een groot succes bij verjaardagen, heul makkelijk en op de een of andere manier vindt iedereen het lekker :proud:
Zoiets maak ik al vaak, maar dan met verse spinazie en pesto. Maar toch fijn dat je me hebt helpen herinneren want hij moet natuurlijk nog wel in mijn boekje :proud:

Ik zal jouw variant er ook in zetten, dan heeft ze nog eens wat te kiezen.
yette schreef:
09-06-2019 19:44
Bamisoepje met ei en roerbakgroenten (gewoon alles tegelijk de pan in en 5 min. koken)

Nacho's met paprika, ui, kidneybonen, tomaat en kaas (even in de oven tot de kaas er mooi uitziet)
Oh nachos! Die ga ik er ook in gooien.
*Labalade* schreef:
09-06-2019 19:37


Hoe voel je je LV, dat ze uit huis gaat?
Nah, het werd wel eens tijd, we zijn er allebei aan toe. En het is nou ook weer niet alsof ze heel erg ver weg gaat, we worden zowat buren :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven