Koud in huis

26-09-2019 07:27 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is 20 graden bij mij (ochtend) en in heb het koud. Ik doe maar de verwarming aan. Hoeveel graden is het bij jou zonder kachel aan? Doen nog meer de verwarming aan? Wilde dit pas vanaf 1 oktober doen.
Alle reacties Link kopieren
20 graden is toch warm? Wanneer het binnen 17 graden of kouder wordt dan zet ik de verwarming aan. Mijn vriend wil liever eerder, van mij mag het ook wel bij 16 graden. Maar ik heb het niet snel koud.

Voorlopig de verwarming nog niet aan. De verwarming staat bij ons zelden hoger dan 18 graden. Alleen wanneer er bezoek komt die het snel koud heeft (denk aan oude ouders)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hier 20,5, maar zeker niet koud.

Ook hier de afspraak, pas vanaf 1okt, doen we maar een trui aan als we het koud hebben.
20 graden is toch niet koud? Ik heb gisteren nog een groot deel van de dag met de deur open gezeten.
' s Avonds kreeg ik het fris en heb een dikker vest aangedaan.

De kachel gaat hier voorlopig niet aan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier 21 graden en ik heb het koud.
Zit al een paar weken met dik vest, sloffen en dekentje op de bank.
Maar ik ben ook een echte koukleum.
Als de verwarming niet aan gaat is het hier 18 graden en dat is me te koud. Die draait dus ‘s ochtends een tijdje tot het hier 20 graden is. Dat vind ik tegenwoordig warm genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Zonder verwarming hier 18 graden. In de ochtend slinger ik hem niet aan. Is een uurtje en dan zijn we toch continue in de weer.
Savonds zet ik hem het iedere op 21 Gr, echter probeer ik wat bewuster te zijn met alles, dus nu gewoon 20 en vest/deken. Dochter en partner hebben het altijd warm.
20.5 graden en heb het niet koud. Loop nog op blote voeten door het huis.
Niet oordelend bedoelt maar ik verbaas me er over dat er nu al mensen de kachel aan hebben. Voor mijn gevoel is de zomer net een beetje aan het afzakken.
Tussen een t-shirtmet korte mouwen en de verwarming aan zit voor mij nog een behoorlijke periode van sloffen, vesten en ramen op tijd dicht doen.
Als het dan echt onaangenaam blijft gaat pas de kachel aan.
Wel vind ik het in huis altijd erg afkoelen als de regen tegen de ramen kletst.
Tijdschriftenverslindster schreef:
26-09-2019 07:41
20.5 graden en heb het niet koud. Loop nog op blote voeten door het huis.

Ik ook. Alleen in de avond niet.
Alle reacties Link kopieren
het is hier nu 18.5 graden en dat vind ik echt warm zat. Ook hier is het zelfden boven de 18 graden of ik moet bezoek krijgen, maar bij meerdere bezoek gaat de verwarming juist uit omdat het dan weer gauw te warm wordt hier.
Vanaf 15 graden gaat hier de verwarming aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet nooit de kachel aan voordat ik sochtends naar mijn werk ga. Onzin om voor dat uurtje de boel warm te stoken. Ook als ik wel thuis ben zet ik de kachel meestal pas eind van de middag aan en staat overdag het raam open
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren voor t eerst de verwarming even aangeklikt. Het was onaangenaam kil in huis. Heb m op 20 graden gezet en m een uurtje later weer uitgezet.
Alle reacties Link kopieren
Op Viva is 18 graden genoeg, voor de rest van de mensheid minstens 20 graden.
En een datum waarop de verwarming aan 'mag' zal ik nooit begrijpen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
knijster1973 schreef:
26-09-2019 07:44
Ik zet nooit de kachel aan voordat ik sochtends naar mijn werk ga. Onzin om voor dat uurtje de boel warm te stoken. Ook als ik wel thuis ben zet ik de kachel meestal pas eind van de middag aan en staat overdag het raam open
Hier hetzelfde.
We hebben wel sinds deze week even de verwarming in de badkamer aan als we douchen maar dat komt omdat er allebei niet fit zijn. Maar wij kunnen elke ruimte afzonderlijk verwarmen. Hoeven dus niet de woonkamer warm te stoken om het in de badkamer warm te hebben.
Sinds deze week loop ik wel op spaande sloffen in plaats van blote voeten en in de avond een sweatvest aan.
Mijn verwarming springt automatisch aan om 7 uur als het in huis onder de 21,5 is. Dat is het in augustus ook al regelmatig geweest (die eerste weken dus voor de hittegolf)
Stel je thermostaat gewoon zo in dat je bij uit bed komen een lekker warm huis hebt.
Solomio schreef:
26-09-2019 07:47
Op Viva is 18 graden genoeg, voor de rest van de mensheid minstens 20 graden.
En een datum waarop de verwarming aan 'mag' zal ik nooit begrijpen.
Haha, precies! ;-D
Solomio schreef:
26-09-2019 07:47
Op Viva is 18 graden genoeg, voor de rest van de mensheid minstens 20 graden.
En een datum waarop de verwarming aan 'mag' zal ik nooit begrijpen.

Aan een datum doe ik niet. Puur op gevoel.
Allang aangehad. Zonder datum en zo, kan gewoon aan de knop draaien.
redbulletje schreef:
26-09-2019 07:48
Mijn verwarming springt automatisch aan om 7 uur als het in huis onder de 21,5 is. Dat is het in augustus ook al regelmatig geweest (die eerste weken dus voor de hittegolf)
Stel je thermostaat gewoon zo in dat je bij uit bed komen een lekker warm huis hebt.

Heb je dan niet het gevoel dat je nergens meer tegen kunt buiten?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is 20 graden ook koud, ben alleen in de ochtend te kort beneden om de verwarming er voor aan te zetten.
Ik heb nog steeds de achterdeur een stukje openstaan voor de katten. Niet warmer dan 18.5.
Suðri schreef:
26-09-2019 07:49
Allang aangehad. Zonder datum en zo, kan gewoon aan de knop draaien.
Ja, makkelijk is dat he, zo'n knop. Ik zet dat ding ook aan als ik het koud heb. Ga niet eerst op de kalender kijken of het al mag. En ik heb hem ook al aangehad.
herfstappeltaart schreef:
26-09-2019 07:49
Heb je dan niet het gevoel dat je nergens meer tegen kunt buiten?
Haha, ik zwem momenteel nog dagelijks in mijn buitenbad met water van 13-15 graden ;-D
lilalinda schreef:
26-09-2019 07:50
Voor mij is 20 graden ook koud, ben alleen in de ochtend te kort beneden om de verwarming er voor aan te zetten.
Toen ik nog werkte had ik 'm ingeprogrammeerd op een half uur voor ik uit bed kwam en na een uur ging ie dan weer omlaag en sloeg dan om 17 uur weer aan tot 23 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven