Ladies Room

10-04-2009 09:01 1866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva forumsters,

Hier een verse nieuwkomer. Ik was op zoek naar een plekje huize Viva. Ik zal hier dus eerst maar eens even in het kleinste vertrekje, de Ladies Room, gaan zitten. Hopelijk zal het hier gezellig druk worden. Als ik dan merk dat we te klein behuisd raken kan ik misschien verhuizen naar de Dressing Room en wie weet, als het echt storm begint te lopen kan ik misschien door naar de Living Room ? Kom hier gezellig kletsen, je kunt ook leuke plaatjes plakken. Doe je verhaal, behoefte om even je hart te luchten, doen ! Wel even door trekken !

En dit is de officiële Ladies Room Topic Song :

Klik even op deze link :

http://www.youtube.com/watch?v=HRGdd4zH ... re=related

Goedemorgen. Hier ook veel blauw in de lucht. Vanochtend is het vrij rustig maar vanmiddag heb ik het volgepland (gelukkig). Werkze.
Snjókorn falla, á allt og alla
Dat is een snelle reactie Gezellig hoor. Kopje thee?

Fijn, dat je zo lekker relaxt kunt opstarten.
Ja lekker. Zal ik even inschenken?

Oeh, wat een kitsch foto

Ik ben aan de munt thee... Errug lekker!

Wat drink jij?

Ik moet nog water opzetten maar het wordt earl grey. Lekker.
Ik ben al hardstikke druk geweest, heb een rolstoel inelkaar gezet. . .
Oeh, dat lijkt me een best ingewikkelde klus.

Hier is het telefonisch wel druk, beetje irritant, want steeds -tussen de telefoontjes door- begin je ergens aan, maar word je steeds afgeleid.
Nee joh, klinkt erger dan het is. Ik hoefde alleen de voetensteunen te bevestigen, de zitting er goed in te leggen en als de patient er zometeen in zit kan ik het ruggedeelte goed voor 'm instellen.

Irritant is dat; van die telefoontjes. En als je dan weer in je routine zit, wordt er wéér gebeld.
Oh ik denk al: best technisch nog als je de stoel echt helemaal zelf in elkaar moet zetten. Neem aan dat dat geen IKEA-bouwpakket is (refererend naar de moeilijkheidsgraad).

Maandag staan U2 in de ArenA... Ik wil er zo graag heen! Maandag kun je ook kaartjes winnen op de radio, maar ja, zal wel weinig kans zijn...
Dat is me gelukkig slechts 1 x gebeurd. Had ik een stoel besteld met speciaal zitsysteem, kreeg ik het inderdaad als bouwpakket (later nog wel de excuses gekregen dat dat niet de bedoeling was geweest). De ergotherapeut en ik hebben er een leuke ochtend van gemaakt. Zij las de handleiding op z'n schandinavisch (zweeds, noors, deens) terwijl in de nederlandse, duitse en engelse versie las. Het is goed gekomen maar we hebben er wel 3 uur over gedaan.

Niet geschoten is altijd mis he. Proberen (nee heb je, ja kan je krijgen).
Tsja, schieten kost in dit geval wel veel geld Maar ik denk dat ik het wel ga proberen hoor...
Zo, vanmiddag was het wel lekker druk zeg. Wel gelachen met mijn hartpatienten; de regering zou vandaag stemmen over 2 belangrijke zaken die nu lopen (Icesave en aanmelden bij de EU)... had ik patient 1 op de loopband staan en neem z'n bloeddruk op... aan de hoge kant dus zeg ik daar iets van (in de trand van; maak je je ergens druk over). Toen begon hij over die klote Britten en Nederlanders bladiebladiebla, oooh zeg 'ie vervolgens, is niet netjes om dat tegen jou te zeggen. Ik kon (en kan) er wel om lachen hoor, ben het helemaal met hem eens.

Die drie heren samen is gewoon heel gezellig (en dat is niet in het minst belangrijk tijdens hun revalidatie).
Jullie horen natuurlijk de andere kant van het verhaal Hier in het nieuws zijn de IJslanders vaker the bad guys in dat verhaal. Zelf heb ik er niet heel veel van mee gekregen, behalve dat het een groot drama is.

Als het gaat om je eigen spaarcentjes kan ik me wel voorstellen dat je je druk maakt. Had de man wat te verliezen dan?

Wij hebben per vandaag een nieuwe toiletpot. De oude zat verstopt dus we lieten iemand daar voor komen. Toen zei die persoon dat het hopeloos was en dat we beter een nieuwe WC konden kopen... Duur geintje! Hij zei trouwens dat die ook maar ¤40 kosten, maar alles bij elkaar (juiste maten) waren we bijne ¤200 kwijt... Pff... Tegenvaller!
Jeetje, dat valt tegen. Maar ja, geen toilet is ook zo wat.

