Muziek bij uitvaart moeder gezocht

14-09-2011 22:32 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

bij mijn moeder is pas geleden uitgezaaide slokdarmkanker geconstateerd. Het gaat nu nog redelijk, maar de verwachting is dat haar toestand snel zal verergeren.

We zijn natuurlijk allemaal erg verdrietig, maar nu we van de eerste schok bekomen zijn willen we graag al het nodige regelen, mijn moeder is hier ook erg realistisch en dapper mee bezig. Zo heeft ze al een scenario voor de uitvaart in gedachten, de kaart ontworpen etc. Ze heeft mij gevraagd om mee te denken met de muziek die ze graag gedraaid wil hebben. Zelf heeft ze al uitgezocht; "Voor haar" van Frans Halsema, "Zeg me dat het niet zo is" van Frank Boeyen, iets van Rob de Nijs (ben even vergeten welk nummer) en nog wat klassieke stukken. Wat ik eigenlijk zoek, zijn dus Nederlandstalige liedjes in de geest van wat ik hierboven genoemd heb. Marco Borsato vindt ze dan weer niks, dus die valt af.

Tips, anyone? Ik zou er heel blij mee zijn, alvast dank!
Nothing happens for a reason
Allereerst, heel veel sterkte gewenst de komende tijd..

Ik moest meteen denken aan Rob de Nijs met Zo zal het zijn
Mijn lieve mam is ook overleden aan slokdarmkanker.

Voor de uitvaart heb ik dit nummer voor haar uitgekozen

http://www.youtube.com/watch?v=Sx9sFM_ELR0

Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Heel veel sterkte voor de komende tijd.

Had laatst crematie van mijn ex schoonvader, waar mijn ex dit nummer voor had uitgezocht, kende het niet maar vond het erg indrukwekkend.

Bram Vermeulen, testament
Ik vind nummers van Il Divo heel mooi. Maar in het Italiaans weet ik niet of het geschikte teksten zijn.

La Voices (Los Angeles Voices met Gordon) hebben in een beetje hetzelfde genre nummers in diverse talen trouwens)

Als de familie gelovig is vind ik dit nummer van Il Divo wel heel mooi;

http://www.youtube.com/watch?v=VzB8xC_C ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=YG2TUaeK ... re=related
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Moonlight82 schreef op 14 september 2011 @ 23:13:

Hij staat misschien al in een lijst maar dan heb ik er overheen gelezen:

Acda en de Munnik - Elisabeth slaap zacht

En nu zit ik dus te janken... Morgen 2 weken geleden is mijn moeder begraven en haar geboortenaam was Elisabeth, tijdens haar ziekte heb ik dit nummer tot in den treure geluisterd...

Het nummer van Karin Bloemen (geen kind meer) draai ik nu grijs.. Prachtig en bleeeerk tegelijkertijd...

Lieve Juliet, wat fijn dat jullie dit (ook) zo samen kunnen doen. Geniet (!!) van alle momenten die jullie nog samen hebben, het is zoooo waardevol!
Allereerst veel sterkte de komende tijd

Tijdens de plechtigheid van mijn moeder hebben wij o.a. De Steen,gezongen door Paul de Leeuw, laten horen. Er was gevraagd aan eenieder die haar na stond om een steen mee te nemen en op het moment dat iedereen voor het laatst langs mijn moeder liep, speelde dit nummer en legde ieder zijn steen. De stenen hebben we later op haar graf gelegd.

Wij hebben toentertijd gekozen voor deze versie, omdat we Bram Vermeulen te rauw en de versie van Paul de Leeuw lieverlijker vonden.
Aller eerst heet veel sterkte in deze tijd.

Toen mijn moeder overleed hebben wij de volgende nummer laten horen.

Bridge over Trubled Water van Simon&Garfunkel

Second Walz van Andre Rieu

Angels van Robbie Williams

Elke stap die je neemt van Gordon & Replay

Goodbye my lover, goodbye my friend, weet alleen de naam van de zanger niet meer.

Wij (vader broertje ik en stiefbroers) hebben deze nummers spreciaal voor haar uitgezocht, Ieder heeft een nummer uitgezocht dat ons aan haar deed denken. En nu bij het horen van een van deze nummers blijft het nummer toch altijd kippevel geven.

Wij zelf vonden dit een mooie gedachte voor de nummers. Niet omdat het mooie begravinsnummers zijn maar gewoon omdat wij iets met dat nummer en mama hadden.
Blof- mooie dag... http://www.youtube.com/watch?v=jS_fkPGxzZ8

(ik twijfelde of ik die er neer moest zetten)

Blof- een manier om thuis te komen

http://www.youtube.com/watch?v=OAMq8ur-DK0&ob=av2n

of Wende Snijders- laat me (officieel van Ramses)

http://www.youtube.com/watch?v=HlzpAcKJlL0

ik weet dat je alleen om nederlandse liedjes vroeg, maar dit liedje komt ook in mijn op

http://www.youtube.com/watch?v=rzy2wZSg5ZM&ob=av2n

Heel veel sterkte met zijn allen en ik wens jullie een mooi en liefdevol afscheid. Zonder pijn voor je moeder.
quote:dwab schreef op 15 september 2011 @ 00:57:

Aller eerst heet veel sterkte in deze tijd.

Toen mijn moeder overleed hebben wij de volgende nummer laten horen.

Bridge over Trubled Water van Simon&Garfunkel

Second Walz van Andre Rieu

Angels van Robbie Williams

Elke stap die je neemt van Gordon & Replay

Goodbye my lover, goodbye my friend, weet alleen de naam van de zanger niet meer.

Wij (vader broertje ik en stiefbroers) hebben deze nummers spreciaal voor haar uitgezocht, Ieder heeft een nummer uitgezocht dat ons aan haar deed denken. En nu bij het horen van een van deze nummers blijft het nummer toch altijd kippevel geven.

Wij zelf vonden dit een mooie gedachte voor de nummers. Niet omdat het mooie begravinsnummers zijn maar gewoon omdat wij iets met dat nummer en mama hadden.Deze? http://www.youtube.com/watch?v=wVyggTKDcOE&ob=av3e
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Songtekst Clouseau - Afscheid van een vriend

Alles is voorgoed gedaan

Als jij er klaar voor bent

'k Heb aan je zijde gestaan

Mijn God, ik heb je graag gekend

Ik blijf nu hier jij gaat naar daar

En daar is niet zover van hier

We spreken af, ik weet niet waar

En daar ontmoeten we elkaar

Zonder jou tikt de klok even snel

Maar de tijden veranderen wel

Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan

Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan

Slaap zacht, je hebt het verdiend

Je vocht tot aan je laatste zucht

En ga, ga nu m'n vriend

En droom voor eeuwig opgelucht

Net zoals vroeger kom je wel terecht

Ik weet je vindt een thuis heel gauw

En ik herhaal wat jij me ooit hebt gezegd

In m'n hart blijf ik je trouw

En ik weet ik zou dankbaar moeten zijn

Maar precies daarom doet het zo'n pijn

http://www.youtube.com/watch?v=lVexlnUT2Aw
http://www.youtube.com/watch?v=On05SvEE ... re=related
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
nurlaila alsof je bij me bent

enne ik weet niet of je ook een ave maria in de afscheidsdienst doet, die van beyonce is erg mooi....

ik begrijp dat je al met de muziek bezig bent, deed ik nl ook toen ik aanvoelde dat mijn vader niet meer uit coma zou gaan komen...

heel veel sterkte komende periode...
mijn tante voor haar uitvaart liedjes uitgekozen van ramses shaffey
en dan een engelstalige maar wel heel mooi van vicky brown die zelf ook aan kanker is overleden:

look for me in the rainbow...

bij mijn tante in afscheidsdienst werd deze tekst in het nederlands vertaald voorgelezen en later werd in engels dit lied gedraaid in de kerk.....
dubbel
anoniem_129407 wijzigde dit bericht op 15-09-2011 08:34
Reden: dubbel
% gewijzigd
dit is niet een liedje voor moeders maar mogelijk lezen ook hier mensen mee die ooit een liedje voor hun vader/opa zullen moeten uitkiezen:

Afscheid van Bert Heerink

elke keer als ik dit liedje hoor krijg ik nog tranen in mijn ogen....
anoniem_129407 wijzigde dit bericht op 15-09-2011 08:33
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Haven in zicht van Guus Meeuwis.

iedere keer als ik het hoor een brok in mijn keel

haven in zicht
verder had mijn nichten voor hun moeder muziek uitgezocht van era en die italiaanse opera zanger, kan er ff niet opkomen.oja andre boccellie (weet niet of ik het goed schrijf...)

en dan een muziek zonder tekst, qui moi, hij staat bij mij op een lp van once upon in a west ofzo. qui moi, betekent waarom ik, dit vind ik hele mooie muziek zonder tekst....maar ja ieder zijn voorkeur

nogmaals heel veel sterkte...
oja

en het liedje van guus meeuwis: genoten

en een ander liedje: de weg

van guus

ook heel mooi en triest tegelijk....
Ik heb een keer gehoord dat Celine Dion een nummer heeft geschreven voor de dochter van haar zus die aan kanker is overleden. Zo'n mooi nummer, die tekst ook. Het is alleen niet in het NL helaas, wil het toch hier plaatsen;

http://www.youtube.com/watch?v=U5W4RjTW3zQ
Frederique Spigt, Ga maar vast vooruit.

Misschien meer een liedje ´voor nu´ maar ik vind hem prachtig.

Veel sterkte gewenst de komende tijd.

Kun je mij wel horen

Kun je mij nu zien

Als ik zacht je handen streel

Voel je me misschien

Kun je ze ruiken

De rozen die hier staan

Als je ogen open zijn

Kijk je mij dan aan

Ga maar vast vooruit

Wees maar niet bang

Ga maar liefste

Ga maar vast

Je ligt hier al zo lang

Ga maar vast vooruit

Zie je ze bewegen

De wijzers aan de muur

En hoor je dat de klok steeds slaat

Elk half uur

Ik kus je droge lippen

En hoop dat jij het voelt

Alle woorden die ik zing

Zijn voor jou bedoeld

Ga maar vast vooruit

Wees maar niet bang

Ga maar liefste

Ga maar vast

Je ligt hier al zo lang

Ga maar vast vooruit

Ga maar vast vooruit

Vooruit Muziek/tekst: Frédérique Spigt. Van het album Droom en de single Ga Maar Vast Vooruit. (P) 2000 phoNOgram (C) 2000 Mercury Records bv. The Netherlands
This is not kosher!
Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen..

Mijn vader is vandaag 4 weken geleden plotseling overleden. Jaren geleden heeft hij al muziek voor zijn crematie op papier gezet. Hier zaten ook Nederlandstalige nummers bij, ze zijn al eerder genoemd: Rob de Nijs 'Zo zal het zijn' en het nummer 'Alles wat ademt'.
Gaat het nog een beetje met je, Juliet?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
@Dana; wat lief dat je ernaar vraagt! Het gaat naar omstandigheden wel redelijk. De situatie met mijn moeder is op het moment vrij stabiel, ik heb dus het gevoel dat dit een soort "stilte voor de storm" is. Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips die er zijn gegeven. Ik heb een hele lijst gemaakt, compleet met de You Tube-links, en die ga ik donderdag met mijn moeder doornemen. Er zitten hele mooie liedjes bij, ik ben echt onder de indruk.

@es1984; jij ook veel sterkte gewenst, wat erg dat je vader zo opeens is overleden. Rob de Nijs steekt er wat mij betreft ook wel bovenuit, wist niet dat hij zulke mooie liedjes heet gemaakt (ook met dank aan Belinda Meuldijk natuurlijk).
Nothing happens for a reason
quote:juliet64 schreef op 19 september 2011 @ 09:45:

@Dana; wat lief dat je ernaar vraagt! Het gaat naar omstandigheden wel redelijk. De situatie met mijn moeder is op het moment vrij stabiel, ik heb dus het gevoel dat dit een soort "stilte voor de storm" is. Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips die er zijn gegeven. Ik heb een hele lijst gemaakt, compleet met de You Tube-links, en die ga ik donderdag met mijn moeder doornemen. Er zitten hele mooie liedjes bij, ik ben echt onder de indruk.

@es1984; jij ook veel sterkte gewenst, wat erg dat je vader zo opeens is overleden. Rob de Nijs steekt er wat mij betreft ook wel bovenuit, wist niet dat hij zulke mooie liedjes heet gemaakt (ook met dank aan Belinda Meuldijk natuurlijk).Dank je wel.. Het is zo moeilijk en soms nog zo onwerkelijk! Ik wist ook niet dat Rob de Nijs zulke mooie nummers had, maar vond het erg mooi. Hoorde ook van veel mensen die op de crematie zijn geweest dat ze het mooie muziek vonden. Sterkte en ik hoop dat jullie samen mooie nummers uit kunnen kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven