Kutjepikandijvie

17-11-2008 19:28 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger thuis was fietspomplullekop een favoriet scheldwoord. Later kwam kutjepikandijvie. Als Mr Nilsson mij nijdig wil maken noemt ie mee een trunnik.

Oftwel: rare scheldwoorden. Wat is die van jou?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Jules Deelder over Amsterdam....toen ik die voor het eerst hoorde dacht ik echt dat ik er in bleef.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
wat een heerlijk topic, dit! Zit op mijn werk mijn lachen in te houden, maar zou bijna in schaterlachen uitbarsten.

Mijn vriendin had ook een leuke die ik lang heb onthouden: fietsepompelullebekkie. Vooral voor verbaasde blikken: Ja, daar sta je dan met je fietsepompelullebekkie!

Hier waar ik nu woon is koekert veelgehoord, of sloekie (voor iemand die van lekker eten houdt).

Mijn vriend heeft als stopwoordje 'poppendokter' te pas en te onpas, en Sjaak.

En hij had in Rotterdam geboren kunnen zijn, wat er uitkomt als er iets niet lukt....
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:Annepanne1 schreef op 18 november 2008 @ 20:50:

Voor de rotterdam-liefhebbers :

Jules Deelder over Amsterdamwhahahah echt super, zal m vanavond eens aan mijn man laten horen. denk dat hij in z`n broek zeikt van t lachen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:sprokkelientje schreef op 18 november 2008 @ 20:30:

Ik schrik me eige de pestpokkepleuris.

Vent....tyf in mekaar

Of als iemand in het algemeen zegt: " krijg de tyfus" dan zeg ik weleens terug: " nou...ik begin liever met een koortslip"

Schubbekut, jeneverneus (je weet wel, die oude alcoholisten met die dikke rode neuzen)

vogelebekkie (iemand met een zielig muiltje)

Engsel of nagemaakte (voor een persoon waar je rillingen van krijgt)

En de vrouwelijke directrice van mijn vorige baan: dat was zo'n ijskoud mokkel...als ze ongesteld was dan menstrueerde ze in ijsblokjes.goh sprokkelientje , uit welke regio kom jij zeg.. hahaha t druipt er vanaf!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2008 @ 00:31:

Mager mannelijk ; gratenkadaver , mager vrouwelijk ; gratenkut

Ik heb de leukste van hier al gebruikt vandaag

In dat halfuurtje?

idd.

Ben zelf nogal van het hardcore schelden maar de hele nuffige en beschaafde scheldwoorden die ik hier ook wel las kunnen ook keihard aankomen...ligt een beetje aan hoe je het zegt.

Geloof zelfs dat Nederland het enige land is waar met ziektes wordt gevloekt...raar eigenlijk he??
Ooit van een moeder van een vriendinnetje gehoord vroeger (rotterdamser kon niet, qua uiterlijk en innerlijk) over een lelijk iemand:

Zooo die heb ze moeders kut verziekt.
Straatslet

Sjembek

Godschristuskut

Trekslet
quote:sprokkelientje schreef op 19 november 2008 @ 09:51:

Jules Deelder over Amsterdam....toen ik die voor het eerst hoorde dacht ik echt dat ik er in bleef.

Ik heb echt zitten janken van het lachen. Ook leuk, in het kader van Rotterdam-Amsterdam:

Mijn vader wil niet naar Amsterdam, met de reden:'"ja dan moet ik godverdomme met mijn rug tegen de muren aan lopen"(homostad)

En wij kenden hardcore Feyenoordsupporters die eens in Amsterdam moesten zijn. Op een snikhete dag hebben ze rondgereden met de raampjes dicht en de adem ingehouden, "want lucht uit die godvergeten kankerstad ademen wij niet in"

De ene helft van mijn familie is Tokkiewaardig (daar schaamde ik me altijd zo voor he...), maar de andere helft is nogal sophisticated. Gooi er echter wat drank in, en de godvers, tyfussen, terings en kankers vliegen je om de oren. Hilarisch (vind ik dan).
Niet zelf bedacht, maar met veel genoegen overgenomen: "schele hond"

En elke vrouw is een "doos" zo'n echt uit je tenen komende grom "DOOS!"
quote:Digitalis schreef op 19 november 2008 @ 15:54:

[...]

Ik heb echt zitten janken van het lachen. Ook leuk, in het kader van Rotterdam-Amsterdam:

Mijn vader wil niet naar Amsterdam, met de reden:'"ja dan moet ik godverdomme met mijn rug tegen de muren aan lopen"(homostad)

En wij kenden hardcore Feyenoordsupporters die eens in Amsterdam moesten zijn. Op een snikhete dag hebben ze rondgereden met de raampjes dicht en de adem ingehouden, "want lucht uit die godvergeten kankerstad ademen wij niet in"

De ene helft van mijn familie is Tokkiewaardig (daar schaamde ik me altijd zo voor he...), maar de andere helft is nogal sophisticated. Gooi er echter wat drank in, en de godvers, tyfussen, terings en kankers vliegen je om de oren. Hilarisch (vind ik dan).Kakkerlak
Wat een geinig topic!

Als iemand heel saai is: als die dood is kunnen ze er slaaptabletten van maken

Als je heel kwaad bent op iemand: ik kan hem wel een uur onder zijn ballen stampen/kloten trappen

ik ga nog even verder nadenken, is moeilijk nog wat toe te voegen, er zijn al zoveel leuke voorbij gekomen...
Ik heb trouwens ook wee manieren van fuck zeggen. Als ik ik het heeel erg meen, dan komt het er op zijn Nederlands uit. Met een platte u zeg maar, iets van 'fukfukgodverdommekutzooi'.Of fukferderfukkerdefuk. Als ik er wat langer over te denken heb (en het minder uit de grond van mijn hart komt) zeg ik het meer op de engelse manier, als ik "fak". Of:"Fuck me!". Of:"Jezusfuckingchristalive". of "Fuck you, you fucking fuck!"

Overigens mag ik ook graag heel beschaafd "Holymoly" zeggen. Of: "Crickey!" Of:"Blimey!".
Haha Grappig!

Heb niet het hele topic gelezen..staat deze er al bij..?

Pokkegriepmazelenbof he! (Brigitte Kaandorp)

In het kader van alle ziektes die mensen worden toegewenst..vond ik dit best n beschaafde..
Wat een schitterend topic is dit, ik kom niet meer bij !

Digitalis, Jostibandlid vind ik hilarisch, evenals 'zo die heb z'n moeder's kut verziekt' van Sprokkelientje....Waar haal je het vandaan ?

Bij ons thuis werd er voornamelijk met fijne vleeswaren gegooid, maar dan wel netjes (spreek uit 'natjes'). Iemand met een kuttekop werd dan iemand met een 'vaginaal veurkomen' genoemd. En een oude kledderdel werd dan een 'gepensioneerde prostitué'.

Ik blijf maar bij mijn goeie ouwe klassieker in het Frans : 'tu es mal baisé' ('jij bent slechtgeneukt'). Daarmee zit je altijd

'goed'.
quote:Netje-67 schreef op 19 november 2008 @ 10:32:

fietsepompelullebekkie. Vooral voor verbaasde blikken: Ja, daar sta je dan met je fietsepompelullebekkie!

....Hier heet het " met je peen-en-uien-muil "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Favoriet:

Drollenvanger!

Maar ook kringspiermusketier of anaalridder (voor homo) heb ik weleens gebruikt in de heetst van de stijd
Mens, ik lach me hier tránen.

gluipduiven (riep een collega altijd)

heeft het geheugen van een goudvis, namelijk drie seconden (door een vriendin).

stinkmiegels (buurvrouw)

IQ kleiner dan je schoenmaat (afkomstig van ex)

knurft (van een andere vriendin)
"Ziekenhuis!!"

(afkorting van chaulera-tyfus-tering-lepra-longemphyzeem..)
Over 'netjes'. Vriendin van 'knurft' (zie posting 22.58u) riep eens op haar werk 'kut-met-peren'. Waarop een zeer tuttige, deftig doende collega vroeg of dat niet 'netter' kon. Vriendin, bloedserieus, okee: vaginaal fruit.

Was de kloothommel trouwens al voorbij gevlogen?
ik zeg eigenlijk gewoon altijd ezel!

waarom weet ik ook niet
quote:AriMa schreef op 19 november 2008 @ 22:55:

Maar ook kringspiermusketier of anaalridder (voor homo) heb ik weleens gebruikt in de heetst van de stijd

Of darmtoerist

Knurft, ook een van mijn de favorieten.
quote:Schravelvot schreef op 19 november 2008 @ 23:34:

[...]

Of darmtoerist

Knurft, ook een van mijn de favorieten.Schravelvot Limburgs toevallig?
Smurf dicht!

Lamzak.

Blonde theedoos.

Zakkenwasser.
Schele hond, ja.

Die wordt hier dagelijks gebruikt.

Al dan niet aangevuld met : opzouten met je kippenhok.

Optiefen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven