leuke ideeen voor bruiloft!!!

04-06-2007 14:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wie kan mij helpen..? Mijn beste vriendin gaat in september trouwen en nu ben ik ceremoniemeester. Dit is de eerste keer dat ik dit ga doen dus ben echt nog een leek op dit gebied! Mijn vraag is dan ook of jullie nog leuke tips hebben voor grappige stukjes of sqetches of misschien hebben jullie nog leuke originele ideeen voor mij! Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het moet natuurlijk een onvergetelijke dag worden!!!

Alvast bedankt:)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één tip voor je;



GEEN sketchjes of toneelstukjes/liedjes.



Tenenkrommend slecht en vaak te genant voor woorden.



Vraag aan je vriendin wat ze absoluut niet wil op haar bruiloft en respecteer deze wensen van haar.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Snow, ik weet niet of je dat al gedaan hebt maar de GROOTSTE taak van de ceremoniemeester is er voor zorgen dat de bruiloft zo gaat als dat het bruidspaar wil. Heb je al overleg gehad over hun wensen?

Als zij wel stukjes willen heb ik misschien nog een leuk idee. Ik ben eens op een bruilof geweest waar de ceremoniemeester bij de trouwkaart een kaartje had gedaan met de vraag of iedereen op een A4 een persoonlijk receptje wilde schrijven. Daar werd dan een groot receptenboek van gemaakt in een map. Daarnaast moest iedereen 1 langer houdbaar product uit dat recept meenemen. Een winkelkar vol met deze boodschappen en het receptenboek werd "weggegeven" bij een heel lullig "belspelletje". Werd leuk nagespeeld. En het woord werd geraden. De prijs was de boodschappen en het boek. Het geheime getal werd niet geraden dus de geheel verzogde huwlijksreis ging aan hun neus voorbij ;). Ik vond het leuk en ook het receptenboek is erg leuk. Bruid moest volgende dag telkens huilen bij het "geheime" soep recept van oma en dat soort dingen.



Mocht het paar nou geen stukjes willen dan is het ook helemaal niet raar om daar een briefje over bij de trouwkaart in te doen. Had mijn nichtje ook en ik vond het hartstikke slim. Er stond gewoon op dat het bruidspaar geen prijs zou stellen op stukjes en dat daar ook GEEN gelegenheid voor zou zijn. Stond ook nog op dat ze liever geen bloemen wilden ontvangen omdat ze de volgende dag op huwelijksreis zouden gaan. Ook erg slim vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Die van het receptenboek vind ik erg leuk! Waar ik een keer aan meegedaan heb is van hetzelfde soort idee.



Een uitstapjes/vakantieboek.

Er zijn nog vele lukken plekken op de wereld te ontdekken, zowel dichtbij als ver weg. Alle gasten vragen om hun leukste tip voor een dag, weekend, week of maand weg te verwoorden op een A4-vel. Uiteraard mag de tekst vergezeld gaan van plaatjes, foto's, tekeningen e.d. Opsturen naar de ceremoniemeester en die biedt het dan aan op de trouwdag. Mijn vriendin leest het nog regelmatig, ook al is het "al" 1,5 jaar geleden dat ze 't kreeg.



Mijn tip aan ceremoniemeester sluit aan bij vorige reacties. Wij wilden ook geen stukjes hebben dit ook gevraagd aan ceremoniemeester. We kregen alleen een liedje bij binnenkomst overdag. We hebben ook gezegd dat er geen tijd voor vrij werd gemaakt.



Maar nog belangrijker, zorg ervoor dat alles verloopt zoals je wil. Wij wilden graag foto's van alle gasten. We hadden een lijst en we wilden dat alle gasten op de foto zouden gaan kijkend door de lijst, maar dat is dus niet gebeurd, vergeten. Jammer!! Tevens zijn alle bedankjes vergeten uit te delen. Ook erg jammer natuurlijk. Als ik het over mocht doen nam ik dus een andere ceremoniemeester. Ik ben er niet boos over of zo, maar vind het vooral erg jammer.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n receptenboek hebben wij ook gehad! Was superleuk en heel persoonlijk. wat ook vaak voorkomt is een boek waarvoor alle gasten een A4-tje in moeten leveren met allerlei leuke, gekke en ontroerende dingen. Beetje het idee van het receptenboek. Ik vind dat erg leuk. Stukjes e.d. wilden wij absoluut niet en dat was ook duidelijk aangegeven bij de ceremoniemeester. Er was alleen een grappig liedje bij binnenkomst. Je moet inderdaad aan het bruidspaar vragen wat zij willen en met die wensen aan de slag gaan. Vinden zij stukjes leuk? dan moet je proberen wat mensen zo gek te krijgen. Vinden ze het helemaal niks? Dan moet je er alles aan doen om te voorkomen dat gasten het toch gaan doen. Het bruidspaar is de baas over de dag, en jij moet als ceremoniemeester alleen maar zorgen dat alles in goede banen wordt geleid. Het is best moeilijk hoor en een zware taak. Jij bent er toch mede verantwoordelijk voor dat die dag onvergetelijk wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven