Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Ik had ooit wat verkocht en zij wilde het graag ophalen ivm slechte ervaringen. Geen probleem. We spreken wat af 's avonds.. en ze komt niet... Komen ze pas om 22.30 uur.

Vervolgens vraagt ze of ze in de buurt kan pinnen, want ze had het geld niet mee.

Ten eerste vind ik niet dat je na 22.00 uur bij iemand langs kan komen en dat nog zonder geld... Heb dat ook gezegd hoor..

Uiteindelijk bleek zij bij dezelfde bank te bankieren en heeft het hier met internetbankieren over gemaakt. Had er wel een raar gevoel over.

Heb ook weleens van die 'smeek'mailtjes gehad of iemand die pas wilt betalen als haar salaris binnen is... en vervolgens niks meer laat horen.

Ook weleens het verzoek gehad om (niet gedragen) (merk)lingerie te dragen en dan op te sturen... hahahaha.. Was verder ook een keer opzoek naar een string van een bepaald merk wat ik nergens kon vinden. Kreeg ik ook steeds mailtjes van dezelfde man met andere tips, dat ik smaak had, enz. Engerd.

Verder ook weleens gemailt met een man over een rokje. Prima, ik dacht dat is voor zijn vrouw/vriendin. Was het voor hemzelf.. hahaha..
En ik nu, ik mail ik de vraagprijs voor een flesje parfum wil betalen. Ze antwoordt dat het akkoord is, maar wel 6,75 verzendkosten. Dus ik mail terug, dat ze het wat mij betreft in een gewone envelop mag doen, want het past door de brievenbus (want plat flesje van plastic, dus niet breekbaar). Of het dan dus goed is dat ik 2,20 aanhoud als verzendkosten en evt. strafport uiteraard vergoed.

Geen antwoord meer (vorige week dinsdag). Vanmorgen haar voicemail ingesproken, maar nog niks gehoord. Irritant! Je wil het toch gewoon afhandelen en klaar?!
Gewoon ff uppen dit topic. Geen nieuwe frustraties behalve de gebruikelijke: bieden en niets meer laten horen.

Ook ben ik al anderhalve week bezig met iemand die een aantal boeken wil hebben; vervolgens hoor ik weer niets. Na een mail van mij weer wel maar dan weer een paar boeken minder dan in eerste instantie. Nu weer niets gehoord... Tjee, ik ben ook van het snel handelen hoor...als ik een goed bod krijg op één van de boeken dan is het helaas pindakaas voor haar!

@odi, sommige mensen willen gewoon nog verdienen op de verzendkosten. Ik heb laatst iets gekocht, kwam nog 2,75 bij voor het verzenden (wist zelf al dat dat redelijk ruim genomen was maar vond de prijs acceptabel) en toen bleek dat er gewoon een stempel van Tnt opzat dat de port betaald was. Dus ze hoefde er niet eens postzegels op te plakken. Ach, als je zo wat extra moet krijgen voor je spullen!
quote:Strawberry86 schreef op 01 juli 2010 @ 18:35:

pff wat ik vandaag weer had.

Ik ben gestopt met mijn hobby.

Dus had het hele pakket in 1 koop op marktplaatst gezet.

De waarde bedraagt meer dan 800,-.

Maar omdat het pakket zo groot is kan het niet verzonden worden.

Dus dat had ik erbij gezet.

De vaste prijs is overigens 300,- en dat vind ik een redelijke prijs omdat alle spullen zo goed als nieuw is.

Krijg ik net een email van een koper, Dat ze intresse heeft in de hele set.

Maar omdat ze van amsterdam af moet komen, Wilde ze graag de benzine kosten van 75,- van de prijs afhalen.

Wat neer kwam op een bedrag van 225,- voor alles.

Ik woon in gelderland, Dus vind 75,- voor benzine wel heel erg veel.

Dat heb ik haar ook terug gemaild, Maar toen begon ze inneens te dreigen.

Ben dus nu erg boos op de koper, over haar gedrag. maar reageer lekker niet meer op haar mails.

Zou wel door de warmte komen dat mensen opvliegerig zijn vandaag.Toe maar, 75 euro! Daar kan je drie keer van op en neer rijden tussen A'dam en Gelderland. Tenminste, ik wel.
Ik verkoop ook regelmatig (kleding) op marktplaats.

Gaat eigenlijk altijd goed.

Maar heb pas 2 truitjes verkocht en in eén (grote) envelop verzonden. Het was eigenlijk pakketpast zei het postkantoor, maar aangezien ik vond dat het door de brievenbus kon heb ik het op eigen risico als brievenbuspost verzonden.

Dit is nu 3 weken geleden en de koper heeft het nog steeds niet binnen....Ik baal er heel erg van! Hoelang laat TNT dat liggen in een hoek? weken of maanden? zou het nog aan gaan komen?

Ik heb nu al een 'vermissingsformulier' ingevuld van de TnT...de koper en ik blijven contact houden. Maar ik baal....wat kan ik doen..?
Ik heb ook een keer TNT gebeld over een Ziggopakket dat bij ons was afgeleverd - tekenen op naam. Op naam van Vriend, maar iemand anders had getekend (zaten midden in verbouwing met overal klusjesmannen in huis) en het pakket was verdwenen.

Ze zouden het uitzoeken en terugbellen. Nooit meer wat gehoord en uiteindelijk met service van Ziggo een nieuw pakket gekregen. Maar het was duidelijk schuld van TNT, want niet de juiste persoon laten tekenen.

Dus ik zou dagelijks met TNT bellen, want zelf komen ze niet bij je terug. Succes!

PS van m'n parfum heb ik niks meer gehoord. Heb zelfs geen zin meer om een mailtje te sturen dat ik dit geen nette manier van omgang vind...
quote:odi schreef op 12 juli 2010 @ 10:20:

...............................................................................................PS van m'n parfum heb ik niks meer gehoord. Heb zelfs geen zin meer om een mailtje te sturen dat ik dit geen nette manier van omgang vind...Volgens mij zit er hier een luchtje aan dit zaakje.
quote:Jippertje schreef op 10 juli 2010 @ 17:04:

[...]

Toe maar, 75 euro! Daar kan je drie keer van op en neer rijden tussen A'dam en Gelderland. Tenminste, ik wel.Ze rijd vast in een Hummer.
MILF in the making ;-)
Niet op marktplaats maar op een soortgelijke site:

In de achtertuin van ons nieuwe huis stond een groot houten speelhuis. Met twee glijbanen, drie schommels, klimwand, etc. Het ding was geplaats door de vorige bewoners een aantal jaren ervoor, en nog in zeer goede staat. Wij wilden er vanaf want we wilden iets anders met dat stuk tuin gaan doen. Zelf afbreken zagen we niet zitten, want waar moet je het laten? Dus op een regionale website heb ik op het forum een 'gratis af te halen' advertentie gezet. In de advertentie gezet dat ze zelf een aanhangwagen, gereedschap en mankracht mee moesten nemen. Binnen een half uur had ik zeker 50 reacties, o.a. van mensen die 3 uur verder op woonden. Zelfs om negen uur `s avonds nog een reactie van iemand gehad of hij `m nu niet kon ophalen (tuulk, kom maar langs en steek `m maar in je achterzak ).

Er sprong 1 mailtje uit, en dat was een familie met drie kinderen waarvan er eentje autistisch was en behoefte had aan schommeltherapie (?). Prima, tijdstip en datum afgesproken, zondagochtend om 9 uur. Ze kwamen om kwart voor elf een keer aan (terwijl wij zelf ook plannen hadden), dus we moesten al die tijd wachten om de poort voor hen open te doen. Ze kwamen maar met z`n tweeen, terwijl ik haar op het hart had gedrukt om met minstens 4 man te komen. Ze hadden wel 1 van hun kinderen meegenomen, een jochie van tien.

Zoals ik al dacht hadden ze dit hele project zwaar onderschat, want ze waren rond elf uur `s avonds pas klaar. Dat arme jongetje heeft z`n kont eraf moeten werken van z`n ouders, arm ding. Ik heb ze de hele dag door van alles aangeboden, maar ze wilden niks. Ik hoop maar dat hij plezier heeft van z`n nieuwe speeltoestel zullen we maar zeggen.
Ik heb wel eens een glazen lamp gekocht die ze niet hadden verpakt waardoor de lamp in 1000 stukken aankwam

Dat doe ik dus nooit meer.

Ook heb ik wel eens mensen aan de deur gehad die alleen 2e kerstdag konden komen i.v.m. familiebezoek. Ik ben best makkelijk dus maakte er geen probleem van. Maar helaas waren ze er al om 08.00 uur i.p.v. 10.30 waardoor ze iedereen uit bed belde en vervolgens het kastje ook niet namen
quote:kevin8 schreef op 12 juli 2010 @ 17:15:

[...]

Volgens mij zit er hier een luchtje aan dit zaakje.
Ik heb een tijdje terug een 2 pakketten kleding gekocht voor dochter. Helaas zaten er vieze kleding en kapotte kleding in. Natuurlijk ook leuke dingen. Ik heb haar gemaild dat ik het niet vind kunnen om vieze en kapotte kleding te verkopen. Krijg ik een boos mailtje dat ik niet moet zeuren want al met al had ik nog geen 2 euro per stuk betaald. En dit is natuurlijk ook wel zo maar ik vind het gewoon not done.
Eens, als je iets aanbiedt moet je zorgen dat het in orde is, meer geld vragen of erbij zetten dat het ongewassen / beschadigd is. Rare mensen heb je toch...
Ik heb vorige week week een kledingstuk gekocht via MP. De betaling was maandag 5 juli bij de verkoper binnen. Tot op heden heb ik nog steeds geen pakje

Heb zondag maar eens gemaild of het geld goed was aangekomen, aangezien ik nog geen pakje had gekregen. Ze zou het maandag op de bus doen.... Ik heb zo'n voorgevoel dat dit niet helemaal goed gaat komen.
Balen zeg!

Ik vind het zo'n gedoe om spullen op marktplaats te zetten. Zelf heb ik best veel dingen die ik weg moet doen ivm een verhuizing. Wel allemaal grote dingen, zoals een koelkast, een bank en een kledingkast.

Maar ja, als je iets kwijt wil moet je soms wel...
Je kan ook de kringloop vragen het op te komen halen. Het enige is dat je er dan (meestal) geen geld voor krijgt.
Dat is waar. Maar ze komen het niet met een paar mannetjes uit je huis halen he? Het spul moet namelijk 2 trappen af.
Sommige mensen zijn verbazend makkelijk met het uitgeven van hun geld. Wij verkochten toen we gingen samenwonen 6 eetkamerstoelen, creme-kleurig dus behoorlijk smetgevoelig.

De man had 300 euro geboden en zou ze komen bekijken

Hij pakte 1 stoel, ging er in zitten en vond m oke, en wilde ze alle 6 hebben. Ik vond het echt vreemd dat hij ze niet alle 6 even goed wilde bekijken op krassen of vlekken of iets dergelijks........ Ze waren alle 6 nog in goede staat hoor, daar niet van..maar ik zou dat zelf niet zo snel op die manier doen.

Ook wel eens gehad dat de verkoper het product in een tasje aan de voordeur hing (op Scheveningen nota bene!!) en dat we het geld maar in de brievenbus moesten doen want hij was niet thuis.

Het tasje hing er idd gewoon, dat vond ik eigenlijk nog het meest bizarre....dat dat ding nog niet gejat was :-)

Tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke ervargingen met MP.

Ik moet altijd weer lachen als ik mijn halve interieur in een Fiat Panda geladen zie worden en die auto dan met doorgezakte achterkant de straat uit zie tuffen :-)
Met de verhuizing heel veel verkocht, ook koelkast, kookplaat, banken, hele mikmak. Kwamen ze gewoon ophalen :-)

Laatst wel een hele rare ervaring, had schoenen op marktplaats gezet, nooit gedragen, want de hak is veel te hoog voor mij. kwam er echt mail na mail binnen van mannen die willen zien dat ik ze draag, ze uit willen trekken, eraan willen ruiken.
Wat een leuke verhalen allemaal !! Ik haat het echt als mensen niets meer van zich laten horen... zit te wachten totdat 2 mensen iets bij me op komen halen en hoor gewoon niets meer. (onbeschoft !!)

Heb nu gezegd dat ik wacht tot vrijdag, mocht ik dan niets gezien/gehoord hebben dan gaat het gewoon over.

Tijdje geleden een kledingstukje verkocht van mijn dochter. Heb adres gegevens, alleen geen geld. Zit er al op te wachten sinds juni. Niets meer gehoord. Nou dan toch lekker niet joh !!
quote:Sam32 schreef op 14 juli 2010 @ 21:52:

Dat is waar. Maar ze komen het niet met een paar mannetjes uit je huis halen he? Het spul moet namelijk 2 trappen af.Ow, ik dacht dat ze dat wel deden eerlijk gezegd. Anders heb ik straks ook een probleem. Alhoewel...ik heb wel een lift.
Ik koop en verkoop al jaren via marktplaats en had vorige week voor het eerst een vervelende ervaring.

Na een verbouwing hadden we een bureaustoel over, professionele kwaliteit, had een behoorlijke duit gekost. Ziet er nog prima uit en is in uitstekende staat. Ik hoef er niet veel voor dus een bod geaccepteerd van 15 euro. Ik heb de stoel schoongemaakt en gecontroleerd en de kopers waren blij toen ze de stoel ophaalden. Krijg ik later op de avond een mailtje dat er stukken afvallen bij het verstellen.....

Teruggemaild dat we de stoel gecontroleerd hebben en dat er niks mee was en aangeboden dat ze hem terug mochten brengen.

Ze mailden terug dat ze er niet meer voor gingen rijden maar dat ze zich niet voor konden stellen dat we er niks van wisten.

Wij zijn altijd duidelijk over de staat van de spullen die we aanbieden. In principe bied ik geen dingen aan die niet goed zijn en als er wel iets mee is dan vermeld ik dat. In het geval van de stoel was ik er van overtuigd dat hij in goede staat was.

Zoals gezegd zijn mijn marktplaatservaringen tot nu toe altijd goed geweest maar dit heeft de lol er wel even flink afgehaald

Zo dat lucht op
tot twee keer toe een bod op een zonnebril ontvangen en géén reactie nadat ik het bod geaccepteerde.

Snap niet wat ik fout doe...ik accepteer het bod na anderhalve dag (niet te gretig, maar laat de koer ook niet lang wachten).

Ik geef meteen in het mailtje aan of ze willen ophalen of opsturen (opsturen moet nl via pakketpost en da's best duur voor een klein artikel. Overigens heb ik dat ook al in de advertentie vermeldt, dus een verrassing kan het nauwelijks zijn).

Dat zijn toch geen verdachte zaken?

Zo irritant, want ondertussen is het geen seizoen meer voor zonnebrillen en volgend jaar is het model vast niet meer hip.
Dat is inderdaad ook irritant Starshine. Ik had een artikel waar 2 biedingen op waren gedaan door 1 en dezelfde koper maar ik krijg ook geen reactie op mijn mail dat ik het bod accepteer.

Misschien zijn ze niet meer geinteresseerd maar verwijder de biedingen denk ik dan..

Ik verkoop overigens geen hippe artikelen, dat scheelt weer:-)
Starshine, mail je meteen je rekeningnr in je eerste reactie naar de bieder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven