Life after death?
donderdag 28 februari 2019 om 08:37
Die troost is precies waar wij als mensen behoefte aan hebben en juist daarom is het geloof in het leven geroepen. Als een strohalm waar verdrietige en angstige mensen zich aan vast kunnen klampen. Heel begrijpelijk maar niets bovennatuurlijks.
donderdag 28 februari 2019 om 08:48
Nee hoor!. Ik weet wat ik gezien heb.Er is meer tussen hemel en aarde, oh ja...ik ben trouwens wetenschappelijk opgeleid, ik geloof niet zomaar alles.herfstappeltaart schreef: ↑28-02-2019 08:37Die troost is precies waar wij als mensen behoefte aan hebben en juist daarom is het geloof in het leven geroepen. Als een strohalm waar verdrietige en angstige mensen zich aan vast kunnen klampen. Heel begrijpelijk maar niets bovennatuurlijks.
donderdag 28 februari 2019 om 08:52
Wetenschappelijk opgeleid betekent natuurlijk niet dat je dan in het dagelijks leven ook alles wetenschappelijk bekijkt.
Ik ben ook wetenschappelijk opgeleid en al mijn hele leven mateloos geïnteresseerd in de mechanismes waarmee mensen bijv 'paranormale' verschijnselen verklaren.
Wetenschappelijk nog nooit iets van bewezen, dus onzin wat mij betreft.
Maar buitengewoon boeiend hoe mensen die het geloven dan met de bewijzen omgaan.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 28 februari 2019 om 08:54
Dit.Solomio schreef: ↑28-02-2019 08:52Wetenschappelijk opgeleid betekent natuurlijk niet dat je dan in het dagelijks leven ook alles wetenschappelijk bekijkt.
Ik ben ook wetenschappelijk opgeleid en al mijn hele leven mateloos geïnteresseerd in de mechanismes waarmee mensen bijv 'paranormale' verschijnselen verklaren.
Wetenschappelijk nog nooit iets van bewezen, dus onzin wat mij betreft.
Maar buitengewoon boeiend hoe mensen die het geloven dan met de bewijzen omgaan.
donderdag 28 februari 2019 om 08:56
Wij zijn het gewoon eng met elkaar eens in dit topic.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 28 februari 2019 om 09:03
Toontje Lager - Niks Na De Dood
En toen ik dood ging dacht ik "nou gaat 't gebeuren"
Nou wordt 't leven pas echt interessant
Ach, je kent dat wel, die spanning van tevoren
En dan valt 't toch ontzettend tegen want
Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg met eeuwig leven, en weg met Heilig Brood
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood
Nu heb ik spijt, ja spijt, van al mijn aardse dagen
Zo zonder zonden, nee nooit eens immoreel
Ik zou nu best wel een gokje willen wagen
Maar 't is te laat, slechts wormen zijn mijn deel
Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg reincarnatie, en weg Allah is groot
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood
Soms dan vragen ze me: "meneer, hoe weet u dat nou"
"U staat hier toch te staan, wat een idee"
En dan zeg ik "ongelovige, pas op met jou
"Ik ben jouw redder en ik ben hier op toernee"
Als je gelooft in niks, dan valt 't altijd mee
Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg reincarnatie, en weg met Heilig Brood
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood
En toen ik dood ging dacht ik "nou gaat 't gebeuren"
Nou wordt 't leven pas echt interessant
Ach, je kent dat wel, die spanning van tevoren
En dan valt 't toch ontzettend tegen want
Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg met eeuwig leven, en weg met Heilig Brood
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood
Nu heb ik spijt, ja spijt, van al mijn aardse dagen
Zo zonder zonden, nee nooit eens immoreel
Ik zou nu best wel een gokje willen wagen
Maar 't is te laat, slechts wormen zijn mijn deel
Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg reincarnatie, en weg Allah is groot
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood
Soms dan vragen ze me: "meneer, hoe weet u dat nou"
"U staat hier toch te staan, wat een idee"
En dan zeg ik "ongelovige, pas op met jou
"Ik ben jouw redder en ik ben hier op toernee"
Als je gelooft in niks, dan valt 't altijd mee
Niks na de dood, er is niks na de dood
Dus weg reincarnatie, en weg met Heilig Brood
Er is niks na de dood, dus ga maar lekker rood
Er is niks of niemand na de dood
donderdag 28 februari 2019 om 09:12
wat jij hoopt lijkt me een vreselijk vooruitzicht..
Maar ik vrees ook dat er een hiernamaals is en dan niet dat je gezellig met geliefden herenigd wordt en gezellig samen weer aan 1 tafel zit maar meer als een energie en dat je vorige geliefden niet eens herkent.
Maar wel weer reïncarnatie om opnieuw te leven.
Ik hoop zo dat 1 leven het was..
donderdag 28 februari 2019 om 09:20
Ik zou graag terecht komen bij mijn oma en vader als ik sterf, maar ik heb het gevoel dat er niets is. Dood is dood. Op zich is dat ook prima. Ik heb nul zin om nog eens terug te moeten komen. Al is mij door paragnosten vroeger verteld dat ik een oude ziel had en al meerdere levens had gehad. Tja, laat ik zeggen dat mijn moeder mij daar naar toe sleepte. Die geloofd heilig in al dat gedoe.
donderdag 28 februari 2019 om 09:36
Ik weet het niet, maar veel wijst erop dat je bewustzijn en besef van individualiteit onlosmakelijk verbonden is met je lichaam, en dan houd je dus op te bestaan als het lichaam sterft.
Niets verdwijnt zomaar, de atomen die nu gezellig samen rondhangen in de vorm van je lichaam, vinden weer een andere plek. En je invloed kan langer doorleven dan dat je zelf doet.
Ik vind het vooral erg dat de dood van anderen definitief is; wat dat betreft zou geloven in een hiernamaals fijn zijn. Mijn eigen dood kan ik me niet echt voorstellen en als ik eenmaal dood ben, ben ik er niet om het erg te vinden.
Niets verdwijnt zomaar, de atomen die nu gezellig samen rondhangen in de vorm van je lichaam, vinden weer een andere plek. En je invloed kan langer doorleven dan dat je zelf doet.
Ik vind het vooral erg dat de dood van anderen definitief is; wat dat betreft zou geloven in een hiernamaals fijn zijn. Mijn eigen dood kan ik me niet echt voorstellen en als ik eenmaal dood ben, ben ik er niet om het erg te vinden.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 28 februari 2019 om 09:42
Vrees dat To vooral doelt op ons bewustzijn. Onze prachtige, allerindivueelste gedachtewereld die we zo graag op fora etaleren en zo uniek is dat we massaal dezelfde verlangens koesteren.JollyRider schreef: ↑28-02-2019 01:55Er is leven na de dood, en er is dood voor de dood. Een mens is niet één organisme, maar een samenwerking van ontelbaar veel organismes. Als dat grotere geheel "leeft" sterven talloze van de organismes die samen die persoon maken, dag in, dag uit. En als het grotere geheel sterft, leeft een flink deel van die organismes verder. Je bent Legioen, je bent met velen.
@Gisselle: het idee van een hiernamaals lijkt mij net een verschrikking. Verlost van het fysieke lijden maar voor eeuwig en altijd gevangen binnen ons bewustzijn, nooit een moment dat het stopt, nee dank u. De tijd die we hebben volstaat voor mij ruimschoots.
donderdag 28 februari 2019 om 09:48
Jupiter1995 schreef: ↑28-02-2019 08:26Voor mij is dat juist de reden om te denken dat er na de dood niets anders is dan voor de geboorte, namelijk: niets.
Je zou ook kunnen zeggen: " ik ben zo overtuigd van mijn eigen gelijk, dan moet het wel waar zijn".
donderdag 28 februari 2019 om 09:49
Misschien ook voor jezelf, als je ervoor beseft dat je je leven eigenlijk anders had willen leven maar dat nu niet meer kan.
Maar ja, de grootste tragiek is de dood van (en voor) anderen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 28 februari 2019 om 09:55
Zo lees ik die post niet.Dymphnatam schreef: ↑28-02-2019 09:48Je zou ook kunnen zeggen: " ik ben zo overtuigd van mijn eigen gelijk, dan moet het wel waar zijn".
Eigenlijk gewoon zoals iedereen: 'ik denk dat het zo zit en dit is een reden'. De één houdt wat meer slag om de arm dan de ander, maar als je niet denkt dat je gelijk hebt zou je toch iets anders geloven? En dan ben je daar weer in zekere mate van overtuigd. Of je moet echt een pure agnost zijn, maar dat zijn er maar heel weinig.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 28 februari 2019 om 10:57
Dat hoop ik toch wel ja.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar