Marktplaats, Wat te doen.

02-11-2010 22:45 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben een hele zooi met rommelmarkt spullen op marktplaats staan.

En nu ontvingen wij vandaag een heel zielig mailtje van een gezin wat in de schulden zat, En weinig tot niks hadden.

Ze vroegen ons of ze alsjeblieft de spullen mochten hebben voor hun dochters voor de feestdagen.

Ik had zo'n medeleden dat ik al begon te twijfelen om de spullen gratis weg te geven.

Totdat ik haar naam ging googlen, Ze blijkt namelijk al heel lang zo aan spullen te komen van mensen.

En ze blijkt helemaal niet in de schulden te zitten, Ze heeft namelijk een vrijstaand huis.. (achter gekomen via google,hyves)

Ik vind dit niet kunnen, Zou ik hier een klacht voor kunnen indienen bij marktplaats?

Of bij opgelicht.nl??

Want het is niet echt oplichting, maar helemaal eerlijk gaat dit ook niet want die vrouw verkoopt wel alle gratis gekregen spullen door.

(Bewijs van andere gedupeerde en advertentie's op marktplaats.nl)

Mensen zijn echt boos en teleurgesteld!

Ik heb alle andere gedupeerde opgeroepen melding te maken, maar die durven niet zo goed.

En ik zelf kwam er net op tijd achter, naar veel zoeken op google..

Alvast bedankt voor jullie reactie..
Ja zeker een klacht indienen! Dit is echt té gluiperig.
quote:En ik zelf kwam er net op tijd achter, naar veel zoeken op google..Zonde van je tijd. Iemand die zo'n schooimailtje stuurt gewoon gelijk deleten.
quote:sophie_emma schreef op 03 november 2010 @ 10:34:

Ik denk dat je ook niet zo veel te verwachten hebt van MP, die blijven het liefst buiten de transactie. We hadden een keer een schilder van MP en die heeft uiteindelijk alles wat los en vast zat uit ons huis gestolen. MP deed er niets mee, en hij adverteert nog steeds.MP staat ook buiten de transactie, is slechts een platform.
Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Ik wacht tot vanavond, heb ik dan nog geen antwoord dan gaat de koop naar iemand anders.

Nog 1 vraagje, hoelang geven jullie iemand de tijd om het geld over te maken.
Als ik maandag rekeningnr mail, wil ik het er donderdag wel op hebben staan, moet ik wel mail hebben gekregen van koper dat het is overgemaakt. Als koper dat niet mailt en niks laat horen, dan ben ik er sneller klaar mee.
Als kopers trouwens op vrijdag zeggen het maandag over te maken omdat ze dan pas tijd hebben, kan het ook zijn dat ik het zomaar aan een andere bieder verkoop.
quote:Dobbe schreef op 03 november 2010 @ 10:48:

Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Ik wacht tot vanavond, heb ik dan nog geen antwoord dan gaat de koop naar iemand anders.

Nog 1 vraagje, hoelang geven jullie iemand de tijd om het geld over te maken.Met telebanking kan 't er dezelfde avond nog op staan, dus als het langer dan 2 dagen duurt is het wat mij betreft klaar. Overigens, mocht in de tussentijd zich 'n nieuwe gegadigde melden, dan zet ik in mijn eerste antwoord dat er al 'n bieder is, maar als dat de volgende dag niet rond is, ik bij hem/haar terug kom. Ik haal 'n artikel dus niet uit de verkoop zolang ik nog geen geld heb.
quote:fleurtje schreef op 03 november 2010 @ 11:11:

Als kopers trouwens op vrijdag zeggen het maandag over te maken omdat ze dan pas tijd hebben, kan het ook zijn dat ik het zomaar aan een andere bieder verkoop.ja, da's ook 'n bullshitsmoes ook, als ze tijd hebben om jou te mailen, dan konden ze in diezelfde tijd even telebanken
Met telebanking kàn het een paar dagen duren als het tussen twee verschillende banken is.

Soms vind ik het ook prima als ze een copy-paste van de overboeking mailen.
quote:elninjoo schreef op 03 november 2010 @ 11:14:

[...]

ja, da's ook 'n bullshitsmoes ook, als ze tijd hebben om jou te mailen, dan konden ze in diezelfde tijd even telebankenDaarom. En in een winkel zeg je tenslotte ook niet dat je nu geen tijd hebt om te pinnen. Of nou ja, je kunt het wel zeggen, maar er is dan wel een kans dat het artikel weg is als je er wel een keer tijd voor kunt vinden.
Beetje onervaren met het verkopen op Marktplaats, daarom blij met jullie tips.

Nogmaals bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven