Naam verkeerd uitspreken

19-10-2015 23:21 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal. Ik zal maar met de deur in huis vallen. Heb altijd al een moeizame relatie gehad met de ouders van vriend, zie ze haast nooit behalve op verjaardagen enzo maar elke x als schoonpa mij ziet spreekt hij mijn naam verkeerd uit en vraagt hij "hoe heet je ook al weer" ook een keer waar er mensen bij waren en die schoten toen in de lach omdat hij mijn naam zoooo belachelijk uitsprak. Ik begin het nu aardig zat te raken en te denken dat hij dit alleen doet om mij te zieken. Ik heb niet bepaald de makkelijkste naam maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Meestal hebben mensen het na een paar x uitspreken wel onder de knie.

Wat denken jullie ervan.
Nou, ik zou het ook niet pikken als iemand in mijn eigen huis racistische grapjes of opmerkingen over mij zou maken, kom nou. Of expres mijn naam verkeerd zou uitspreken om een punt te maken. Ik kende vroeger ook iemand wiens schoonouders dat ook altijd deden, om zo subtiel te benadrukken dat die buitenlanders toch ook zulke moeilijke namen hadden...

Ik zou dus zeker geen grappige of subtiele opmerkingen terug maken, rot op zeg. Je laat je toch in je eigen huis niet te kakken zetten door een of andere domme racist.

Dus, TO, ik zou hem er al lang uitgetieft hebben. De eerstvolgende keer dat hij weer een domme racistische opmerking maakt zeg je gewoon heel vriendelijk: "zo, ik denk dat het voor jou tijd wordt om te gaan" en pak je demonstratief zijn jas en hou je de deur voor hem open. Als hij dan vraagt waarom of zegt dat je niet zo overgevoelig moet doen zeg je alleen maar rustig: "dat mag jij vinden, maar ik wil dat je nu uit mijn huis vertrekt". En hem dan ook echt eruit zetten.
Am Yisrael Chai!
Mijn tip is geinspireerd door een topic over een puberruzie:

De volgende keer dat hij zo doet en er zijn mensen bij, moet je heel stil op je stoel blijven zitten, snikken en trillen, zogenaamd je tranen proberen te verbergen. Iedereen zal hem dan gemeen vinden.

Misschien kan je voor nog meer effect naar het toilet rennen en daar een boodschap voor hem achterlaten.

Wat een nare man trouwens.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Negeren die hap. Als jij er op reageert vindt hij het ws nog extra grappig.

Daarbij. Je ziet hem bijna nooit toch?
quote:Mietrot schreef op 20 oktober 2015 @ 00:33:

Schouders ophalen en straal negeren.

En af en toe effe uitrazen over die vent tegen je partner. moeder, vriendinnen, collega's

En hem zelf dus geregeld een koekje van eigen deeg geven.

Heet hij Piet, dan noem je hem voortdurend Pieter.

Is het Jef, dan wordt dat Jos of Jozef.

Ik zou dan overigens vooral consequent dezelfde "misser" maken.Het blijft de vader van je partner, tegen je partner te keer gaan is nooit leuk dan. Ergens hebben zij nog een band, ander zouden jullie elkaar niet zien natuurlijk.
Door de titel ging ik dit lezen, maar het is uiteindelijk een 'ik haat mijn schoonfamilie' topic. Waarin dan ook nog de racisme kaart wordt getrokken.

Even geloept en herinneringen opgehaald. Jammer dat schoonpa hier niet schrijft, zou graag zijn verhaal eens lezen.

Mijn opa had ook moeite met de namen van sommige nichtjes. Joyce, noemde hij sjoyce en Daphne noemde hij Dap-fne. Niet om te pesten, hij kon dat gewoon niet meer.
Ook even verder gelezen. Heeft nauwelijks iets met de naam te maken. Je hebt gewoon een pesthekel aan je schoonpa
Fijne ouders wel, die hun kind een naam geven waarop de meeste mensen een paar keer moeten oefenen. Masr kennelijk bevalt je dat zo goed dat je het voor je zoontje nog moeilijker hebt gemaakt
Ik lig wederom in een deuk om schoonpapa en toiletbezoek
Die man zit daar met samengeknepen billekes en buikkrampen die heeft wel iets anders aan zijn hoofd dan jouw naam goed uit te spreken
Ik kreeg van mijn eigen oma op mijn vijftiende een verjaardagskaart waarop mijn naam nog steeds verkeerd gespeld was. En die vrouw zag ik toch regelmatig.
Haha! Waar is de wc papier! Hoe heet je ook al weer? Ik vermoed dat je gewoon de pest aan die man hebt en hij dat voelt en jou op een misschien niet zo gepaste wijze duidelijk probeert te maken. Laat die vent een drol leggen, dat lost een hoop op en lucht een hoop op. Hahaha! Je kan er zelf ook wat aan doen. Poepen mag! Overal, wanneer men dat wil en wanneer dat moet. Dat maakt ons allemaal een beter mens.
Heeft dat topic niet zelfs een artikel gehaald ofzo?

Maar TO je klinkt zelf ook niet erg gezellig. Je noemt je vriend een moederskindje, mietje, je stompt hem, je sluit hem buiten omdat hij te laat komt, je roept dat je wil scheiden, zegt dat hij niets om jou geeft, je noemt zijn vader een snertzak en smeerkees en zijn moeder "dat mens". Ondertussen wil je vriend nauwelijks met je naar bed en blijft gewoon weg omdat hij niet met jou in gesprek wil. Iets zegt me dat jij een belangrijke rol in de strubbelingen hebt. Je komt zelf echt enorm onaardig en onverdraagzaam over. Misschien moet je eens hulp voor jezelf zoeken om beter met de situatie om te gaan. Als je zo door gaat voorspel ik een hele hoop ruzie en een scheiding. Aan de slag dus als je het beste voor je kind wil in plaats van vooral een punt willen maken.
Oh haha nu zie ik t pas, je bent een beetje in de war gezien je uitlatingen op het verboden te poepen in jouw huis topic.
Xess Xava? Dat heeft iedereen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Misschien is het wel echt zo dat hij moeite heeft met het onthouden en uitspreken van je naam.

Ik heb zelf tot voor kort een relatie van twee jaar gehad met een Turkse jongen. Een deel van mijn familie had echt moeite met het onthouden en uitspreken van zijn naam. Ik moest het regelmatig voor ze uitspellen en de uitspraak van Turkse letters uitleggen. Nog erger zelfs: na 1 jaar relatie werd hij zelfs nog weleens aangesproken met de naam van mijn ex (met dank aan mijn tante, oom en oma). Dat is pas awkward! En ja, ik weet zeker dat ze dat nooit expres zouden doen. Gelukkig kon hij er zelf wel om lachen (of deed waarschijnlijk alsof).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven