Mijn gezicht is leesbaar

28-12-2016 22:28 134 berichten
Ik heb last van mijn zichtbare gezicht (gezichts uidrukking) vooral als ik geïrriteerd of boos ben dan merk je dat. Over het algemeen heb ik een resting bitch face waardoor ik niet uitnodigend ben. Hoe verander je je gezichts uidrukking?

Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 23:40:

[...]

Nee tuurlijk niet.Je kan er niet tegen, zeg je. Wat gebeurt er dan wel met je ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2016 @ 23:40:

[...]

En jij ?Kan beter even op mijn houding letten vanaf nu.
quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 23:41:

[...]

Kan beter even op mijn houding letten vanaf nu.Het was een ja-of-nee- vraag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2016 @ 23:43:

[...]

Het was een ja-of-nee- vraag.Mijn werk gaat goed anders was ik wel ontslagen.
Je kunt toch gaan oefenen voor de spiegel. Dan ga je verschillende situaties bedenken en roep je die emotie op. En dan kijk je in de spiegel hoe het eruit ziet en kun je gelijk zien of je daar iets in moet wijzigen. Je kunt ook acteerlessen nemen. Ik heb tijdens mijn opleiding veel rollenspellen moeten doen en daar leren spiegelen. En gevolg daarvan is dat het andersom dus ook gebeurt. Tijdens een gesprek spiegelde mijn klasgenoot mij ook. Dan zie je gelijk hoe je gezicht in de plooi zit en hoe goed je te lezen bent.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
En voor sommige mensen is het trouwens ook gewoon nooit goed. Ben je daadwerkelijk vrolijk, is het weer te gemaakt. Zit je even na te denken, dan ben je weer een chagrijn... Die zijn vooral bezig hun eigen gevoelsleven te projecteren. Ieder zijn hobby.

Maar die opmerking van je collega lijkt me in meer zitten dan alleen je gezichtsuitdrukking.
"wat kijk je boos"! "Nee hoor, maar zo zit mijn gezicht het lekkerst"

Oh mosterd zie ik nu.. Haha
Klaar mee
quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 23:39:

[...]

Dat zeg ik ze doet haar werk goed.

Maar waarom zou ze niet echt vriendelijk zijn? Natuurlijk zijn er mensen gemaakt vriendelijk, soms altijd en soms omdat ze een rot dag hebben. Maar veel mensen zijn van nature gewoon vriendelijk en enthousiast. Ik denk dat een deel hiervan echt in jouw houding zit. Daar zou ik ook mee aan de slag gaan.

Heb je nog steeds gesprekken met een psych? Misschien kun je het daarmee bespreken, die kan je ook tips geven. Daarnaast denk ik dat het handig is om eerst de grote problemen aan te gaan pakken die je in je leven hebt en dan pas te gaan werken aan dingen als je gezichtsuitdrukking. Het komt op mij een beetje over dat je een beetje vlucht in "kleine" problemen zodat je niet aan al die andere moeilijke dingen hoeft te werken. Begrijpelijk maar niet zo handig.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Je bent niet verantwoordelijk voor het gezicht dat je gekregen hebt, maar wel voor het gezicht dat je trekt.

Ik denk dat het niet alleen je gezicht is, maar een hele houding die je uitstraalt. Als je goed oogcontact met mensen maakt en belangstellend naar ze kijkt en met ze praat is er niks aan de hand. En ik merk altijd dat je er heel veel voor terug krijgt. Van nature heb ik ook eerder een nors gezicht dan een vrolijke snoet maar mijn houding is wel open, op de werkvloer straal ik uit naar mensen dat ik het naar mijn zin heb en dat ik toegankelijk ben, mensen voelen dat aan en reageren daarop. Mensen die ik als chaggerijnig bestempel komen zo over door heel hun houding, niet alleen door het gezicht.
Het maakt mij niet uit eigenlijk. Sommige mensen lachen veel uit zichzelf, sommige acteren het, sommige kunnen hun gevoelens niet verbergen en lachen alleen als ze echt lol hebben. Soit. Meestal voel ik toch wel aan welke versie ik voor me heb, een vrolijke noot, een actrice/acteur of een gezicht wat zich niks aantrekt van regie.

Vind je baas dan dat je meer moet lachen ofzo? Ik zie het altijd aan mensen als ze neplachen hoor, volgens mij de meeste wel en zo charmant is dat nou ook weer niet.
Erg herkenbaar..als ik even niet oplet is mijn verveling, afkeur, desinteresse erg zichtbaar.

Maar ach..het is wel wat het is..moet ik het erg vinden of moet ik er gewoon voor uit komen? veel mensen zijn saai en irritant en oninteressant..so what als ik niet net alsof het anders is kan doen?
@tomcat, ik vind de meeste mensen juist erg interessant, hoe saai ze ook zijn. Ook mensen die me irriteren, kan ik wel om lachen. Tenzij ik pms heb, maar dat is niet inleefbaar, neem ik aan.

Maar misschien is het ook wel je interesse naar andere mensen toe in het algemeen, als die weg is, hoe kun je dan nog lachen naar mensen? Ik vind het wel een probleem ergens, als je interesse naar andere mensen weg is. Ik weet niet hoe je dat zou kunnen veranderen maar ik zou dat vervelend vinden.
quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 22:40:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 21aea4.jpg[/img] Fantastische foto!

Ik ben soms wel jaloers op mensen die langzaam één wenkbrauw op kunnen trekken. Het lijkt me zó leuk om dat af en toe te doen als iemand wat stoms zegt of als de baas extreem arrogant is en zo.

.

quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 22:43:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 851a3c.jpg[/img]

Guilty

Dit doet me denken aan een interview in de toptijd van Center Parks. Een journalist ging het raadsel oplossen van de vele blije klanten. Dat kon toch niet waar zijn? Wie hij ook sprak, iedereen was in zijn knollentuin. Hardnekkig rondspeurend zag hij tot zijn opluchting iemand chagrijnig zitten kijken. Dus erop af gesprint. Helaas, de man vertelde dat hij wel vaker hoort dat hij er chagrijnig uitziet als hij ontspannen is.

Vond ik vreemd.

Tot ik een foto zag van ex-koninging Juliana toen ze al een tijdje formeel dement was. Ze had een driehoekig gezicht gekregen, met brede basis. Als de spierspanning verminderd, verzakt de boel.

Als je door concentratie ongericht spieren aanspant, kan je de eigenschappen lijken te tonen zoals in de quote genoemd worden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2016 @ 22:49:

[...]

Lees je eens in over mimiek en lichaamstaal. Of vind je het stiekem wel heel erg leuk dat mensen dat over je zeggen ?

Tja, wat je dan leest.

Een paar jaar geleden zag ik een artikeltje over lichaamstaal. Is totaal anders geworden dan wat ik er eerder over las en hoorde. Vond het meeste nergens op slaan. Maar dat vind ik ook over die lijstjes die zo vlijtig over internet rondgeschoven worden. Bijvoorbeeld lijstje over dementie (gewoon een geheugen als een vergiet) of over narcisme (domweg borderliner, is een factor in meerdere aandoeningen). De huisartsenpraktijk had een onnozele over dementie. Is dat nu het niveau van de hedendaagse geneeskunde?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2016 @ 22:53:

[...]

Waarom zou iemand met zijn ogen rollen als hij niet geiiriteerd is ?

Er is een heel duidelijk verschil tussen een arrogante van boven naar benden " wie ben jij dan helemaal " blik en een onzekere blik. Er zijn maar weinig mensen die angstig kijken verwarren met verdrietig zijn.

Het kan dat iemand permanent boos of treurig lijkt vanwege rimpels etc. , maar dan is er ook nog zoiets als iemands houding.Maar neem nou Jaqueline Kennedy die beroemd is om haar glimlach. Nergens anders zo'n hardnekkige krampgrijs gezien als op haar gezicht. Er zijn juist veel te veel mensen die maar wat invullen en die verdrietigheid helemaal niet herkennen. Houding wordt mede door fysieke factoren bepaald. Rollende ogen kunnen daar ook bijhoren, niet ieder heeft een volmaakt werkend lijf. Lichaamstaal herkennen kan alleen redelijk goed bij bij mensen die je goed kent incl. hun hun lichaamstaal en mimiek. Dan zie je de veranderingen en dáár gaat het om.
Eh.. sueann, totaal niet mee eens. Mensen zijn ontzettend goed in het lezen van lichaamstaal en mimiek, van iedereen dus, ook van vreemden. Okee, sommige mensen niet, zoals mensen met autisme of een andere stoornis. Maar 75% van communicatie tussen mensen verloopt non-verbaal.

Daarom snap ik die vrouwen ook niet die hun ogen laten opereren omdat iedereen denkt dat ze chagerijnig zijn. Volgens mij klopt daar geen hout van namelijk. Ook al hangen iemands oogleden tot op hun wangen, ik kan aan iemand zien of ze chagerijnig zijn of niet. Dat zit m echt niet alleen in de ogen. En ik geloof er niks van dat iedereen tegen ze zegt dat ze er chagerijnig uitzien, of altijd moe ofzo, dat zeg je normaliter niet zomaar tegen iemand. Ik denk dat die vrouwen gewoon een reden willen, extern, om zich te laten opereren.

Dat gezegd hebbende, je wilt toch niet de boel laten ophijsen he, To?
O en ik denk dat die glimlach van Jackie Kennedy juist zo beroemd is, omdat iedereen wel wist dat die nep was. Hoe kan het ook anders als je man net op zo'n vreselijke manier is vermoord? Ze zag eruit alsof ze haar hele gezicht vast had laten lijmen, dat straalde echt totaal geen vreugde uit natuurlijk. Als ik aan haar denk, denk ik aan hoeveel verdriet ze uitstraalde, ik denk dat veel mensen zo over haar denken.
quote:Ameliaaa schreef op 29 december 2016 @ 02:35:

O en ik denk dat die glimlach van Jackie Kennedy juist zo beroemd is, omdat iedereen wel wist dat die nep was. Hoe kan het ook anders als je man net op zo'n vreselijke manier is vermoord? Ze zag eruit alsof ze haar hele gezicht vast had laten lijmen, dat straalde echt totaal geen vreugde uit natuurlijk. Als ik aan haar denk, denk ik aan hoeveel verdriet ze uitstraalde, ik denk dat veel mensen zo over haar denken.Die kramplach was haar waarmerk, dus niet pas toen J.F. doodgeschoten was. Hij werd warm gevonden.
Mijn man heeft het ook. Hoe meer geconcentreerd hij is, de bozer hij kijkt. Ik ben weer totaal het tegenovergestelde, krijg vaak aanspraak op straat en op het werk dat ik zo straal. Terwijl ik me soms helemaal niet zo voel. Gek is dat. Maar een lief compliment is het wel altijd.
quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 23:30:

[...]

Hoe kun je aan mensen zien dat ze roken dan?

Djeeses, ttas, dat staat toch letterlijk in die post? 4 woorden teruglezen.

"waarvan je meteen aan hun grauwe rimpelige gezicht kunt zien dat ze roken."
quote:sueann schreef op 29 december 2016 @ 06:36:

[...]

Die kramplach was haar waarmerk, dus niet pas toen J.F. doodgeschoten was. Hij werd warm gevonden.

Niet. Da's je eigen invulling. Iedereen vond haar zo dapper maar het verdriet straalde er vanaf. Die ogen, daar moet je naar kijken, niet naar die glimlach. Triest mens. Denk niet dat ze echt erg gelukkig is geweest in haar leven.

Nou, nu moet jij weer zeggen dat ie wel als warm gezien werd.
Wat mij al een hele tijd het meest verbaast is dat 'resting bitch face' een ding is geworden, terwijl het oorspronkelijk 'bitchy resting face' was. Je gezicht 'in rust' heeft een bitchy uitdrukking. Je bent geen bitch die in rust is

Maar goed, wat is er precies mis mee dat je gevoelens van je gezicht af te lezen zijn? Dat is normaal, het heet communicatie. Je wil dus eigenlijk dat als je boos of geïrriteerd bent dat je gezicht een blije uitdrukking vertoont?? Dit is ook wel iets anders dan je bitchy resting face, want dat gaat juist over een gezichtsuitdrukking die iets anders laat zien dan hoe jij je werklijk voelt.

Wil je nou in rust een wat minder boze uitdrukking?

Of wil je dat als je boos bent dat niet aan je gezicht te zien is?

Maar goed, je mag je RBF of je BRF in ieder geval serieus nemen, het is een heus ding, er is zelfs onderzoek naar gedaan! https://en.wikipedia.org/wiki/Resting_bitch_face
ik heb niet echt een resting bitch face, maar wel de (arrogante) houding, alleen laat avonds als ik alleen naar huis loop komt die RBF wel naar boven. terwijl ik een bloedhekel heb aan arrogantie.

een collegaatje van mij, die spreekt ook heel erg met haar gezicht, dus als ze boos is of geïrriteerd dan zie je dat meteen of als ze ergens druk mee is, dan roep ik altijd Jubilee je doet het weer
Relax we're all crazy, it's not a competition
quote:Ameliaaa schreef op 29 december 2016 @ 02:31:

Eh.. sueann, totaal niet mee eens. Mensen zijn ontzettend goed in het lezen van lichaamstaal en mimiek, van iedereen dus, ook van vreemden. Okee, sommige mensen niet, zoals mensen met autisme of een andere stoornis. Maar 75% van communicatie tussen mensen verloopt non-verbaal.

Daarom snap ik die vrouwen ook niet die hun ogen laten opereren omdat iedereen denkt dat ze chagerijnig zijn. Volgens mij klopt daar geen hout van namelijk. Ook al hangen iemands oogleden tot op hun wangen, ik kan aan iemand zien of ze chagerijnig zijn of niet. Dat zit m echt niet alleen in de ogen. En ik geloof er niks van dat iedereen tegen ze zegt dat ze er chagerijnig uitzien, of altijd moe ofzo, dat zeg je normaliter niet zomaar tegen iemand. Ik denk dat die vrouwen gewoon een reden willen, extern, om zich te laten opereren.

Dat gezegd hebbende, je wilt toch niet de boel laten ophijsen he, To?

Jij kunt het ook maar moeilijk laten om je domheid te etaleren he?

Ik ben een heel blij mens, doorgaans opgewekt, positief. Maar ik hoor ook al heel mijn leven 'wat kijk je boos', 'heb je ruzie?', 'is er iets' of, de laatste tijd 'oh god, ben je ziek?!?!!' als ik me niet van mijn gezicht bewust ben en ik alleen ben. Dat hoor ik eigenlijk wekelijks minstens een paar keer. Ik bén dan niet boos, verdrietig, sjacherijnig of ziek, maar gewoon in gedachten. En naast dat de natuurlijke stand van mijn hoofd niet heel blij is gaat er ook een ooglid zakken. Niet twee, maar één, waardoor ik naast dus al die andere opmerkingen ook regelmatig de 'ben je ziek' of 'oh wat is er met je oog gebeurd' te horen krijg.

En ja, dat zeggen mensen zómaar tegen je. Wildvreemden in de supermarkt als ik nadenk over aardappelen of rijst, collega's, de juf van mijn kinderen riep een keer geschrokken 'oh, wat is er met je óóg gebeurd, jéétje! Toen ik make-uploos mijn kind kwam halen. Doorgaans als bezorgdheid hoor, of om je op te vrolijken, niemand bedoelt het naar, maar ik ben er zo onderhand wél zat van. En het wordt ook nogal ongemakkelijk om uit te leggen dat ik géén beroerte of andere nare aandoening heb waardoor één oog dikker is en hangt, dat ik niet ziek ben maar gewoon geen make up op heb, dat ik niet boos, verdrietig of gedeprimeerd ben, maar dat dit gewoon is hoe mijn hoofd zit.

Mijn ogen stralen heus niet uit dat ik half sucicidaal ben, want ik ben me doorgaans nergens van bewust en ik ben zelden sjacherijnig of boos.

En ik doe het de helft van de tijd af met een stralende lach en een Joh, dat is mijn hoofd, daar moet je me niet mee pesten, maar ik ben zo langzamerhand wel toe aan een bezoekje aan de huisarts ja. Dat sjacherijnig kon ik wel mee leven, maar de ben je ziek uitroepen vind ik wél naar.
Ik snap de bitchface maar ook het ze kunnen mijn gezicht gelezen tegelijk ook niet helemaal.

Het lijkt mijn het een of het ander. Of je bent een bitch en je face is daarom zo te lezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven