Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
24-02-2024 19:53
Gewoon het verschijnsel mens.
Pcies. Net als de neiging om te gaan kletsen. Ik zie het hier ook gebeuren, dat mensen hun eigen ervaringen delen als het gaat over topics. Dat zou je ook geklets kunnen noemen, maar kom op zeg. Altijd maar ontopic blijven is gewoon ondoenlijk.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren
Ladyday21 schreef:
24-02-2024 19:58
Ik denk, eerlijk gezegd, dat de mods misschien ook niet zo helemaal duidelijk hebben, wat ze nu wel of niet gaan toestaan. Maar ze hebben zichzelf in ieder geval de ruimte gegeven om in te grijpen (gummen of anderszins), als iemand klaagt over hoe hij/zij/iemand anders over de tong gaat. Is mijn inschatting, dan.

Dat denk ik ook. Het zal van de context afhangen en wellicht van wisselend/voortschrijdend inzicht.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
24-02-2024 19:55
Dat is toch gewoon een van de functies van napraat, zodat je de betreffende topics niet vervuilt. Sjaantje denkt dat Bladora een troll is, dat mag hier gezegd worden maar niet tégen Bladora in haar topic. Ik denk dat Bladora geen troll is of hoeft te zijn, ik denk dat er gewoon mensen zijn die zo zijn als zij zich etaleert en dat onderbouw ik.

Ik heb dat dus altijd al tamelijk bizar gevonden, in welke napraat dan ook. Dat je ergens op het forum een topic opent en je daarmee soms best kwetsbaar opstelt, en dan word je in een ander hoekje van datzelfde forum compleet belachelijk gemaakt. En dat dat gewoon helemaal oké is.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
25-02-2024 14:18
Ik heb dat dus altijd al tamelijk bizar gevonden, in welke napraat dan ook. Dat je ergens op het forum een topic opent en je daarmee soms best kwetsbaar opstelt, en dan word je in een ander hoekje van datzelfde forum compleet belachelijk gemaakt. En dat dat gewoon helemaal oké is.
Heel erg mee eens.

De tijden veranderen ook gewoon. Je ziet toch dat er in de maatschappij een verschuiving gaande is van wat we acceptabel gedrag vinden en dat er dingen zijn die 10 of 20 jaar geleden nog iedereen prima vond (of zei prima te vinden), waarvan veel mensen nu zeggen: zo moet je niet met elkaar om willen gaan. Dat heb ik hier ook een beetje bij. Het is dan wel anoniem, maar er zit nog steeds een echt mens achter die gebruikersnaam.
Rondstruiner1 schreef:
25-02-2024 17:46
Heel erg mee eens.

De tijden veranderen ook gewoon. Je ziet toch dat er in de maatschappij een verschuiving gaande is van wat we acceptabel gedrag vinden en dat er dingen zijn die 10 of 20 jaar geleden nog iedereen prima vond (of zei prima te vinden), waarvan veel mensen nu zeggen: zo moet je niet met elkaar om willen gaan. Dat heb ik hier ook een beetje bij. Het is dan wel anoniem, maar er zit nog steeds een echt mens achter die gebruikersnaam.
Dat idee heb ik ook. Thank you jonge mensen die zich kwetsbaar durven op te stellen. Ik als 50er ga graag in de slipstream mee, ook irl.
Alle reacties Link kopieren
Mooie posts Rondstruiner, Surebaby en Marinda. Ik juich de nieuwe richtlijnen ook toe. En wat wel en niet mag zal inderdaad afhangen van context en zal situatie afhankelijk zijn vermoed ik. Helemaal nooit meer over een ander topic/forummer praten is, zoals LV zegt, ook niet 100% haalbaar en misschien ook niet nodig. Maar hoe dan ook: een goede ontwikkeling op Viva wat mij betreft.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Gisteren werd gesteld dat deze napraat op mededogende toon praat over een forummer.
Ik weet dat dat heel vaak juist niet gebeurd op dit forum.

Eigenlijk is het nooit ok.
Ik zou het ook niet leuk vinden als ik ineen topic mijn ziel bloot leg en vervolgens elders besproken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Oké, napraten mag dus sowieso niet. Wel van de mods, niet van de lezers hier. Napraten over een topic gaat namelijk altijd(!!) over een to, dat kan haast niet anders.

Dan heeft dit topic dus ook geen functie.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-02-2024 19:35
Oké, napraten mag dus sowieso niet. Wel van de mods, niet van de lezers hier. Napraten over een topic gaat namelijk altijd(!!) over een to, dat kan haast niet anders.

Dan heeft dit topic dus ook geen functie.
Je kunt je fitties uitvechten, over verwijderde topics praten, over het beleid, over bannen, ….
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-02-2024 19:35
Oké, napraten mag dus sowieso niet. Wel van de mods, niet van de lezers hier. Napraten over een topic gaat namelijk altijd(!!) over een to, dat kan haast niet anders.

Dan heeft dit topic dus ook geen functie.

Nou inderdaad. Heel raar deze reacties, mijns inziens waren de mods vrij duidelijk (nee de paaltjes zijn niet op de centimeter uitgezet, maar wel globaal) en waren ze ook heel duidelijk dat de discussie nu klaar moet zijn. Lijkt me dus heel verstandig te stoppen met het oplaaien van deze discussie.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
25-02-2024 18:39
Ik juich de nieuwe richtlijnen ook toe.
Weet jij waar ik die vinden kan? Als ik terugblader in dit topic dan kom ik in een slotje terecht, en Vraag het de mods staat ook dicht (voor mij).

Dank alvast!
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Rooss4.0 schreef:
25-02-2024 19:35
Oké, napraten mag dus sowieso niet. Wel van de mods, niet van de lezers hier. Napraten over een topic gaat namelijk altijd(!!) over een to, dat kan haast niet anders.

Dan heeft dit topic dus ook geen functie.
Ik schreef het gisteren al..ik weet zelf dan eigenlijk ook niet wat in napraat zonder geklets precies wel mag.
Ik vind vooral het geklets leuk.
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
25-02-2024 20:01
Ik schreef het gisteren al..ik weet zelf dan eigenlijk ook niet wat in napraat zonder geklets precies wel mag.
Ik vind vooral het geklets leuk.

Het is - vind ik dan - niet erg als dit topic pas gebruikt wordt wanneer er ook iets na te praten valt.
Dan kun je na je vakantie hier even bijlezen en dan weet je wie er weg is, een ban heeft en waarom etc. Ben je weer “ bij “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
25-02-2024 20:05
Het is - vind ik dan - niet erg als dit topic pas gebruikt wordt wanneer er ook iets na te praten valt.
Dan kun je na je vakantie hier even bijlezen en dan weet je wie er weg is, een ban heeft en waarom etc. Ben je weer “ bij “ .

Dat was initieel ook de opzet/vraag vanuit forummers, volgens mij.
blijfgewoonbianca schreef:
25-02-2024 20:05
Het is - vind ik dan - niet erg als dit topic pas gebruikt wordt wanneer er ook iets na te praten valt.
Dan kun je na je vakantie hier even bijlezen en dan weet je wie er weg is, een ban heeft en waarom etc. Ben je weer “ bij “ .
Vind ik ook niet erg. Met die uitleg begrijp ik dat zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Een mededelingentopic dus. Dat noem ik echt geen napraat. Bans zijn op het bantopic te vinden, gedoe over het moderatorbeleid op "vraag het de mods" en verwijderde topics gaan evengoed nog over een TO en dat leest men hier dus liever niet.

Ik zie niet in waarom we niet over hetgeen kunnen schrijven dat door de Mods als dikke prima wordt neergezet.
...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt dit topic altijd nog omdopen tot "klaag het de mods".
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-02-2024 19:35
Oké, napraten mag dus sowieso niet. Wel van de mods, niet van de lezers hier. Napraten over een topic gaat namelijk altijd(!!) over een to, dat kan haast niet anders.

Dan heeft dit topic dus ook geen functie.
Napraten mag van de mods, en anderen kunnen daar een mening over hebben.

Napraten doe je met iemand, niet over iemand vind ik.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
25-02-2024 19:48
Nou inderdaad. Heel raar deze reacties, mijns inziens waren de mods vrij duidelijk (nee de paaltjes zijn niet op de centimeter uitgezet, maar wel globaal) en waren ze ook heel duidelijk dat de discussie nu klaar moet zijn. Lijkt me dus heel verstandig te stoppen met het oplaaien van deze discussie.
Ik vind het dan weer raar als mensen alles en iedereen willen kunnen bespreken op dit forum, maar dat anderen daar dan niets van zouden mogen vinden.

Dit is toch ook gewoon napraten, ook al bevalt het onderwerp blijkbaar niet iedereen. Het is niet op de man, het gaat niet over iemands karakter of persoonlijkheid. Niks mis mee dus, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner1 schreef:
25-02-2024 21:14
Napraten mag van de mods, en anderen kunnen daar een mening over hebben.

Napraten doe je met iemand, niet over iemand vind ik.
Tja, en dan vind ik weer dat je hier niet hoeft te lezen natuurlijk.
Mod heeft heel duidelijk geschreven dat praten òver forummers gewoon mag zo lang het niet over karakter/persoonlijkheid gaat.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie je overigens op "met geklets" niet zeuren.

Beetje vreemd.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-02-2024 21:23
Tja, en dan vind ik weer dat je hier niet hoeft te lezen natuurlijk.
Mod heeft heel duidelijk geschreven dat praten òver forummers gewoon mag zo lang het niet over karakter/persoonlijkheid gaat.
Ik lees waar ik wil ;)

Zeggen dat iemand geen zelfinzicht heeft gaat natuurlijk wel degelijk over iemands karakter/persoonlijkheid. De regels van de mods zijn helemaal niet zo duidelijk en op meerdere manieren te interpreteren.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-02-2024 21:25
Ik zie je overigens op "met geklets" niet zeuren.

Beetje vreemd.
Helemaal niet vreemd als je mijn bijdrages van onlangs over dat topic in het vraag de mods-topic gelezen zou hebben. Dat mag niet herkauwd worden van de mods, dus ik ga het niet herhalen. Dus laten we het er op houden dat ik geen zin heb in dat geklets.
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner1 schreef:
25-02-2024 21:30
Ik lees waar ik wil ;)

Zeggen dat iemand geen zelfinzicht heeft gaat natuurlijk wel degelijk over iemands karakter/persoonlijkheid. De regels van de mods zijn helemaal niet zo duidelijk en op meerdere manieren te interpreteren.
Prima, dan schrijf ik wat en waar ik wil. Goed?
Het staat je overigens altijd vrij zelf met een onderwerp te komen.

En ik weet niet waar je die zelfinzicht opmerking vandaan haalt maar ik heb dat niet geschreven.
Ik snap dus niet waarom je me dat in de schoenen schuift.
...
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner1 schreef:
25-02-2024 21:34
Helemaal niet vreemd als je mijn bijdrages van onlangs over dat topic in het vraag de mods-topic gelezen zou hebben. Dat mag niet herkauwd worden van de mods, dus ik ga het niet herhalen. Dus laten we het er op houden dat ik geen zin heb in dat geklets.
Je snapt me niet.

Ik begrijp niet waarom je hier wél valt over schrijven over forummers en elders niet.
Meten met 2 maten, daar is die hele fittie nou juist om begonnen.

Ga dan overal moraalridderen.

Of gaat het je niet om de arme forummers die over de tong gaan?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven