Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Afbeelding

dit dus :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
05-02-2019 21:19
Afbeelding

dit dus :P
Dat bankje ken ik! Vriendin heeft dat thuis. En inderdaad: ik probeerde het daar en dat lukte van de eerste keer. Alleen heb ik geen idee waarom????? Wat doet op je kop staan? Ik ben heel flexibel dus de houdingen aannemen is niet moeilijk voor me, maar ik vermoed dat ik me moet verdiepen in de achterliggende gedachte van bewustzijn, rust en evenwicht. Mijn lijf is zo opgegroeid met klassieke dans dat het zich zondermeer 'in een pose' laat wringen. Ook nu ik al grijs maar niet wijs ben :D
oudblond wijzigde dit bericht op 05-02-2019 22:15
0.33% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
De filosofie wisselt per vorm. De mijne is vooral bezig met het trainen van de houdingsspieren en het goed stapelen van de wervels in de rug. Daar helpt dit bij. En ik zelf vind de druk op de schouderspieren in dat bankje ook wel lekker. Pittig, maar je voelt je spieren losser worden.

Maar zo makkelijk als jij komt deze angstige stijve hark er niet in :p
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Duidelijk Popje. Dank je. Ik moet vooral spieren opbouwen om mijn hypermobliliteit op te vangen. Vermits ik niet veel sporten aankan wegens reuma, is dit inderdaad wel een goede. Ik zwem omdat ik daar geen druk leg op gewrichten maar wel lenige lange spieren van krijg en ook aan duur inspanning (hart enzo) doe. Maar ik ga overleggen met mijn behandelaren. Want dit lijkt me intussen wel iets waar ik 'lol' in kan vinden!
Ik zou dan kijken of er een studio in de buurt is waar ze meerdere vormen doen zodat je kunt uittesten wat bij jou en jouw lichaam past.
lollypopje schreef:
05-02-2019 21:58
Ik zou dan kijken of er een studio in de buurt is waar ze meerdere vormen doen zodat je kunt uittesten wat bij jou en jouw lichaam past.
Goed plan. Ik ga even googelen wat hier in de buurt zit en dan wat lessen 'kijken'. Zou wel fijn zijn als ik - net zoals met zwemmen - een locatie zou vinden waar ik heen wandel. Dat vindt ik altijd 2 in 1: En gelopen en gezwommen. Daar krijg ik een goed gevoel van.
Top Popje. Dank je!
Graag gedaan lieverd. Dat maakt het voor mij ook een stuk makkelijker om te gaan.
Bleghhh ik denk dat Blond en man mij hebben aangestoken! Ziek en zwak bleghh.

Ik zag wel lieve kuikentjes voorbij komen!!
Wat naar Lichtje! Sowwy!
Niet vergeten om echt veel water te drinken! Dat helpt echt. :bigkiss:
Oudblond schreef:
06-02-2019 20:05
Wat naar Lichtje! Sowwy!
Niet vergeten om echt veel water te drinken! Dat helpt echt. :bigkiss:
Weer beter, Blondje?

Lichtje, nu jij beterschap!
Bedankt! Doe mijn best om genoeg te drinken! Is denk ik ook wel beter voor baby in mijn buik. Maar valt niet mee.
Ik weet ook niet meer hoe ik moet liggen: zo'n zere rug. Gisteren al vroeg naar bed gegaan. En vandaag de hele dag op de bank.
He bah Twilight :hug: Goed gezond blijven eten, zorgen voor genoeg slaap. En overdag toch maar liever proberen te bewegen dan op de bank liggen, is beter voor je rug. Sterkte.

Courage, wat een mooie post van jou zondag hier :rose:
Oh fijn dat je dat schrijft Marana, ik was bang dat mijn bericht een beetje over the top was toch... Misschien voor sommigen ook wel haha. ;-D
Ik ga jou binnenkort nog eens contacten, want ik kom je her en der op wat topics tegen hier waarbij ik denk: hey daar heeft ze óók al verstand van. Maar dat komt nog wel.

Blondje uit de ziekenboeg en Twillie met kuikentje erin? Ah... beterschap hoor!
Afbeelding

Yin-yoga is wat ik ook doe. Althans de beschrijvingen komen overeen. En ik vind het heeeerlijk! :) Ik las laatst iets over aerial yoga, ik had kennelijk onder een steen geleefd. Zag er ook fijn uit. Niks voor jou Blondje qua hypermobiliteit denk ik.

Bye sweetties!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Goedemorgen!

Ik heb een poosje Pilates geprobeerd, maar dat was niks voor mij. Ik ben totaal niet lenig, mijn darmen vonden het niks en ik kreeg er nekklachten door.

Ik las een grappige quote over sport die goed bij mij past:
Ik wil graag een sport doen
Bitterbal lijkt me wel leuk
Haha ja geweldige quote! Past mij ook wel die sport!

Pff tja bewegen dat valt nog niet mee. Voel me zo slap als een vaatdoek.
Mijn bed alweer een uur verlaten. Nu lig ik weer met een zweet aanval op de bank.
Blegh stomme ziek zijn
lollypopje schreef:
05-02-2019 18:06
Yin yoga lijkt me ook lekker, al vraag ik me af of ik er niet te onrustig voor zou zijn :p

Maar bij mijn studio is het op een onhandig tijdstip, dus ik hou het lekker bij Critical Alignement Yoga. Zowel rustig als fysiek en erg goed voor mijn rug :)
Dan is het juist een goed idee, de houdingen op zich hebben een ontspannende werking, dus juist geschikt voor onrustige types, wat ik overigens ook ben.
Dat is overigens van mijn yogastudio wel fijn, dat ze erg flexibel zijn met de lestijden. Je kunt een paar uur van tevoren nog afzeggen en je zit niet vast aan een vaste les.
Toch twijfel ik of ik door ga met de yinyoga, op de voor mij geschikte lestijd is het erg druk. En dat is niet perse een probleem, maar erg fijn is het niet om met sommige houdingen bijna met je voet in de neus van de buurman/vrouw te zitten.
Misschien ga ik dus maar weer naar de gewone hathales, ik weet het nog niet. (De andere yin yoga tijden kan ik niet of is heel laat. Dat kan wel maar ik weet niet of ik nog zin heb om mezelf na 20u daarheen te slepen)
Pilates heb ik trouwens ook een tijdje gedaan, maar ik vond het vooral pijnlijk en oncomfortabel.

Spannende dag vandaag, ik kan vanaf vandaag (maar het wordt morgen of zaterdag denk ik) weer tante worden!
Of ik er heen ga het weekend, weet ik nog niet. Een bevalling is heel wat en ik wil me niet opdringen en dat ga ik ook niet doen.

Fijne dag allen, beterschap voor de zieken :rose:
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 08:50
5.25% gewijzigd
Beterschap Lichtje :daisy:

Ik ben hartstikke verslaafd aan mijn kickboks lessen, maar met een potje bitterbal doe ik ook graag mee hoor :cheer:
Eat glitter for breakfast and shine all day
:hug: Lichtje. beterschap 💋

@Bubbles Wat leuk tante in spee.

Hier dezelfde vrijheid qua lessen, maar ik kan niet altijd en Yin is voor mij te laat. Nu duurt het bij mij ook in de sauna twee uur voordat ik rustig ben en wil ik altijd bewegen als het niet mag, dus :P
Beterschap Lichtje! :hug:

Hier geen sportschoolabbo, en voorlopig ook niet de neiging om die toch af te sluiten. Eerst maar eens zorgen dat ik weer ga handboogschieten ... ook weer goed voor mijn rug ;-D

Toen ik nog wel bij de sportschool kwam vond ik tai chi ook heerlijk trouwens
Lichtje heb je een bad? Lauw bad en dan warm water bij laten lopen als dat comfortabel voelt. Wel goed luchten zodat je het niet nog meer benauwd krijgt. En niet badderen als je alleen bent.
Mij hielp stomen met zo'n eucalyptis capsule ook om wat comfortabeler te zijn. En inderdaad wel proberen om af te wisselen met liggen. Ik strompelde af en toe een rondje huis om niet helemaal vast te komen zitten in mijn rug enzo.
Gisterenavond is de tweeling bij ons in de familie geboren. En zoals het in onze familie gaat.... meisjes! Met hele mooie namen. Had ook niet anders verwacht van deze ouders.
Eerste bevalling en tweeling en na uitgerekende datum geboren. Dat vond ik wel apart. Maar alles gaat prima!
Wat een leuk nieuws Blond. Nieuwe knusselkindjes 😊💋
Oudblond schreef:
07-02-2019 12:30
Gisterenavond is de tweeling bij ons in de familie geboren. En zoals het in onze familie gaat.... meisjes! Met hele mooie namen. Had ook niet anders verwacht van deze ouders.
Eerste bevalling en tweeling en na uitgerekende datum geboren. Dat vond ik wel apart. Maar alles gaat prima!
Gefeliciteerd!
Ik moet nog even geduld hebben voorlopig ben ik bang :-(
Gefeliciteerd blond!!

Hier helaas geen bad meer.
Af en toe loop ik een rondje door het huis, om vervolgens weer snel onder mijn dekentje te gaan liggen.
Morgen ook nog maar een dag bij huis blijven
Proficiat Oudblond! Zeker bijzonder dat de tweeling zo lang is blijven zitten, die hadden het kennelijk zeer naar hun zin!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven