Marktplaats, Wat te doen.

02-11-2010 22:45 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij hebben een hele zooi met rommelmarkt spullen op marktplaats staan.

En nu ontvingen wij vandaag een heel zielig mailtje van een gezin wat in de schulden zat, En weinig tot niks hadden.

Ze vroegen ons of ze alsjeblieft de spullen mochten hebben voor hun dochters voor de feestdagen.

Ik had zo'n medeleden dat ik al begon te twijfelen om de spullen gratis weg te geven.

Totdat ik haar naam ging googlen, Ze blijkt namelijk al heel lang zo aan spullen te komen van mensen.

En ze blijkt helemaal niet in de schulden te zitten, Ze heeft namelijk een vrijstaand huis.. (achter gekomen via google,hyves)



Ik vind dit niet kunnen, Zou ik hier een klacht voor kunnen indienen bij marktplaats?

Of bij opgelicht.nl??

Want het is niet echt oplichting, maar helemaal eerlijk gaat dit ook niet want die vrouw verkoopt wel alle gratis gekregen spullen door.

(Bewijs van andere gedupeerde en advertentie's op marktplaats.nl)

Mensen zijn echt boos en teleurgesteld!



Ik heb alle andere gedupeerde opgeroepen melding te maken, maar die durven niet zo goed.

En ik zelf kwam er net op tijd achter, naar veel zoeken op google..



Alvast bedankt voor jullie reactie..
Ja. Absoluut melden bij Marktplaats.



(Ze komt toch niet uit Tiel, he?)
Alle reacties Link kopieren
http://www.marktplaatsoplichting.nl/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ja gewoon melden. geen idee of ze er wat mee doen maar dan heb JIJ in ieder geval gedaan wat je kon.

Laat het een les voor je zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 02 november 2010 @ 22:47:

Ja. Absoluut melden bij Marktplaats.



(Ze komt toch niet uit Tiel, he?)
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 02 november 2010 @ 22:47:

Ja. Absoluut melden bij Marktplaats.



(Ze komt toch niet uit Tiel, he?) was ook mijn eerste gedachte.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zeker Ingvilt uit Tiel? Dat wijf gaat maar door he?

Nou ja, hoop dat het iemand anders is.
quote:Enn schreef op 02 november 2010 @ 22:48:

http://www.marktplaatsoplichting.nl/



Deze is beter (en sneller):



www.opgelichtopinternet.nl
Alle reacties Link kopieren
bah, dat mensen dit doen zeg!Melden, dat zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Melden en de persoon in kwestie een mail sturen waarin je zet dat je niet gediend bent van haar manier van doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel oplichting hoor.



oplichting

met bedrog iemand bewegen tot het afgeven van een goed of tot het aangaan van een schuld

Categorie: Rechten gerelateerd
Ligt ws iets ingewikkelder.
Alle reacties Link kopieren
Melden bij MP en aan haar melden dat je dit gemeld hebt.

Ik vind het wel oplichting in zekere zin.



Je bent niet verplicht het haar te melden natuurlijk maar mogelijk is dat een les voor haar.



Bah, walgelijk zulke mensen, die verzieken het ook voor mensen die echt in de door haar geschetste situatie verkeren...al weet ik uit ervaring dat juist die mensen vaak wel een soort trots hebben om dit soort bedelacties nu juist niet in te zetten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse Wet

Wet(boek): Strafrecht Artikel: 326 Omschrijving: Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het tenietdoen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie
Eens met Sprokkelientje. Als je de kunst van het bedelen verstaat, hoef je nooit in armoe te leven.
Alle reacties Link kopieren
Och dat hele verhaal van die zielige vrouw die toch niet zo zielig bleek te zijn.



Melden iig want anders gaan deze lui nog harder door met oplichten.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Alle reacties Link kopieren
Nou is een vrijstaand huis natuurlijk nog geen bewijs dat iemand niet in de shit zit.

Maar als je reacties leest van gedupeerden; ja, dan gaan je haren overeind staan.

Blokkeren ze zulke mensen niet op Marktplaats, als je dat doorgeeft?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 november 2010 @ 23:25:



Blokkeren ze zulke mensen niet op Marktplaats, als je dat doorgeeft?Neuh, daarvoor moet je een bewijs van aangifte kunnen tonen.
Alle reacties Link kopieren
Zo heeft mijn vriend momenteel ook wat te koop staan op MP. Daar heeft iemand op gereageerd en een dag later kreeg mijn vriend een mail van MP, dat er over deze persoon al meerdere klachten binnengekomen zijn en dat hij hier geen zaken mee moet doen. Ook stond er in de mail dat dit voor MP aanleiding is om het account van die persoon te blokkeren.



Of je een bewijs van aangifte nodig hebt zoals Fleurtje zegt, dat weet ik niet, maar ik zou er iig melding van maken bij MP.
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Hoop dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden

Ben bezig wat spulletjes via Marktplaats te verkopen.



Koper heeft via mailtje een bod gedaan, ik heb dat bod geaccepteerd.

Kreeg een paar dagen daarna mailtje waarin ze vroeg om mijn rekeningnr., dat heb ik haar doorgegeven.

We zijn nu drie dagen verder en ik heb niets meer gehoord.

Heb haar gisteravond nog mailtje gestuurd of nog interesse

had, maar tot heden nog geen antwoord.

Wat kan ik nu het beste doen, het verkopen aan iemand anders

met de kans dat ze het geld alsnog overmaakt, of nog even afwachten.

Het zit me niet echt lekker dat ze mijn rekeningnr. heeft.



Alvast bedankt
Het is naief om zoiets nog maar te overwegen! Ben misschien heel hard, maar iemand die niet wil betalen wat ik ervoor wil hebben is gewoon exit. Dikke doei! Ben geen filantropische instelling. Als ik iets gratis weg wil geven doe ik dat wel aan vrienden of familie.
Verkopen aan iemand anders!

Mail haar dat je het aan een ander verkocht hebt en mocht haar geld al onderweg zijn, het direct weer terugboeken.
Als ze het wel had overgemaakt, had het je dan ook niet lekker gezeten dat ze je rekeningnr heeft?!
quote:Dobbe schreef op 03 november 2010 @ 10:28:

Hallo



Hoop dat iemand van jullie mijn vraag kan beantwoorden

Ben bezig wat spulletjes via Marktplaats te verkopen.



Koper heeft via mailtje een bod gedaan, ik heb dat bod geaccepteerd.

Kreeg een paar dagen daarna mailtje waarin ze vroeg om mijn rekeningnr., dat heb ik haar doorgegeven.

We zijn nu drie dagen verder en ik heb niets meer gehoord.

Heb haar gisteravond nog mailtje gestuurd of nog interesse

had, maar tot heden nog geen antwoord.

Wat kan ik nu het beste doen, het verkopen aan iemand anders

met de kans dat ze het geld alsnog overmaakt, of nog even afwachten.

Het zit me niet echt lekker dat ze mijn rekeningnr. heeft.



Alvast bedanktGewoon verkopen aan een ander als je nog 'n gegadigde hebt. Mocht die ander toch nog geld overmaken, stort je 't gewoon terug mits je van je 2e gegadigde inmiddels ook al geld hebt ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ook niet zo veel te verwachten hebt van MP, die blijven het liefst buiten de transactie. We hadden een keer een schilder van MP en die heeft uiteindelijk alles wat los en vast zat uit ons huis gestolen. MP deed er niets mee, en hij adverteert nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven