Krik hier je gemiddelde op!

06-01-2010 14:08 1575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat je pas vanaf een bepaald aantal postings per dag mee mag praten over Belangrijke Zaken, is het van belang dat je het juiste aantal postings op jouw naam hebt staan. Zo hoef ik er zelf nog maar 22 om daadwerkelijk iets te zeggen te hebben.

Dit topic is bedoeld om je gemiddelde omhoog te krikken. Je posts hoeven dus nergens over te gaan, hoeven geen reactie te zijn op anderen, hoeven niks lolligs te bevatten (mag allemaal wel natuurlijk), maar dienen slechts één enkel doel: ERBIJ HOREN.

Nu alleen nog boven water zien te krijgen wie er in Het Groepje zitten, maar dat lijkt me van later zorg. Eerst mijn entréebewijs maar eens verdienen!

N.B. Het volgende doel wordt: forummer van de maand worden. Er mag gedoneerd worden, in de vorm van nominaties en later ook stemmen. Dat kan hier. In ruil hiervoor beloof ik jullie een foto van mij mét vieb. (Of mocht daar meer behoefte aan zijn, juist niet. )

Scoor jij bovengemiddeld?

Totaal aantal stemmen: 109

Ja, ik behoor dan ook bij Het Groepje (22%)
Nee, ik ben een Meelezert (78%)
Oke bedankt! Ja s'nachts geef ik hem een zwieper naar beneden haha! Maar het viel mij op dat de kachel constant aanstaat, ookal is het huis op temperatuur! hij staat hier ongeveer standaard op 20 graden, maar vriend had hem vorige keer op 23 (!!) gezet!!
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 11:32:

[...]

Nee, geen water

Je cv is een gesloten systeem, daar wordt geen water verbruikt. Je moet hem wel af en toe bijvullen (eens per jaar of zo?).Oh oke, hahah ik dacht echt dat de kachel gebruiken enorm duur was
quote:Kabouter23 schreef op 07 januari 2010 @ 11:33:

Oke bedankt! Ja s'nachts geef ik hem een zwieper naar beneden haha! Maar het viel mij op dat de kachel constant aanstaat, ookal is het huis op temperatuur! hij staat hier ongeveer standaard op 20 graden, maar vriend had hem vorige keer op 23 (!!) gezet!!

Je moet de thermostaat zetten op hoe warm je het wilt hebben in huis.

Veel mensen denken dat als je huis koud is, dat het sneller warm wordt als je de thermostaat op 25 zet, dan 20. Gelul. Gewoon de temperatuur die jij prettig vindt, en er dan niet meer naar omkijken.
quote:Kabouter23 schreef op 07 januari 2010 @ 11:33:

[...]

Oh oke, hahah ik dacht echt dat de kachel gebruiken enorm duur was Is meestal goedkoper dan gaskachels, afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Als je met gaskachels je hele huis wil verwarmen, is cv goedkoper. Als je allemaal rond de gaskachel gaat zitten in een verder koud huis, is cv duurder.
Ik heb dus geen thermostaat, dat is ook de discussie hier... Geen idee namelijk hoe warm het is! Maar ik merk wel dat ik nu met die koude weer harder moet stoken dan een paar weken geleden. Maar dat moet met een thermostaat natuurlijk ook.
quote:Puntje schreef op 07 januari 2010 @ 11:36:

Ik heb dus geen thermostaat, dat is ook de discussie hier... Geen idee namelijk hoe warm het is! Maar ik merk wel dat ik nu met die koude weer harder moet stoken dan een paar weken geleden. Maar dat moet met een thermostaat natuurlijk ook.Hoe werkt het dan bij jou? Dan heb je gaskachels dus? Een cv heeft toch per definitie een thermostaat?
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 11:37:

[...]

Hoe werkt het dan bij jou? Dan heb je gaskachels dus? Een cv heeft toch per definitie een thermostaat?Nee heb wel een cv. Maar we hebben de verwarming met een knop en stand 1 t/m 5. En aan de muur hebben we een dingetje met een draaischijf, die ook aan moet. Het klinkt als een thermostaat maar dat is het zeker niet. Ik kan geen temperatuur bepalen of een tijd instellen.
Ik woon in een nieuwbouwhuis, maar mijn cv zit ook achter een deur, heel lomp geplaatst dus! En het is ook zo irritant, dat de bank heel erg koud blijft. Dan is je huis lekker warm, plof je op de bank en brr!
Tijd instellen kan ook niet bij elke thermostaat. Ik heb een heel duur geval met allerlei programma's, maar ik merk dat ik veel geld bespaar door die juist niet te gebruiken.

Dan stel ik namelijk in dat die 's avonds aan gaat, als ik weer thuiskom, maar dat doet hij dan ook als ik spontaan besluit te gaan borrelen.

Of 's ochtends al aan gaan, terwijl ik denk: dit uurtje slaap pakken we nog even mee.

Nou ja, al met al ben ik beter en goedkoper af als ik handmatig de temperatuur instel.
quote:Kabouter23 schreef op 07 januari 2010 @ 11:39:

Ik woon in een nieuwbouwhuis, maar mijn cv zit ook achter een deur, heel lomp geplaatst dus! En het is ook zo irritant, dat de bank heel erg koud blijft. Dan is je huis lekker warm, plof je op de bank en brr!Fleecedekentje op de bank? Of die deur dichthouden. Ik neem aan dat je bedoelt dat de cv achter een deur zit als je die openzet?
Ja, op een hele gekke plaats, want net bij de hal. En daar is het dan misschien wel 20 graden, maar niet in de woonkamer hoor hahah! Maar ik zet meestal gewoon lekker veel kaarsjes aan, dat maakt de boel ook al een stuk warmer!

In mijn vorige huis had k trouwens niet van CV of thermometer ofzo, alleen een draaiknop aan de kachel, en dat was het wel
Maar waar zit jouw thermostaat dan?

Ik heb hier in mijn woonkamer twee radiatoren. Een onder het raam, en een achterin. Die achterin zit vlakbij de thermostaat. Als ik die radiator aan heb staan, wordt het daar heel snel warm, waardoor de thermostaat afslaat. De rest van de woonkamer is dan nog niet warm. Daarom heb ik die radiator altijd uitstaan.

Nu is mijn hele kamer warm.
Wat raar, een nieuwbouwhuis waarin ze de kachel niet in de woonkamer maar in de gang plaatsen? Daar is echt niet over nagedacht!!

Je houdt dan trouwens wel ruimte in je kamer over om meubels enoz kwijt te kunnen. Dat is dan weer wel handig!
Oh ik dacht dat de cv dat witte kastje aan de muur was hahah!

Maar ik heb enorm veel ramen in mijn huis, en daar komt ook veel kou doorheen, ookal is het dubbelglas! Ik heb een enorme kachel in de woonkamer achterin, en een kleinere vlak bij het witte kastje (wat ik niet meer cv zal noemen haha)
Als je op krik googeld kom je bij de afbeeldingen wel iets heel bijzonders tegen.
Whahah ja er is ook een hele site van.. F-machine's ofzo.. met echt enorm veel variatie
quote:Kabouter23 schreef op 07 januari 2010 @ 11:50:

Oh ik dacht dat de cv dat witte kastje aan de muur was hahah!

Maar ik heb enorm veel ramen in mijn huis, en daar komt ook veel kou doorheen, ookal is het dubbelglas! Ik heb een enorme kachel in de woonkamer achterin, en een kleinere vlak bij het witte kastje (wat ik niet meer cv zal noemen haha)

Ah, dan kan je probleem eenvoudig opgelost worden door de radiator (wat jij kachel noemt) in de buurt van de thermostaat (het witte kastje waar je de temperatuur instelt) helemaal dicht te draaien. Die mag dus niet meer werken. De radiator achterin de woonkamer moet wel gewoon openstaan.

Dan wordt het als het goed is overal lekker warm!
boe
Hee IBI, we zaten hier net in een heus goed gesprek over verwarming. Wil je ons niet zo laten schrikken?
quote:Kabouter23 schreef op 07 januari 2010 @ 11:52:

Whahah ja er is ook een hele site van.. F-machine's ofzo.. met echt enorm veel variatie Maar dan hang je daar dus een beetje in de garaas, onder een wel heel ongezellige plafonniere met uitzicht op je opgeklapte campingtafel. Ik weet het niet hoor..... Dat kan beter.
Hoi
Hee, mede-erelid Leaf!
quote:loomii schreef op 07 januari 2010 @ 11:57:

[...]

Maar dan hang je daar dus een beetje in de garaas, onder een wel heel ongezellige plafonniere met uitzicht op je opgeklapte campingtafel. Ik weet het niet hoor..... Dat kan beter.Waaat?? Ik ga ook zoeken!
Het is bij mij niet de eerste hit, maar ik zag wel wat je bedoelde... Zó wil je toch zeker niet op internet staan!!
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 11:58:

Hee, mede-erelid Leaf!

Delphi

Ik voel toch een band nu we allebei erelid zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven