Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Ik heb door het ruiltopic hier creatief leren inpakken, duct tape doet vaak wonderen
quote:Tallulah schreef op 20 januari 2010 @ 17:35:

Ik heb door het ruiltopic hier creatief leren inpakken, duct tape doet vaak wonderen Precies. Vaak is het gewoon gemak volgens mij, maar dan wordt het ineens wel een wat duurder voor de koper. Ik krijg het voor elkaar om met gemak een spijkerbroek met 2 shirts in te pakken als brievenpost (oefening baart kunst he haha)
.
Kreeg een 'bod' via de mail op een heel leuk jongensoverhemd van mexx. Of ik hem wilde ruilen voor een gekopieerde zumba dvd. Ehh nou nee bedankt.

Hoef er niet de hoofdprijs voor, maar wel graag geld.
tsja.....
.
Ik mag ook graag rondneuzen op Marktplaats.

Ik koop en verkoop ook regelmatig en meestal gaat het wel goed. Op een uitzondering na, eentje was heel sneu, mijn zoon wilde een nieuwe playstation, zelf voor gespaard, verkoper telefonisch gesproken, helemaal in orde maar te ver om te halen.

Nooit iets ontvangen, aangifte gedaan, nooit meer iets van vernomen.

Maar soms gaat het beter dan goed.

Ik had een paar mooie laarzen gezien en met mijn kuitmaat is dat een klein wondertje. Ze zijn er wel maar altijd peperduur!

Deze laarzen waren splinternieuw, de eigenaar moest zooltjes gaan dragen en had er niets meer aan.

Mooie prijs afgesproken, en ze stelde voor dat ik ze best even mocht komen passen.

Alleen Kop van NH en Zwolle vond ik iets te ver, toen ik dat opnoemde zei ze: Joh, mijn tante woont daar en daar ben ik morgen, ik neem ze wel mee. Dag er na Tante gebeld, die zat met de thee klaar, ik mocht de laarzen passen (zaten als gegoten!) en ze stond er op dat ik een kopje thee dronk met haar.

Ontzettend leuk, dan vergeet je zo'n misser ook weer helemaal!

Groetjes,

NannieB
Ik schreef hier een poosje geleden dat ik een labelwriter had gekocht en nooit ontvangen. Inmiddels heeel veel mails verder heeft ze eindelijk een gedeelte van het bedrag terug gestort.

Ik was 65 euro kwijt en kreeg 30 terug gestort hoewel ze beloofde de helft terug te sorten.

Eigenlijk wil ik niet zeuren om die 2,50 maar ergens ben ik er gewoon pisnijdig over....
Twee jaar geleden hebben wij ons 2-persoonsbed geprobeerd te verkopen via MP. Kreeg ik eerst een telefoontje van een hele griezelige kerel die voornamelijk interesse had in het matras, of dat wel lekker uitgeleefd was en alsjeblieft niet al te schoon meer?? Hmm... Vervolgens een (zo leek het) serieuze klant, die het bed voor de vraagprijs af wilde komen halen. Stond ie in onze slaapkamer: O ja, een dingetje. Ik heb geen auto, kunnen jullie misschien met mij meelopen om het bed te dragen naar de andere kant van het dorp? Ja doeii een zwaar tweepersoons gietijzeren bed (en ik hoogzwanger) voor 'n paar tientjes. Uiteindelijk hebben we het bed maar laten ophalen door het grof vuil.
[quote]NannieB schreef op 21 februari 2010 @ 06:54:

Ik mag ook graag rondneuzen op Marktplaats.

Ik koop en verkoop ook regelmatig en meestal gaat het wel goed. Op een uitzondering na, eentje was heel sneu, mijn zoon wilde een nieuwe playstation, zelf voor gespaard, verkoper telefonisch gesproken, helemaal in orde maar te ver om te halen.

Nooit iets ontvangen, aangifte gedaan, nooit meer iets van vernomen.

quote]

Wat ontzettend sneu, zeg.

Heb je ook een bericht geplaatst op marktplaatsoplichting.nl? Die beheerders daar doen heel goed werk in zo'n geval. Als je naam, e-mailadres en rekeningnummer van verkoper daar post en het hele verhaal daarbij dan mailen zij met de verkoper. Dat maakt vaak best wat indruk. Politie onderneemt vaak pas aktie na minstens 3 aangiftes en dan nog komt er vaak niet zoveel uit. Voordeel is ook dat volgende kopers na googlen van naam of rekeningnummer (ik doe dat sinds een akkefietje wel altijd voordat ik een koop sluit) direkt op dit soort vreemde praktijken van die persoon stuit.
Ik zocht laatst naar een tweedehands tuinkast. Bod uitgebracht en na 2 weken kreeg ik een mail dat ik hem mocht op komen halen voor een bepaald bedrag . Ik haar gebeld voor een afspraak.. De data en tijdstippen dat zij kon, kon ik niet en andersom. Maar goed, toch nog een datum kunnen afspreken. De dag ervoor echter, kreeg ik een telefoontje van mijn tante dat zij een gratis tuinkast voor mij had. Ik die mevrouw van MP netjes gemailt en gebeld dat onze deal niet door kon gaan en waarom niet. Kreeg ik toch een scheldtirade over me heen...

Tja, meld je het netjes, is het ook weer niet goed.
@Bambi, de politie doet inderdaad helemaal niets!

Het ging om een bedrag van 75 euro en dat was de moeite niet waard volgens de dienstdoende oom agent. Zoonlief was laaiend, hij had er keihard voor gespaard, en dan noemt zo'n Piet-met-Pet het niets waard!

Opgelicht op Internet ken ik wel, maar die site raakte in de tijd dat het speelde nogal in opspraak.

Intussen diende zich via een ander kanaal wel een playstation aan en ik heb het er verder bij gelaten.
quote:verli schreef op 25 februari 2010 @ 16:40:

Ik zocht laatst naar een tweedehands tuinkast. Bod uitgebracht en na 2 weken kreeg ik een mail dat ik hem mocht op komen halen voor een bepaald bedrag . Ik haar gebeld voor een afspraak.. De data en tijdstippen dat zij kon, kon ik niet en andersom. Maar goed, toch nog een datum kunnen afspreken. De dag ervoor echter, kreeg ik een telefoontje van mijn tante dat zij een gratis tuinkast voor mij had. Ik die mevrouw van MP netjes gemailt en gebeld dat onze deal niet door kon gaan en waarom niet. Kreeg ik toch een scheldtirade over me heen...

Tja, meld je het netjes, is het ook weer niet goed.Tja, schelden is niet netjes maar en dag van te voren afzeggen vind ik ook niet helemaal tof.
.
Over het algemeen gaat alles wel goed via Marktplaats.

Alleen 1 keer een scheerapparaat voor paarden verkocht via Marktplaats. Vrouw bleef me mailen met allerlei vragen en uiteindelijk wilde ze hem hebben. Ze had me haar adres alvast doorgegeven zodat ik het pakketje klaar kon maken. Het geld zou ze de week daarop naar me overmaken. Dat vond ik op zich al vreemd, waarom niet direct? Maar oke, ik wachtte af. Uiteindelijk een aantal bieders laten weten dat hij al gereserveerd was.

Toen ik uiteindelijk niks hoorde, maar weer eens gemaild.

Ze had overlegd met haar man, en ze wilde toch liever n nieuw apparaat, en die zou ze krijgen voor dr verjaardag. En ik vroeg er ook veel te veel voor volgens haar. Ja grrr!

Mail dan even dat het niet meer doorgaat. Vond het zowiezo al onfatsoenlijk. Eerst zeggen dat je hem wil, en vervolgens niet kopen. Heb dat ook doorgegeven aan marktplaats.

Tijdje terug playstation 2 te koop gezet op marktplaats. Kwamen best veel reacties op. Een vrouw wilde perse komen kijken. Dus wij het ding 's avonds aangesloten en we zaten te wachten....Kwam natuurlijk niemand. Dus vriend belde haar op, want die had haar nummer. Zeer wazig gesprek dat ze wel een andere keer zou komen omdat ze haar neefje mee wilde nemen. (waarom bel je dan niet even!!) Tuurlijk nooit niks meer van gehoord.
Schelden is idd niet netjes. Maar stel je nu voor dat je die kast in de tussentijd al meerdere keren had kunnen verkopen aan een ander? En dat je dat afgehouden hebt omdat je dacht dat hij verkocht was. Dan kan ik me voorstellen dat je niet zo blij bent.
.
Ik wilde laatst een tas van iemand overnemen. Gemaild of er 2 vakken in de tas zaten, of dat het één geheel was. Krijg ik reactie: daar kan ik helaas geen antwoord op geven, want de tas zit nog in het plastic en dat wil ik zo houden omdat ik hem als nieuw wil verkopen.

Tja, dan gaat het feest gewoon niet door hoor. Je wilt toch weten wat je koopt?
zo had ik een keer 4 eftelingkaarten. Na heel veel heen en weer gemail kom ik op een leuke prijs (voor de koper that is,ik had enkel verlies). Ik ging op de dag dat zij ze wilde ophalen op vakantie,maar mijn moeder zou wel thuis zijn. Ze stuurde me nog 4 mailtjes of mijn moeder dan écht wel om 16:00 thuis zou zijn. Natuurlijk,om 5u zou mijn moeder gaan sporten,maar geen probleem. Uiteindelijk kwam ze half 6 pas aan! Ik geneerde me rot tov mn moeder. Maar dat was nog niet alles. 5 dagen later kreeg ik een enorme hatemail over de kaartjes. Dat ze bij de kassa stond en dat ze al gebruikt zouden zijn. Dat ze toch nog 4 kaarten had moeten kopen. Ik snapte er niets van en heb de klantenservice van de ah gebeld,de efteling en zocht echt alles erover uit. Om een lang verhaal kort te maken.. Bleek dat ze gewoon probeerde om het geld van mij terug te krijgen! Hoe durft zo iemand! Eerst mijn moeder zo lang laten wachten en dan dit. Heb haar aangegeven bij marktplaats. Ook een keer een vaas willen kopen. Afspraak gemaakt met de mevr en zou die dag erna hem ophalen,maar toen begon t net enorm te sneeuwen en stormen. Vervolgens een vriendin gebeld die toevallig in dat dorp woonde of zij m niet wilde ophalen. Nou zij kon niet,maar haar vader kon wel. Dus hij gaat op afgesproken tijdstip naar die vrouw, zegt ze dat ze meer geld wilde hebben. Er had iemand 2e meer geboden en dat wilde ze er dan wel voor hebben. Die vader werd kwaad en liep weg. Ik was echt in shock. Wat een trut.doe ik al die moeite om haar niet te laten wachten voor niets,doet zij zo kinderachtig.
Poelepoelepoelepoes!
Bah, wat een rotstreek met die Eftelingkaartjes. Sommigen durven wel hè?
Sommige mensen hebben geen fatsoen, dat lees ik wel weer . Ik had een keer een halster te koop staan waarin iemand interesse had. Prijs afgesproken via telefoon, adres doorgegeven en ze zou hem om half 8 die avond komen halen. Ik dat halster netjes gepoetst en klaargehangen en wachten maar... Er kwam de hele avond natuurlijk niemand. Ze had mijn e-mailadres én telefoonnummer, en dan gewoon niet even afbellen he. Anyway, ik dat halster de dag erna alsnog verkocht aan iemand anders die er interesse in had. Belt 3 dagen later die eerste vrouw weer (geen excuses of uitleg waarom ze eerder niet is komen opdagen, niks!) dat ze alsnog wil langskomen om hem op te halen. Dus ik zeg dat hij al verkocht is. Soooooo he ze werd een partij gék aan de telefoon. Kwaad dat ze was dat ik hem verkocht had! Of ik hem niet even terug kon kopen van die ander??? Wahaha, echt!

Euh.. hallo? Wat staat er op mijn hoofd? Gekke Gerrit?

Dus maar even duidelijk gemaakt dat ze maar eens duchtig aan haar eigen hoofdje moest voelen of ze nog helemaal wijs was.. Jeez!
Ik heb een dubbele kinderwagen op MP staan. Een nogal duur en bekend en daardoor gewild merk. Ik heb inmiddels acht mailtjes van mensen die een zus/vriendin/kennis/buurvrouw hebben die onverwacht zwanger is van een tweeling en al schulden had en in de steek gelaten is door de aanstaande vader (al dan niet schuldig aan huiselijk geweld) en of ik de wagen niet wil weggeven. Nou nee dus. En dat valt dan heel slecht. Schelden, bedreigen, verwensingen etc. Zelfs eentje die het schandalig vond dat ik wilde verdienen over de ruggen van de mensen die het moeilijk hebben. Net alsof ik hun kinderwagen wil verkopen.

En irritant zijn reacties van mensen die bieden, je gaat acoord en dan ineens bedenken dat het toch te ver rijden is. Je kijkt toch voor je bied waar het artikel staat.
MILF in the making ;-)
DRP, het moet toch niet gekker worden...omdat je op MP staat, is dat voor mensen blijkbaar een legitieme reden om met een zielig verhaal spullen voor weinig of niks los te weken.

Laat ze hun verzinsels eens in een winkel ophangen...

En wat nou 'over de ruggen van anderen geld verdienen'? Het is toch verdorie jouw eigen wagen die je verkoopt?

Sommige mensen...
quote:DarkRosePrincess schreef op 26 februari 2010 @ 12:17:

Ik heb een dubbele kinderwagen op MP staan. Een nogal duur en bekend en daardoor gewild merk. Ik heb inmiddels acht mailtjes van mensen die een zus/vriendin/kennis/buurvrouw hebben die onverwacht zwanger is van een tweeling en al schulden had en in de steek gelaten is door de aanstaande vader (al dan niet schuldig aan huiselijk geweld) en of ik de wagen niet wil weggeven. Nou nee dus. En dat valt dan heel slecht. Schelden, bedreigen, verwensingen etc. Zelfs eentje die het schandalig vond dat ik wilde verdienen over de ruggen van de mensen die het moeilijk hebben. Net alsof ik hun kinderwagen wil verkopen.

.

Hier zakt mijn broek van af.....

Het verpest gewoon de fun om op MP te verkopen...
Ik heb eens twee mooie platen (die voor aan de muur) aangeboden op MP. Op een dag een voicemailtje van iemand die geinteresseerd was. En bij het horen van die stem werd ik al helemaal zenuwachtig. Dat klonk als een erg leuke vent (lekker goedgebekt, nonchalant telefoonbericht). Ik durfde haast niet terug te bellen, maar goed, je wilt wat verkopen of niet. Wel 5 minuten geklests (), afspraak gepland en werkelijk waar: ik was gewoon nerveus!

En ja hoor, bij het openen van de deur: wat leuk! Platen vond ie ook leuk en hij bleef voor een kopje thee. Hij woonde in dezelfde woonplaats dus we hadden genoeg gespreksstof (niet dat onze woonplaats zo fenomenaal is). Toen hij vetrok was dit enigzins bizar.. "dag marktplaats-man!"

We hebben uiteindelijk nog een keer gedate, maar daar bleef het bij.

Mensen vinden het altijd maar een vreemd verhaal: de marktplaats-jongen.
Leuk verhaal. Had je wel interesse in hem dan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven