Meld het de mods

08-07-2020 12:47 1442 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen.


Bij voorkeur melden met een linkje naar het topic met het tijdstip en de Nick.

Of melden dat je gestaft hebt in topic x.


We zullen melden als we er naar gaan kijken/gekeken hebben, dan zijn er een paar opties;

Je ziet dat er actie is ondernomen in het topic.
Bijvoorbeeld een topic waarschuwing, de posting is gewist/aangepast of er is een ban uitgedeeld.

We melden dat we het aan overleggen zijn.

We vinden actie (op dat moment) niet noodzakelijk.

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt, kun je hiervoor in het Vraag het de modstopic terecht.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
24.86% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2020 13:38
Racisme en stigmatisatie vertonen een flinke overlap. Zelfs zou je racisme kunnen definiëren als negatief stigmatiseren op grond van huidkleur. Dus waar jij nou ineens vandaan haalt dat stigmatiseren ten alle tijde maar moet kunnen is me een raadsel.

En wat het racistische gehalte van die opmerking betreft: zonder context gelezen is ie op het randje denk ik. Maar gezien eerdere uitingen van PJK vermoed ik helaas toch racistische motieven.
Maar vermoedens heb je niks aan, wel aan bewijzen. Vraag het hem anders gewoon. Ik wed dat ie ook nog uitlegt wat ie ermee bedoelt.
Al een account? Log dan hier in.
yasmijn schreef:
09-07-2020 13:43
Maar vermoedens heb je niks aan, wel aan bewijzen. Vraag het hem anders gewoon. Ik wed dat ie ook nog uitlegt wat ie ermee bedoelt.
Neh, geen zin in. Lees die post nog maar eens goed. Naar de letter miszegt ie niks, maar impliciet zet ie de meer gepigmenteerde Nederlanders weg als profiteurs. Best racistisch toch? En dat racisme wordt alleen maar minder impliciet als je zijn forumgeschiedenis in ogenschouw neemt. Ik kan het niet mooier maken dan het is hoor.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk was het racistisch. Ze profiteren van witte mensen. Belachelijk racistische post.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
09-07-2020 14:24
Tuurlijk was het racistisch. Ze profiteren van witte mensen. Belachelijk racistische post.
Nee, "blanke" samenleving.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Hij impliceert dat zwarte mensen dat geld voor dat penthouse niet gewoon zelf hebben kunnen verdiend. Net zoals de witte buren.
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2020 13:58
Neh, geen zin in. Lees die post nog maar eens goed. Naar de letter miszegt ie niks, maar impliciet zet ie de meer gepigmenteerde Nederlanders weg als profiteurs. Best racistisch toch? En dat racisme wordt alleen maar minder impliciet als je zijn forumgeschiedenis in ogenschouw neemt. Ik kan het niet mooier maken dan het is hoor.
Ik lees het als dat de verongelijkte klagers ook gewoon profiteren van onze westerse samenleving met alle mogelijke kansen, sociaal vangnet en welvaart omdat hun wiegje in Nederland stond en niet ergens in the middle of nowhere van Afrika.
Hoe zit het nu met de besluitvorming van de Mods.
Ik dacht dat er met dit topic transparantie zou komen.

Er zijn nu twee " meldingen" gemaakt sinds gisterochtend.

Maar ik heb volgens mij nog geen enkel iets over een besluit gezien van deze kwesties. Duurt dat normaal gezien een paar dagen?

En als dat zo is, is het dan in sommige gevallen niet mosterd na de maaltijd?
iemand meld dat een topic echt niet kan. En dan na 4 dagen wordt het verwijdert,
nadat het topic toch al dood was. Dat heeft dan ook weinig zin.
Alle reacties Link kopieren
Zeg Abyss, je zit me toch niet na te praten hè?
Cookielover schreef:
09-07-2020 18:16
Zeg Abyss, je zit me toch niet na te praten hè?
Heel af en toe zeg ik ook verstandige dingen..
niet te vaak, wees maar niet bang.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 18:14
Hoe zit het nu met de besluitvorming van de Mods.
Ik dacht dat er met dit topic transparantie zou komen.

Er zijn nu twee " meldingen" gemaakt sinds gisterochtend.

Maar ik heb volgens mij nog geen enkel iets over een besluit gezien van deze kwesties. Duurt dat normaal gezien een paar dagen?

En als dat zo is, is het dan in sommige gevallen niet mosterd na de maaltijd?
iemand meld dat een topic echt niet kan. En dan na 4 dagen wordt het verwijdert,
nadat het topic toch al dood was. Dat heeft dan ook weinig zin.
We gaan hier niet alle beslissingen uitleggen, maar als er vragen zijn, geven we daar antwoord op. Verder zijn we er niet ieder moment van de dag, dus het kan soms even duren voor er een reactie komt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
09-07-2020 13:08
Ik vind: viewtopic.php?f=9&t=465193&p=31620181&s ... #p31620181

Nogal een racistische en stigmatiserende opmerking voor iemand die nog maar net terug is van een maandban voor racistisch en stigmatiserend opmerkingen.
We hebben het intern overlegd en ook alle reacties hier meegenomen. En gezien eerdere uitlatingen en bannen ben ik met je eens.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 18:22
We gaan hier niet alle beslissingen uitleggen, maar als er vragen zijn, geven we daar antwoord op. Verder zijn we er niet ieder moment van de dag, dus het kan soms even duren voor er een reactie komt.
Nee ok prima. Verwacht ook niet dat er elk moment van de dag een reactie komt.
Ik denk alleen als het 3 dagen later pas komt het in sommige gevallen al niet meer hoeft.

Volgens mij gaat het ook niet over, "de beslissing uit leggen". Meer om het feit of er al een beslissing is gevallen.
Bijvoorbeeld gisterochtend toen er een melding kwam over een corona topic dat verwijdert zou moeten worden.

Ik vond van niet eigenlijk. Dus ik was wel benieuwd wat er vervolgens besloten is..
Misschien duurt dat een paar dagen. Maar dan kan het topic sowieso al uitgestorven zijn. Dat bedoel ik dus met mosterd na de maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 18:20
Heel af en toe zeg ik ook verstandige dingen..
niet te vaak, wees maar niet bang.
Was een ironisch grapje van mij :)
Cookielover schreef:
09-07-2020 18:31
Was een ironisch grapje van mij :)
van mij ook.

Ik zeg alleen maar verstandige dingen..
Abyss schreef:
09-07-2020 18:37
van mij ook.

Ik zeg alleen maar verstandige dingen..
Kind, jij herkent ironie nog niet eens als ie naakt voor je op tafel staat te dansen met Dobby's theemuts op zijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 18:37
van mij ook.

Ik zeg alleen maar verstandige dingen..
Maar daar is niet iedereen het mee eens. Daar ligt de fout bij jou.
Cookielover schreef:
09-07-2020 18:40
Maar daar is niet iedereen het mee eens. Daar ligt de fout bij jou.
Oh jee..

ik dacht even dat we elkaar aanvoelde wat betreft ironie.
Jammer.
Nu het vermelden waard allemaal ^^
Ik ben het oneens met de ban van Pejeka, waar moet ik dat melden?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 18:25
We hebben het intern overlegd en ook alle reacties hier meegenomen. En gezien eerdere uitlatingen en bannen ben ik met je eens.

Echt? Als vijf mensen over PJK hadden geklaagd en hij zou daarentegen twintig steunbetuigingen hebben gehad, dan zou PJK geen ban hebben gekregen?
Niq schreef:
09-07-2020 18:48
Ik ben het oneens met de ban van Pejeka, waar moet ik dat melden?

Heb je bij deze gedaan.
Staat genoteerd.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-07-2020 18:48
Ik ben het oneens met de ban van Pejeka, waar moet ik dat melden?
Hier toch?
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2020 18:38
Kind, jij herkent ironie nog niet eens als ie naakt voor je op tafel staat te dansen met Dobby's theemuts op zijn hoofd.
Dat is nou net niet het voorbeeld waarop ik iemand meteen herken inderdaad..

Hey verrek! die naakte dame die daar zat te twerken met theemuts op d'r hoofd was buurvrouw Chantal.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-07-2020 18:48
Ik ben het oneens met de ban van Pejeka, waar moet ik dat melden?
Dus jij vindt dat racistische opmerkingen hier ongestraft kunnen worden gemaakt?
Fijn mods, dit nieuwe systeem en de terugkoppeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven