Leukste momenten op bruiloften

12-06-2016 19:47 56 berichten
Hoi iedereen!

Over een tijdje gaan mijn vriend en ik trouwen. Ik was benieuwd naar mooie herinneringen die jullie hebben aan bruiloften. Misschien aan je eigen bruiloft of als gast bij iemand anders. Wat is blijven hangen?

Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Het moment dat de bruid binnenkomt , dat vind ik altijd mooi zeker als de bruidegom emotioneel word.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Het eten. Dat moet goed zijn. En het is altijd een moment om lekker rustig met mensen te kletsen. Zo'n druk feest waar je elkaar niet verstaat vind ik verschrikkelijk, dus mij zou je daar niet blij mee maken (maar iemand anders misschien weer wel).

En de locatie. Ik vind een zaaltje in zo'n nietszeggend zalencentrum altijd heel triest.
Wij waren een keer op een bruiloft en toen het bruidspaar foto's ging maken na de ceremonie kregen wij een rondleiding door het kasteeltje. Was onverwachts en een leuke break.
- zielsgelukkig kinderen op zo'n springkussen. Zag er wat misplaatst uit maar zij hadden een geweldige tijd en de volwassenen rust

- het voorlezen van persoonlijke geloften vind ik altijd heel mooi om te zien

- de rust en het gezellig praten tijdens het eten met bekenden voor het feest losbarts er je niemand meer kan verstaan.
Geen. Ik vind bruiloften horror.
quote:yasmijn schreef op 12 juni 2016 @ 20:10:

Ik over het algemeen ook

Daarom samen ergens ver weg op een strand getrouwd zonder gedoe.
Met excuses aan alle bruidsparen, maar vaak vind ik een bruiloft toch vooral leuke reünie. En dat wil zeggen dat ik inderdaad vooral rustige momenten waarop je bij kunt praten met alle mensen die je lang niet gezien hebt waardeer. De ceremonie is leuk en mooi, maar graag niet teveel voortdurend moeten focussen op het bruidspaar door fotomoment dit en subceremonie zo en speech zus en jeugdfoto's zo enzovoorts. Geef je gasten de tijd om op adem te komen. Een inderdaad liever geen herriemuziek en dansvloer zonder een tweede plek om rustig te kletsen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Toen m'n schoonvader het te kwaad kreeg tijdens zijn speech lief was dat. Speeltuin voor de kinderen naast de plek waar we gingen eten, hoorde ze de hele avond schateren en joelen. Hoe mijn man zijn geloften uitsprak en de bizarre dronken foto's die we hebben gemaakt op de pier (gewoon zelf, met eigen camera, op onze bruiloft op een tropische eiland, met onze getuigen waren we daar, later nog in NL getrouwd, maar god wat hebben we gelachen met z'n vieren bij het maken van die foto's). Zien hoe iedereen gezellig zat te kletsen en te lachen en hoe lekker ongedwongen het was, iedereen kon doen waar hij zin in had.

Huwelijksnacht onder de volle maan met duizenden sterren en uitzicht over de oceaan... sex does get better after marriage

Edit: wij hadden dus 2 bruiloften: 1 met 2 getuigen op een tropisch eiland, met voetjes in het zand, heerlijk gegeten, superdeluxe, super dronken geworden en een heerlijke huwelijksnacht gehad in onze suite met privézwembad, en 1 hippiefeestje met een bruidsstoet op de fiets en een bbq in het park met 45 dierbaren waar het gewoon heel gezellig was en niemand iets hoefde of moest, maar gewoon mocht doen waar hij zin in had.
quote:yasmijn schreef op 12 juni 2016 @ 20:10:

Dit.

En dan het minst horror : Het jawoord en het kusje. Maar eigenlijk afschaffen die poespas.
Ceremonie buiten bij goed weer. In een prachtige tuin.

Oorvriendelijk geluidsniveau van de muziek.

Iets te eten voor de vegetariërs is ook altijd leuk.

En niet "vis het vlees maar van je bord, dan is het vegi".
Het moment dat de bar open gaat.
Alvast gefeliciteerd en heel veel plezier komende maand!

De laatste bruiloft waar ik was, was van mijn beste studievriendin. En ze zag er prachtig uit. Ik moest huilen toen ik hielp met de jurk, ze zich omdraaide, en ze er zo prachtig uit zag.

Bij een ander koppel was er een fakkel ceremonie, waarbij het bruidspaar hun liefde die ze wilde delen door met hun fakkel de fakkels naast zich aan te steken, die staken dan weer de fakkels naast zich aan, tot er een grote cirkel met vuur was. Dit is al 15 jaar terug maar heeft destijds diepe indruk op me gemaakt.
En DJ die de perfecte mix draait waardoor iedereen op de dansvloer blijft.
quote:nephthys schreef op 12 juni 2016 @ 20:28:

En DJ die de perfecte mix draait waardoor iedereen op de dansvloer blijft.Als iederéén op de dansvloer blijft weet ik zeker dat veel gasten het feest al vroegtijdig hebben verlaten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Grappig die verschillen. Ik vind juist het leukste moment als alle poespas is geweest, de DJ/band gaat spelen en het feest lekker kan losgaan. Iedereen is altijd in opperbeste stemming dus wat mij betreft de leukste feestjes . Een ellenlange ceremonie, of 's avonds alleen wat lauwe muziek op de achtergrond doe je mij juist geen plezier mee. Een dansvloer zeker wel.

Afknapper: lollig bedoelde stukjes, fotoverhalen van baby tot nu en abc-tjes.
Ja, graag iets voor de vegetariërs. Bij de laatste bruiloft kwam de serveerster het vlees van mijn bord afschrapen: "Zo mevrouw, nu is het een vegetarisch gerecht voor u." Lees: twee bladen sla met vleessappen, en een augurkje.

Ik vond het heeel erg toen mijn oma een bruiloft verliet vanwege de teringherrie. Ze had zich erop verheugd om de familie uit het hele land weer te spreken. Ik was naar de DJ en band gegaan om te zeggen dat het geluid te hard stond. Maar nee, de band bleef keihard spelen, want dat gaf een 'gezellige' sfeer. Ik kon mijn nichtjes niet eens verstaan. De enige plek waar mensen rustig konden praten was het rookhok.

Ik heb een bruiloft meegemaakt waar twee ruimtes waren: de hardgeluidruimte en de rustige ruimte. Daar waren mensen erg blij mee.
quote:Goede-Fee schreef op 12 juni 2016 @ 20:15:

[...]

Dit.

En dan het minst horror : Het jawoord en het kusje. Maar eigenlijk afschaffen die poespas.Ik heb het zelf dan wel weer 2 keer gedaan
quote:Dragisa schreef op 12 juni 2016 @ 20:26:

Het moment dat de bar open gaat.

Daarmee kun je zo'n bruiloft overleven inderdaad.

O god en dan al die stukjes! Rampzalig!
quote:polala schreef op 12 juni 2016 @ 20:33:

Grappig die verschillen. Ik vind juist het leukste moment als alle poespas is geweest, de DJ/band gaat spelen en het feest lekker kan losgaan. Iedereen is altijd in opperbeste stemming dus wat mij betreft de leukste feestjes . Een ellenlange ceremonie, of 's avonds alleen wat lauwe muziek op de achtergrond doe je mij juist geen plezier mee. Een dansvloer zeker wel.

Afknapper: lollig bedoelde stukjes, fotoverhalen van baby tot nu en abc-tjes.

Mee eens!

Al vind ik lieve momentjes als de eerste dans en de kus ook wel heel schattig. Maar dan niet te lang ;)
quote:yasmijn schreef op 12 juni 2016 @ 20:35:

[...]

Ik heb het zelf dan wel weer 2 keer gedaan Ik nul keer. Op het ja zeggen na en dat kusje op een gereg partnerschap. Alleen omdat het moest.. Ik vind bruiloften echt vreselijk onzinnig allemaal.
En verder blijven bij mij de negatieve dingen altijd meer hangen dan de positieve. Dus in plaats van extra aandacht te schenken aan de leuke dingen, er vooral voor zorgen dat er niet teveel saaie of slechte momenten inzitten.
En al dat wachten bij die traditionele bruiloften. Gruwelijk.
En het begrip: avond- en daggasten.

Nooit iets van begrepen.
Pas als het feest begint. De rest (het officiële gedeelte) heb ik echt niks mee en vind ik altijd gruwelijk te lang duren. Ik vind ook bijna alle bruidjes op elkaar lijken.

Stukjes vind ik vreselijk. Ze duren altijd te lang. Laatste keer het toppunt zowel de moeder als de schoonmoeder beiden een half uur per stuk een compete diashow met praatje over hun kind... De horror

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven