Meedenken fiets
woensdag 5 augustus 2020 om 14:39
Hoi,
Wie wil meedenken over mijn nieuwe fiets?
Geen elektrische
Redelijk sportief maar niet met zo'n dun zadel dat je achterwerk omhoog zit.
Niet te burgerlijk, beetje retro mag wel.
Minstens 7 versnellingen.
Ik fiets zeker 50 a 70 km per week.
Graag minstens 10 jaar mee gaan.
Fietstassen wil ik er graag ophouden.
Ik heb uiteraard zelf gegoogled maar wellicht hebben jullie leuke tips.
Wie wil meedenken over mijn nieuwe fiets?
Geen elektrische
Redelijk sportief maar niet met zo'n dun zadel dat je achterwerk omhoog zit.
Niet te burgerlijk, beetje retro mag wel.
Minstens 7 versnellingen.
Ik fiets zeker 50 a 70 km per week.
Graag minstens 10 jaar mee gaan.
Fietstassen wil ik er graag ophouden.
Ik heb uiteraard zelf gegoogled maar wellicht hebben jullie leuke tips.
woensdag 5 augustus 2020 om 15:11
Maar heb je ook fietstassen? Enzoja, is de hippe retrolook bewaard gebleven of wordt het dan toch automatisch een beetje anwb-stel achtig?stippensokken schreef: ↑05-08-2020 15:07Een Cortina Chrono met 7 versnellingen hier, mooie degelijke fiets met retro uiterlijk.
woensdag 5 augustus 2020 om 15:17
woensdag 5 augustus 2020 om 15:45
woensdag 5 augustus 2020 om 15:47
Haha. Niet persé hip. Wel eigen stijl. Beetje apart, niet doorsnee.Luci_Morgenster schreef: ↑05-08-2020 15:05Waarom wil je per se hip zijn en ben je bang om burgelijk over te komen?![]()
![]()
![]()
woensdag 5 augustus 2020 om 16:03
Breezer Beltway 8+
Sportieve lichte fiets met riemaandrijving en naafverssnelling. Echt een heerlijke fiets. Wel iets boven het aangegeven budget nl 1200 euro. Ik vind de fiets iedere euro waard maar je moet het wel kunnen opbrengen natuurlijk. De fiets heeft een sportieve zithouding maar nog wel comfortabel (vind ik).
Sportieve lichte fiets met riemaandrijving en naafverssnelling. Echt een heerlijke fiets. Wel iets boven het aangegeven budget nl 1200 euro. Ik vind de fiets iedere euro waard maar je moet het wel kunnen opbrengen natuurlijk. De fiets heeft een sportieve zithouding maar nog wel comfortabel (vind ik).
woensdag 5 augustus 2020 om 16:04
Voor dit budget had ik mijn huidige batavus en heb hem meer dan 12 jaar. Moet alleen weg omdat dat soort type versnelling niet gemaakt wordt meer. En dan moet er een heel nieuw wiel op.