Nee, het gaat er hier om dat de ijslandse belastingbetaler uiteindelijk de schuld van de bank moet gaan betalen. Icesafe was een bank die hoge rente gaf maar het spaargeld was niet gegarandeerd (de nederlandse bank gaf garantie tot een x bedrag) bij een failliet (nooit verwacht dat dat failliet zou komen).

Ik word een beetje gallisch van al het nieuws. Er gebeurt niet veel en íedere dag staat het wel in de krant of is het op het nieuws. Ben er ongeveer immuun voor geworden hoor, gaat het ene oor in en het andere uit.

Mij word wel gevraagd waarom ik (nog) hier zit; het huidige antwoord is dat ik vanwege de crisis geen geld heb om naar huis te gaan, I'm stuck on this bloody island. . .
Zou je weg willen dan? Jouw houding lijkt me eigenlijk ook wel de beste; je hebt weinig tot geen invloed op de situatie zoals die is, dus piekeren heeft geen zin.

Zijn er nu dan veel mensen die uit IJsland weg willen om deze reden? Dat ze dadelijk misschien wel meer belasting moeten gaan betalen...

Heb vannacht echt slecht geslapen door dat stomme toilet. Steeds als ik zo ging soezen, net niet slapen, 'droomde' ik dat de badkamer blank stond of de oude wc pot (die we al buiten hadden gelegd) helemaal vernield op straat lag. En dan schrok ik dus weer wakker. Ging zo door tot 3 uur... Dus heb maar een uurtje of 3 geslapen vannacht.

Niet heel handig, want vanavond heb ik een feestje waar ik juist al lang naar uit kijk. Ik zou daarvoor eigenlijk nog gaan sporten, maar dat lijkt me nu geen goed idee. Zie sowieso vanmiddag wel hoe ik me voel.
Er zijn al een heleboel "buitenlanders" terug gegaan naar eigen land maar dat is meer vanwege werkloosheid dan wat anders hoor. Ook zijn er IJslanders oa naar Noorwegen en Canada gegaan om daar te gaan werken. Een boel studenten (die in IJslanders die inDenemarken studeren ) komen deze zomer niet naar IS omdat het gewoon te duur geworden is.

Ik hoef niet naar NL hoor. Moet ik huisvesting zoeken, een baan zoeken (is ook bij jullie niet makkelijk), nee, laat maar. Ik wacht het allemaal wel af en pas wel op niet te veel geld uit te geven.

He jakkes, slecht slapen vanwege dat toilet. Vanmiddag even een beautyslaapje en dan vanavond;PARTY.
Ik dacht dat de werkeloosheid nu overal wel hoog was. In NL in ieder geval ook.

Vind het altijd wel knap dat mensen bereid zijn zo ver te verhuizen voor hun werk. Ikzelf zou dat nooit doen; kan niet zonder mijn familie en vrienden. Zeker niet voor onbepaalde tijd. Heb wel al 2x langere tijd in de VS gezeten, voor studie, maar dat was altijd voor bepaalde tijd, zodat ik wist dat ik terug zou gaan.

Haha ik heb gewoon om half 10 's ochtends al een snickers op! Suiker geeft energie he Onvoorstelbaar... Lijk wel een student!
Precies, dus het heeft gewoon geen enkele zin om nu terug te gaan, mocht ik dat willen.

Lekker toch die snicker, het is vrijdag hoor. Ik had hier een zak drop liggen maar die is, na 2 dagen, toch écht leeg nu.
Ach ja, daar zijn we vrouwen voor, hè!

Jeetje, het is echt druk hier! De telefonen staan allemaal roodgloeiend! Komt omdat het zo benauwd is: mensen gaan nu ineens klagen dat de airco het nog beter moet doen. Als het iets minder warm is stellen veel mensen dat uit.. Niet slim, want nu is de wachttijd logischerwijs langer

Bijna weekend! Ga je nog wat leuks doen?
Nog geen echte plannen. Het huishouden, de was draaien. Eens verzinnen wat voor kleding ik in m'n rugzak moet proppen. En als ik echt in een goede bui ben, ga ik misschien m'n stagiaire zondagavond/nacht wel van het vliegveld halen.

Uiteraard de koelkast leeg eten (ga 10 dagen weg).
Ga je maandag? Zal wel errug stil worden hier dan
Nee, woensdag pas. Ik zit er over te denken om m'n computer mee te nemen hoor, vrees niet, volgens mij ben ik veel te verslaafd aan deze site. Heb wel al m'n postcrossing account tijdelijk op inactive gezet (Ik heb nu 6 kaartjes onderweg waarvan 1 naar Europa (gisteren gestuurd)).
Slim zou er zelf denk ik ook niet aan denken, zoals steph laatst mee maakte met iemand anders.
Weet je, je zit zelf ook op kaartjes te wachten dus is het lullig dat je ruim een week weg gaat en dus niets zou kunnen registreren. Moet alleen niet vergeten m'n account weer te activeren.
Ik zal proberen je te helpen onthouden. (Nou ben ik ook geen held daarin.)

Agendapuntje maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven