Lees jij de Viva?

05-11-2009 22:26 78 berichten
Naar aanleiding van de meeting van afgelopen zaterdag.

Leest iedereen hier ook de Viva??

Op de meeting dachten we namelijk dat lang niet alle forummers het blad (op regelmatige basis) lezen, maar voornamelijk forumde

Ikzelf verslond al zodra ik kon lezen tijdschriften bij de vleet. Begon met de Tina, later met een abonnement op de Fancy en rond mijn 18e begon ik met het lezen van de Viva (ik weet het, erg jong, maar het blad paste goed bij mij).

Ik heb eigenlijk vanaf toen, met pauzes van een paar maanden, altijd een abonnement op de Viva gehad.

Tegenwoordig heb ik een abonnement op de Flair en de Psychologie magazine. Heb ondertussen mijn abonnement een jaar verlengd bij de Flair en een jaarabonnement op de Viva genomen

Lees jij de Viva?

Totaal aantal stemmen: 99

Bestaat er een blad van de Viva??! (9%)
Ja, heb een levenslange abonnement (11%)
Ja, koop het als het me uitkomt (30%)
Nee, las het wel maar nu niet meer (25%)
Nee, het forum is mijn 'blad' geworden (24%)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop standaard op vrijdag het pakket met de viva en flair. Omgerekend vaak het goedkoopst (zit soms nog 3e blad bij) Begin van mijn weekend.... Maar komt vaak voor dat ik ze pas een week later lees. Drukdrukdruk....
Alleen als ie voor 1 euro in de winkel ligt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nee, niets aan.
Peas on earth!
Nee, ben de doelgroep niet meer en er dus uitgegroeid. Forum is nog wel leuk.

Lees hem alleen als ik hem gratis krijg.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Viva groeit niet mee met de doelgroep.

Het forum -met véle groepjes- wel.
Nee, ik vind de papieren viva helemaal niet leuk. Die is in al die jaren helemaal niets veranderd. Ja, qua lay-out ofzo maar verder komen er steeds weer dezelfde onderwerpen voorbij. Tamelijk saai dus.

Verder lees ik alles wat in de leesmap zit

Ik las vroeger een meisjesblad, een soort voorloper van de Yes. Weet alleen niet meer hoe het heette.
Hey Lovestar,

Ik had zaterdag alleen de Viva gekocht om mee te zwaaien en om dan te kijken of er herkening zou zijn op het station.

Fussie, hoe oud ben je? Kan het de Club zijn?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:27
Reden: privacy
% gewijzigd
Jaaa, C_estelle, het was de Club! Ik was er eigenlijk te jong voor, had een aantal exemplaren op een rommelmarkt gekocht

Thanx

ps, kom je naar de volgende meeting?
NEE!

Wat een but blad
quote:fussie schreef op 05 november 2009 @ 22:50:

Jaaa, C_estelle, het was de Club! Ik was er eigenlijk te jong voor, had een aantal exemplaren op een rommelmarkt gekocht

Thanx

ps, kom je naar de volgende meeting? Yep, jij ook hé? Had ik al gezien op de Hyves!
quote:jessy schreef op 05 november 2009 @ 22:51:

NEE! Wat een but blad.. *gaat een stapje terugstaan en wacht op de bliksemschicht*..
Nope, lees ook geen viva.

Heb wel zo'n donkerbruin vermoeden dat de viva jubileum-uitgave, die waar een gedeelte over het forum in stond, weer wel veel gelezen is door de forummers.

Nee,vind het blad echt niets aan....
Ik las hem vroeger bij mijn oudere zus en vond dat super spannend:)

Nu koop ik'm nog af en toe, maar niet als'ie heel gemeen samen met de flair samen in plastic voor een aktieprijs te koop is. Dan word ik dus anti. Want ik wil geen Flair, alleen een Viva!

En ik las vroeger ook de Tina, toen het echt nog een strip-weekblad was en later de Club, geweldig vond ik die laatste.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
O, ik vind de Viva nog steeds prima, hoor.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Zo nu en dan koop ik er wel eens een. Maar lees hem niet op regelmatige basis nee. Toevallig de versie van deze week dan wel weer thuis liggen.
hallo vivalezeressen..

De viva is leuk, er staat VANALLES in, af en toe denk ik: alli Sieg lekker lezen, kopen die hap! Maar ik ga me nu even toeleggen op het forum.. benieuwd wat er zoal geschreven wordt, en dromen dat mijn Suzuki een goed thuis krijgt. Heb net een nieuwe auto, moet nog even wennen aan het idee..

Welterusten!
Soms.

Áls ik een blad koop, is het wel vaak Viva of Flair. Maar dan ook gewoon om wat luchtige dingen te lezen.

Ik heb een tijd gehad dat ik wekelijks Viva las (toen reisde ik veel met de trein... vervolgens een tijd waarin ik depressief was en tijdschriften verslond )

Ik heb het idee dat de Viva een paar jaar geleden leuker was dan nu. Heb m zo snel uit iedere keer. En dan lees ik dus ook niet alles, omdat sommige dingen me echt niet boeien.

Filemon enzo... dat lees ik echt alleen als ik helemaal niks anders te doen heb.

Als ik m een paar weken niet koop / lees, vind ik het alleen jammer dat ik Emmy mis, voor de rest interesseert het me niet. (Oh... nu weet ik niet eens of ze er nog is... )
quote:moppetoet schreef op 05 november 2009 @ 22:36:

Viva groeit niet mee met de doelgroep.

Het forum -met véle groepjes- wel.

Wat is de doelgroep dan?

Ze doen alsof ze 20 - 40 willen aanspreken, maar de kopers zijn volgens mij veel jonger.

Ik was op mijn 18e te oud voor de Yes vond ik, en kocht sindsdien Viva.

(Laatst had ik weer een Yes in handen en eigenlijk staan er best wat dingen in waar ik na mijn 18e nog volop mee bezig was. Ik zou er wat aan gehad kunnen hebben... maargoed... too late)
Nee.
quote:c_estelle schreef op 05 november 2009 @ 22:43:

Fussie, hoe oud ben je? Kan het de Club zijn?Jaaaa, de Club, die verslond ik! Maar die werd opgeheven toen ik een jaar of vijftien was. Heel jammer, want toen was er alleen nog maar de Yes. En die vond ik zo tuttig, alles was "trendy" en de rubriek "mijn eerste keer" eindigde altijd hetzelfde: "Ik gaf me helemaal aan hem." Blegh!
Soms zomers voor op het strand of in de wachtkamer ofzo.

Ik koop niet vaak tijdschriften, vindt het zo duur! voor meestal relatief nutteloze informatie.
Vroegâh las ik 'm wel, heel veel zelfs, tegenswoordigs niet meer.

Maar vroeger was de Viva niet mijn enige blad, ik las de Marie-Claire, Elle, Cosmopolitan, de Engelse & Amerikaanse varianten daarvan, de Avantgarde & de Amerikaanse variant daarvan met af-en-toe 'n flair & 'n viva baby's.. Weird huh..

Waarom ik gestopt ben met lezen? Zag na 2 jaar 'n herhalend patroon in topics opduiken..

@Moonlight: zelfde reden gehad om (vrouwen) tijdschriften te verslinden..

Was de column van Floor Faber niet in de Viva? (begin deze eeuw)

Wel toevallig dat ze laatst samen met Georgina verbaan bij P&W zat.. (voor mij althans, ik begon me vaag weer wat te herineren.)
anoniem_35363 wijzigde dit bericht op 06-11-2009 02:50
Reden: smiley aangepast..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven