Ladies Room

10-04-2009 09:01 1866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva forumsters,

Hier een verse nieuwkomer. Ik was op zoek naar een plekje huize Viva. Ik zal hier dus eerst maar eens even in het kleinste vertrekje, de Ladies Room, gaan zitten. Hopelijk zal het hier gezellig druk worden. Als ik dan merk dat we te klein behuisd raken kan ik misschien verhuizen naar de Dressing Room en wie weet, als het echt storm begint te lopen kan ik misschien door naar de Living Room ? Kom hier gezellig kletsen, je kunt ook leuke plaatjes plakken. Doe je verhaal, behoefte om even je hart te luchten, doen ! Wel even door trekken !

En dit is de officiële Ladies Room Topic Song :

Klik even op deze link :

http://www.youtube.com/watch?v=HRGdd4zH ... re=related

Vandaag begint mijn stagiaire. Dat betekent de hele ochtend lekker rustig alles uitleggen en eens gaan verzinnen welke patienten we willen hebben... (heb er zowiezo 3 van mezelf, daar ben ik mee begonnen en daar ben ik dan ook verantwoordelijk voor). Zaterdag werd ik gebeld met een vraag over een patient met een nieuwe heup ('k wist niet eens dat hij zou komen, is wel leuk om mee te beginnen).

Werkze vandaag.
Snjókorn falla, á allt og alla
Heyhey! Goede morgen

Succes en veel plezier vandaag met de stagiaire! Ik hoop dat het klikt en ze/hij goed werkt

Leuk om een patiënt gelijkertijd te laten beginnen met een stagiaire: de stagiaire krijgt dan meteen het hele verhaal van begin af aan mee. Lijkt me heel leerzaam.

Hier zijn de bazen weer terug van vakantie, wat betekent dat er weer wat meer werk door kan stromen naar mij. Heb ik weer IETS te doen.
Het ging erg goed vandaag. Is natuurlijk heel lastig voor haar vanwege het taalprobleem maar ze vond de eerste dag leuk dus dat is mooi (en ik heb nog niet eens de helft van de werkjes die ik nog moest doen gedaan....).

Ik wist wel dat ik geen tijd meer zou hebben om onder werktijd te forummen.
Taalprobleem? Spreek je zelf geen IJslands of spreekt zij dat niet?

Zijn de scholen / opleidingsinstituten in IJsland eigenlijk divers? Kan me voorstellen dat met zo'n klein inwonersaantal en zo lage bevolkingsdichtheid, veel kleine studies niet zouden overleven.
Zij spreekt geen ijslands (komt uit NL) dus moet ik patienten uitzoeken die engels spreken.

Er zijn hier een aantal universiteiten en volgens mij is het studie aanbod inderdaad minder dan in NL. Er zijn ook genoeg studenten die naar bv. Kopenhagen gaan om te studeren en ook het conservatorium in Amsterdam heb ik al een aantal keren gehoord.
Dan is het toch een redelijk internationaal georiënteerd land dus... Dat vind ik persoonlijk altijd wel leuk aan een land.

Is het toeval dat de Nederlandse studente jouw stagiaire is geworden of heeft ze jullie bedrijf daar op uitgezocht? En mogen jullie onderling nou wel Nederlands communiceren?
O ja, ze zijn hier behoorlijk internationaal georienteerd (zit ook precies tussen amerika en europa dus invloeden van beide kanten).

Ik kreeg haar mailadres van een andere NLse fysio hier en heb contact met haar opgenomen. Het leek haar leuk/interessant/spannend en ik vind het leuk en ook een van de coordinatoren op haar school heeft hier toestemming voor gegeven.

Als mijn collega's erbij zitten spreken we engels (uit beleefdheid) maar als we met z'n tweetjes zijn spreken we nederlands hoor. Veel handiger. Ze mag alleen niet in het nederlands rapporteren (patienten hebben recht op inzage van hun dossier en NL is dan geen internationale taal, dus engels of ijslands).
Dat is wel heel erg leuk. Ook voor je stagiaire! Zo zie je maar weer- het is altijd goed om een netwerk te hebben

Vandaag ben ik lekker vrij, dus kan ik eindelijk weer een keer sporten. Nu in de vakantie is de sportschool 3 weken alleen op heel ongemakkelijke tijden open, waardoor ik bijna niet sport. Vandaag ga ik er lekker de tijd voor nemen Heb helemaal niets anders wat ik moet doen, dus kan zo lang ik wil blijven.
Lekker, zo'n vrije dag tussendoor. Veel plezier. Ben vanavond weer online (en heb ik ook meer tijd).
Hey!

Was idd lekker, zo'n vrije dag. Kwam ook op een goed moment want op het werk was het even helemaal niet leuk, dinsdag. Gelukkig is nu alles weer prima.

Jee, ik ben wel moe zeg. Ben vannacht om 1 uur op muggenjacht gegaan... Pfff... Heb denk ik tot 2 wakker gelegen omdat ik te alert was op gezoem. Had hem wel te pakken gekregen, maar op de een of andere manier bleef die alertheid.

Hoe gaat het op het werk nu? Kun je leuk met je stagiaire overweg? Is er een klik?

Oh, ik heb gisteren zo veel leuke PC kaarten gekocht! Ben er helemaal heppie mee
Gatver, vervelende muggen. Je kan proberen om wierook te branden, schijnen ze niet lekker te vinden.

Stagiaire is heel gezellige meid. De eerste paar dagen moet je veel begeleiding geven, niet alleen omdat ze aan het leren is, ook natuurlijk om de gang van zaken in het ziekenhuis uit te leggen, de "gewone" administratie bijvoorbeeld. Ze heeft al 1 patient voor zichzelf (spreekt engels maar als ik in de buurt ben gaat ie met mij praten dus blijf ik wel in de buurt maar niet echt in zicht). Doet ze netjes (met een paar schoonheidsfoutjes maar daarom ben je aan het leren). Ik ben heel tevreden.

Leuk dat je kaarten hebt gekocht. Had gisteren nog even het PC topic geopend en begrepen dat het regende bij jou . Hier is het vanochtend maar grauw en grijs en het regent.
Ja mijn schoenen hielden het niet meer toen ik gisteren de stad in ging... Dus kwam met natte sokken terug. Ook niet het ergste Had gelukkig een paraplu bij me, dus was niet helemaal doorweekt (dat scheelt toch wat kou).

Ik wist helemaal niet dat je bij de fysio in een ziekenhuis werkte. Ik ging er altijd van uit dat je "gewoon" in een praktijk werkte. Grappig, zo vorm je zelf een beeld dat in werkelijkheid heel anders kan zijn, hè.

Hoe oud / jong is je stagiaire eigenlijk? Fijn dat het zo klikt hoor! Kan heel vanzelfsprekend lijken, maar dat is het lang niet altijd.
Inderdaad grappig ja, komt misschien wel doordat de fysio's in "gewone" praktijken steeds vaker fysiofitness geven en dus meer bekendheid krijgen terwijl de andere fysio's gewoon doorgaan met wat ze altijd al gedaan hebben.

Ik vind werken in een ziekenhuis veel leuker dan in een praktijk, patienten die ook écht beter willen worden en ook veel enthousiaster zijn als er vooruitgang geboekt wordt.

Mijn stagiaire is 23 jaar.
Vriendinnetje van mij is dus ook fysiotherapeute, maar zij beoefent haar vak in een praktijk. Weet dat ze wel veel patiënten heeft die daar op doorverwijzen van de dokter zijn. Ze heeft een fitkids groep en een groep revaliderende mensen. Maar er zullen vast ook mensen op eigen initiatief daar komen.

Ik persoonlijk zou denk ik liever in een praktijk werken, maar dat is meer omdat ik niet graag in ziekenhuizen ben. Zoveel leed om je heen. Ok, leed klinkt misschien wat overdreven, maar toch.

Eind september moet ik weer naar het ziekenhuis voor mijn kaak. Gaan ze kijken of deze genoeg genezen is om mijn 2e operatie te kunnen plannen... De eerste keer was ik 0 zenuwachtig, maar ik denk dat ik nu heel erg zenuwachtig ga worden.
Jakkes, naar de kaakchirurg. Wat moet er gebeuren?? Je had je kaak gebroken toch (als ik dat nog goed weet uit dit of een ander topic)?

Werken in het ziekenhuis went hoor. Je ziet natuurlijk ook een heleboel leuke/mooie dingen en niet alleen leed. Je groeit er ook in hoor.

Maar genoeg over m'n werk, het is nu weer weekend. Heb nog geen plannen gemaakt. Het is nu mooi weer, 16°. Lekker om op het balkon te liggen.
Ja, ik heb in maart mijn kaak gebroken. Ben toen geopereerd waarbij er 2 metalen plaatjes op mijn kaak zijn bevestigd, om de botten bij elkaar te houden, zodat ze weer goed vast kunnen groeien. Die metalen plaatjes zouden na ongeveer een jaar verwijderd moeten worden. Controle is dus of ik ver genoeg ben om die laatste operatie in te kunnen plannen.

Ik geloof ook wel dat je op jouw afdeling juist weinig directe trauma ziet, maar meer mensen die beter gaan worden en wellicht al in dat traject zitten. Dat is zeker mooi. Maar het feit is dat ik het gewoon nooit zo op ziekenhuizen heb gehad Nu met mijn kaak was ook de eerste keer dat ik er was voor mezelf (na geboorte dan).

Haha 16 graden klinkt mij juist in de oren als koud! Of ja, fris in ieder geval. Maar ik denk dat de gemiddelde temperaturen in IJsland gewoon lager liggen dan die in NL, niet dan?

Hier wordt het vandaag 28 graden in Eindhoven, maar ik ga naar het noorden, daar naar de sauna, waar het 26 graden zou worden. Nog steeds prima te doen, lijkt me.
16 graden hier is als zo'n 20-22 graden in NL. Gewoon lekker dus, en je kan nog gewoon dingen blijven doen zonder bevangen te worden door de hitte.

Voor mezelf kom ik ook niet graag (en gelukkig ook niet vaak) in het ziekenhuis. Ik zeg altijd dat ik aan de goede kant van het bed sta ;o).

Veel plezier daar in het noorden.

Ik ga zometeen boodschappen doen (heb de vriezer vanochtend al geinventariseerd) en er is uitverkoop in een aantal winkels met huishoudelijke artikelen. Altijd leuk om daar even rond te kijken.
Sorry, dat jullie alleen zaten te kletsen, maar ik had geen tijd om langs te komen. Zal na de vakantie weer proberen dagelijks hier te posten.

Tot over 3 weken.
Sta je dan veel voor je werk aan bedden, Snjo? Ik beeldde me een soort oefenruimte in het ziekenhuis in Met een aantal apparaten om specifieke oefeningen te doen, zoals een loopbrug enzo.

En heb je nog veel gekocht? Huishoudelijke artikelen vind ik altijd leuk om in te neuzen, met name de dingetjes voor in de keuken.

Haha, apple! Is echt niet erg hoor We zien je hier graag, maar je bent ons zeker geen sorry verplicht!
Hi Apple, klaar met schilderen? Geniet van de vakantie (ik neem aan dat we wel te horen krijgen waar jullie naartoe zijn gegaan en hoe het geweest is).

Linn; als je net een nieuwe heup of knie hebt gekregen kom je de eerste dag niet veel verder dan je kamer. Mensen die (tijdelijk) bedlegerig zijn maar toch therapie moeten krijgen zodat ze niet al te stram en stijf worden komen ook niet naar de oefenzaal maar voor de rest heb je wel gelijk hoor. Zodra het kan behandel ik m'n patienten in de oefenzaal.

Ik heb geen huishoudelijke dingen gekocht maar wel 3 planten voor op het balkon en dus ook plantenbakken (diep, zodat ik ze volgend voorjaar niet direct hoef te verpotten) en potgrond. M'n balkonnetje ziet er nu echt gezellig uit.

Heb jij nog wat leuks gedaan verder?? Ik ben eindelijk in een boek begonnen wat ik al een maand geleden gekocht had. Ben inmiddels al halverwege (is een detective, speelt zich af in Edinburgh waar ik van de winter geweest ben).
Ik heb nog nooit een heup of knie vervangen gehad, dus ik weet (wist) niet hoe snel therapie dan al begint. Verbaas me er positief over dat dat al zo snel is.

Even een andijvie-vraag: moet je iedere plant eigenlijk ieder jaar verpotten? Ik vind tuinieren (ook op mijn balkon) geweldig, maar ik heb er eigenlijk zo weinig verstand van. Misschien eens een boek over lezen (ojee, mijn to-do-lijst qua boeken wordt lang).

Kind van de bovenburen is weer lekker bezig. Rennen, gillen, roepen, pfff... Da's het nadeel van een flat / appartementencomplex hè Volgens mij zijn zijn (stief)ouders met hem aan het spelen, want af en toe hoor ik hen ook gillen.

Ach, zo lang ze het niet te laat en niet dagelijks doen moet dat ook kunnen.

Ik ben gisteren en vandaag naar de Zwaluwhoeve geweest, waar ik echt heel erg van genoten heb. Was met mijn "schoonzusje" (vriendin van mijn broertje, maar ze trouwen voorlopig nog niet hoor ) en we hebben echt gezellig gekletst. Ze is pas 20 maar het klikt gelukkig toch goed.

Welke detective ben je aan het lezen? Ik ben bijna klaar met Het Venetiaanse Huis, een roman. Mooi boek, maar het duurt wel even voordat je er echt in zit. Daarna wordt het heeeeel mooi
Ligt een beetje aan de orthopedisch chirurg wanneer je uit bed moet!! Ik heb er met eentje gewerkt die wilde dat z'n heuppatienten die om 8 uur op de operatietafel lagen er om 15.00 uur dezelfde dag uitgehaald werden. En dat ging eigenlijk altijd goed (niet overdreven misselijk of duizelig ofzo). Het is voor alle patienten belangrijk om niet te lang stil te liggen, heeft een negatief effect op alle "systemen" (hart-longen, spieren/banden/gewrichten, botten enzo) van het lichaam.

Zelfs op de intensive care wordt er therapie gegeven.

Ik heb absoluut geen groene vingers (meestal gaan mijn planten dood, behalve als ik ze verwaarloos) maar omdat ik ze toch in een pot moest zetten, heb ik maar gelijk grote potten gekocht.

Het boek waar ik in bezig ben heet Mortal causes en is van Ian Rankin (gewoon, lekker spannend).
Wel heel leuk natuurlijk als je iemand lang mag begeleiden en die vanaf een zeer zwak punt ook helemaal beter ziet worden. Je ziet dan letterlijk de vooruitgang en het resultaat.

Ik heb gisteren nog even gezocht naar het boek Tuinieren voor Dummies Maar zelfs tweedehands is dat nog wel prijzig! Toch op marktplaats geboden, al denk ik niet dat diegene voor 5 eurie zijn boek kwijt wil
Leuk kado voor sinterklaas/kerst??

Ik zie wel of mijn planten de winter overleven en anders koop ik volgend jaar wel weer nieuwe. Ik heb m'n best in ieder geval gedaan.
Ha, ja dat is wel waar Maar in de winter denk je daar niet aan omdat je niet gaat tuinieren dan... Maar wie weet!

Vriendje was gisteren mij aan het uithoren over CDs die ik mooi vond en nog wilde kopen en of ik die nog niet heel binnenkort ging kopen... Haha... Doorzichtig? Wel heel lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven