Meld het de mods

08-07-2020 12:47 1442 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen.


Bij voorkeur melden met een linkje naar het topic met het tijdstip en de Nick.

Of melden dat je gestaft hebt in topic x.


We zullen melden als we er naar gaan kijken/gekeken hebben, dan zijn er een paar opties;

Je ziet dat er actie is ondernomen in het topic.
Bijvoorbeeld een topic waarschuwing, de posting is gewist/aangepast of er is een ban uitgedeeld.

We melden dat we het aan overleggen zijn.

We vinden actie (op dat moment) niet noodzakelijk.

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt, kun je hiervoor in het Vraag het de modstopic terecht.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
24.86% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 20:44
Nee, het is geen democratisch proces, maar dat wil niet zeggen dat we meningen niet meenemen.
Ok, dank voor je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
09-07-2020 20:47
Is al van gisteren dus niet nodig maar het verbaasde me nogal dat degenen die zo vallen over pejeka dit volkomen normaal vinden en sommigen het er zelfs mee eens waren.
Hoeft van mij ook niet geband te worden worden hoor iedereen mag dat vinden maar hypocriet is het wel.
Die opmerking van pejeka was ook van gisteren.
Het zijn trouwens wel twee verschillende dingen hè? Niet te vergelijken met elkaar in elk geval. Dus als je de reactie van Pejeka niet vindt kunnen, is het niet perse hypocriet dat je Trump doodwenst.
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 20:49
Ik denk dat de huidige discussie prima gevoerd kan worden in het Napraattopic.
Wat is er nu gebeurd met de melding van gisteren. de eerste melding hier. over het corona waanzin topic.
Waarom komt hier niemand op terug? Was benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 20:49
Ik denk dat de huidige discussie prima gevoerd kan worden in het Napraattopic.
Crosspost, maar je hebt gelijk. Excuses.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
09-07-2020 20:57
Die opmerking van pejeka was ook van gisteren.
Het zijn trouwens wel twee verschillende dingen hè? Niet te vergelijken met elkaar in elk geval. Dus als je de reactie van Pejeka niet vindt kunnen, is het niet perse hypocriet dat je Trump doodwenst.
Het zijn iig mensen die niet meer serieus te nemen zijn als ze weer eens verontwaardigd roepen over wat anderen allemaal wel niet in hun ogen voor vreselijks op de actueelpijler schrijven.
Maar goed Donald Trump is niet lief dus dan gelden de 'fatsoensregels' niet dus die mag net als Bolsonaro gewoon dood.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 20:57
Wat is er nu gebeurd met de melding van gisteren. de eerste melding hier. over het corona waanzin topic.
Waarom komt hier niemand op terug? Was benieuwd..
Kennelijk was er weinig bijzonders aan dat topic?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Wilhetnietweten schreef:
09-07-2020 20:57
Die opmerking van pejeka was ook van gisteren.
Het zijn trouwens wel twee verschillende dingen hè? Niet te vergelijken met elkaar in elk geval. Dus als je de reactie van Pejeka niet vindt kunnen, is het niet perse hypocriet dat je Trump doodwenst.
Mee eens, duidelijk andere dingen.
Ik vond persoonlijk iemand doodwensen ook heftiger dan ook maar 1 zinnetje dat Pejeka gezegd heeft in dat topic.

Het probleem is dat veel mensen liever niet staffen natuurlijk. Althans ik zou dat niet doen. Van mij mag iedereen zeggen wat die zou willen zonder dat ze geband hoeven worden. Discussie is juist goed. Iemand hier bannen betekent niet dat de gedachtes dan ineens weg zijn. Dus heeft weinig nut. Juist als iemand iets zegt dat waar mensen tegen zijn. is het goed om er reactie op te kunnen geven en te zeggen dit kan niet. Het onder de bank vegen helpt dan niet.

Tenzij iemand erop uit is om iemand hier persoonlijk te kwetsen op het forum. Dan kan een ban wel eens goed zijn.
Rosabella1 schreef:
09-07-2020 21:06
Kennelijk was er weinig bijzonders aan dat topic?
Was ook mijn mening.
Maar dacht inderdaad dat een besluitvorming werd medegedeeld.
Niet enkel als het negatief uitvalt( i,e topic sluiten, bericht verwijderen, ban)
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 20:49
Ik denk dat de huidige discussie prima gevoerd kan worden in het Napraattopic.
Misschien is het Napraattopic voor sommige mensen te veel een bastion van een hechte groep. Niets mis mee, maar ik kan me voorstellen dat er forummers zijn die de drempel wat hoog vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
09-07-2020 21:11
Misschien is het Napraattopic voor sommige mensen te veel een bastion van een hechte groep. Niets mis mee, maar ik kan me voorstellen dat er forummers zijn die de drempel wat hoog vinden.
Het Napraattopic is bedoeld om na te praten en voor iedereen. En de meeste mensen die hier nu een discussie voeren, zie ik ook in dat topic, dus dat lijkt me op dit moment geen argument.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 20:57
Wat is er nu gebeurd met de melding van gisteren. de eerste melding hier. over het corona waanzin topic.
Waarom komt hier niemand op terug? Was benieuwd..
We hebben het overlegd en zien op dit moment geen reden om het topic te sluiten.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Waar je als het tegenzit ook nog even de pan uitgeveegd wordt als nieuwe of onbekende. Napraat hoort voor iedereen te zijn en niet bestuurd te worden door de mensen die er vaak wat kletsen. Dat kletsen is prima, maar niet dat iemand de maat nemen, die niet aan de 'maatstaven' van sommigen daar voldoen. Misschien dat daar de komende tijd ook eens naar gekeken kan worden. Zeker in combinatie met dit topic en de huidige veranderingen, lijkt het handig de discussies over melden hier, op napraat te voeren. Maar als daar een paar die-hards liever lullen over eten en de rest wegzetten als oninteressant of onder welke steen je vandaan komt, gaat dat nooit werken.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 21:17
Het Napraattopic is bedoeld om na te praten en voor iedereen. En de meeste mensen die hier nu een discussie voeren, zie ik ook in dat topic, dus dat lijkt me op dit moment geen argument.
Wat zouden dan wel argumenten kunnen zijn?

Ik verwijs bij deze naar de post van Nadal om 21.19.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
09-07-2020 21:24
Wat zouden dan wel argumenten kunnen zijn?

Ik verwijs bij deze naar de post van Nadal om 21.19.
Zoals ik al zei, Napraat is voor iedereen en ik snap best dat wanneer je volledig nieuw bent, het lastig kan zijn om daar te gaan posten. Maar dat geldt niet voor de mensen die hier nu een discussie voeren.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is ooit een keer begonnen met praten in Napraat, ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Nadal schreef:
09-07-2020 21:19
Waar je als het tegenzit ook nog even de pan uitgeveegd wordt als nieuwe of onbekende. Napraat hoort voor iedereen te zijn en niet bestuurd te worden door de mensen die er vaak wat kletsen. Dat kletsen is prima, maar niet dat iemand de maat nemen, die niet aan de 'maatstaven' van sommigen daar voldoen. Misschien dat daar de komende tijd ook eens naar gekeken kan worden. Zeker in combinatie met dit topic en de huidige veranderingen, lijkt het handig de discussies over melden hier, op napraat te voeren. Maar als daar een paar die-hards liever lullen over eten en de rest wegzetten als oninteressant of onder welke steen je vandaan komt, gaat dat nooit werken.
We zullen het de komende tijd een beetje in de gaten houden, maar laat je niet weerhouden om het Napraattopic te gebruiken waar het voor bedoeld is. Dat wil overigens niet zeggen dat er niet ook over eten gepraat mag worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Mod, dan heb je niet gelezen daar vandaag, want dat is gewoon niet waar. Er zijn gisteren en vandaag een paar nieuwe schrijvers geweest, die mee hebben willen kletsen en deze dingen naar hun hoofd hebben gekregen. Niet iedereen is assertief en mondig van zichzelf. Als je verlegen bent of starter op het forum of nieuw op het napraattopic of met een nieuwe nick start, krijg je van dezelfde personen altijd commentaar. Niet iedereen is daar tegenop gewassen en je zegt zelf dat het topic voor iedereen is. Dat is nu gewoonweg niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Mod 21.32u - sorry, ik blijk niet te kunnen quoten, krijg geen typegelegenheid, ja, het draait om dat eten inderdaad. Sorry, dan begrijp je niet zo goed wat ik schrijf, maar prima.
Oakes schreef:
09-07-2020 21:11
Misschien is het Napraattopic voor sommige mensen te veel een bastion van een hechte groep. Niets mis mee, maar ik kan me voorstellen dat er forummers zijn die de drempel wat hoog vinden.
Begrijp ik goed.
Er was een discussie vanmiddag, juist over dit en het wel of niet bannen.
Vervolgens wordt er geroepen.. lekker interessant.. En wat eten we vandaag..

Het moet snel weer gaan over ditjes en datjes.
Prima verder. Maar napraat over topics en discussies wordt niet bepaald aangemoedigd.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
09-07-2020 21:31
Iedereen is ooit een keer begonnen met praten in Napraat, ik ook.
Je bent me net voor. Inderdaad. En mij is nooit iets gevraagd over stenen of zo. Gewoon meedoen, dan is er niks aan de hand. Ook napraat is van Viva en niet van wie dan ook die daar regelmatig post. En dus gelden ook daar gewoon de forumregels.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 21:37
Begrijp ik goed.
Er was een discussie vanmiddag, juist over dit en het wel of niet bannen.
Vervolgens wordt er geroepen.. lekker interessant.. En wat eten we vandaag..

Het moet snel weer gaan over ditjes en datjes.
Prima verder. Maar napraat over topics en discussies wordt niet bepaald aangemoedigd.
Ja, door één forummer. Dat betekent niet dat je niet meer verder mag/kan discussiëren.

Maar ik snap dat je graag weer even af wil geven op Solo.
Cookielover schreef:
09-07-2020 21:31
Iedereen is ooit een keer begonnen met praten in Napraat, ik ook.
ooit begonnen.. dan geef je het dus al aan, dat je er niet zo maar even tussen komt. En je er dus moet beginnen en je tussen moet wringen.
Alle reacties Link kopieren
Nadal schreef:
09-07-2020 21:33
Mod, dan heb je niet gelezen daar vandaag, want dat is gewoon niet waar. Er zijn gisteren en vandaag een paar nieuwe schrijvers geweest, die mee hebben willen kletsen en deze dingen naar hun hoofd hebben gekregen. Niet iedereen is assertief en mondig van zichzelf. Als je verlegen bent of starter op het forum of nieuw op het napraattopic of met een nieuwe nick start, krijg je van dezelfde personen altijd commentaar. Niet iedereen is daar tegenop gewassen en je zegt zelf dat het topic voor iedereen is. Dat is nu gewoonweg niet zo.
Helemaal mee eens.
Mij raakt het persoonlijk niet, ik loop hier al lang genoeg mee, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich onvoldoende zeker voelen om tegen de verbaal sterke, overheersende groepsdynamiek in te gaan, of daar gewoon geen zin in hebben. Een poster krijgt de status van aangeschoten, waardoor die poster in andere topics onderuit wordt gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 21:37
Begrijp ik goed.
Er was een discussie vanmiddag, juist over dit en het wel of niet bannen.
Vervolgens wordt er geroepen.. lekker interessant.. En wat eten we vandaag..

Het moet snel weer gaan over ditjes en datjes
.
Prima verder. Maar napraat over topics en discussies wordt niet bepaald aangemoedigd.
Ja oké maar daar hoef je niet in mee te gaan toch?
Gewoon melden wat je te zeggen hebt en je niet zo uit de tent laten lokken door mensen die je liever zien gaan dan komen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
09-07-2020 21:37
Je bent me net voor. Inderdaad. En mij is nooit iets gevraagd over stenen of zo. Gewoon meedoen, dan is er niks aan de hand. Ook napraat is van Viva en niet van wie dan ook die daar regelmatig post. En dus gelden ook daar gewoon de forumregels.
Gewoon meepraten, met de heersende mores, bedoel je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven