Limburg vs. Amsterdam

11-04-2013 15:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
3,5 jaar heb ik met veel plezier in Amsterdam gewoond; vrienden, hobby's en genoeg te doen. Maar waar ik heel erg tegen aan liep was het reizen naar Limburg, aangezien daar ook nog altijd veel vrienden wonen, en natuurlijk de familie, waar ik erg hecht mee ben.

Ook had ik een aantal keer een relationele tegenvaller in A'dam, en heb ik me ook echt wel regelmatig alleen gevoeld en dan "even" naar mn ouders gaan of naar mijn zus, is er op zo'n moment niet bij.

Dit reizen naar Limburg en terug (met de NS --> dus heeeel veeeel vertraging (met bijbehorende frustratie)) viel mij op een gegeven moment zo zwaar, dat ik een knoop heb doorgehakt: Terug naar Limburg.

Inmiddels woon ik hier weer bijna 3 jaar, reis ik zo'n 2 á 3x per maand naar Amsterdam voor vrienden en/of werk (met de auto.. scheelt heeeel veel ).. en sinds een tijdje vraag ik mij af of ik toen, 3 jr geleden, de goede keuze heb gemaakt.

Mijn vriendinnen hier in Limburg hebben nooit een 'echte'studententijd gehad (sommigen wonen nogsteeds thuis), en bepaalde dingen wat ik tijdens mijn studie en erna in Amsterdam deed mis ik enorm; samen met vriendinnen een hapje eten, samen koken, spontane concertbezoekjes op een dinsdag. je kent het. Nu heb ik dit ook geprobeerd 'aan te zwengelen' hier in het zuiden, maar op een doordeweekse avond afspreken gebeurd nooit. En dat vind ik echt zo jammer. Spontaniteit is sowieso ver te zoeken, en moet alles 2 maanden van te voren gepland worden.

Inmiddels heb ik wel mijn leven hier, maar ik ben er nog niet achter of dit is waar ik gelukkig van word.

Mijn Amsterdamse vrienden blijven gekscherend grappen maken waarom ik niet weer gewoon terug kom.. maar na inmiddels 13 verhuizingen, wil ik wel een goed overwogen keuze maken.

In de ideale wereld zou Amsterdam ter hoogte van Eindhoven liggen en was dit dilemma er nooit geweest, maar helaas is dat niet zo...

Ik weet niet goed wat ik moet doen, en als ik het aan mijn vriendinnen vraag varieert het antwoord afhankelijk van hun eigen woonplaats: A'dam of Limburg

Graag van jullie een wat objectievere mening..

Alvast bedankt!
quote:cestlavie7 schreef op 11 april 2013 @ 16:25:

[...]

Moet ik hier echt op reageren? Waarom gelijk zo hatelijk? My god.

Ik zeg helemaal niks over per sé een vriend moeten. Maar doe nou niet alsof ik een wereldvreemde idioot ben die begint over een vriend vinden, want echt wel veel mensen zijn daar toch een lange tijd van hun leven mee bezig.

Ik weet wel dat ik als single niet terug in mijn geboortedorp hoef te gaan wonen, als MIJN grote droom is ooit met een man samen te wonen en een mooi gezin te stichten. Daar ken ik iedereen al vanaf toen ze 4 waren, heb ik waarschijnlijk alle smerige eigenschappen al tien keer gezien en weet ik zéker dat ik er geen toekomstige man zal vinden.

Je hoeft je toch ook niet tot je dorp te beperken wat man zoeken betreft? Je ontmoet mensen toch op allerlei manieren en niet in de laatste plaats via internet anno nu. Maar als je al woont waar je het liefst woont, scheelt dat wel in 't gesteggel wie verhuisd voor wie, mocht zo'n moment ooit aanbreken.

Ik zou niet ergens puur gaan wonen omdat je daar toevallig meer mannen kan tegen komen. Stel dat TO terug naar A'dam gaat en daar 'n A'dammer aan de haak slaat, maar zij uiteindelijk toch liever in Limburg woont wegens meer ruimte/tuin/goedkoper en die A'dammer wil niet verhuizen, dan staat ze minder sterk dan wanneer ze al op de plek woont waar ze wil settelen.
In 't midden wonen zou ik niet doen. Dan ben je nog elke keer 'n uur aan 't rijden en dat doe je niet voor 'n spontaan borrelavondje.
Leuke discussie en herkenbaar.

Mijn vrienden wonen net als TO in een soort van Zuid-Limburg en voel ik een kloof mee. Vrienden van mijn man wonen in omgeving randstad. Wij wonen middenin maar zijn altijd wel een uurtje aan het reizen.

Ik zou niet meer terugwillen naar geboortedorp (vanwege kloof) maar verlang soms hevig naar het ''ons kent ons'' en iemand even bellen om wat leuks te doen. Moeilijk!
Ja weegschaaltje, dat heb ik ook! Maar bij vrienden zie ik bijv. dat ze dat minder hebben, omdat ze in hun nieuwe stad iets opbouwen. Tis maar net hoe zoiets voor jou uitpakt.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven